Téma: Nové 450-tky
Myslel som, že CF Moto 450 MT bude ten očakávaný jednorožec ktorého si kúpim, ale sklamal. Zabili ho hmotnosťou!! Teraz čakám na parametre nových strojov. Konkrétne BMW F 450 GS a Kawasaki KLE 500. Čo som zatiaľ zistil - BMW 19/17, výkon asi 47k, hmotnosť 175kg (dúfam že mokrá), výroba asi v Indii. Kawa - 21/18, výkon 47k (otvorená 52k), hmotnosť do 180kg. BMW vyzerá docela pekne (okrem predného svetla), ale Kawu neviem ešte nájsť. Máte niekto nové a hlavne lepšie info o týchto motkách? Myslím, že keď vyjdú na trh a budú s doplatkom do 1500 ečiek oproti CF Motu, tak CF- ko skončilo. Iba blázon by nedoplatil za plus 5 koní a mínus 15 kíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Deadman> Pokud by cena u Enduro R byla těch cca 160t, Tak by to bylo OK.
Zdvihy asi 23 cm,mokrá do 165kg?
Pro některé lidi by to mohl být ten skoro -jednorožec![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Každopádně jsem na to velice zvědavý a těším se až otestuji. A jestli mě to bude lákat vyměnit za CRF300 L..
Doufám, že ještě upraví ten ohyzdný přední blatník. U supermota je vzhled v pohodě.
Naposledy editováno 20.01.2025 14:02:58
Zdvihy asi 23 cm,mokrá do 165kg?
Pro některé lidi by to mohl být ten skoro -jednorožec
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Každopádně jsem na to velice zvědavý a těším se až otestuji. A jestli mě to bude lákat vyměnit za CRF300 L..
Doufám, že ještě upraví ten ohyzdný přední blatník. U supermota je vzhled v pohodě.
Naposledy editováno 20.01.2025 14:02:58
2 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
Tak za 160 ani náhodou a 165kg bude suchá a ještě pochybuju ... každopádně pokud by to tak bylo, měla by k jednorožcovi nejblíž ze všech. Nicméně jedno plus má 450MT v tom extrémně nízkém sedlem, což si myslím, je pro spoustu kupujících velké plus. Tím pádem 390 advR bude cílit na poněkud menší segment lidí, co fakt uměj jezdit a sedlo (myslím) 880mm jim nevadí, respektive ho vnímají jako plus. Stejně tak dušové pneumatiky jsou plusem pro hardcore adventuristy, ale obyčejní vyznavači vlastivědy chtějí mit o problém míň a mít bezdušáky (opět 450MT).
Naposledy editováno 20.01.2025 14:44:03
Naposledy editováno 20.01.2025 14:44:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
JAVR píše: ...
Zdvihy asi 23 cm,mokrá do 165kg?
....
No právě, bude to mít podvozek a jízdní dynamiku 300L, hmotnost a spolehlivost jako 690. Prostě ve všem horší průměr.
Aby 390 Enduro R bylo zajímavé, muselo by mít max 150kg provozní a stavitelné tlumení vpředu i vzadu.
Zrovna 300L je velmi povedená motorka v tom, že se na ní vůbec nic nesere. Lidi na tom jezděj kolem světa bez jediného náhradního dílu. Na jednoduchou rozpočtovou motorku z levných materiálů je to v dnešní době dost výjimka.
Kdyby motor zvětšili na 400 s minimálním nárůstem hmotnosti (dejme tomu +3kg), dali ho do stejného rámu a v sérii tam dali lepší stavitelné odpružení - třeba i levné YSS, možná by to mělo k bájnému jednorožci blízko.
Ponechat primitivní vstřikování s klapkou na lanko, základní ABS volitelné na trzích kde není povinné jako dosud, jednoduchý segmentový LCD display, nádrž s dojezdem 300km.
Nicméně 300L je motorka pro globální trh, který nechce nic víc. 20kW je pro půlku světa rozumné maximum, i tak souběžně vyrábějí 250 variantu s kratším zdvihem pro trhy, které mají omezení. Lepší podvozek Ásie, Jižní Amerika ani Afrika také nepotřebuje. Těžko čekat, že Honda pro nás bude dělat nějaký malosériový speciál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Deadman> podvozek na CRF jsem si poladil za cca 500€ a jsem velmi spokojen. jediné co mi na té motorce teď aktuálně vadí je vlastně pouze ten chybějíci výkon na silnici (v terenu mi v podstatě stačí , Jsem lehký). Odhaduji tak 10 koníků. Pak by to pro mě bylo už ideál.
Naposledy editováno 20.01.2025 15:48:01
Naposledy editováno 20.01.2025 15:48:01
JAVR píše: Deadman> podvozek na CRF jsem si poladil za cca 500€ a jsem velmi spokojen. jediné co mi na té motorce teď aktuálně vadí je vlastně pouze ten chybějíci výkon na silnici (v terenu mi v podstatě stačí , Jsem lehký). Odhaduji tak 10 koníků. Pak by to pro mě bylo už ideál.
Ovšem ne za cenu +20kg oproti 300L.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
JAVR> mozna to vis, ale na netu (tusim, ze je z USA) je par maniku, kteri upravuji po ruznu tyhle male Hondi motory. od RJ, softu, pres vacky, pist a pod., takze se dostanes s vykonem nahoru. otazkou je, co spolehlivost. nevim, jak dlouho na ni jezdis, ale nekdy trva nejakou dobu, nez se clovek prizpusobi te motorce a zvykne si. bud to akceptuje, nebo jde z domu. ale chce to cas pro posouzeni. ja to stridam s 990Adv R. a vykon mi nechybi vubec nikde. proste mi sedla a prizpusobil jsem se ji.
Naposledy editováno 20.01.2025 16:35:33
Naposledy editováno 20.01.2025 16:35:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Eso_Rimmer> chýbajúci výkon je len špička ľadovca. Tá motorka má tomu nízkemu výkonu prispôsobené všetko. V momente keď sa zvýši výkon prvá vec ktorá sa ukáže sú neadekvátne brzdy, moje na 250ke boli už trochu unavené ale keď to začalo trochu dýchať a začalo sa to trochu točiť, tak tie brzdy boli na samom pokraji únosnosti. V momente keď poriešiš brzdy, zrýchliš tak garantujem, že sa problém presunie inam, tipujem to na kolesá a takto to pôjde, ďalej, ďalej, ďalej a a je len otázka individuálnej tvrdohlavosti, kedy skončíš pri KTM
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
erbe> tohle je individualni, brzdy odpovidaji tehle male motorce. ucinost poresis jinou smesi desticek, hlavni je vyresit podvozek, tim zacit, kdyz to s ni clovek mysli i jinak, nez jen na projizdky kolem chalupy, tam to staci. jde o to, co od toho kdo ceka a na jake ucely ji chce. tvoji myslenku chapu, ale je hloupost z toho delat KTM, to si ji muzu rovnou koupit.
tahle motorka ma ale uplne jine misto na trhu. KTM je na neco jineho nez tahle Honda. nesrovnavat.
nezapominejme, ze se bavime o motorce za 130k. na to velke mnozstvi lidi zapomina.
Naposledy editováno 20.01.2025 17:33:34
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 20.01.2025 17:33:34
Morozko> tak to já mám dost podobnej pekáč, Pegaso 650, takže budu mít motorku podobně slabou, o trochu lehčí a nesrovnatelně modernější.
S těžkou sviní se tahat budu celej rok, ale krosit s tím nechci, to bych si pořídil krosku. A na tu moto-dovolenou do IT se s tím klidně potáhnu, kamarádi pojedou na Beneli TRK 702X a CF Moto 800MT.
Ale ruku na srdce, dojel bych tam i na tom Pegasu nebo jiném jednoválci, ale prostě už nechci. Nechá se tam dojet i na Panelce, úchylárny jako na pionýru nebo Babettě jsou nesmysl.
S těžkou sviní se tahat budu celej rok, ale krosit s tím nechci, to bych si pořídil krosku. A na tu moto-dovolenou do IT se s tím klidně potáhnu, kamarádi pojedou na Beneli TRK 702X a CF Moto 800MT.
