Dá se na takovém lehkém enduru cestovat? Kolik to jede a co dálniční přesuny? Taky je určitě důležitá i spotřeba z pohledu dojezdu atd..
Omlouvám se pokud to tu už někde je, pročetl jsem spoustu témat, ale zatím se mi odpovědi nedostalo.
Já mám vyzkoušené trochu cestování na DRZ 400, ale musel jsem si přidat plexi dopředu a na sedlo polstrovaný návlek.
Co třeba tohle.
https://www.motorkari.cz/tema/?t=135506
Gas mi žere 10 i teď v garáži. v lese, a žral i na silnici. Ne, trochu spotřeba klesla, ale symbolicky. tj. určitě velkou nádrž. V cestovnim režimu to je furt ostrá.
Mám kolem sebe dost 3-kil. a každý jede jinak. Co do projevu/kultivovanosti/ostrosti. Moje je nejhodnější. Čekal bych že budeš muset trošku "poladit", otupět..
S dlouhym sm převodem (reálná max po rovině 160) byla cestovka 100-120. Pak už to dvoutaktově štěkalo v nekultivovanejch otáčkách.
Na velkejch kolech se standardnim převodem jsem byl jednou na zimnim sraze. Tam je cestovka 80 max. Pak to zase štěká.
Samozřejmě jsou to jen moje postřehy EC300 (09 racing). Značek, verzí, a nálad takovejch motorek je mrak. 2T je živočich. DRZ, CRF-L, KLX.. by byla jistota Ale to nechme lidem z prahe.
PS: Do chotěboře ti klidně malou rozetu vemu na půjčení.
Ale k věci, na 2T je to podle mě nesmysl, to není stavěné na dlouhodobý provoz v konstantních otáčkách. Nicméně obecně to jde. Třeba kluci tady www.advpulse.com/adv-news/140000-kilometers-around-the-world-on-a-ktm-500-exc/ Prostě změníš převod, prodloužíš intervaly na olej, víceméně přejdeš na režim tupého endura. Trochu jsem to zjednodušil, ale vše na netu dohledáš.
2 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru
Naposledy editováno 18.01.2024 11:24:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
ludmal píše: Já mám lehkou motorku Honda CB 500X.Projel jsem s ní Maroko,i po poušti,Turecko,Gruzie,Arménie , Albánie,ČH a ne jenom po silnici, Šatili,Omalo a pod. Vše po vlastní ose, za dva roky asi 40 tis. Nevím,ale dvoutakt na takové cesty ne. Stačím klukům na dvanáctistovkách ,ale nejezdíme po dálnicí, tam bych jim asi nestačil. Spotřeba 3,5 l. Je jasné, každý chválí to svoje. Ale musím podotknout, už mě bude 70 let. TY budeš mít asi jiné nároky. Musíš vyzkoušet.
CB500X je lehka?? Ve kterým vesmíru??
... sakra, druhej...
Naposledy editováno 18.01.2024 19:21:09
2) Jede to, ale bez zmeny prevodu by jsi to absolvovat nechtel (mysleno ostre 2T)
3) Dalnice v pohode pokud jsi milionar a pojede s tebou i doprovodny kamion na servis
4) Spotreba bude to posledni co te bude trapit a jeste budes rad, ze si na pumpe odpocines
V dnesni dobe by slo uvazovat jedine o tupem 2T enduru neco jako Rieju MR Range 300 . Z ostrych jedine 4T ala KTM 350 EXC-F / 500 EXC-F s par upravami nebo si rovnou koupit rally bike, ale ty jsou drahe at uz Fantic nebo KTM a nebo si pockas na dualsport co te nebude moc trapit omlatit
Pripadne uz proverenejsi a zmineny AJP PR7
1 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru
Dálnice bych si na tom netroufla, ale my jedeme vždy přes různé lesy/polňačky/silnice nižší třídy a kroutíme se všude okolo, co nejméně po asfaltu.
Když by ses chystal na delší cestu, vyměníš nový píst a najedeš na něm až 120 mth, což bych přirovnala k cca 4000-5000 km, dle toho, jak to moc hulíš, což zase tak nákladná investice není, když jezdíš delší trip 1x ročně, jak jsi psal..
Náklady jsou větší u lehkých "závodních" endur, ale možnosti a sranda, kterou si na tom užiješ za to rozhodně stojí.
EDIT: "samozřejmě budeš muset pořešit jiné převody, než co jsou tovární + dokoupit příslušenství, jako je min. větší nádrž, atd.
Dojezd na standardní nádrž je tak cca. 70 km.
Naposledy editováno 22.01.2024 12:11:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
Ekonomická sebevražda je každé ostré enduro, potažmo motorka! Ale není tak špatně, aby nebylo ještě hůře, třeba Ostré enduro předělané na SM je majstrštyk.
Copak bych měla přidat na profil, je něco konkrétního, jak bych mohla vyslyšet Vaše volání?
Jednak tim způsobem, co popisuje MalejMazel, bude potřebovat tejden jen na to, aby do tý Bosny dojel.
Druhak, nechápu, co je zábavnýho na projíždění šotolin na lehkym enduru. To je motorka do pořádnýho terénu, šotoliny jsou na ní zívačka.
Ale nebude to tu špinit něčim, na co se autor neptal. Jako ostatní.. Co si třeba myslí, že Bosna je asi tak 3tis km daleko. Že 700km je třeba jet týden.
1 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
Navíc jezdil jsi někdy na kejvačce ? tam teprv neni ochrana jezdce I na blbýho pionýra s revmaplechama fouká víc. (na DTčku jsem jednu sezonu jezdil 40km do práce, ta pozice nohou, kolen mi připadá obdobná. A to jsem si pochvaloval)
A vibrace třeba mě připadaj naprosto v mezích (vyvažovák pod primárem jsem paradoxně zahodil) ale jak jsem psal. 2T je živočich. A ty tříkila obzvlášť. Každý funguje jinak.
Závidim ti spotřebu. Co jsem se bavil s pár klukama se stříkačkama. Tvrdili pomalu vyší spotřebu než s karbcem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru
Jinak ostrou jsem snad dva roky nevytah. Mám taky 350. Ale 2t a né z japonska.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dotaz na ostré enduro 250/300 2T KTM EXC 300 | Čachota | 9 | Dnes v 13:17 Riky99 |
V force 4 klapky exc 300 2017 KTM EXC 300 | Riky99 | 9 | Dnes v 08:07 Riky99 |
Startér ktm 300exc KTM EXC 300 | Matmote123 | 6 | 25.8.2024 v 18:03 EnduroOnRoad |
Muddy Winter [1, 2, 3] KTM EXC 250, KTM EXC 450 F, KTM EXC 300 Six Days | Kohlstein | 75 | 17.8.2024 v 18:42 Kohlstein |
Zápis SM kol excel na KTM 2017+ KTM EXC 300, KTM 150 EXC TPI | MalejMazel | 1 | 22.7.2024 v 18:27 assassin |