Téma: vůle v uchycení třmenů předních brzd
3.5.2011 v 14:10
Zdravím.
Zjistil sem, že se mi na hornetu (rok 99) oba třmeny na přední brzdě docela třepou. Nejsou uplně na pevno příšrubovaný k vydlici. Má to tak byt a pokud jo jaká tam má byt asi vůle. Hledal sem o tom něco v manuálu, ale prd sem našel a nerad bych si někde nabil hubu. Dík za odpověď.
Zjistil sem, že se mi na hornetu (rok 99) oba třmeny na přední brzdě docela třepou. Nejsou uplně na pevno příšrubovaný k vydlici. Má to tak byt a pokud jo jaká tam má byt asi vůle. Hledal sem o tom něco v manuálu, ale prd sem našel a nerad bych si někde nabil hubu. Dík za odpověď.
2 reakcí na tento příspěvek vůle v uchycení třmenů předních brzd
tak prisroubovany by meli byt urcite napevno...
Axiální vůle brzdových třmenů je samozřejmě správně a žádoucí
Tato vůle je nutná k vyrovnání sil a teplotní roztažnosti mezi brzdičem a kotoučem při brždění.
V praxi se používá řešení:
"plovoucí třmen" - třmen s axiální vůlí + pevné uložení kotouče
"plovoucí kotouč" - třmen na pevno + kotouč na nýtech a axiální vůlí
"plovoucí třmen + plovoucí kotouč" - třmen i kotouč s axiální vůlí
Tvůj motocykl bude mít určitě poslední a nejhojněji využívaný případ.
Nebezpečné a nejběžnější jsou radiální vůle kotoučů, které mají přímí vliv
na chování motocyklu při brždění! Radiální vůle brzdičů jsou také nebezpečnou,
ale méně se vyskytující závadou.
Kontrolují se samozřejmě vůle axiální i radiální, kvůli bezpečnosti.
Maximální tolerovatelné vůle jsou vždy uvedeny v servisním manuálu motocyklu.
Tato vůle je nutná k vyrovnání sil a teplotní roztažnosti mezi brzdičem a kotoučem při brždění.
V praxi se používá řešení:
"plovoucí třmen" - třmen s axiální vůlí + pevné uložení kotouče
"plovoucí kotouč" - třmen na pevno + kotouč na nýtech a axiální vůlí
"plovoucí třmen + plovoucí kotouč" - třmen i kotouč s axiální vůlí
Tvůj motocykl bude mít určitě poslední a nejhojněji využívaný případ.
Nebezpečné a nejběžnější jsou radiální vůle kotoučů, které mají přímí vliv
na chování motocyklu při brždění! Radiální vůle brzdičů jsou také nebezpečnou,
ale méně se vyskytující závadou.
Kontrolují se samozřejmě vůle axiální i radiální, kvůli bezpečnosti.
Maximální tolerovatelné vůle jsou vždy uvedeny v servisním manuálu motocyklu.
racek píše: tak prisroubovany by meli byt urcite napevno...
ono to bude mit trmeny stejneho typu jako je na autech(tech beznejch).. tzn ze hydraulickej pistek/pistky jsou jen v jedne strane trmenu a mackaj na brzdovou desku a deska na druhe strane je jen uchycena v tele trmenu... takovej trmen musi byt plovouci.. jsou tam pouzdra a cepy na kterejch se celej trmen muze pohybovat ve smeru osy kola....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle v uchycení třmenů předních brzd
racek> Než něco napíšeš, tak si dej přes držku. Takovou radou můžeš u kluka, co o tom ví hovno zapříčinit i nehodu. Třmen nesmí být napevno. Něco jiného je držák třmene s čepy!!! Tento typ třmenu je plovoucí, protože má jen dva pístky a to z jedné strany. Tedy třmen se musí pohybovat podle toho, jak se sjíždí desky. V jiné poloze je tedy u nových desek a v jiné u sjetých.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vůle v uchycení třmenů předních brzd
MilanR1> Piješ, fetuješ? Vytahovat věci 13 roků staré a žádat za to přes držku?
1 reakcí na tento příspěvek vůle v uchycení třmenů předních brzd
Varianta že už dotyčný blbě vidí, nebo si nevšiml datumu posledního příspěvku je nejjednodušší vysvětlení u všech témat co kdo vytáhne z hrobu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak otevřít sedlo u horneta Honda CB 600F Hornet | ShihTzu | 6 | 1.11.2024 v 08:25 FJRPEPA |
seřízení světlometu Honda CB 600F Hornet | pidivr20 | 6 | 20.10.2024 v 15:15 amirinda |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet | SisaFree | 6 | 14.9.2024 v 01:18 Shullin |