Ale ruku na srdce, dojel bych tam i na tom Pegasu nebo jiném jednoválci, ale prostě už nechci. Nechá se tam dojet i na Panelce, úchylárny jako na pionýru nebo Babettě jsou nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Eso_Rimmer> co som cital tak 301kit je vraj spolahlivy aj na cestovanie, dost pomoze vykonu a spotreba ok ,,, len ked sa prirataju ostatne veci (ECU,filtre,vyfuk, vacky, posla VAT clo atd) tak je to min polovica ceny novej motorky ,,,
https://www.550performance.com/products/crf-300l-301cc-big-bore-kit
jediny zmysel to dava ak clovek neriesi peniaze alebo by kupil velmi ojazdenu motorku za par korun ,,, upgrade brzd ludia robia lepsie platnicky, vacsi kotuc + adapter s rally a pancierove hadice ,,,, ale tiez som nazoru ze spravit podvozok a zbytocne nevesat na moto tazke veci ked vykonu nieje na rozdavanie a necakat od motorky za 5tis jazdne vykony 2-3 x drahych masin ,,, proste spolahliva rozpoctovka aj do (lahsieho) terenu
Naposledy editováno 20.01.2025 22:37:46
https://www.550performance.com/products/crf-300l-301cc-big-bore-kit
jediny zmysel to dava ak clovek neriesi peniaze alebo by kupil velmi ojazdenu motorku za par korun ,,, upgrade brzd ludia robia lepsie platnicky, vacsi kotuc + adapter s rally a pancierove hadice ,,,, ale tiez som nazoru ze spravit podvozok a zbytocne nevesat na moto tazke veci ked vykonu nieje na rozdavanie a necakat od motorky za 5tis jazdne vykony 2-3 x drahych masin ,,, proste spolahliva rozpoctovka aj do (lahsieho) terenu
Naposledy editováno 20.01.2025 22:37:46
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
Nenašli jsme oklikou toho jednorožce? 30 let staré Pegaso?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Jurok>
ohledne tech desticek a zlepseni brzdneho vykonu jsem to psal z duvodu nenavyseni nakladu. za me je sypani penez do brzd a motoru na tom prckovi kravina. nebo prace pro fandu a nadsence. ja v tom zadny smysl nevidim. koupit sedlo, nadrz, podvozek, riditka. to vsechno posune tu motorku nekam uplne jinam. obrovska vyhoda takhle utracenych penez je ta, ze se to da kdykoliv demontovat (nemyslim riditka, to je "spotrebak") a klidne po peti, deseti letech strelit. po tomhle zbozi je vysoka poptavka vzdy a vetsina penez se cloveku vrati. coz po upgradu podvozku na 690, 701, AJP7 muzes okamzite zapomenout. ani jedna z tehle motorkek neni pro metrakovyho chlapa a s praci je to investice cca 8-10, ktera se ale nikdy financne, na rozdil od Hondy, nevrati. pak se tu bavme o tom, co je a co neni rozpoctovka.
Naposledy editováno 21.01.2025 12:30:41
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 21.01.2025 12:30:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Kohlstein> pegaso je těžká kurva a do terénu vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
JAVR> Tak toto je parádička. Výkon a cena zrovnatelná s CF moto 450, ale ušetrených 35 kg!!! Neviem na čo by som sa vyhovoril keby som si teraz objednal CF-ko. V ničom nie je lepšie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
nippon72> A co tak GasGas 700 ? dnes se nový prodává za 9t EUR
skvělé výkony i váha...
skvělé výkony i váha...
1 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky
KTM390 enduro nemá úplně terénní rám, navíc ten vejfuk pod motorem, a kryt nevypadá nějak pancéřově, ostatně když tam není rám, na čem asi ten kryt drží?... A asi to jinak nejde, mezi rámem a motorem jistě místo na protažení výfuku není z leva ani z prava, obzvlášť když je na tom to zesílený místo s katalyzátorem (duke 2019 má ten vejfuk protaženej rámem, zase ekoteroristi zaúřadovali). Hmotnost je taky na hraně, když starý CRF250L má pohotovostní 146kg, 300L 142kg a tohle 159kg. Navíc kvůli tomu výfuku pod motorem to bude mít vyšší těžiště, než srovnatelně vysoká CRF... Prostě low cost projekt, stejnej rám jako malej duke, jenom přestavěný na vysoký pérování a velký kola. Jediná hmotnost, co na první pohled půjde dolů snadno, jsou zadní stupačky s držákama... Pro mě by se to stejně muselo o 5cm snížit, a to bych potom ryl tím krytem motoru furt - na CRF mám plastovej, z takovýho tlustýho snad polyethylenu, a ten už zažil, ale pod ním je pořád ještě železnej rám a pak teprve motor... Tady bych to viděl tak, že hned po prvním tvrdým přistání na nějakým šutru ten šusplech zničím a s ním i rozdrtím katalyzátor a je vymalovaný, dál to nepojede, dokud se kat nevymlátí celej - a to je ještě lepší varianta, díra do bloku motoru je ta horší... Takhle asi fakt ne, tohle je pozérská motorka na pěkný šotolinový polňačky a na rozbitý silnice, nic jinýho. Škoda že to neposkládali do rámu ve stylu exc, to by asi bylo lehčí i odolnější. Ještě by mě zajímaly servisní intervaly, ale to asi bude stejný jako u malýho duka, 7,5kKm nebo ročně, to je celkem standart...
Naposledy editováno 23.01.2025 12:52:53
Naposledy editováno 23.01.2025 12:52:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
soccer píše: nippon72> A co tak GasGas 700 ? dnes se nový prodává za 9t EUR
skvělé výkony i váha...
Za více peněz mnohem lepší motorka se stejnou hmotností jako 390. Ale...
690/700/701 mají radikální (ne)posaz - úzká krosová lavice meter vysoko, od řidítek po blatník. Skoro by se dalo říct, že není určena k sezení, ale ke krátkému spočinutí mezi stáními ve stupačkách. Dále to nemá jedničku, převody začínají od dvojky a jsou hustě u sebe. Pro SM dobrý, ale pro pomalý enduro terén na hovno.
Prostě tu motorku navrhoval dvoumetrový krosař, co nikdy nesedí a nikdy nepoužívá jedničku, raději furt hobluje spojku.
Pro průměrné enduro turisty to není úplně vhodná motorka.
Tedy můj názor, někomu třeba perfektně vyhovuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Deadman> 690/700/701 fakt není dokonalá motorka ...ale
mám na nich najeto přes 60tis km - mám už čtvrtou (690R 2009, 690 2012, pak 701 2018 a teď 2019 tj- Euro4 s xplorem) a dá se s tím naučit slušně žít - po plámaných zápěstích jsme chtěl něco lehčího než LC8950 a tak jsem zvolil 690
mám upravené sedlo, rozšířené a snížené stupačky, větší rozetu do pomala (úzká převodovka mě štve pořád a široká stojí nesmysl - měl jsme nutkání zkusit si pár koleček do převodky vyrobit, ale z toho sešlo) - prostě jsem si zvyknul a v pohodě to funguje a to i když hodně sedím, z negativ mi vadí ještě malý rejd
pozitiva, ale jsou slušný podvozek, zábavný motor - výkon a to i na silnici (nemyslím rychlost), rozumné servisní intervaly v km, malá spotřeba - nejde o peníze, ale o dojezd (s přídavnou nádrží dojezd 450 km), když jsem teď jezdili s kámošem s LC8 990 po pamíru tak já měl kolem 4-4,5 a on 6-8 takže došlo na přídavný vak a petky
crf300 je super motorka, když člověk akceptuje co od ní má čekat - prostě turista co nechce chodit pěšky pak na ní v klidu objede svět a vyjede všude - spolehlivá, nenáročná, levný provoz - ale pokud chce zábavu na silnici, drifty a vrknout si tak to nemá smysl chttí po crf300 ale na to jsou jiné motorky - a vyžadují za to jiný servis/peníze atd.
mám na nich najeto přes 60tis km - mám už čtvrtou (690R 2009, 690 2012, pak 701 2018 a teď 2019 tj- Euro4 s xplorem) a dá se s tím naučit slušně žít - po plámaných zápěstích jsme chtěl něco lehčího než LC8950 a tak jsem zvolil 690
mám upravené sedlo, rozšířené a snížené stupačky, větší rozetu do pomala (úzká převodovka mě štve pořád a široká stojí nesmysl - měl jsme nutkání zkusit si pár koleček do převodky vyrobit, ale z toho sešlo) - prostě jsem si zvyknul a v pohodě to funguje a to i když hodně sedím, z negativ mi vadí ještě malý rejd
pozitiva, ale jsou slušný podvozek, zábavný motor - výkon a to i na silnici (nemyslím rychlost), rozumné servisní intervaly v km, malá spotřeba - nejde o peníze, ale o dojezd (s přídavnou nádrží dojezd 450 km), když jsem teď jezdili s kámošem s LC8 990 po pamíru tak já měl kolem 4-4,5 a on 6-8 takže došlo na přídavný vak a petky
crf300 je super motorka, když člověk akceptuje co od ní má čekat - prostě turista co nechce chodit pěšky pak na ní v klidu objede svět a vyjede všude - spolehlivá, nenáročná, levný provoz - ale pokud chce zábavu na silnici, drifty a vrknout si tak to nemá smysl chttí po crf300 ale na to jsou jiné motorky - a vyžadují za to jiný servis/peníze atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Honza-TA950> můžu se zeptat, proč je tak relativně často měnís? Je ta motorka rok od roku lepší?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Wenca24> ve zkratce? SMOS - Shiny Metal Object Snydrome - ale jinak řečeno postupem času docházelo ke změnám i zlepšování (i když poslední E5 verze už stagnovaly)
ta první 2009 byla dost past, když se objevila 2012 tak jsem přikoupil - pak porovnával, ta 2012 byla ve výrazně lepším stavu tak šla 2009 do světa, 2012 jsem měl docela dlouho (nakoupil doplňky, celý motor, převodovku co jsme chtěl předělat) jen co čert nechtěl zase se časem objevila na prodej 701/2018 - tam je lákavý ten inovovaný model bez rolen - tak jsem opět dokoupil (a zjistil, že doplňky nepasují) a 2012 šla do světa....pak jsem si myslel, že bude chvíli klid, ale pořídil jsem Sertao do jižní ameriky a věnoval se jemu + jel na cesty tak jsem 2018 pustil, aby dva roky zbytečně nestála (a nelákala neb nebylo tolik času na bramboru) a no a po návratu mě zase nalákala 2019 - protože Sertao není v jízdě pro 701 konkurencí
ta první 2009 byla dost past, když se objevila 2012 tak jsem přikoupil - pak porovnával, ta 2012 byla ve výrazně lepším stavu tak šla 2009 do světa, 2012 jsem měl docela dlouho (nakoupil doplňky, celý motor, převodovku co jsme chtěl předělat) jen co čert nechtěl zase se časem objevila na prodej 701/2018 - tam je lákavý ten inovovaný model bez rolen - tak jsem opět dokoupil (a zjistil, že doplňky nepasují) a 2012 šla do světa....pak jsem si myslel, že bude chvíli klid, ale pořídil jsem Sertao do jižní ameriky a věnoval se jemu + jel na cesty tak jsem 2018 pustil, aby dva roky zbytečně nestála (a nelákala neb nebylo tolik času na bramboru) a no a po návratu mě zase nalákala 2019 - protože Sertao není v jízdě pro 701 konkurencí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
Honza-TA950>
Chtěl bych se optat, když je to s těma originálníma převodama tak "složité", dal by se ten Gas 700 považovat vůbec za "dualsport" , jako bývaly kdysi XT, TT, DR, NX, XL, KLR ??
Je jasné, že to má hodně jiné/lepší parametry, jen mě zajímá, zda je to vhodné moto na delší cesty, třeba na Balkán, kde se pak člověk pustí i mimo asfaltky...
Chtěl bych se optat, když je to s těma originálníma převodama tak "složité", dal by se ten Gas 700 považovat vůbec za "dualsport" , jako bývaly kdysi XT, TT, DR, NX, XL, KLR ??
Je jasné, že to má hodně jiné/lepší parametry, jen mě zajímá, zda je to vhodné moto na delší cesty, třeba na Balkán, kde se pak člověk pustí i mimo asfaltky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky
karelsychra> pokud jezdis takovej off ze hrozi prorazeni motoru pres malo festovni kryt, proc si na to kupujes tyhle levne dualsporty a ne ostrou?
Deadman: na supermoto je pomala jednicka taky k nicemu, potreujes naopak rychlou a pak kvalty u sebe...
Naposledy editováno 23.01.2025 19:13:07
Deadman: na supermoto je pomala jednicka taky k nicemu, potreujes naopak rychlou a pak kvalty u sebe...
Naposledy editováno 23.01.2025 19:13:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.