Téma: Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP, max 130kg...
Řešme novou motorku, starou vránu nechci. Takhle je aspoň jistota, že to někdo někde nějak nevotuzil a vzít si ssebou pár detailů jako ND není problém.

Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.

Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?

Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.


Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00

Blokovaní uživatelé: vilemx, Krautkopf

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 12:48 | Nahoru | #91
ZdendaZB> Kravál od sání mě sral i na AJP PR5. Filtr byl přímo před jezdcem na místě nádrže a bylo to ultra nepříjemný.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 13:13 | Nahoru | #92
zkusil jsem přes filtr natáhnout gumu a docela se to zlepšilo, když se na to udělá nějakej těsnej kryt s vývodem dozadu k tlumiči tak to hodně pomůže

to ajp vymejšleli fakt exoti, protože takovýhle řešení je příšerný, ale je fakt, že nevím jak to mají krosky a ostrý endura vyřešený

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 13:34 | Nahoru | #93

ZdendaZB píše: Mr.Dreamer, tobě ta motorka nepříde hlučná, mě to přišlo jak když jedu v tanku, když jsem přidal plyn. A to drnčení stupaček, hroznej nezvyk.



Stupačky my nedrnčí, hlučná je jen vytočená, v nízkých otáčkách, kde většinou jezdí, je relativně tichá.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 13:42 | Nahoru | #94
nízký otáčky je kolik ?

a stupačky fakt vůbec nedrnčí ? ani když to točíš třeba na 7 tisíc

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 15:13 | Nahoru | #95
takže jsem smazal a zablokoval další spamery typu krautopf, co tady melou jen blbosti a nemají co k tématu, kdo chce opruzovat tak běžte za medvedem a podobnou místní sebrankou

koho nezajímá tohle téma, tak si běžte jinam, mastodonti s buzna dakar drsnýma polepama, skotovejma nesmyslama a další kraviny se tady neřeší, raději místo toho vyražte na drsnej off na alpský šotoliny a tady neztrácejte čas

Naposledy editováno 21.06.2024 15:19:37

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 15:29 | Nahoru | #96
[quote=ZdendaZB

Klx230 je samozřejmě mnohem pohodlnější, ale 15 kilo navíc je nesmysl a stříkačka k tomu. Až budeš někde máčet stríkačku několik minut s komplet ponořeným motorem pod vodou a budeš tam sám, tak pochopíš vo čem píšu. A kdyby ti to nedejbože v tý vodě zdechlo, tak to musíš nějak vystrkat ven a pak zprovoznit. A tady je karbec absolutní výhoda. [/quote]

Mohu se optat, kolik brodů jsi projížděl na karburátorové motorce? Jak byla voda hluboká a jak dlouhý byl projížděný úsek? Já jen, že z praxe jsme všechny karburátory z vody tahaly. Pomohla jen úprava na karburátoru a asi na brodění širokých řek by to stejně nestačilo. Vše ale byly karburátory Keihin ( Japan). Na čtyřkolce jsem měl vzduchové chlazení s ventilátorem a karburátor. A ta uměla jezdit utopená ve vodě po sedlo a neprotestovala. Keihin po ponoření vždy motor zastavil.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 15:43 | Nahoru | #97
čtyřkolka značky Honda foreman.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 17:11 | Nahoru | #98
Statisku počtu brodů si nevedu, ale párkrát jsem byl ponořenej až k sedlu, což už je takový divný, člověk má strach a nějaký zalití po karburátor se ani nepočítá.
Když nemáš vyběhaný gufera a všechno těsní jak má, tak nic nehrozí. Na severu s těma mopedama brodí běžně a v pohodě.
Samozřejmě, že když je sání nízko musíš snorchlovat. Ventilátorový chlazení jsem měl u vzducháče taky. Bez něj to nejde.

Hele a zastavilo to kvůli karburátoru, nebo neměli utěsněnou fajfku a cívku ?

Naposledy editováno 21.06.2024 17:11:48

2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 17:57 | Nahoru | #99
Karburator neni utesneny. Minimalne přepad plovakovky je otevřeny asi u kazde konstrukce.
Kdyz je na přepadu nasazena hadicka co přepady svadi pod motorku tak ta se asi nezaplavi, ostre tu hadicku nemívají… nejsou konstruované na jízdu s karbcem/vstrikovanim pod hladinou…

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 18:27 | Nahoru | #100
assassin> to byl právě ten problém. Hadičky z karburátoru všechny svedené někam k ose zadní kyvky, takže byly i první pod vodou.........no a nějak to tomu karburátoru vadí. Motorka se většinou uchlastala. Takže jsme vzaly plastovou lahvičku, do víčka udělali otvory pro všechny hadičky a po této úpravě to už ve vodě nechcipalo. Jenže to všechno co se jezdilo tak po cca deseti metrech jsi už zase byl z vody venku. Dlouhým koupáním to nikdo neměl potřebu testovat. Přes tu lahvičku se ty tlaky nějak srovnaly a už brody dávaly i karburátorové motorky..

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 18:44 | Nahoru | #101
to jste nechali do brodů hadičky otevřený ven ? přímo do vody ?

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 19:00 | Nahoru | #102

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 19:09 | Nahoru | #103
Všechny ty růžový hadičky jdou pod motorku a jsou otevřené,..........a když je zacpala voda, chcíplo to. Šroubovací lahvička od chemie..........třeba od louhovych pecek se ukázala jako nejvhodnější. Hadičky myslím byly tři........ale už pár let jezdím stříkačku a tu topím jen přes sání.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 19:29 | Nahoru | #104
mám všechno vyvedený do airboxu nebo nad řidítka, podle stroje a je pokoj

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 20:32 | Nahoru | #105

assassin píše: Karburator neni utesneny. Minimalne přepad plovakovky je otevřeny asi u kazde konstrukce.
Kdyz je na přepadu nasazena hadicka co přepady svadi pod motorku tak ta se asi nezaplavi, ostre tu hadicku nemívají… nejsou konstruované na jízdu s karbcem/vstrikovanim pod hladinou…



Hm, proto to pod vodou tak neochotně přidává. Dokud držím plyn, tak nechcípne, ale jak uberu, chcípne a už nenastartuje. Dobré vědět .

ZdendaZB> U otáček netuším, nemá to otáčkoměr, ale jsou to otáčky, při kterých to na 5 jede 50-60km/h (má silniční rychlost) a na 4 40km/h (má off rychlost).

Když to vytočím, tak je hlučný hlavně výfuk, nic jiného neotravuje. Jo a zadní stupačky jdou hrozně snadno sundat, já je shodil, ale kvůli nadbytečnosti, ne hluku.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

21.6.2024 v 20:43 | Nahoru | #106
a nemohl bys sundat sedlo a vyfotit jak to tam máš udělaný, třeba na nových verzích zrušili airbox a proto to tak řve
tady stupačky ani nebyly, je to jednomístný

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

22.6.2024 v 08:24 | Nahoru | #107

ZdendaZB píše: kdo se baví o stejný kvalitě, rovnou píšu že to beru jako výměna kus za kus
a už vůbec nepíšu ao kvalitě převodovky, ale stará vrána rasované všude možně může mít všechno načatý, takže spolehlivost mnohonásobně menší než novej číňan
a pohodlnost to taky, taky, už tady letos upravuju třetí motorku a přestává mě to bavit

hele těch motorek se už něco prodalo, i v zahraničí a nikdo nepsal, že by to fatálně přestalo najednou jet


Koupit novou motorku s vidínou že u ní po X km budeš měnit motor je opravdu skvělá perspektiva. Jak to budeš řešit v nějaké tramtárii kde jezdí pošta 1x za měsíc. Objednáš ho na e-shopu, dodací adresa: Tajga, medvědí brloh u mostu co ho na jaře odnesla voda.

Načaté věci ve starém motoru vyměníš. Ty, nebo mechanik snad pozná oloupané ozubení převodových kol, ohlodané boční hrany, atd.... Když připrava proběhne pořádné, tahle stará vrána bude spolehlivější než nová čína.
Budeš vědět že se ti po 1000km ujetých v terénu nerosypou ložiska v přepákování, protože si tam dáš sám pořádný věci, dobrý gufera. A v neposlední řadě budeš vědět jak se do toho leze a z které strany se co vyráží protože jsi to už sám dělal. To samé kola, brzdy, atd.... To vše pro případ že se po cestě něco posere.
Sám jsi tu psal že věci jako ložiska a další díly vozíš s sebou.

Naposledy editováno 22.06.2024 08:28:44

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

22.6.2024 v 10:45 | Nahoru | #108
ložiska gufera do tlumičů to je čistej spotřebák, to už dávno neřeším
a perspektiva, že koupím za 70 tisíc, vrak, nasypu do něj dalších 50tisíc a zabiju tím měsíc, mě fakt blaží

jinak kde jsou v rusku lidi je i pošta, která jezdí pravidelně a když to zdechne někde v lese, tak počkám až někdo pojede kolem, naložím to a v prvním městě, nebo na nějaký bázi to opravím, jinak to nemá cenu řešit, satelitní telefon tam má skoro každej
a kde nejsou lidi, není ani cista, takže tam jet nemůžeš

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

22.6.2024 v 12:19 | Nahoru | #109

ZdendaZB píše: a nemohl bys sundat sedlo a vyfotit jak to tam máš udělaný, třeba na nových verzích zrušili airbox a proto to tak řve
tady stupačky ani nebyly, je to jednomístný



Dávám teď místo původního filtru HFF6011 (lepší dostupnost), tady je foto:



Pokud potřebuješ foto z jiného úhlu, klidně shodím sedlo a blejsknu ti to.

