AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Kup si Heidenau... Lepší guma za stejné peníze, a vypadá dostatečně retro.
Tak já na Heidenau najezdil desetitisíce km, o tom mi nevyprávěj co to je za gumu
Tohle je prostě poznatek, že ikdyž se spokojíš s Mitaskou a 80% jezdců na kejvačkách bohatě stačí, tak je to stejně hovno platný, páč se prostě nevejde do blatníku
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Me prekvapuje to mnozstvi ucastniku pekny
Bylo nás dost, 27 motorek. Z toho asi 10x 650 Classic, 3x 650 Style, 10x Jawa 660 Sportard, Adenium i Vintage, dvě Jawy 350 OHC , jeden novodobý pérák. A tak trochu mimo i jedna Honda Goldwing. Ti, co nepřijeli na Jawách 650 / 660 byli bývalými majiteli Jaw 650 nebo 660. A protože naše parta se v podstatě nemění, spíš je nás méně a méně, tak vítáme i bývalé majitele.
Trochu mě mrzí, že nejsou mladí. Jsme : nejmladší nad 40 let, máme i sedmdesátníka, ale pod 40 let věku asi nikdo Jawu 650 / 660 nemá.
No možná budou stejně kvalitní ale zase se budou dívat dopředu a devizový cizozemec z kapitalistického česka tam lecos vyreklamuje. Ve zlínském Mitasu ho akorát tak odkázali dopr.
Koudy- Co bych tam dělal. Je to stará parta a já do ní už dávno nepatřím. Jejich foorum pomalu chcípá už dlouho a když do něj dáš příspěvek stejně nikdo nereaguje.
Yamahu tam má pár lidí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.05.2024 20:14:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Přehlídka konstrukčního zmaru ?
chápu tvůj pohled na stoje Jawa,ale komunita 650,660 je trochu jinde než si myslíš.
Jirka4137 píše: hrnous> Smutné kam se to dostalo. Na 660 Adenium jsem se díval jako na hezkou motorku s jistým potenciálem. Petr svojí cestou po Africe dokázal že to tak být mohlo. Fabrika nemusela udělat moc aby to tak bylo. Třeba víc se snažit dělat něco pro zákazníky, nebo rezervovat víc dílů pro servis. To že chování lidí z fabriky je časovaná bomba bylo jisté už dlouho předem. Pokazili co mohli a tedˇ budou důvěru těžko získávat zpět. To navíc nemluvím o tom že v podobném stylu pokračují.
Ještě k účastníkům srazu. Neznám je ale jestli se někdo snaží zamlčovat problémy modelu a nadává někomu že se k nim vyjadřuje je zralý pro Chocholouška.
Právě...
Design co nepřehlídneš.. Správná cesta... Nějaké drobné issue by se u kusovky ještě daly překousnout, ale totální nefukčnost, zpackanost, neustálé upadávání všeho a podpora ve stylu postavíme s k tobě prdelí, to se prostě tolerovat nedá ani u cetky z aliexpressu, natož u werglu za plnou cenu a se zárukou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Právě jsem přijel ze srazu. Byl dobrý, spravovaly se jen dvě Jawy 660 z 27 zúčastněných aby dojely, takže vlastně jen každá třináctá. Zrajeme, čím jsou starší, tím jsou lepší. Moje jela tak nějak...no - řeknu raději - dobře.
Dlouze jsme řešili hlavní stojany u 660. Asi 80 % lidí ho má v původním stavu a motorku na něj prostě nedají. Nějakou inspiraci našli u mně, ale ani já, když dám na motorku kufry, ji na stojan nezvednu. Stojím vedle stojanu a síla ( škubnutí ) potřebná k překlopení z tohoto postoje není.
Fotky sem nedám. Udělal jsem jich asi 50 na digitální fot'ák a ten jsem pravděpodobně včera na vyjížd'ce v Třeboni někde ztratil.
Tak budu dál fotit na kinofilm, byt' cena jedné fotky vychází už na 20 korun....
Jinak jsme se setkali s vedením Jawy ( J. Kraft tam nebyl ) a protože oni prodávají nové lehčí motorky, jsme u nich téměř bez zájmu. Náhradní díly k 650 / 660 nejsou a nebudou...takže nic nového.
Byl mezi námi i kamarád z Finska. Má Jawu 650, jezdí sem na náš každý sraz. Letos přiletěl letadlem a od jednoho z nás si koupil Jawu 660. Ted' na ní jede do Finska. To je opravdový superskalní srdcař JAWY !
Třeba se ještě ohlásí Ghrohe a přidá fotky.
Protože to děláš blbě..
Ty s tím nemáč škubat ale postavit se plnou vahou na tu hnátuco jsem tam přivařil, zaklonit se a motorku jen balancovat svisle. Skočí tam skoro sama.
Vlasťák1973 píše: Byl dobrý, spravovaly se jen dvě Jawy 660 z 27 zúčastněných aby dojely, takže vlastně jen každá třináctá. Zrajeme, čím jsou starší, tím jsou lepší. Moje jela tak nějak...no - řeknu raději - dobře
Milane Ty jsi strašnej provokatér.
Mrdky zkurvený prostě...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Miraz250> To žere docela dost. Moje stará Africa žere při svižné jízdě kolem 5.5l a olej zatím žádný. Při úsporné jízdě jsem to jednou stlačil na cca 4,5l.
To bych chtěl vidět tu svižnou jízdu...
Afrika je zrovna proslulá tím, že když jí honíš jak nadmutou kozu, tak si přihnout umí a Varadero to po ní zdědilo...
Já beru 6,5 spotřebu ve stylu že jedu jak kretén a využívám výkonového potenciálu stroje, za zcela normální a vykazují jí vesměs všechny stroje co jsem měl... ˇ6ere to smolík, žrala to jednoa Honda, žere to i tahle....
Jako dá se s tím jet za 5, ale v klidu, 100-120 a žádný střečkování.... A to mně zas až tak nebaví.... Takže zakroutit heftem, hyjé ať se práší za kočárem a je to 6-6,5 běžně...
kuba350 píše: Tak já na Heidenau najezdil desetitisíce km, o tom mi nevyprávěj co to je za gumu
Tohle je prostě poznatek, že ikdyž se spokojíš s Mitaskou a 80% jezdců na kejvačkách bohatě stačí, tak je to stejně hovno platný, páč se prostě nevejde do blatníku
Protože jsou to prostě dementi a už od nich nechci ani ventilek....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: chápu tvůj pohled na stoje Jawa,ale komunita 650,660 je trochu jinde než si myslíš.
Zaslepena nálepkou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Protože to děláš blbě..
Ty s tím nemáč škubat ale postavit se plnou vahou na tu hnátuco jsem tam přivařil, zaklonit se a motorku jen balancovat svisle. Skočí tam skoro sama.
Třeba na k100 je boční rukojeť na rámu, kterou se dá motorka přizvednout, řešil bych to podobně být Milanem, pokud nemá potřebnou hmotnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.05.2024 22:04:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: To bych chtěl vidět tu svižnou jízdu...
Afrika je zrovna proslulá tím, že když jí honíš jak nadmutou kozu, tak si přihnout umí a Varadero to po ní zdědilo...
Já beru 6,5 spotřebu ve stylu že jedu jak kretén a využívám výkonového potenciálu stroje, za zcela normální a vykazují jí vesměs všechny stroje co jsem měl... ˇ6ere to smolík, žrala to jednoa Honda, žere to i tahle....
Jako dá se s tím jet za 5, ale v klidu, 100-120 a žádný střečkování.... A to mně zas až tak nebaví.... Takže zakroutit heftem, hyjé ať se práší za kočárem a je to 6-6,5 běžně...
To je prave ono kazdej si pod slovem “svizne” predstavuje neco jineho. Ja treba si představuji sviznou jízdu tak, ze neustale drzim motor v pásmu mezi max kroutícím momentem a max vykonem - coz u silnějších motorek znamena, ze mas na budiku pomerne casto cisla co zacinaji dvojkou… pak ale zere 8+ temer vse na co jsem sednul na TL jezdím trvale kolem 10ti…
Naposledy editováno 20.05.2024 22:11:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
FireBlade chlastal fest Fazer asi o něco méně. Hodně jde poznat když výletím společně s Jawkama. To v nádrži palivo moc nemizí. S Fazerem se dá jezdit za málo nebo prase s rukama k 9 l.
Naposledy editováno 21.05.2024 06:19:46
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Milan1963> Protože mladí mladí si ještě pořád zachovávají kritické myšlení a dokážou si porovnat, co dostanou u Jawy za svých "200 tisíc" a co u jakéhokoli jiného výrobce.. Proto většina těch motorek spí pod plachtou jako "investice" lidí, kterým je to vlastně uplně jedno, protože jejich investici zhodnocuje to, že je jich pár.. nic jiného..
Prachy mě vždycky bavily, ale tohle nějak nechápu. Jak jako investici? To někdo o to v budoucnu bude mít zájem? Ten, kdo to koupil, tak to má a protože koupil to, co koupil, tak mu nejspíš nezbejvá než teď dělat styl to je investice, tak to radši ojíždět nebudu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Když tady stejně řešíte píčoviny a ne Jawy, poraďte mi, čím kdo stříkáte rezatej spodek auta?
Epoxidový konvertor rzi. Ale stejně se má nejdřív co nejvíc rzi odstranit.
PetrL3 píše: Epoxidový konvertor rzi. Ale stejně se má nejdřív co nejvíc rzi odstranit.
Já počítám, že co půjde, odrbu kartáčem, co ne opískuju, natřu odrezovačem a pak nastříkám. Dosud jsem používal Terosson wax. Co jsem dělal někdy před 9ti lety na jednom autě dosud třeba z 95% drží. Na druhým autě to po 2 letech je v háji. Nejspíš byla koroze hlouběji, nebo bylo horší počasí a dokonale mi to neoschlo. Každopádně z několika nezávislých zdrojů mi byl doporučen Dinitrol. Co jsem našel, tak se používá 4942 a na zkorodované části pod něj se má dát 3431, 3654-1, 4010, ML atd. což jsem našel jen v 60l a 200l sudech a tolik rezatejch Prévií zase nemám. Jediný, co se prodává v 1l pixle je ten 4010, ale ten se vytvrzuje při 90stC 24h. Což je mi dost khovnu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |