Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1) zivot je priliz kratky a clovek by mel jit za snem. Nebudu cekat az mi nějaky doktor diagnostikuje roztrousenou sklerozu, rakovinu varlat nebo nejakou podobnou mrdk...,
2) A co se tyka spotreby. Na to mam WV passat 96kw. U motorky spotrebu neresim. Nekde jsem cetl "Objem nicim nenahradis" je to pravda! - Když je třeba, skočis auto na par metrech...,
3) plyn pridavas ty resp. Tvuj mozek a ne stroj, takže i na litru mužeš jezdit slušně a za malo.
4) protoze Ta Moje pracuje na ARO odd. a kdykoli mne nas..., vim co ji potesi :) . Preju vsem hodne stastnych km.
Kawa Ninja 250ccm má na šestku při 130kmh,cca9000otáček za minutu!to už je na ní dost!cestování po dalnici nebude to pravé ořechové
Taky tě první ranař uzemní otázkou proč jsi nekoupil k mašině i motor.
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Ad první motorka: Ono je těžké v 250 kubatuře vybírat. Těch motorek je opravdu minimum a právě ta kategorie, o kterou mám zájem, nemá snad jediného zástupce. Vzhledem k tomu, že chci Japonce, mám na výběr prakticky jen YBF, CBF a Ninju. Choppery/cruisery ani krosky nepočítám, to jde mimo mě.
Naposledy editováno 24.02.2009 16:41:00
ready1200>(kawa se může chovat jinak,to je dvouvál)
Jakožto neználkovi mi vyskočila před očima otázka: Jak jinak? Může někdo nastínit, jakej je rozdíl v chování jednoválce, řadového dvouválce a dvouválce do V (ideálně 90° )?
Díkes
Naposledy editováno 24.02.2009 16:40:18
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Jako já mám stejný názor, jelikož když už malou motorku, tak chci aby to nehulilo, málo to žralo a dlouho mi to vydrželo, a mělo to krouták (na úkor výkonu), ale právě že většina lidí, a hlavně mladých chce aby to pořádně jelo, bez ohledu na spotřebu či životnost, takže dneska ti každej spíš řekne že do 4T by nikdy nešel, když už malou motku tak jedině 2T!
A hlavní důvody, proč necpat 2T do malejch motorek? Právě ten výkon vs. zákony - 2T dváca s 11 kW? Trochu zbytečná záležitost a nevidím důvod, proč za každou cenu zvyšovat výkon u těhle malejch strojů. 16ti letej puboš nemá na NSRku s 30 řechtákama co dělat. Imho.
P.S.: Aby se to nezakecalo, stále bych byl vděčný za odpověď od někoho, kdo měl možnost porovnat rozdíly v těch 3 typech motorů, co jsem vypsal (1-vál vs. řadovej 2-vál vs. 90° 2-vál). Dík
Naposledy editováno 24.02.2009 18:30:31
Jinnee> Jinak já měl v 17ti letech Yamahu XV500 s 50ti koňma (ještě před ní Jawu 350) takže o moc dál jsem se s výkonem za těch 5 let nedostal, a ani tenkrát nebyl pro mě problém to rozumově či jízdně zvládat, to ted na Dukně jezdim určitě hůř než tenkrát, takže těžko říct jestly silná motorka nepatří do rukou jen těm pubošům...
Jinak aby se to nezakecalo, měl jsem možnost se svést hlavně na 4T 125ckách, a to na jednoválu i dvouválu do V (nevím jestly jich je hodně co mají zrovna 90°), a jak jsem už říkal, nebyl v tom moc veliký rozdíl, jen ten dvouvál se musí trošku víc točit, podle mě jak řadový tak do V, ale ty hlavní rozdíly těchto typů motoru přicházejí až z obsahem nad 500 ccm...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Naposledy editováno 24.02.2009 20:10:03
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Devastator> Proč bych si měl mejt koule tekutym mejdlem, když se dělaj mejdla kostky? Podobně povýšeneckých odpovědí tu už pár je... Nemám ty zkušenosti, proto jsem se ptal - navíc se záměrem vyvolat debatu, což se mi dle mohutnosti threadu celkem povedlo. Díky za názor, ale příště ho, prosím, zkus napsat normálně.
Matess727x> Fajná fotka - navíc boží motorkářskej vohoz