jsem začínající motorkář potřeboval bych poradit. Mám motorku Yamaha MT-07 (2020) a chtěl bych se dozvědět na jakou teplotu necháváte zahřát olej předtím než vůbec vyjedete s motorkou. Olej v motorce co mám, tak je Yamalube 10W-40. Pocitově mi přijde hloupost nastartovat a hned vyjet, aniž by se zahřál motor. Je to čtyřtaktní dvouválec.
Předem všem děkuji za rady.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
Slávek-TDM píše: jen kvůli oleji nic zahřívat nemusíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
__RomFox__ píše: Slávek-TDM> jistě je tvůj rozbor a úvaha správná. Je to však dopravní prostředek pro běžného motorkáře. Tak jako auto pro většinu lidí, aby se dostali z bodu A do bodu B. Není to závodní speciál. Typické pro toto fórum je dělat z běžných a mnohdy banálních věcí kosmickou vědu
Nemohu souhlasit. Nedílnou součástí motorkářství (tak jak ho znám) je udržovat si svou pěknou a nejlépe drahou hračku v dokonalém stavu, aby co nejdéle vydržela, případně ji vylepšovat, věšet na ni doplňky atd. Bez toho by byla radost z jízdy pouze poloviční. Motorka prostě vždycky bude něco víc než užitková věc na cestu z bodu A do bodu B, je to hobby a děláme to pro potěšení. (Aspoň tedy já.)
1 reakcí na tento příspěvek Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
Naposledy editováno 22.06.2024 08:27:49
1 reakcí na tento příspěvek Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
Karburátorová Guzzina (2x DellOrto) mala ručný sytič a keď som to skôr vypol, motor skapal, nedržal voľnobeh.
Terajšia Beta má tiež karburátor (1x Mikuni) a dvojstupňový sytič, ak vypnem sytič skôr, motor skape.
Ale sytič a zohrievanie nie je potrebné kvôli mazaniu, ale kvôli nutnosti zvýšiť bohatosť zmesi pri studenom motore.
Mazanie sa dokonca mierne zhorší, lebo sa zvýšia otáčky hneď po naštartovaní, pri takých -15 °C je motor doslova nasratý...
Ostatné moje novodobé (HondaVT 750, CBF 1000) alebo aj súčasné SV 650 - všetko vstreky, žiadne zahrievanie. Počas obliekania sa to zahreje, koľko terba.
Ostatne niektoré manuály píšu, že motor sa najlepšie zahrieva pomalou nenásilnou jazdou a kým sa nedosiahne prevádzková teplota, jazdiť len na 60 - 70 % výkonu.
Tak napr. SV-čko má 70 % pri cca 140 km/h a kým nevybehnem z mesta, mne to stačí, pravdepodobne aj vám...
Naposledy editováno 22.06.2024 08:55:36
1 reakcí na tento příspěvek Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
Z toho bych si vzal ponaučení i pro jiné motory. Nastartovat a bez zbytečného prodlení vyrazit na cestu a motor ohřát na provozní teplotu klidnou jízdou bez využívání plného výkonu.
Ty moje motory mají 90 litrů oleje a 200 litrů vody. I tak jsou na provozní teplotě během prvních cca deseti minut běhu v zátěži.
Delk píše: Servisuji průmyslové zážehové motory. Obecně je pro ně daný a pevně naprogramovaný cyklus zahřívání. Ten spočívá v tom, že studený motor do teploty vody na výstupu pod 65°C nesmí být zatěžován na víc, než 30% nominálního výkonu. Vyloženě jako špatný postup je uveden idle run (běh bez zatížení motoru). Motor se prohřívá jen velmi pomalu a ne zrovna rovnoměrně.
Z toho bych si vzal ponaučení i pro jiné motory. Nastartovat a bez zbytečného prodlení vyrazit na cestu a motor ohřát na provozní teplotu klidnou jízdou bez využívání plného výkonu.
Ty moje motory mají 90 litrů oleje a 200 litrů vody. I tak jsou na provozní teplotě během prvních cca deseti minut běhu v zátěži.
Tam jde hlavně o tepelnou roztažnost pístu a válce, dno pístu má během pár vteřín po startu rozdíl i dvě stě stupňů proti válci pokud tomu dáš plnou zátěž tak hrozí i totální destrukce motoru, hlavně tedy u ocelových pístů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jakou teplotu nechat zahřát olej před vyjetím
__RomFox__ píše: TomasRA> Nakonec možná dospěješ k tomu, že mít motorku v originál stavu je ta největší krása, bez nějakých serepetiček a tuningů. A vůbec to nemá nic společného s drahou hračkou. A věř mi, že tu svou bych do jakéhokoliv servisu nedal. Co motorkář, to jiný názor.
Dneska taky spousta výrobců prodává motorky v základu za nižší cenu, a pak k nim nebízí hafo "genuine" doplňků, jako plechové kryty místo plastových, větrné štítky, závažíčka, krovky atd. Docela dobrý obchodní model, musím říct, páč lidi jim to zobou z ruky. Docela by mě ovšem zajímalo, jestli taková motorka bude považována za originál stav, až se za 30 let stane veteránem. Když v době vzniku byly dané serepetičky dodávány přímo výrobcem jako originální volitelná výbava.
MungoJerry píše: A jak je to u motorek s chladičem oleje? 50 km nebo dečka na chladiči?
Moje vlastní zkušenost říká, ze je to dobrá připomínka!
U DR650, která měla před olejovym chladičem prvek s průtokovou dírkou, která měla suplovat funkci termostatu (zahřátýho oleje proteče víc, než studenyho), jsem měl problémy během jedný fakt studený zimy, kdy jsem jezdil i když bylo minus deset, patnáct. Nechtělo se to rozumně ohřát a fakt, když jsem olejovej chladič zakryl, dost to pomohlo!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynamo (stator a rotor) Yamaha MT-07 | Frankie8 | 4 | 9.9.2024 v 11:38 Frankie8 |
téma k diskuzi - co vše bych měl vě... [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 41 | 13.7.2024 v 22:09 krokoš |
MT-07 kufry, co kdo máte a co nebrat Yamaha MT-07 | Andloc | 1 | 5.7.2024 v 16:41 CB600 |
Otázka ohledně šířky kola Yamaha MT-07 | AlwaysGood | 4 | 3.7.2024 v 21:46 krokoš |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 978 | 29.6.2024 v 20:24 CB600 |