Chci si koupit 125ccm endurko na nauceni, jsem uplny zacatecnik a dost me lakaj polni cesty a louky a pritom ale chci, aby to mohlo i na silnici a dalo se na tom nekam dojet. Motorku chci kupovat mirne jetou, tak rv 2005 nejstarsi a najeto do 15k, lepe do 10k. Cena do 55000.
Postupnym vyrazovanim mi zbyly dve motorky, XR a DT. Jelikoz jsou dost odlisne, 2T vs 4T, nemohu se stale rozhodnout. U XR se bojim, ze mi brzo nebude stacit vykon a budu se na tom nudit (DT je vykonnejsi a jeste si ho mohu za rok otevrit), maximalka taky nic moc. U DT se bojim nepohodlnosti sedla a ze budu do motorky porad cpat dalsi a dalsi penize, nebot je to 2T a ja se v motorkach skoro nevyznam a nic si sam neopravim. Dalsi nevyhoda vyssi spotreba, nutnost lit olej a jecivej zvuk.
Proto bych chtel poprosit nejakeho majitele DT 125 R, aby mi potvrdil jak je to s tou pohodlnosti, jak dlouho se na tom da po polnackach a silnici jezdit, aby clovek nebyl otlacenej a rozbolavelej a hlavne jak je to s tou udrzbou dvoutaktu a investic do neho, toho se bojim nejvice, ze s tim budu muset porad nekam jezdit a platit a platit a platit a nejhure zapomenout neco udrzovat aby to pak odeslo...
Uplne nejvice bych ocenil info od nekoho, kdo najezdil dost km na obou techto motorkach.
Predem diky za opdovedi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R
SirIndy>hanyva>a jinak rozdíl mezi 2T a 4T je tohle a hlavně za půl roku budeš na 4t nadávat a proklínat si svoje rozhodnutí (zkušenosti kamarádů) jinak 2T má hlavní výhodu v tom že to kdykoliv otevřeš nebo zavřeš což je velká výhoda.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
Výkon především ve vyšších otáčkách
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
výkon je dá se říct po celou dobu otáček
Pls k tomu otvirani DT - je to slozite, pripadne kde mi to udelaji a za kolik tak?
A taky pomuze nejak vyssi vykon vyrazneji i maximalni rychlosti nebo jen akceleraci? Je mozny ze zavreny DT co jede 110 pojede po otevreni 130 ???
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
Uvalak>jinak XRko je dobry tak mozna pro 10letyho kluka misto pitbajku nebo pro dedu aby si s tim jezdil pro rohliky. tlumice na hovno, vykon na taky, vzhled radsi nekomentuju, atd...
Zas bych se na tom zalevno naucil jezdit, prece jen DT bude papat... A vzhledove nemam proti XR zadne vyhrady. Tlumice jsou hodne mekke, ale me nelaka vetsi teren nez mirne rozorana polnacka...
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
Sekce odškrcení
.:MireCzech:.>Otevření DT myslim ze problem nebude, ale kdyby sis nahodou koupil XR, tak sem pak nepis jak tomu zvysit vykon.
Sekce odškrcení
JJ, to jsem cetl. Zvedat vykon XR by bylo vyhazovani penez...
A u DT po otevreni pomuze nejak vyssi vykon vyrazneji i maximalni rychlosti nebo jen akceleraci? Je mozny ze zavreny DT co jede 110 pojede po otevreni 130 ???
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
Za 55 klacků koupíš solidní DT, které nebude potřebovat nové kotouče,brzdové hadice, ložiska do kol, kyvky apod. Na DT sem neměl za 12 000 km jedinou poruchu, nikde mě nenechalo a jezdí za 4-5 l/100km + olej Jediná věc co byla třeba bylo nové těsnění zadní brzdy+ brzd. hadice. Nepohodlnost sedla...ujel sem na jeden zátah něco ke 400km a sedět sem nemohl asi dva dny potom, ale dá se to přežít...150km je v pohodě K ječivému zvuku se nebudu vyjadřovat, to záleží na každém co se mu líbí...otevření DT je stupidita Prostě XR bych nechtěl Ale Bago prodává tak ho kup od něj
maras>Tak a teď normálně :
Za 55 klacků koupíš solidní DT, které nebude potřebovat nové kotouče,brzdové hadice, ložiska do kol, kyvky apod. Na DT sem neměl za 12 000 km jedinou poruchu, nikde mě nenechalo a jezdí za 4-5 l/100km + olej Jediná věc co byla třeba bylo nové těsnění zadní brzdy+ brzd. hadice. Nepohodlnost sedla...ujel sem na jeden zátah něco ke 400km a sedět sem nemohl asi dva dny potom, ale dá se to přežít...150km je v pohodě K ječivému zvuku se nebudu vyjadřovat, to záleží na každém co se mu líbí...otevření DT je stupidita Prostě XR bych nechtěl Ale Bago prodává tak ho kup od něj
Pockat, proc je otevreni DT stupidita? Uz jsem byl rozhodnuty koupit jedno otevrene DT :D
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
já mám Dt zavřené a po silnicích paráda 100tam je hned a na 120 to taky jede, je to takový slušný kompromis 4t ujedu jak nic a to otevřené stajně víc jak těch 120-130 nedá(když upravš řevody tak samozřejmě jo)
ohledně té spotřeby... i se zavřeným se dá udělat vír v nádrži... když jedu fakt jak hovad a držím to furt nad 8000 tak si veme klidně i 7litrů, ale zaser na druhou stranu, když jedu na spotřebu, poctivě vytáčet řadit... tak se dá jet za 3,5litru.
ale hlavně co oceňuju je ta síla,která tam pořád je...na předjíždění, nebo když se chcu svézt.
a řeči od lidí se 4t že je nebaví se v tom hrabat a že nejsou milionáři atak podobně to jsou hloupé řeči protože když se jim posere na tom jejich 4t něco na hlavě, tak za to bys na 2t udělal 4ty jejich tzv GO(píst +výbrus)
takže si kup to DT a hotove
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R
jeleva>SirIndy: špatně sem šáhl po klávesnici, proto otazník.
já mám Dt zavřené a po silnicích paráda 100tam je hned a na 120 to taky jede, je to takový slušný kompromis 4t ujedu jak nic a to otevřené stajně víc jak těch 120-130 nedá(když upravš řevody tak samozřejmě jo)
ohledně té spotřeby... i se zavřeným se dá udělat vír v nádrži... když jedu fakt jak hovad a držím to furt nad 8000 tak si veme klidně i 7litrů, ale zaser na druhou stranu, když jedu na spotřebu, poctivě vytáčet řadit... tak se dá jet za 3,5litru.
ale hlavně co oceňuju je ta síla,která tam pořád je...na předjíždění, nebo když se chcu svézt.
a řeči od lidí se 4t že je nebaví se v tom hrabat a že nejsou milionáři atak podobně to jsou hloupé řeči protože když se jim posere na tom jejich 4t něco na hlavě, tak za to bys na 2t udělal 4ty jejich tzv GO(píst +výbrus)
takže si kup to DT a hotove
Takze otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne a kdyby mi nestacila maximalka tak si dam jinou rozetu?
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R
SirIndy>jeleva>SirIndy: špatně sem šáhl po klávesnici, proto otazník.
já mám Dt zavřené a po silnicích paráda 100tam je hned a na 120 to taky jede, je to takový slušný kompromis 4t ujedu jak nic a to otevřené stajně víc jak těch 120-130 nedá(když upravš řevody tak samozřejmě jo)
ohledně té spotřeby... i se zavřeným se dá udělat vír v nádrži... když jedu fakt jak hovad a držím to furt nad 8000 tak si veme klidně i 7litrů, ale zaser na druhou stranu, když jedu na spotřebu, poctivě vytáčet řadit... tak se dá jet za 3,5litru.
ale hlavně co oceňuju je ta síla,která tam pořád je...na předjíždění, nebo když se chcu svézt.
a řeči od lidí se 4t že je nebaví se v tom hrabat a že nejsou milionáři atak podobně to jsou hloupé řeči protože když se jim posere na tom jejich 4t něco na hlavě, tak za to bys na 2t udělal 4ty jejich tzv GO(píst +výbrus)
takže si kup to DT a hotove
Takze otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne a kdyby mi nestacila maximalka tak si dam jinou rozetu?
Nejdřív se na tom svez a pak řeš jestli to málo tahá nebo jede pomalu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R
Cíba.07>SirIndy>jeleva>SirIndy: špatně sem šáhl po klávesnici, proto otazník.
já mám Dt zavřené a po silnicích paráda 100tam je hned a na 120 to taky jede, je to takový slušný kompromis 4t ujedu jak nic a to otevřené stajně víc jak těch 120-130 nedá(když upravš řevody tak samozřejmě jo)
ohledně té spotřeby... i se zavřeným se dá udělat vír v nádrži... když jedu fakt jak hovad a držím to furt nad 8000 tak si veme klidně i 7litrů, ale zaser na druhou stranu, když jedu na spotřebu, poctivě vytáčet řadit... tak se dá jet za 3,5litru.
ale hlavně co oceňuju je ta síla,která tam pořád je...na předjíždění, nebo když se chcu svézt.
a řeči od lidí se 4t že je nebaví se v tom hrabat a že nejsou milionáři atak podobně to jsou hloupé řeči protože když se jim posere na tom jejich 4t něco na hlavě, tak za to bys na 2t udělal 4ty jejich tzv GO(píst +výbrus)
takže si kup to DT a hotove
Takze otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne a kdyby mi nestacila maximalka tak si dam jinou rozetu?
Nejdřív se na tom svez a pak řeš jestli to málo tahá nebo jede pomalu
Jasny, ale ja se POPATE ptam: otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne???
SirIndy>Cíba.07>SirIndy>jeleva>SirIndy: špatně sem šáhl po klávesnici, proto otazník.
já mám Dt zavřené a po silnicích paráda 100tam je hned a na 120 to taky jede, je to takový slušný kompromis 4t ujedu jak nic a to otevřené stajně víc jak těch 120-130 nedá(když upravš řevody tak samozřejmě jo)
ohledně té spotřeby... i se zavřeným se dá udělat vír v nádrži... když jedu fakt jak hovad a držím to furt nad 8000 tak si veme klidně i 7litrů, ale zaser na druhou stranu, když jedu na spotřebu, poctivě vytáčet řadit... tak se dá jet za 3,5litru.
ale hlavně co oceňuju je ta síla,která tam pořád je...na předjíždění, nebo když se chcu svézt.
a řeči od lidí se 4t že je nebaví se v tom hrabat a že nejsou milionáři atak podobně to jsou hloupé řeči protože když se jim posere na tom jejich 4t něco na hlavě, tak za to bys na 2t udělal 4ty jejich tzv GO(píst +výbrus)
takže si kup to DT a hotove
Takze otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne a kdyby mi nestacila maximalka tak si dam jinou rozetu?
Nejdřív se na tom svez a pak řeš jestli to málo tahá nebo jede pomalu
Jasny, ale ja se POPATE ptam: otevreni zvysi jen akceleraci a maximalku jen minimalne???
Samozřejmě že zvýší akceleraci,maximálku jen tak že na 6tku to vytočíš o něco víc než se sníženým výkonem protože teď to ten motor utáhne líp,a měla by se ti snížit i o něco spotřeba nebo zůstane stejná protože pro stejnou dynamiku jako s nižším výkonem ten motor nebudeš muset tak točit.
2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
podle mně je ideální když chceš vyšší výkon jen vykuchat koleno a přívěru nechat být.(ale to je jen můj názor a každému sedí něco jiného...)
jeleva>cíba: no ono záleží, jestli oočíš přívěru... protože, když ji otočíš aby byla furt otevřená, tak to ve spodku nepojede a stejně o bude muset točit, takže spotřeba se zvedne...
podle mně je ideální když chceš vyšší výkon jen vykuchat koleno a přívěru nechat být.(ale to je jen můj názor a každému sedí něco jiného...)
ta přívěra má elektrický ovládání,takže tomu že bude pořád otevřená moc nerozumim teda...v nízkejch otáčkách je zavřená a ve vyších otáčkách se otevře
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
jeleva>jj to má, ale když ji otočíš..tak bude pořád otevřená i když je ovládána-prostě výfuk bude pořád stejný (takhle to chápu já) mrkni na dt125.ic.cz sekce odškrcení. obecně se říká, že tevřená víc žere, ale je to na dlouhou diskuzi..je to hlavně o jízdě...
No když je to seškrcený tak se přívěra ve vysokejch otáčkách neotevře uplně,pak to prostě nejede.s tou spotřebou,to taky zavisí na hlavní trysce v karburátoru.ten web znám dobře,sem tam často,nemá to chybu
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
fidelED250>nejdřív se nauč jezdit,pak řeš nějaký otevírání,spotřeba se zvíší určitě,pak už záleží na stylu jízdy,ty dva roky ti stejně utečou rychle než si koupíš něco většího,já když sem si udělal papíry tak sem prostě chzěl honem jezdit a udělal tu chybu když sem si pořídil čtyřtaktního korejce a pak jen záviděl kámošům co si pořídyli DT,ale ty dva roky mi ani nepřišli
Jasny, do naky Yukiny bych v zivote nesel, od zacatku sem vedel, ze to bude japonec, jen jsem postupne vyloucil Suzuki a Kawu a zustal u techto dvou a ted mohu rici, ze tohle tema mi dost pomohlo a ted uz se jen projedu i na DT a potom rozhodnu, ale na 80% beru DT... Otevrenou, 2004, najeto 13000, po GO, za 47000...
1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R
Ja osobne vlastnim XR.. Ano, je to uz pre mna slabe, zo zaciatku mi ten vykon ale stacil, teraz na cestovanie, by bolo lepsie, kebyze to ide 110 stale.. Ked ti trochu fukne, ides max 90 :)
Ale zase na druhu stranu: Aj tak kupis o rok nieco silnejsieho.. A ponahlas sa niekam? Ja chodim jazdievat s litrami a sestovkami, na rovinkach ma trpia, ze idem pomaly, ale v zakrutach nemaju sancu (teda,ako ktori samozrejme).. Menil som gumy a viem to sklopit na stupacku..
A pohodlie? Proste ziadny problem.. sedis tam ako kral.. Este zbalis nejaku holku a ani ta nebude mat problem.. Moja holka sa nikdy nestazovala, tiez sa jej ide pohodlne, aj viac ako 100km, ziadny problem..
Nebudem ti teraz nahovarat XR.. DT ma vacsiu maximalku, to ano! Ale zas, ten zvuk 2T, no neviem.. A vzhlad? Tazko povedat.. Na XR som nahodil sirsie pneu, nastriekal biele plasty na cierno (mam to cerveno-cierne teraz).. Mne sa paci, ale to zalezi na tebe, ktore sa paci tebe..
A spolahlivost XR? 22 400km na tachometri ! Menene gumy, retazova sada (retaz,rozeta a ozubenie), samozrejme olej, a jedno gufero (ta guma) na vidli, lebo mi trosku tiekol olej z vidli.. Vzduchovy filter cisteny...
Samozrejme, menil som aj spatne zrkadla, ale dovodom boli moje pady :D Inac som to polozil uz vela krat, a pada to na kormidlo, zadnu stupacku a zadnu smerovku.. Takze nic vazne sa ti nestane.. Ak to polozis na pravu stranu a nesikovne, mozes este ohnut packu zadnej brzdy (noznej)..
Inac je to fajn motorka, na zadne to ide, burnout tiez ide, driftuje to na snehu (az kym som to nepolozil), a holka je velmi stastna, ked ju berem k jazeru :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hlava Yamaha DT125 R Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 5 | 7.8.2024 v 00:59 Vorstyx |
Yamaha dt 125 hlava Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 0 | 7.8.2024 v 00:58 Vorstyx |
Jakou hlavu na DT 125r Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 3 | 31.7.2024 v 19:10 kokoška. |
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |