Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: Deadman> 2 mld jsou celkem prd. To me fakt netrapi. Uz nekde uverejnili presne podminky kolik do toho musi firma dat ze svyho ?
Dva tisíce milionů znamená, že mi vytáhnou z peněženky 1000 Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: .... Uz nekde uverejnili presne podminky kolik do toho musi firma dat ze svyho ?
https://www.e15.cz/b...podat-zadost-1411853
Přispějou ( = my všichni přispějeme) ti 200.000kč z pořizovací ceny + záruka na 70% úvěru pokud nekupuješ za hotové. Což znamená nižší úroky.
Podmínky na minimum, co musíš dát ze svého nejsou, ale elektromobil, co se dá nazvat autem, začíná na 1 mega. Je tam ale maximum že ten elektromobil nesmí stát víc než 1.5 mega bez DPH. Takže i7 ani Model S se do toho nevejde.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Levnější elektromobily se nekvalifikují jako auta, protože jsou na základu Clio, Smart, Fiat 500, a podobných minisráčů.
Protože Oktávka TDI v základu už stojí 620K (ceníková cena, firmy mohou mít cenu nižší, nevím jak u Tesly), rozdíl 230K po 200K dotaci (oprori Tesle za 1050K) už může mít pro některé firmy smysl. Pokud s tím služebákem jezdí krátké trasy.
Otázka je spíš rozdíl v ceně operativního leasingu, kterému dává snad většina firem přednost. Vzhledem k tomu, že leasingovkách pro firemní klientelu je hluboce zaháčkovaná Škodovka, je možné že nabídnou Enyaq v očesané variantě elektroslužebáq za stejnou nebo nižší cenu. Také v dodávkově bílé a alespoň budou mít ve výbavě páčku blinkru a display budíků před volantem, absence čehož je u Tesly 3 brutální ergonomický fail.
Furt ale nechápu, proč to máme dotovat. Elektromobily společnosti nijak neprospívají, nic nepřináší. Ani ovzduší a klimatu. Místo pálení nafty přes kat + DPF se pálí 2x tolik uhlí přes popílkové a odsiřovací filtry. Vzduch čistší není, CO2 je z elektromobilů ve výsledku 2x tolik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Kohlstein píše: Dva tisíce milionů znamená, že mi vytáhnou z peněženky 1000 Kč.
Tím chceš říct, že kdyby nedávali dotaci na elektroauta, tak ti 1000 Kč v peněžence zůstane ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
FJRPEPA píše: Tím chceš říct, že kdyby nedávali dotaci na elektroauta, tak ti 1000 Kč v peněžence zůstane ?
Ano, protože kdy tímto způsobem neplýtvali na jiných nesmyslech doposud, nemuseli by teď od nového roku zvyšovat daně, aby ten deficit + dluh nějak utáhli. Všechny peníze, které stát utrácí, pochází nepřímo z našich kapes. To jen cikáni a SPĎáci si myslí, že stát ty peníze někde těží a skrblí si je pro sebe místo toho aby se víc podělil s nima na soc dávkách.
Gugo: Ano, dotace na FVE jsou také velmi špatně. Jen prachy, co se nalili solárním baronům přes POZE, by stačily na 2 další reaktory v Temelíně plus 1 v Dukovanech.
Uznávám, že dotace na FVE a vůbec na vše, jsou špatně, ale radost jsem z nich měl.
Takže to vidím tak, seberete mi peníze na daních, tak si je holt vezmu zpět a ještě vydělám. Kdo to nedělá dělá chybu.
Naposledy editováno 06.12.2023 14:47:12
Deadman píše: Ano, protože kdy tímto způsobem neplýtvali na jiných nesmyslech doposud
Áno, je pravda, že znížili hranicu progresívnej dane a že sa budú daniť aj benefity (Sodexo Flexi a pod.), ale otázka je, koľko z tých peňazí sme dostali pri rušení superhrubej mzdy, čo vtedy odhlasovala ODS s ANO, ak sa dobre pamätám.Aj keď je samozrejme dobre, keby sa tie peniaze využili zmysluplne, že áno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Deadman píše: Elektromobily společnosti nijak neprospívají, nic nepřináší. Ani ovzduší a klimatu. Místo pálení nafty přes kat + DPF se pálí 2x tolik uhlí přes popílkové a odsiřovací filtry. Vzduch čistší není, CO2 je z elektromobilů ve výsledku 2x tolik.
Máš na to niekde zdroj? Lebo čo som videl ja, tak i po zarátaní nákladov na výrobu (ktoré sú vyššie) sa väčšina elektromobilov pri takom mixe, ako je v EÚ, v priebehu pár rokov dostane do plusu.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Metric píše: Máš na to niekde zdroj? Lebo čo som videl ja, tak i po zarátaní nákladov na výrobu (ktoré sú vyššie) sa väčšina elektromobilov pri takom mixe, ako je v EÚ, v priebehu pár rokov dostane do plusu.
To je ale chyba, které se dopouští i rádoby odborné články a nevědecké studie. Považují energetický mix za konstantní a neberou v potaz, jak funguje energetika a ignorují vliv změny odběru na mix.
Pokud by se spotřeba elektřiny brala podle mixu, muselo by to být tak, že když začneš nabíjet elektromobily a zvedneš odběr, zvýší se produkce všech zdrojů ve stejném poměru mixu. Tak ale energetika nefunguje.
Funguje to takhle: Nejprve naběhnou naplno obnovitelné zdroje, protože to nařizuje zákon. Pak nabíhají další zdroje podle ceny. Nejprve všechny atomovky protože mají nejlevnější produkci, až když běží na plno, naběhnou plynové a pak uhelné elektrárny. Dříve naběhli plynové jako poslední, protože byly nejdražší, ale to se díky zdražujícím emisním povolenkám obrací a nejdražší začínají být uhelné.
Vodní elektrárny nepočítáme, ty se mimo skandinávii používají jen pro pokrytí denních špiček, protože kvůli omezenému přítoku vody do přehrad mohou běžet jen zhruba 20% času.
Takže pokud by všechno pokryly OZE + atomovky, což může nastat tak možná jen o slunečném prázdninovém víkendu, připojení dalšího odběru - např nabíjení elektromobilu - způsobí přidanou produkci 0% emisí. Pokud ale je už ale spotřeba taková, že běží i uhelné elektrárny, připojení jakéhokoliv dalšího odběru způsobí, že přesně o ten odběr zvýší výkon uhelné elektrárny. Protože všechny ostatní zdroje už běží naplno. Takže jakýkoliv další odběr přidá ze 100% emise uhelné elektrárny. Ať je to předělání vytápění plynem na TČ nebo nabíjení elektromobilu místo natankování benzínu.
To je důvod, proč přechod ze spalováků na elektromobily produkci CO2 nesníží, ale naopak zvýší.
Produkce CO2 jde snížit naopak přechodem od elektřiny tam, kde je účinnější jiná alternativa - a to až to úrovně, kdy celkovou spotřebu elektřiny utáhneme bez uhelných elektráren. Samozřejmě, druhá alternativa snížení emisí je nahradit uhelné elektrárny bezemisním zdrojem. Jenže FVE nefungují v noci a v zimě, kdy navíc je v našich klimatických podmínkách spotřeba největší. A postavit atomovku v Evropě trvá 15 let, postavit jich 3 bude trvat minimálně 25 let. Než tohle uděláme, nemá smysl přechod na elektromobily ani tlačit všude TČ.
Naopak, po vynuceném předčasném uzavření uhelných elektráren bude elektřina nevyhnutelně nedostatková a drahá. Takže za 5-10 let může být provoz elektromobilu dražší než spalováku.
Deadman píše: To je ale chyba, které se dopouští i rádoby odborné články a nevědecké studie. Považují energetický mix za konstantní a neberou v potaz, jak funguje energetika a ignorují vliv změny odběru na mix.
Pokud by se spotřeba elektřiny brala podle mixu, muselo by to být tak, že když začneš nabíjet elektromobily a zvedneš odběr, zvýší se produkce všech zdrojů ve stejném poměru mixu. Tak ale energetika nefunguje.
Funguje to takhle: Nejprve naběhnou naplno obnovitelné zdroje, protože to nařizuje zákon. Pak nabíhají další zdroje podle ceny. Nejprve všechny atomovky protože mají nejlevnější produkci, až když běží na plno, naběhnou plynové a pak uhelné elektrárny. Dříve naběhli plynové jako poslední, protože byly nejdražší, ale to se díky zdražujícím emisním povolenkám obrací a nejdražší začínají být uhelné.
Vodní elektrárny nepočítáme, ty se mimo skandinávii používají jen pro pokrytí denních špiček, protože kvůli omezenému přítoku vody do přehrad mohou běžet jen zhruba 20% času.
Takže pokud by všechno pokryly OZE + atomovky, což může nastat tak možná jen o slunečném prázdninovém víkendu, připojení dalšího odběru - např nabíjení elektromobilu - způsobí přidanou produkci 0% emisí. Pokud ale je už ale spotřeba taková, že běží i uhelné elektrárny, připojení jakéhokoliv dalšího odběru způsobí, že přesně o ten odběr zvýší výkon uhelné elektrárny. Protože všechny ostatní zdroje už běží naplno. Takže jakýkoliv další odběr přidá ze 100% emise uhelné elektrárny. Ať je to předělání vytápění plynem na TČ nebo nabíjení elektromobilu místo natankování benzínu.
To je důvod, proč přechod ze spalováků na elektromobily produkci CO2 nesníží, ale naopak zvýší.
Produkce CO2 jde snížit naopak přechodem od elektřiny tam, kde je účinnější jiná alternativa - a to až to úrovně, kdy celkovou spotřebu elektřiny utáhneme bez uhelných elektráren. Samozřejmě, druhá alternativa snížení emisí je nahradit uhelné elektrárny bezemisním zdrojem. Jenže FVE nefungují v noci a v zimě, kdy navíc je v našich klimatických podmínkách spotřeba největší. A postavit atomovku v Evropě trvá 15 let, postavit jich 3 bude trvat minimálně 25 let. Než tohle uděláme, nemá smysl přechod na elektromobily ani tlačit všude TČ.
Naopak, po vynuceném předčasném uzavření uhelných elektráren bude elektřina nevyhnutelně nedostatková a drahá. Takže za 5-10 let může být provoz elektromobilu dražší než spalováku.
to vcelku dava smysl.
Naposledy editováno 06.12.2023 17:55:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Podobnú reakčnú dobu by mali mať aj elektrárne uhoľné, pokiaľ viem.
Pokrývať denné špičky týmito je teda len veľmi ťažko vykonateľné. Ony nemôžu bežať len tak naprázdno.
Schopnosť elektrárne modulovať výkon je teda tiež dôležitým faktorom, ktorý určuje, akými sa spotreba pokryje.
Ďaľším faktorom je, že elektromobily sa nenabíjajú 24 hodín denne. V každom okamihu nimi bude väčšina ľudí jazdiť do práce, tak, ako je to dnes - potom sa doma pripojí do zásuvky a nabíja. Pri bežných dojazdoch to bohato stačí, na ďaleké cesty je treba rýchlonabíjačku - pochopiteľne. Čo je ešte na noci, keď sa bude väčšina z nich nabíjať, ešte také pozoruhodné? Domácnosti majú nízku spotrebu energie, pochopiteľne niektoré zariadenie ako chladnička a pod. musia fungovať, ale elektronika je vypnutá, svetlá sú vypnuté, kto má elektrický šporák a pod., taktiež... Takže sa špička spotreby elektromobilov bude zhodovať so sedlom spotreby domácností. Potenciálne aj fabrík, pochopiteľne kto ide na 3 zmeny, má väčšiu spotrebu v noci, ale kto ide len cez deň...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Vysokou spotřebu elektřiny bych očekával v obloukových pecích v hutnictví a sklářství. Tedy jestli se někde v našem průmyslu obloukové pece používají.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Metric píše: Deadman> Máš pravdu, na to som si nespomenul, ale máš tam jednu chybu: Elektráreň, v závislosti od typu, nie je niečo, čo sa dá regulovať z hodiny na hodinu. .....
Rychlé změny v odběru dokážou pochytit pouze vodní a přečerpávací elektrárny. Žádné tepelné nemouhou reagovat tak rychle. Nicméně tepelné i uhelné tu změnu výkonu doženou, než vodním dojde voda. Musí být ale natopené, né studené.
Naší nejmodernější uhelné elektrárně Ledvice trvá 12 hodin naběhnutí ze studeného stavu na plný výkon. Rychleji to nejde. Ne kvůli uhlí, ten namletý uhelný prach co do kotle foukají, se rozhoří velmi rychle. Ale kvůli tepelné roztažnosti. Pokud cokoliv velkého rychle ohřejete nebo zchladíte, poškodíte to. Ať už je to kotel nebo turbína. Kotel elektrárny Ledvice se během ohřátí natáhne o neuvěřitelných 70cm. Stejný problém se týká i velkých plynových elektráren.
Proto bude produkce elektřiny z FVE vždy drahá, jako zálohu potřebují nahřáté tepelné elektrárny. Pokud bude FVE na každém domě, budeme brzo platit mnohem víc za rezervovaný výkon (tedy tzv. "za jistič") než za odebranou elektřinu.
Leda bychom vynalezli nějaký způsob masové akumulace elektřiny obrovského výkonu. Baterie to nejsou, jsou velmi drahé v poměru ke kapacitě, mají omezený počet nabíjecích cyklů a jsou chemická katastrofa. Z technologií, co dnes fungují, bychom asi museli postavit přečerpávací elektrárnu na každém kopci.
Druhý problém je s ročním cyklem. Spotřeba elektřiny v ČR roste s klesající teplotou. A to o desítky procent. Zde sice dobře funguje studená záloha uhelných a plynových elektráren, jenže i ty potřebují údržbu a zaměstnance po celý rok, ač by běžely jen 4 měsíce.
Mě z toho vychází, že pokud budeme z nestabilních zdrojů pokrývat víc než 20% spotřeby (např němci chtějí 80%), jejich zálohování bude tak drahé, že budeme platit mnohem víc za rezervovaný připravený výkon, než za spotřebovanou energii.
Mam krapet pocit ze Krizik se musi obracet v hrobe.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Takže špička dennej spotreby bude v dobe, keď je zvyšná spotreba najnižšia (v noci, keď ľudia spia a na mnohých pracoviskách sa nerobí), ročne bude spotreba relatívne konštantná...
Pochopiteľne, tento režim sa nemá rád s vysokým podielom FVE, pretože potrebuje elektrárne, ktoré bežia 24 hodín, ako sú napríklad ekologicky výhodné jadrové. Pre FVE by bolo treba postavať viac úložísk, ako sú prečerpávacie vodné elektrárne, ale tu nastupuje tzv. NIMBYizmus. (Snáď si to slovo už počul.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1, u firemnich aut je vubec otazka jak to bude, protoze asi nebude nikdo chtit nabijet doma za svoje, kdyz potrebuje nabijet na kartu za firemni. (vim o jedny ne uplne maly firme kde tohle zrovna resej. Z pohledu firmy nemas moc jak tomu kdo ma referentsky auto, proplatit tu jeho elektriku a pokud to nejak jde ta to je voser s vykazovanim.
2. I kdyby si mel tenhle svuj super ustalenej cyklus kdy si lidi s elektromobilama prijedou domu a uderem 18-20 hod se vsichni pripichnout na noc tak bezna spotreba domacnosti se dneska bude pogybovat okolo 8-15 kWh (to je jen muj odhad fakt nevim kolik kdo pripali) takze tim pripojenim elektromobilu tu spotrebu zvysis vic jak 2 nasobne. Coz se samzorejme s ohledem na rozvody da resit tak ze i ty domaci nabijecky budou na HDO nebo jinak rizeny.
Suma sumarum ve vysledku to bude takovej voser, ze to tem ekoaktivistum snad i preju.