AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Milan1963 píše: PetrL3> Přesně.
Ve Skalici jsme hledali reštauráciu a šli okolo Táckarně. Napadlo mě podívat se dovnitř - a ona to byla jídelna. Opravdu lidová - polévka i hlavní jídlo za 7 euro. To není asi ani tady v Čechách.
Miloš : Jawa potřebuje neustálou péči. Například přestává fungovat centrální tlumič, už jde na doraz i po seštelování. Pravý přední teče...něco dře o něco u zad. kola, možná ložisko, vydrželo by cca 15 tisíc km....prostě chce to servis. Ale to chce každý stroj.
Stačí dojet na sever a budeš zírat
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kehaj píše: Tohle jedna stopa ještě nezažila
Blbý bylo, že když jsi přidal rázně plyn, tak to spadlo na zem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já spíš koukám po jiné české motorce, začíná mít i sběratelský potenciál a málokdo ji zná. https://motorky.baz...blata-125-motard.php
FJRPEPA píše: Prd, na FJR co nyní mám je najeto 250 000 km. pouze měním olej, brzdovou kapalinu, destičky a pneu. Příští pátek vyrážím do Irska mám naplánováno 7 000 Km.
Tak akorát opět vyměním olej a dofouknu pneu. Kdybych měl dávat po každých 1000 km.motorku do servisu, tak to bych ji raději hodil do příkopu, polil benzínem, hodil zapalovač a šel od ní pryč.
Přesně....
Honda stará 30 let, dva kusy, najeto bazilion, vidlice původní, tlumí a netečou, ložiska původní, vlastně všechno je původní, jen sedačka se musela nově potáhnout....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Jenže Ty máš sterilního japonce ,to by Milan nedal
Nikdo kdo si sám sebe aspoň trošku váží, se nebude obtěžovat zbytečnými hovny s čínskými sračkami, s nálepkou i bez.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Mě teda na té mé čínské hrůze nebo čínomrdce ,zkrátka na mém OHC nefunguje jen jedna věc a to už druhé hodinky,ty první přestaly po zimě jít dál jsem novou baterku a nic tak jsem koupil jiné na čopra jednou tak drahé oproti těm obyč a jak dám motorku do garáže tak přestanou jít kurvy asi se boji tmy
Tak si kup hodinky v hodinářství a tam sice nebudou levné, ale budou fungovat...
FJRPEPA píše: Mě spíš na Milanovi fascinuje to, že si koupí novou Jawu a furt se tam něco sere, jeho táta koupil Škodovku a ta jezdí max 100 km/h. prý od výroby, to není možný. Koupí si skútra a furt se něco sere. Už do něj strčil víc než za něj dal. To přeci není normální, to se mi v životě nikdy nestalo.
Jakej pan, takovej Krám se říká....
Milan tomu jde hodně naproti tím, že si vybírá a pokouší provozovat mrdky ze všech Medek nejhorší...
A jde tomu i naproti i výběrem servisů, které jsou podobným soubor packalů, jako ti, kdo to vyrobili...
Potom škodovka jezdí blbě, protože to nikdo neumí seřídit a opravit, blatník na ní vydrží dva roky, protože to nikdo neumí ošetřit, atd.atd....
skodovak píše: Mírné OT: Někdo se tady kdysi zmiňoval, že se věnuje starým bicyklům. Řeším aktuálně osud jednoho galuskáče po dědovi. Kdyby někdo tušil kdo by mohl mít o takový stoj zájem, a zároveň by stroj byl v dobrých rukách... Je to kolo Montagner, nevím přesný typ, ale přehazovačky to má Shimano. Nejsem cyklista, nevím, našel jsem pár cyklomuzeí ale spíš šly po československých strojích, na což tohle nevypadá.
Fotku a cenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nikdo kdo si sám sebe aspoň trošku váží, se nebude obtěžovat zbytečnými hovny s čínskými sračkami, s nálepkou i bez.....
Naštěstí o tom jestli si sám sebe vážím rozhoduji jen já a ne Ty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nikdo kdo si sám sebe aspoň trošku váží, se nebude obtěžovat zbytečnými hovny s čínskými sračkami, s nálepkou i bez.....
No nevím, jel jsi na Jawě 350 OHC ? Já ano. Na klasické, sport ( s kapotou) i na scramblerovi. I když verze nerozhoduje. Nato, že jde o skoročínu, je to kvalitní stroj. Neslyšel jsem, že by s touto motorkou byly problémy jako se 650 a 660.
Když jsem byl v Týnci, půjčil mi J. Kraft jejich scramblera. Sedli jsme na něj i se ženou. A jeli do Benešova. To znamená - hned pořád do kopce. Jel jsem čtyřkou, motor skvělý, trojku jsem dávat nemusel. Netuším, co by této "číně" mělo býti špatného.
A podotek k J 660. To taky není čistá čína. Rám je kvalitní, z Týnce. Motor Italský, Minarelli. Nádrž z Jawy 350 / 640, taky bez problémů. Ostatní už je horší, to uznávám, holt levná čína...palubka, tlumiče, kola španělská, ale taky horší...plasty praskají, elektriku podcenili. S tím se ale my majitelé srovnáváme a budeme srovnávat stále, pokud motorky budeme provozovat.
Já to dělám rád. Samozřejmě mě netěší, když něco klekne, ale o to větší radost mám, když se to podaří opravit. To s japoncem zažiješ - pro mě bohužel - těžko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: nerozhoduje. Nato, že jde o skoročínu, je to kvalitní stroj. Neslyšel jsem, že by s touto motorkou byly problémy jako se 650 a 660. .
Vždyť je tu o tom samostatné vlákno/vlákna kde majitel popisuje vše, s čím se musí potýkat
www.motorkari.cz/profil/
Naposledy editováno 06.07.2024 18:50:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Vždyť je tu o tom samostatné vlákno/vlákna kde majitel popisuje vše, s čím se musí potýkat
www.motorkari.cz/profil/
Někteří tomu říkají běžná údržba a opravy.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Třeba za mě je 350 i 660 jednoválec dnes na ježdění málo, ale taky jsem jezdil s trabantem a měl jsem z toho radost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K motorce se člověk má chovat s úctou, ne ji honit jak nadmutou kozu. Potom platí to, co píšeš. Pokud bych chtěl bláznit, pojedu na okruh.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já mám motorku na to, abych si ji užil. Slabý auta ženu, co dají taky. Pochopitelně, když to jde a s ohledem na bezpečnost. Ono je to někdy i zdravější pro motor.
Naposledy editováno 06.07.2024 21:07:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milane ten velký jednoválec určitě není spokojený při těch otáčkách o kterých píšeš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |