Mám tu jednu Hondu VFR 1200 se zadřeným motorem.
Jsou chycené uložení vačkových hřídelí ( sice viděl jsem už daleko horší...), vrcholy vaček i hrníčky zbarvené do fialova, sundal jsem hlavy a je vidět poškrabané stěny válců a klikovkou se nedá pohnout, takže je kouslá určitě na ojnicích, nebo kuwa kde...
Nicméně, sháníme jiný motor.
Rozebral jsem Olejové čerpadlo a první část, která nasává olej z vany a tlačí go do filtru, je vydřená...
Rozsekal jsem olejový filtr a ten je plný pilin z čerpadla, takže do poslední chvíle plnil svou funkci.
Druhá část čerpadla, která tlačí olej dale do motoru, je jen s několika málo rýhama.
Oleje bylo dost.
Otázka:
Co způsobí destrukci jen první části olejového čerpadla?
Sraní na údržbu? Neměnění oleje? Nasálo si to nějaký binec, který zůstal ve filtru? Takže zase zanedbaná výměna oleje?
Nějaká jiná teorie...?
Vsadil bych na mazací čerpadlo, ale taky bych to rád viděl.
Ve finále mohla nějaká šponka bloknout regulační ventil a byl konec.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
Kuwa, ale proč se začalo vydírat to čerpadlo...???
Kohlstein> jak, bez vody...???
Byla dovezené z Itálie.
U nás najezdila asi 20-30 000km.
Olej s filtrem byly pravidelně meněny.
Kdyby už bylo čerpadlo načaté z Itálie, nenajelo by to u nás tolik km.
Kdyby nebyla dodržena specifikace oleje, pochybuji, že by se vydřelo čerpadlo a nic jiného... (jak jsem napsal výše, v oleji nebyly piliny, ani špony...)
Prostě se nemohu smířit s tím, že kamarád měl jen smůlu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200
Ale pokud tvrdíš, že v oleji není nic kovového a vše se odehrálo mezi čerpadlem a filtrem, tak z toho můžeme chlazení vynechat.
Čerpadlo se mohlo vydřít, protože se nemazalo, protože byl u sacího koše zpěněný olej, protože se zasekl regulační ventil v otevřené poloze a tím způsobil to napěnění.
Schválně, jaká je vzájemná poloha toho ventilu a koše?
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
Z filtru odsává druhé čerpadlo a tlačí olej do motoru (nahoru). Tam už nic nedošlo, protože filtr byl ucpaný...
Teď mě napadá, neměla by se rozsvítit kontrolka mazání...???
Kohlstein píše: kuzmič> Když nechladíš, zadřeš, ne?
Ale pokud tvrdíš, že v oleji není nic kovového a vše se odehrálo mezi čerpadlem a filtrem, tak z toho můžeme chlazení vynechat.
Čerpadlo se mohlo vydřít, protože se nemazalo, protože byl u sacího koše zpěněný olej, protože se zasekl regulační ventil v otevřené poloze a tím způsobil to napěnění.
Schválně, jaká je vzájemná poloha toho ventilu a koše?
Kde je ten regulační ventil?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200
kuzmič píše: Ne, čerpadlo je dvojité, na jedné hřídelce jsou dvě, první nasává, tlačí olej do filtru, to se zadrelo a piliny pochytal filtr, proto nebyly nikde v motoru...
Z filtru odsává druhé čerpadlo a tlačí olej do motoru (nahoru). Tam už nic nedošlo, protože filtr byl ucpaný...
Teď mě napadá, neměla by se rozsvítit kontrolka mazání...???
Takhle ne, nahoře jsem ti napsal, jak to funguje. Tady máš i obrázek.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřený motor VFR 1200
Tohle opotřebené je právě to menší čerpadlo, které pouze odsává zbytky oleje z klikové skříně a maže tím převodovku.
Odsávací má vždy větší litrový výkon než mazací právě proto aby se zabránilo nasátí vzduchu do mazání kluzných ložisek, tzn to bude ono.
Takže: vydřené je to hlavní čerpadlo, na kterém je nasazen sací koš a výtlak jde do filtru a potom tedy přes chladič oleje a do motoru...
To druhé, které vlastně přežilo, maže tedy převodovku, to je dobré... Převodovka se točí volně.
Naposledy editováno 28.12.2023 23:19:30
Edit - tím pádem bych tu prvotní příčinu opotřebení čerpadla hledal v tom zmíněném regulačním ventilu.
Naposledy editováno 28.12.2023 23:30:09
Když stisknul čudlik starteru, všecko zhaslo...
Řekli jsme: baterka!
Sehnal kable a z auta a zkusil startnout, motor se těžce roztočil, ale hned chcípnul.
Druhý pokus zase všechno zhasla.
Myslel jsem, že se mu sypnul altik, po sundání altíku, kterému nic nebylo jsem chyt ráčnou klikovku a.... nic....
Naposledy editováno 28.12.2023 23:28:30
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
Apropo, pokud jsou vačky so fialova. musela to být dlouhodobější záležitost. Taktéž chycené jejich uložení. Motor jel zřejmě nějakou dobu v režimu kdy mazání na spodek stačilo, na vršek už ne. Možná právě matroš z uložení těch vaček nebo kompozit z uložení kliky. Prostě něco co první čerpadlo přechroustalo a poslalo do filtru.
Teď se bude blbě rozlišovat příčina od následku.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřený motor VFR 1200
Když jsem zjistil, že s klikovkou se nedá pohnout, vypustil jsem olej s jasným očekáváním pilin v oleji.
A to mě právě zarazilo, viditelné piliny v oleji nebyly!!!
Uložení vačkových hřídelí bylo chycené, ale ne moc.
Že by se někde něco pomalu vydíralo a čerpadlo piliny natáhlo, ucpalo filtr a pak se seknul i přetlakový ventil ve filtru a najednou vršek byl bez oleje...
Spíš jsem čekal, že z motoru vyteče s olejem ven nějaká ta pilina, že bude v oleji nějaká metalíza....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VFR1200f - brždění motorem Honda VFR 1200F | hasss | 15 | 15.11.2024 v 21:44 tamas |
Přední vidle VFR 1200F Honda VFR 1200F | Piwell | 28 | 22.7.2024 v 11:40 Piwell |
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer | sydy | 18 | 25.6.2024 v 11:38 H123 |
Kontrolky Honda VFR 1200F | kokoto | 17 | 27.5.2024 v 15:16 kuzmič |
Dynojet Power Commander Honda VFR 1200F | ohlin | 7 | 27.5.2022 v 23:24 Richardpa |