4 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??
3 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs
Naposledy editováno 13.05.2010 16:26:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
WhiteS>Průvěs by měl být cca 2 - 3 centimetry při zatížení motorky. Právě dělám autoškolu na 25 kW a nedávno jsme to řešili .
To znamená, že na to musí být dva? Jeden na ní sedí a druhý měří?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs
Moje řeč! Motorka musí být zatížena, když řetěz šponuješ!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
Repulsion>To znamená, že na to musí být dva? Jeden na ní sedí a druhý měří?
Jo, přesně tak .
Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs
Jo, už chápu, jak to myslíte... vlastně jsem si uvědomil, že to měřím tak, že si ji narovnám a změřím...
WhiteS>Průvěs by měl být cca 2 - 3 centimetry při zatížení motorky. Právě dělám autoškolu na 25 kW a nedávno jsme to řešili .
no ono se na kazde motorce nastavuje jinak.. zlezi na geometrii kyvky a jejim zdvihu...
tzn spravna hodnota je ta kterou udava vyrobce, bejva na samolepce na kyvce, nebo v uzivatelskem i servisnim manualu i s popisem jak nastavit
Správné nastavení je jak uvádí výrobce v návodu konkrétní motorky.
U me je to třeba při nezatížené rovně stojící (bez stojanu) motorce 45-55 mm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs
A smyslem toho průvěsu (volného řetězu) je to, aby se právě při tom plném zatížení motorky nenapínal řetěz až k prasknutí a aby tak abnormálně nenamáhal hlavně ložisko výstupního hřídele (u malé rozety) a hřídlel samotnou - podobně to platí i o ose zadního kola.
A je to tak proto, že u naprosté většiny motorek není osa výstupního hřídle totožná s osou kyvky (zadní vidlice), takže se při změně zatížení mírně mění osová vzdálenost zadního kola a výstupního hřídele (malé rozety).
Můžeš si to i pro kontrolu vyzkoušet - když si na tu motorku pak někdo sedne (i se spolujezdcem), tak se ten výrobcem definovaný průhyb řetězu zmenší (to je v pořádku), ale pořád ještě tam musí být maličká rezerva - ani při plném zatížení NESMÍ ten řetěz být našponovaný až k prasknutí!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
Vypněte motor a opřete motocykl o jeho boční stojan...
Zkontrolujte prověšení na spodním běhu řetězu uprstřed mezi ozubenými koly
Prověšení by mělo být nastaveno tak, aby umožňovalo volný vertikální pohyb pomocí ruky o 35-45 mm.)
Popojeďte s motocyklem dopředu a znovu zkontrolujte prověšení. Několikrát zopakujte. Prověšení by mělo zůstat stejné.
1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??
Naposledy editováno 13.05.2010 16:52:47
1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
[img]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
Repulsion>Takže u TA, opsáno z manuálu:
Vypněte motor a opřete motocykl o jeho boční stojan...
Zkontrolujte prověšení na spodním běhu řetězu uprstřed mezi ozubenými koly
Prověšení by mělo být nastaveno tak, aby umožňovalo volný vertikální pohyb pomocí ruky o 35-45 mm.)
Popojeďte s motocyklem dopředu a znovu zkontrolujte prověšení. Několikrát zopakujte. Prověšení by mělo zůstat stejné.
Ono je to asi u každý motorky individuální , nás na autoškole teda učí po zatížení . Ale je možný, že zrovna u zmiňovaný motorky je to jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
WhiteS>Ono je to asi u každý motorky individuální , nás na autoškole teda učí po zatížení . Ale je možný, že zrovna u zmiňovaný motorky je to jinak.
Pokud je to u každé motorky jinak, tak jak vás může v autoškole něco takového učit?
Repulsion>Pokud je to u každé motorky jinak, tak jak vás může v autoškole něco takového učit?
Netuším, ale autoškolu dělám u tohodle autoškoláka už podruhý. Když jsem dělal A1, tak tuhle otázku jsem si vytáhnul u závěreček, komisařovi jsem to řekl tak, že motorku musím zatěžkat. Souhlasil a přikyvoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??
WhiteS> Moje řeč! Motorka musí být zatížena, když řetěz šponuješ!
kravina
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 15 | 26.7.2024 v 12:41 Marek71 |
Gsxr 750 srad karburator Suzuki GSX 750 | Wetra | 2 | 5.5.2024 v 16:59 petr.machy |
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 | Pepansuzuki | 27 | 13.4.2024 v 18:00 krokoš |
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 17 | 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73 |
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... | jincom | 16 | 16.1.2024 v 10:39 hansdorf |