
Jinak asi spíš zkusit autoškoly, je to každou chvíli jinak, jen drobnej tip - nestačí ti BE? - určitě to bude levnější.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák sk. E
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
ancistrus>Taky jsem potreboval E za dodavku a na to ti staci opravdu BE (pokud ma ta dodavka do 3,5 tuny). V autoskole jsem absolvoval jednou jizdy s osobakem s vozejkem a pak asi za 14 dni sel na testy a jizdy. To bylo vse, cena cca 4500 Kc.
3,5 tuny musí mít ta dodávka i s tím vozíkem.Obytnej karavan za dodávku už se tam nevejde a musí být CE, v létě jsem to řešil
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák sk. E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
mm-art-airbrush>Loňi
BUM Slyšels tu ránu? To Ti daly pravidla pravopisu pěstí... :\
Naposledy editováno 06.11.2009 08:23:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
ancistrus>Targa954> mam dodavku o celk. hm. 3000 kg a vozejk o celk. hm. 2000 kg na to mi staci BE. Kdyby ta dodavka mela pres 3500 kg - uz bych musel mit CE. Akorat na dalnici, kdyz jedu s vozejkem tak musim mit dalnicni znamku pro nakladaky za 8 tis. , protoze souprava prekracuje 3,5 t. Bere se celkova hm., ne okamzita.
jj - třeba za ivecem, kerý má 3,5t můžeš tahat vlek 3,5t a furt stačí B+E co se týče těch nálepek, tak prej wod příštího roku to půjde na malou známku - ale nevím, jestli to nebude jen pro obytňáky
Naposledy editováno 06.11.2009 10:18:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
Che>jj - třeba za ivecem, kerý má 3,5t můžeš tahat vlek 3,5t a furt stačí B+E co se týče těch nálepek, tak prej wod příštího roku to půjde na malou známku - ale nevím, jestli to nebude jen pro obytňáky
Slysel jsem, ze uz to melo byt letos, tak tomu moc neverim, ale bylo by to super. Je to hrozna zlodejna, kdyz s malym Traficem s vozejkem 3m dlouhym musim platit jako nakladak

ancistrus>Slysel jsem, ze uz to melo byt letos, tak tomu moc neverim, ale bylo by to super. Je to hrozna zlodejna, kdyz s malym Traficem s vozejkem 3m dlouhym musim platit jako nakladak
Co sem zaslech, tak by to mělo bejt POUZE pro karavanisty - náklaďáčky nééé, dle hesla podnikáš, tak plať - svýho času sem platil větší silniční daň za vlek, než za auto



Targa954>3,5 tuny musí mít ta dodávka i s tím vozíkem.Obytnej karavan za dodávku už se tam nevejde a musí být CE, v létě jsem to řešil
To ovšem platí pouze pro přívěs nad 750 kg celková - lehčí lze f poho a bez éčka

Naposledy editováno 06.11.2009 10:58:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
Targa954>3,5 tuny musí mít ta dodávka i s tím vozíkem.Obytnej karavan za dodávku už se tam nevejde a musí být CE, v létě jsem to řešil
Radis kraviny! Na vlek tezsi nez 750kg tazeny autem do 3,5tuny ti staci B+E ! Takze obytny karavan tazeny treba 3,5 tunovou dodavkou = B+E. Jedine pokud bude mit dodavka nad 3,5t tak pak bud C1+E nebo C+E podle hmotnosti dodavky
nx9005>Radis kraviny! Na vlek tezsi nez 750kg tazeny autem do 3,5tuny ti staci B+E ! Takze obytny karavan tazeny treba 3,5 tunovou dodavkou = B+E. Jedine pokud bude mit dodavka nad 3,5t tak pak bud C1+E nebo C+E podle hmotnosti dodavky
Presne tak!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
když tu ještě řešíte ty hmotnosti, tak bacha na auta co jsou psaný na firmu, strýc má Touarega a po naistalování tažnýho mu auto spadlo do kategorie nad 3,5t i když pojede bez vozíku, teda pokud to už zas není zrušený
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák sk. E

Targa954>3,5 tuny musí mít ta dodávka i s tím vozíkem.Obytnej karavan za dodávku už se tam nevejde a musí být CE, v létě jsem to řešil
Skupina B+E opravňuje k řízení jízdní souporavy složené z vozidla skupiny B (tj. do 3500 kg) a přívěsu nad 750 kg (dle 3. Směrnice EU musí být přívěs do 3500 kg, tento předpis ale zatím není zaveden v naší legislativě). Skupina C1E nebo CE musí být až při tažení přívěsu nad 3500 kg za vozidlem sk. B.
Jinak kurz na BE je cca za 5-7 t Kč, CE cca kolem 8 t Kč. Předepsáno je 8 jízd po 45 minutách s přívěsem, nějaká teorie a pak komplet zkouška.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák sk. E

Targa954>Já vás nechtěl zblbnout,ale v létě jme byly v autoškole s dotazem,jestli stačí B+E na kombinaci peugeot 807(cca 2 tuny)a obytnej karavan (taky cca2tuny)a asi 9m dlouhej a majitel autoškoly nám řekl,že musí být C+E.Proto jsem to sem napsal. V pondělí mu zavolám a řeknu mu,že je vocas
Kdyz jsou v autoskolach takovy "odbornici" tak se nedivim, proc jezdi takovy ridici

S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
ancistrus>Targa954> mam dodavku o celk. hm. 3000 kg a vozejk o celk. hm. 2000 kg na to mi staci BE. Kdyby ta dodavka mela pres 3500 kg - uz bych musel mit CE. Akorat na dalnici, kdyz jedu s vozejkem tak musim mit dalnicni znamku pro nakladaky za 8 tis. , protoze souprava prekracuje 3,5 t. Bere se celkova hm., ne okamzita.
Kup si mýto, vyjde levněji pokud na ní nejsi často.