Jinak moje je 2018 (už bez nakopávačky).

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

22.6.2024 v 21:10 | Nahoru | #110
dík za foto, je to stejný, to je taky otevřený sání,musí se to zadeklovat, to se pak podstatně ztlumí
a co pružina, dával jsi jinou, nebo vážíš 75 kilo ? pode mnou se to vzadu propadalo

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 08:17 | Nahoru | #111

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 09:14 | Nahoru | #112
tak jsem zkusil kawasaki, zvedání ze země když jsme to položili na bok, je to docela znát, vytažení z hlubší vyjetý koleje, teda nikdy bych nevěřil že je 15 kilo tak moc znát
a crfko 145kg s 12l nádrží, což odpovídá výše srovnávaným je ještě o kus horší

inzeráty jsou ztracený, 120 kilový motorky, co se u nás už neprodávají a váží 120kilo jsou fakt v hrozným stavu, o tom nemá cenu za ty prachy už vůbec uvažovat uvažovat ...

no a sundal jsem kryt airboxu na 701 a projel se jen tak, to je teda chrochot a s krytem je to krásně tochý

Naposledy editováno 23.06.2024 09:15:32

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 11:28 | Nahoru | #113

ZdendaZB píše: dík za foto, je to stejný, to je taky otevřený sání,musí se to zadeklovat, to se pak podstatně ztlumí
a co pružina, dával jsi jinou, nebo vážíš 75 kilo ? pode mnou se to vzadu propadalo



Pružinu jsem neměnil, jen utáhl předpětí a předek vyvložkoval.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 11:28 | Nahoru | #114
a to vyvložkování předku, čemu to pomohlo ?

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 11:40 | Nahoru | #115

ZdendaZB píše: a to vyvložkování předku, čemu to pomohlo ?



Méně se to propadá a motorka sedí zase vodorovně, když jsem ve stupačkách. Jestli chceš, proměřím ti průměry těch původních vložek, které ve vidlích byly.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

23.6.2024 v 12:52 | Nahoru | #116
těma vložkama stlačíš pružinu, změníš předpětí ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

24.6.2024 v 08:44 | Nahoru | #117

ZdendaZB píše: inzeráty jsou ztracený, 120 kilový motorky, co se u nás už neprodávají a váží 120kilo jsou fakt v hrozným stavu, o tom nemá cenu za ty prachy už vůbec uvažovat uvažovat ...


Nesmíš ji chtít hned teď, na takovou koupi musíš chvíli koukat do inzerce. Vysledovat hranici za jakou cenu jsou ty motorky už prodejné a naopak od jakých částek o ně už není zájem a zůstávají ležet. Potom můžeš říct prodávajícímu tvoje cena je sci-fi, kolik je reálná prodejní cena a hlavně kolik jsi ochoten dát za konkrétní kus ty.

Jaké motorky z těch bazarových pro tebe teoreticy ještě připadali v ůvahu? Stačí typy.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

24.6.2024 v 09:01 | Nahoru | #118

ZdendaZB píše: těma vložkama stlačíš pružinu, změníš předpětí ?



ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

24.6.2024 v 09:15 | Nahoru | #119

bazin. píše: Nesmíš ji chtít hned teď, na takovou koupi musíš chvíli koukat do inzerce. Vysledovat hranici za jakou cenu jsou ty motorky už prodejné a naopak od jakých částek o ně už není zájem a zůstávají ležet. Potom můžeš říct prodávajícímu tvoje cena je sci-fi, kolik je reálná prodejní cena a hlavně kolik jsi ochoten dát za konkrétní kus ty.

Jaké motorky z těch bazarových pro tebe teoreticy ještě připadali v ůvahu? Stačí typy.



hele, nikdy jsem malý motorky neřešil, nevyznám se v nich, ale přes 120 kilo ani omylem a generálkovat se s tím nechci, vídím to nakonec na to nový ajp

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

25.6.2024 v 01:25 | Nahoru | #120
No, tak jsem to celý nějak tak prelouskal a podle mě prostě hledá něco, co už nikdo nevyrábí a k přesnému ideálu si to budeš muset postavit...kombinace malý objem (a zároveň i malá váha motoru )ve 4T a dostatečný výkon a zároveň spolehlivý motor s dlouhými servisními intervaly nejde prostě moc dohromady...na to je ideál nějaký starý vzduchem chlazený 2T...ale zase to bude prostě více žrát...no přeju ať najdeš k vlastní spokojenosti, ale u nových h motorek budeš muset udělat jistý kompromis...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8769 15.10.2024 v 19:42 Kohlstein
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro ZdendaZB 30 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 52 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 leo41 23 23.10.2023 v 10:40 majcherisko
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist