Téma: 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip
 
11.7.2024 v 23:24
Ahoj kluci a holky, potřebuji obecnou radu, jak se rychle zorientovat v oblečení s ochranou proti vodě a ochranou páteře a dalších částí těla. Jsem 3-sezónní jezdec, v zimě nejezdím. Ani mi nejde o to poradit, který model bundy je ok, ale nechápu, jak je to s ochranami. Dnes se nabízí různé airbagy, samostatné ochrany na tělo, a také bundy a kalhoty s již všitými ochrannými prvky. Jak to tedy je? Musím si rozmyslet, jestli chci samostatné ochrany na tělo a pak vybírat oděv bez ochran? Nebo vybrat oděv s ochranami a pokud si to mohu dovolit, dokoupit airbag či samostatnou ochranu? Jsem z toho zmaten. Hledal jsem tady 2 hodiny a nic jsem nepochopil. V současnosti mám obyč. bundu RST, která ale promokne. Má jakési ochrany na loktech asi ok, ale na páteři jen takový umělý plát. To mi nepřijde nic moc. Chtěl bych to celé nahradit bundou ideálně i s ochranou proti vodě a kalhotami ve stejném designu (nyní mám dole rifle Trilobit a když prší, nasazuji Scott nepromok. Je to fajn, ale ochrana páteře RST nic moc a když máte převlíkat 3x denně, taky nuda... A teď nevím, jak na to. Kdybyste neřešili peníze, jak byste to celé uchopili? Co je fajn řešení? Našel jsem třeba bundu Klim Kodiak za 30 litrů. Když dá člověk tolik peněz stojí to za to? Díky za úvodní rady hlavně ohledně toho, jestli ochrany už součástí bundy nebo raději ochrany zvlášť a bundu koupit bez ochran. Tohle nejvíc nechápu.

Kolama dolů a pěkné léto. Jaromír

2 reakcí na tento příspěvek 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 00:03 | Nahoru | #1
Oblečení obsahuje štítek s CE certifikací, někdy hned několik štítků.
Ochrana proti prodření - CE třída A, AA, nebo AAA podle odolnosti.
Ochrana proti nárazu - k vloženým chráničům - CE třída 1 nebo 2. CE 2 poskytuje zhruba dvojnásobnou ochranu při nárazu oproti CE 1. A také je 2x tlustší a tím méně pohodlný.
Bundy i kalhoty obvykle obsahují kapsy na vložení chráničů, nebo kapsy s chrániči vloženými už výrobcem. Velmi zřídka jsou chrániče zašité napevno. Pokud ti vložený chránič nevyhovuje, např záda nebo kolena jsou CE 1 a ty chceš CE 2, koupíš jiný - jsou celkem univerzální a na trhu jich je spousta různých značek.
Jsou i bundy bez kapes pro chrániče, které jsou určeny pouze pro nošení přes samostatnou chráničovou košili. Ty se ale používají snad jen pro hardcore endura.

3-sezóní existují asi jen podzim-zima-jaro. Oblečení pohodlné v 10C nebude nikdy dobré ve 30C, ani s vyndavatelnýma vložkama.
Obecně jsou 2 druhy bund a kalhot: Promokavé a nepromokavé.
Nepromokavé nikdy nevětrají - sice mají mít prodyšné membrány, ale to dejchá málo. Otevíratelné větrání na zip není dostatečné a zip začne s věkem propouštět vodu. Všechno tohle oblečení je pohodlné do max 20C, jezdit se v něm dá do 25C. Na teploty od 20C do 30C potřebuješ oblečení z prodyšných materiálů s větrajícími síťovanými sekcemi.
Než kosmický oblek jako je Klim Badlands za 20K+ za díl atd doporučuji spíš na jaro a podzim něco od Rebelhornu nebo Revitu za třetinu a k tomu něco z půlky síťovaného na léto za další třetinu. Pokud Klim, tak jen něco základního, jako kalhoty Mojave. Ty stojí jen o třetinu/polovinu víc, než srovnatelný Revit Tornado a poměr vlastnosti vs. cena tam není tak špatný. Ty kosmické bundy za 20K+ jsou jen o něco lepší než ty obyč, protože se snaží řešit nemožný úkol být univerzálním oblečením.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 08:30 | Nahoru | #2
Deadman>
Skvěle napsáno.

Naposledy editováno 12.07.2024 08:32:23

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 08:59 | Nahoru | #3
Myslim,ze lepe uz ti to nikdo nenapise.

1 reakcí na tento příspěvek 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 09:09 | Nahoru | #4
No já myslím, že to tak úplně není pravda, respektive ne ta objektivní. Pokud chce tazatel vyřešit mimo jiné převlíkání do nepromoků, tak mnoho jiných než gore-tex alternativ není. V minulosti jsem jezdil bundu Revit Sand a z ní jsem přešel na Klim Badlands, který jezdím už druhou sezónu. Už bych se k Revitu nevrátil. Je fakt, že Badlands je bunda hraničící s brněním, ale za deště je absolutně spolehlivá a nepromokavá. Když je vedro, tak rozepínám všechny ventilačky, udělám si na ní rozhalenku a dá se v tom jet víceméně na pohodu. Mám i lehčí bundu Klim Dakar, kterou jsem si koupil na letní ježdění, ale při vysokých teplotách mi v ní není až tak výrazně lépe, než v Badlands. Nicméně za deště a horšího počasí je Badlands nenahraditelný. Asi není úplně nutný kupovat si za každou cenu Klim, existují i jiné alternativy, nicméně já osobně už kvůli tomu jak mi sedí Klim upřednostňuju. A taky doporučuju hlídat akce a slevy na shopech jako je XL-moto, atp.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 09:26 | Nahoru | #5
mrazikovo> Jasne, zalezi, co kdo jezdi, jak vnima tepelny komfort, jake ma preference. Bunda s membranou (byt GTX) ale uz z principu nemuze dychat lepe nez bez. Pokud budu mit dve bundy, ktere budou mit dobre udelane odvetrani a jedna bude s membranou, tak ta bude dychat hure.

Pro me ma samostatny kvalitni nepromok (Scott, Held) dve obrovske vyhody - za deste se clovek zaspini (zvlaste kdyz jede off), a kdyz hleda na posledni chvili ubytko, staci si ho pred hotelem sundat a divaji se na nej lepe (na jednu noc si kazdy rozmysli, jestli ubytuje zabahnenou kouli). A dale je skladny, cili neni problem mit ho ssebou, kdyz jedu jen v chranicove kosili a dresu a naraz se vecer ochladi.

Osobne bych si GTX bundu koupil jen pri planovane ceste na sever, nebo az jako dalsi do domu na ten podzim - jaro. A hodne bych koukal na moznosti odvetrani (rozepinani, idealne i oddelavani celych casti - na prsou, rukavy)

Naposledy editováno 12.07.2024 09:28:44

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 09:40 | Nahoru | #6
RomanHA> přesně jak píšeš, je to individuální, poněvadž máme každý jiné preference a jezdíme jinak.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 09:56 | Nahoru | #7
Deadman> Asi tak. A i kdyby se podařilo pořešit komfort v menším rozsahu teplot / vlhkosti, tak to stejně nebude fungovat při kontaktu s asfaltem. Hadýrky se prodřou a chrániče posunou. Nějaké CE je jen pro ty, kdo budou mít při pádu ještě hodně štěstí k tomu.

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 10:50 | Nahoru | #8
Edien> dovolím si přijít se svojí troškou do mlýna, snad to pro tebe bude užitečné - mám stejný věk, stejnou motorku a řešil jsem stejný problém. Tak za prvé Trilobit je úplně o ho...ch - nechal jsem si poradit a koupil jsem si to pro svoje začátky. Kvalita zpracování katastrofální, moje máma která je švadlena, když to viděla zalomila rukama a šla to dodělat, švy a zpracování naprostá katastrofa, dělají to asi v tom Pakistánu někde na mezi u pole. A hlavně to mizerně větrá, ty dvě parodie zipu na stehnech jsou pro smích. A zajímavou věc jsem se doslechl letos i od lidí co mě to doporučovali - ve vedru v tom každého štípe prdel, že nevědí jak už by si na motorce sedli - myslel jsem si, že jsem asi nějakej divnej, že to mám jen já. Škoda, že si na to nevzpomněli, když to člověku doporučovali. Ale pravda je taková, že když člověk ve světě potká ostatní skutečné cestovatele, tak v riflích nejezdí. Laminát - nebudu chodit kolem horké kaše, pořídil jsem Badlands a mohu s klidným svědomím potvrdit mrazíkova slova, loni v září jsem v tom absolvoval francouzké Alpy, kdy bylo běžně 30 stupňů a bylo v tom rozhodně lépe než ten slavný Trilobit. Je však potřeba myslet na jednu veledůležitou věc - světlá barva oblečení, to je minimálně 50% úspěchu, aby se člověk v létě nepekl. Nevím jak kdo, ale věřím, že hodně lidí zažilo situaci - začíná pršet, někde na pumpě zastavíme a natáhneme nepromok. Za půl kilometru vjede člověk do takovýho chcance, že je úplně durch, no aby se ale neřeklo, tak ten nepromok nasadíme. A co čert nechce, za 5 kilometrů je po dešti a už se jen paříš jak ve skleníku. Tak tohle přesně s tím laminátem odpadá, prostě jen člověk zastaví u kraje, zadělá zipy a pokračuje, je to rychlé. A že takové změny počasí v Alpách jsou na denním pořádku. A klidně se přiznám, že jsem pořídil i Induction a sním jsem absolvoval letošní Albánii, tam už by to bylo i na ten Badlands moc, běžně bylo od 35 do 40 stupňů. K tomu už ten nepromok, co stejně promokne, ale v těch vedrech to nijak moc nevadí, člověk hned uschne, Alpy jsou na tohle horší. Četl jsem si tvůj moc zajímavý cestopis - Balkán - je vidět, že něco najezdíš a kvalitní oblečení je v takovém případě nutnost. Ono je něco jiného, když člověk promokne někde za rohem a nebo na samém začátku, když má před sebou výhled několika tisíců kilometrů. Je pravda, že ta kvalita stojí ranec, ale člověk za to už dostane kvalitní a funkční věc. A úplně na konec - je nutnost k tomu mít i odpovídající spodní prádlo, bez toho to není ono, mohu opět potvrdit z vlastní zkušenosti. Tak ať dobře vybereš, kdyby jsi to chtěl víc podrobně klidně napiš. Ještě dovětek - I ten Igor Brezovar si to letos na jaře pořídil.

Naposledy editováno 13.07.2024 18:16:19

1 reakcí na tento příspěvek 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 11:05 | Nahoru | #9
Neporadím, také vybírám Ale můžu poprosit lidi, kteří mají Badlands, aby sem pro představu napsali reálnou váhu kalhot a bundy?

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 11:15 | Nahoru | #10
Pod bundu by som si každopádne vložil airbagvestu ale takú čo kryje aj plecia https://motoquad.sk...airbagov-alpinestars
Tie chrániče čo kúpiš s oblečením, to je low level aby si mohol výrobca uviesť aspoň dajaký certifikovaný stupeň ochrany.

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 11:19 | Nahoru | #11
Ono mne osobne príde lepšia korytnačka (páteřák) alebo airbagová vesta, čo už v sebe tú korytnačku má. To, čo býva vložené v bundách, je menšie a nedrží to tak dobre na mieste. Ak sa pod korytnačkou potíš, Dainese má super odvetranú, zabudol som ako sa volá, ale potiť sa nebudeš - len podľa mojich skúseností vydrží tak 2-3 roky, než sa začne rozpadať. Tiež môžeš nosiť chráničovú košeľu ako do offu, ale pravdupovediac lakťové/ramenné/kolenné chrániče sa mi nikdy tak neposunuli, že by som to pociťoval ako chybu.

Čo sa týka nepremokavých vrstiev, ako píše Deadman, nikdy nebudú tak vetrať ako tie premokavé. Obzvlášť keď zmokneš, voda upchá tie kanáliky... Mať nepromok, ktorý si oblečieš a vyzlečieš podľa potreby, je lepšie. Ako dobrá rada mi príde svetlé oblečenie, v zime je to jedno, lebo slnko nepáli, naopak v lete, keď páli, sa tmavé ohrieva a bude Ti teplejšie, čo nie je to, čo chceš.

Naposledy editováno 12.07.2024 11:20:03

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 11:29 | Nahoru | #12
Klim Badlands má bederní pás a díky tomu sedí páteřák tam, kde sedět má. Mám i samostatný Dainese a v horku se mi záda rozhodně potí víc. Je to proto, že je plast přímo na zádech a záda nemají kam dýchat. Řešení s páteřákem v Badlands mi vyhovuje líp. Nicméně rozhodně neumím porovnat účinnou míru bezpečnosti mezi externím Dainese a vloženým v Klim bundě. Oba jsou class II, ale kotrmelce jsem zatím nedělal ani v jednom.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 11:34 | Nahoru | #13
pakolo> Tak to ti můžu říct úplně přesně je to opravdu jako brnění, tedy poměrně těžké. Nicméně mají to šikovně udělané - v bundě je přes břicho pás, který tu hmotnost pěkně drží a kalhoty volitelně kšandy nebo pásek, nebo ten zadní zip. Na naháče to asi není to pravé ořechové, pro delší cestování ideální. Nebo popřípadě Latitude. Ale teď vážně, jestli to opravdu potřebuješ vědět přesně tak se ozvi, nějak už to vymyslím abych to na něčem přesně zvážil.

Naposledy editováno 12.07.2024 12:25:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 13:36 | Nahoru | #14
RomanHA> Edien má Tigra GT Pro, tedy max. nějaká šotolina, ale na 95% jezdí silnice, tak ten moc zapráskaný od bláta nebude. A k tomu dýchání - já sám jsem k tomu přistupoval hodně nevěřícně, ale podstata asi není úplně tak v prodyšnosti. Jde o to, že konkrétně ten Badlands má hodně větracích zipů na těch správných místech a když to člověk pozotvírá, tak ten proudící vzduch tě vlastně mezi tělem a tou bundou obtéká. Proto třeba když se zeptáš a pravdivě ti někdo odpoví, tak přilba Schubert E 1 má velké problémy s mlžením a tzv. vydýchaným vzduchem když máš motorku, kde jsi schovaný za plexisklem. Ta helma je pěkně utěsněná kolem krku a je poměrně tichá - pominu-li ten chvějící se kšilt, ale jak to taky nemá zadní větrací otvory, tak přes ni ten vzduch nemůže pořádně proudit. A to samé je s oblečením. Já poslouchám narážky, že vypadám, jak když mám v kalhotech nasráno - Badlands má hodně volný střich. Ale je to právě to, co zlepšuje tu ventilaci - není to upnuté a vypasované na těle a tím pádem tam je prostor, kudy může ten vzduch proudit, kalhoty mají dva větrací zipy z přední strany a jedny vzadu. A třeba ty přední na stehnech jsou dělané tak, že když si člověk sedne na motorku tak se to nahrbí a tím pádem to vytvoří kapsu, která o to víc nabírá vzduch a rve ho to pod kalhoty. Stejně je dělaná i bunda. Dokonce jsem tady někde na fóru od někoho četl, že Badlands větrá lépe jak Latitude, i když je to tří laminát oproti dvou laminátu. Je to právě o tom počtu a rozmístění větracích míst, Latitude jich má míň, na druhou stranu je lehčí. Ale nakonec každý si musí vybrat sám co mu bude vyhovovat a samozřejmě to je otázka peněz jak moc je každý ochoten utrácet. A jak se říká - není špatné počasí, je jen špatně ustrojený motorkář.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 14:52 | Nahoru | #15
traki> To nerozporuji, moznosti odvetrani a strih udelaji hodne. Ale treba ja si sam sebe nedovedu predstavit v Albanii v te Klim Badlands - varil jsem se tam i v nemembranove bunde, u ktere se daji rozepnout rukavy po cele delce, rozepnout/sundat hrudni pasy, ramena, srolovat zadni cast. Na jih uz jedine v chranicove kosili, dresu, (pripadne lehke mesh bunde), a k tomu samo nepromok. Nakonec to i sam potvrzujes vyse.

Tim vubec nerikam, ze ten Badlands je spatny (ani nemohu, nemam ho). Od Klimu mam kalhoty (Mojave) a zena Dakar, a maximalni spokojenost.Jen proste jeden univerzal, ktery bude fungovat vsude, neexistuje, a vrstveni dava moznost obleci se co nejblize pozadovanemu komfortu.

A dalsi vec. Proc mam voziit stabilne membranu (ktera samo i casem starne), kdyz cilene do deste nevyjizdim. Ano, kdyz jsem na dovolene, nebo se od odnekud vracim, tak si holt pocasi vybrat nemuzu, ale to je minimum mych vyjizdek.

