Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 09.07.2024 09:43:20
Milan1963 píše: DesperateDan> Ondra je borec a to auto připravoval tým specialistů - sledoval jsem to. "Sežralo" to celkem velké peníze - úpravy auta nejsou nepodstatné a s běžnou Škodou 120 / 130 to technicky moc společného nemá.
Dopoledne jsem chtěl jet do města, na motorce. Jenže připadl sníh, je pod nulou, tak vyhrála " supermoderní " Škoda 120. Fot'ák s sebou vozím skoro všude, tak jsem fotečku udělal. A závidím těm, kdo bydlí v nížinách, tam se na motorce jezdit asi může.
K motorkám : to, že trh vede Honda je asi normální. Těch 276 nově prodaných Jaw je málo. Spíš by mne zajímalo, kolik bylo opravdu Jaw, tedy dvoudobých 350, které se v Týnci vyrábějí. Ten přeprodej indie, číny a argentiny ( schválně s malými písmeny ) až tak výmluvný není.
Tak je to ted' u nás....
To je jednoduchý.
Dvoudobých Jaw se prodalo 0, už to nechtěj ani černý huby v Egyptě...
a Ostatek stejně není Jawa ale zastarelé a ohavné čínskoindické wergly...
Takže Jaw se reálně prodalo nula..
callowsick píše: jj, poslouchal jsem ho a furt mi přišlo, že mluví hrozně uměle naučeným způsobem, jak kdyby se zrovna vrátil ze školení, všechno zakulacuje, nic neřekne napřímo, pauzy na přemýšlení nad každým slovem...takovej kluzkej styl, řekl bych
Prostě zasranej, zkruvenej, prolhanej zmrd...
Milan1963 píše: callowsick> Styl normálního ředitele fabriky. Ředitel naší fabriky, zhruba stejně velké a v podobné situaci, mluví úplně stejně. Řeči o "světlých " zítřcích, ted' zrovna se úplně nedaří ale ono se dařit bude, děláme pro to všechno atd. A pravdu známe hlavně my, zaměstnanci. Asi bohužel.
Spíš jde o to, že Jawa je známá a sledovaná, kdežto fabrika kde dělám já je jednou z mnoha nevýznamných a systému automotive a proto našeho ředitele nikdo moc nesleduje. A docela bych se vsadil, že podobně budou mluvit i další majitelé/ředitelé/ manažeři jiných firem.
Jirku Krafta znám dlouhá léta, vidíme se několikrát za rok a tuším, že jinak ani mluvit nemůže.
Však ona ta vaše fabrika a její politika se nápadně podobá a taky to tam spěje k hovnu.....
Takže takhle nemluví normální ředitel fabriky, ale neschopný ředitel skanzenu a kapitán potápějící se lodi...
Jinak silnice je na motorku ok. Místy štěrk, dneska místy mokrá, ale včera úplně suchá a čistá.
Naposledy editováno 16.01.2024 19:10:21
Hlavně žádné spalováky.
Myslím že zdravé životní prostředí se vyplatí sto násobně víckrát.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Samo, designéra a spoustu dalších profesi…
Vizi a kapitál.
Treba ten elektrickej stark future ma tohle zmakly do detailu. Tohle je v Jawe naprostá utopie.
Borntobewild píše: Co se týká Jawy, tak myslím, že právě prosírá jedinečné období spojené s elektrifkací. Postavit elektrickou motorku a zhomologovat ji je mnohem jednodušší a navíc s tou elektrikou všichni začínají, takže nejsou za konkurencí 40 let, ale jenom 10.
Jawa je fira na cucani dotaci a ne na to, aby tam neco delali
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Například v BMW na vývoji nové motorky pracuje 80 inženýrů. A že mají proti Jawě lepší vybavení a možnosti, o tom nepochybuj.
To jen pro ilustraci, proč Jawa 1000 stále není.
S elektrojawou by to myslím lepší nebylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> to by tam museli mit konstruktéry co jsou schopni neco takoveho udelat
Samo, designéra a spoustu dalších profesi…
Vizi a kapitál.
Treba ten elektrickej stark future ma tohle zmakly do detailu. Tohle je v Jawe naprostá utopie.
Pripust ze ten display co tam mas neni nic moc
Milan1963 píše: assassin> Na vývoji Jawy 1000 / 1200 pracují dva lidi. NE víc !.
Například v BMW na vývoji nové motorky pracuje 80 inženýrů. A že mají proti Jawě lepší vybavení a možnosti, o tom nepochybuj.
To jen pro ilustraci, proč Jawa 1000 stále není.
S elektrojawou by to myslím lepší nebylo.
Oni maji motor z MZety koupenej. Nedostali to ani ve vic kusech na silnici. Jen na to vycucali miliardu v dotacich a nic. To Moto Guzzi udelala vodnikovej motor a uz na tom maji druhy moto. Mandelo a Stelvio. To nikdy Jawa uz ve svem vyvoji nedokaze.
Naposledy editováno 16.01.2024 20:10:42
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: P_B> android no, ale da se s tim zit. Apple neni tak otevrenej systém aby pres nej mohli mit kontrolu nad strojem…
Aha, mel jsem mylnou predstavu ze to je jen nejaka apka co se spoji s moto a facha to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ona baterkána místo letiště Líně vypadá stále jasněji pouze jako kouřová clona = cíleno na likvidaci druhého posledního letiště bývalého západního sektoru, za jakoukoli cenu. Žatec zmizel ze světa ihned - jak to bylo možné..
A situace UA-RF nám tento týden dala hodně dobrou odpověď na otázku PROČ? Komu ku prospěchu?
Protože ....k nástupu NATO na Rusko nejsou přeci žádoucí funkční letiště blízko Německa.
Úvaha říká....a co kdyby se situace tak nějak otočila .....to letiště bývalého západního okruhu "střídače-vazalství-ČR", by pak NATO už vůbec nemohlo potřebovat.
Jinak Týnečtí měli jedinečnou a neopakovatelnou možnost přijít s elektrikou k hotovému, jako slepý hloupý sedlák s velkými brambory k houslím ---- když byla k mání technologie i rozpracovaná výroba ČZ 506, včetně nového modelu = jak se dnes říká , za nízké desítky milionů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mno treba v Kutne Hore se tezlilo stribro a taky to ma nasledky. Jinde chemicka fabrika kde se delalo buhvi co a zavazelo taky kde kam. Jen v ty dobe kazdej drzlel hubu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Žhavení závisí na teplotě. U koncernu žhaví od cca 5 stupňů. Co je to za auto a kde se ti ten error objevuje?
1.9JTD v alfě 147. Ten error je furt ten samý, nevzpomenu si, ale mám ho někde vyfocený. V češtině něco ve smyslu jako nahřívací jednotka (nejspíše relé). On je to častý problém i u Fiatů, které by měly mít elektro od Magneti marelli, alfa má Bosch (diesely).
Ono to ale nemá na nic vliv, chyba nesvítí na palubovce, jen se to občas ozve, pak to hned zmizí a jen se to zapíše do chyb.
K žhavičkám je hodně špatný přístup, nějaké proměření nepřipadá v úvahu, kontroloval jsem to voltmetrem a diagnostikou. Dal jsem test žhavičů a I když test vždy selhal, tak dle napětí na baterce probíhal (šlo to o pár desetin voltů dolů, co jiného by to bylo). Nechápu to. Startuje to startuje, jen mě zajímá, proč to hlásí, když žhavení očividně funguje. Jo a chyba se objevuje za jakékoliv teploty, takže i v létě.
Naposledy editováno 17.01.2024 00:20:36
SkotyCZ píše: Nechápu to. Startuje to startuje, jen mě zajímá, proč to hlásí, když žhavení očividně funguje. Jo a chyba se objevuje za jakékoliv teploty, takže i v létě.
To je úplně normální. Žhaví třeba jen 2 nebo 3 žhaviče, takže to hází chybu, ale přesto to stačí k úspěšnému startu. Navíc chyba, která není trvalá se nemusí reálně projevit nějakým problémem a když zrovna žhavení testuješ, tak se ta chyba jako na potvoru neprojeví.
Příčiny můžou bejt různý. Ale když je to (dokud je to) sporadická závada, tak v tomto konkrétním případě je asi efektivnější nechat to bejt (pokud to hledání chyb nebereš jako zábavu. Mně to přijde lepší než křížovka).
Naposledy editováno 17.01.2024 09:58:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Materiál se následně bude svážet dolů do údolí, kde bude fabrika na zpracování toho materialu. Tam asi budou pěkný svinstva a chemikálie. Taky je otázka kam budou ukládat hlušinu, které bude spousta. Obsah lithia je tam snad jen 1%, takže se předpokládá, že někde v okolí vzniknou hromady podobně jako v Příbrami.
Ale já jsem pro, raději mít práci než být na pracáku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak jsem doma protože po dnu stráveném na Orlové při -18 až -14 mě nějak odešel hlas. ( říkal že se na jaře s vlaštovkama zas vrátí). Jak se tak nudím pročítám cestopisy a tento je fakt pěkný. Tak jestli někdo chce nakouknout do Černobylu.
https://www.motorkar...t-dvanact-50226.html
Naposledy editováno 17.01.2024 12:23:04
Edit: Docela žhavá debata byla u Jílkový , kde někde v 38. minutě to celkem shrnul Milan Smutný, bývalý tiskový mluvčí ŠKODA AUTO, že vše jede na drogách dotací a bez nich by to asi nikdo moc nechtěl, respektive spíše jen promile trhu. Ona se totiž změní závislost na ropě za závislost na lithiu, ve finále prašť jak uhoď.
Naposledy editováno 17.01.2024 12:10:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 17.01.2024 12:28:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech. píše: Však taky neměly... Ve skopcích zrušili dotaci a prodalo se celkem hovno...
Lzes
V mem okoli je nekolik lidi co s tim jezdi, nikdo z nich si to nekoupil kvuli dotaci a koupili si to, protoze se jim libi jak to jezdi.
Ja jsem si koupil elektrickou motorku, o dost draz nez stoji spalovaci konkurence a dva roky jsem na ni cekal…
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolo dře o blatník Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | Dnes v 14:43 Gallos |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 13 | 13.7.2024 v 12:13 Tom350354 |