Naposledy editováno 12.07.2024 14:53:04

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

12.7.2024 v 15:42 | Nahoru | #16
RomanHA> Píšu to tady v tom prvním příspěvku - Albánii jsem jel v Induction, nemám zapotřebí tady lakovat, vše má svoje limity a v tom Badlands bych tam opravdu být nechtěl, do třicet stupňů se to v pohodě nechá, čtyřicet je už moc i na mě. Člověk musí počítat, že na motorce to nikdy nebude jako v autě s klimatizací. Za tu trochu nepohody má motorka hafo jiných předností.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

13.7.2024 v 09:56 | Nahoru | #17

RomanHA píše: A dalsi vec. Proc mam voziit stabilne membranu (ktera samo i casem starne), kdyz cilene do deste nevyjizdim. Ano, kdyz jsem na dovolene, nebo se od odnekud vracim, tak si holt pocasi vybrat nemuzu, ale to je minimum mych vyjizdek.



Naprosty souhlas, to je i muj pripad. Nechal jsem se presvedcit do GTX kompletu a kolem 30st uz mi bylo neprijemne. Zlom nastal, kdyz jsem poridil pod bundu airbag, to se ta hranice nekomfortu posunula nekam k 25st. Takze jsem koupil Rukka Madagascar, kde je GTX vrstva extra pres bundu a je to naprosta parada. Těch pár dní v roce případného rozhodování, jestli už to na nepromok je nebo není, rozhodne prevazi vetsi komfort ve zbytku roku.

1 reakcí na tento příspěvek 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

14.7.2024 v 14:55 | Nahoru | #18
Co se týče tepelného komfortu od pár stupňů nad nulou, až po teploty přes 20 stupňů a výše platí to samé jako pro turistiku po horách, prostě vrstvit, vrstvit a vrstvit. Nic univerzálního neexistuje.

Já jsem letos řešil výměnu bundy. Doteď jsem používal vždy Rockway, tentokrát jsem se podíval i jinam PSI Hubik, Alpinestar, Held, Clover, ... Nakonec u mě vyhrál Rebelhorn Patrol. Seděl mi na mou nekonfekční postavu ze všech bund co jsem zkoušel nejlépe, navíc má i hodně větracích otvorů a i jiných dalších příjemných vychytávek. I co se týče zpracování a použitých materiálů je to v řádu o třídu dražších bund. Zkušenosti mám zatím jen z týdenní dovolené u Baltu, kdy bylo, ale poměrně různé počasí. Co se týče teplot tak dopolední teploty mezi 10-20 stupni naprosto v pohodě jen v krátkém triku pod bundou, ke konci týdne byly teploty i nad 35 stupňů, ale při jízdě naprostá pohoda, dokonce jsem měl i chvilkama pocit, že při rychlostech nad 100 km/h v hodině je mi při všech otevřených větracích otvorech i docela chladno, což jsem ještě nikdy nezažil. V mém případě hlavně díky větracím otvorům v rukávech, protože díky plexi na hrudník skoro nefouká, ale když se postavím, tak je cítit, že i ventilace na hrudníku funguje velmi dobře. Samozřejmě, když se zastaví například na semaforech, tak je Patrolu jako v sauně, přeci jen je to poměrně těžká bunda.

Protože se mi podařilo Patrol pořídit za cca polovinu běžné prodejní ceny, mohl jsem si na vyjížďky v horku okolo komína pořídit vysloveně letní budnu. Volba byla mezi PSÍ Corte, Rebelhorn Scandal a Brutale. U mě to nakonec vyhrál Brutale od RH. Zatím jsem v něm absolvoval tři kratší projížďky. Jako v tričku se v tom na motorce samozřejmě necítím, ale při běžné jízdě je i v horku na motorce poměrně příjemně, dokonce i při zastavení se člověk necítí nijak nepříjemně. Při vyšších rychlostech, ale kupodivu lépe funguje Patrol a to díky tomu, že díky větracím otvorům na rukávech lépe nabírá vzduch a distribuuje ho po celém těle.

Sice za sebou mám i nějaké delší cestování na motorce, například loňské Turecko, ale asi nejsem ten skutečný cestovatel na motorce podle Mrazika, takže jezdím v riflích. Dokonce i v těch zmiňovaných Trilobitech. Co se týká větrání, tak nevím jak moc je funkční, každopádně jsem v nich v pohodě i při teplotách okolo 40 stupňů. Oproti jiným textilním moto kalhotům mi vyhovuje, že v nich jsem schopný absolvovat v pohodě i různé procházky apod., kdy se jiní motorkáři musí převlékat do jiných kalhot. Co se týče zpracování, tak v nich mám najeto něco okolo 20 tis km a pořád jsou jako nové. Zkušenosti z nehody v nich nemám, ale loni v Řecku obstály v kousnutí od psa velikosti vlčáka, kdy mi sice prokousl nepromok, ale textilie kalhot vydržela a já měl vzadu nad lýtkem jen modřinu od jeho zubů, z boku to pobral kolenní chránič. Jediné co můžu potvrdit, tak je to, že občas po nějaké době začne štípat zadek, v mém případě ale stačí se zhruba na 10 sekund postavit a mám minimálně na půl hodiny pokoj. Každopádně je to nepříjemné.

Co se týče deště, tak ten samozřejmě od riflí neočekávám, že dlouhodobě zvládnou, maximálně krátkou přeháňku, každopádně minulý rok v okolí Meteory jsem v nich strávil za mírného deště skoro za sucha více než půl hodiny jízdy, popraly to dokonce lépe než textilní bunda, i když ta byla samozřejmě více na ráně. Když jsem se pak na benzínové pumpě oblékal do nepromoku, tak došlo k výše zmiňovanému incidentu se psem, to byla jediná nevýhoda externího nepromoku, který jsem za svou moto éru zaznamenal, jinak má pro mě samé plusy. Bunda Patrol hodinový střední déšť úplně na pohodu možná by dala i víc, ale přestalo pršet.

Jako ochranné prvky používám druhým rokem airbag vestu od Alpinestars TA5 a zkušenosti s funkčností zatím nemám, takže nemůžu hodnotit. Co se týče tepelného komfortu, tak je podobný jako u chráničové vesty od téže značky. Jediný problém co mám, tak je se systémem nabíjení, ale to je na jiné povídání. Kolenní a loketní chrániče používám Held Ghost, vyhovuje mi, že jsou tenčí a měkčí, při lepší ochraně než chrániče dodávané s oblečením.

To jsou mé zkušenosti, ale jasné, že to někdo může mít úplně jinak.

Naposledy editováno 14.07.2024 17:51:19

3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

14.7.2024 v 16:39 | Nahoru | #19
Dík, mohol by si práve tu AB vestu viac rozvinúť ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

14.7.2024 v 20:33 | Nahoru | #20
DolphinXXL> asi si mě pleteš. O riflích a ani o Trilobitech jsem nenapsal ani písmenko. A nejsem si ani vědomej, že bych posuzoval cestovatele podle hadrů. Jen jsem se snažil sdělit svoje zkušenosti s konkrétní bundou. Nechť si každej jezdí kam chce a v čem chce.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

15.7.2024 v 01:50 | Nahoru | #21

mrazikovo píše: DolphinXXL> asi si mě pleteš. O riflích a ani o Trilobitech jsem nenapsal ani písmenko. A nejsem si ani vědomej, že bych posuzoval cestovatele podle hadrů. Jen jsem se snažil sdělit svoje zkušenosti s konkrétní bundou. Nechť si každej jezdí kam chce a v čem chce.



Omlouvám se, to byl "traki" V příspěvku to opravovat nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

15.7.2024 v 08:12 | Nahoru | #22
Taky jsem zjistil, že univerzální bunda na cestování neexistuje. Laminát s membránou používám jaro a podzim. Na léto jsem letos pořídil dobře odvětranou Alpinestars Bogota pro. Chtěl jsem Modeku, tam jsou určitě lepší materiály. Ale nesednul mi střih.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

15.7.2024 v 08:21 | Nahoru | #23
LastOne> Nevim no, pisi, ze ta Bogota ma Drystar membranu. Ja si ted koupil boty Alpinestars CR-X Drystar a jsou pohodlne, jsou pekne, ale absolutne vubec nevetraji. Proti tomu Acerbis boty za 1/3 ceny jsou vice prodysne (jasne, nemaji membranu, ale po desti rychle uschnou) a maji i vetrani na zips na chodidlech.

(reakce na) 3-sezónní oblečení versus ochrana páteře - princip

15.7.2024 v 08:58 | Nahoru | #24
puffybodie> Letošní model má samostatnou pláštěnku. Lehká bunda s rozepínatelným rukávem + nepromok je pro mě na léto jediný řešení. Ale někomu zase může vyhovovat třívrstvý laminát...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist