Tohle je ten můj nový mazel )
Naposledy editováno 22.05.2010 06:54:53
Jinak k těm verzím motorek, je to přesně jak píše libca, ty motorky jsou naprosto stejné. Akorát se liší třeba uložením a tvarem řídítek, třeba viz SV 650. Sková verze má sportovní nízko položené a Nková má klasické cestovní vlaštovky. Ale u toho SV pozor, Sko má změněný sekundární poměr (poměr počtu zubů řetězových kol) více do rychla. Ale u jiných motorek o takových změnách nevím .
Možná se to tu nehodí, ale mi osobně nejvíc vyhovovala jízdní pozice "jako na záchodě" na jawě
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Ten posaz chce odzkoušet, mám též široké cestovní vlaštovky a jezdím lehce v sedě, to mi přijde nejpohodlnější, na stupačkách špičky, nad 120 přilehávám a 160++ už jezdím plně s prdelí nahoru jak baba, ale na to je úzké sedlo a hlavně mívám tankvak. Akorát mi ale přijde, že má GS hodně vysoko a vepředu těžiště, chce to sedět pevně se zádama a vůbec nedávat dopředu a neopírat na řidítka, jinak se mi chovala dycky jak s nebezpečně lehkým zadkem.
Wilík: To není dáno ani tak kapota nebo nekapota, ale srovnej GS třeba s GSXR, Kawou ZXR, Yamahou Fazerem... Všechny tyhle zalehávací mají jinak řešený posaz celkově - umístění stupaček, tvar nádrže, umístění řidítek, sedlo a tak, vyloženě tě nutí nalehnout. Naproti tomu zase třeba Bandit je víc podobný GSko, také můžeš sedět jak chceš, klidně vzpříma. každému to také vyhovuje jinak.
Řvaní se zase nemusíš bát, zvlášť s laďákem umí zaječet mnohem víc a docela brutálně, hlavně ve vyšších otáčkách
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
dj_hroch> No, těch 500 je opravdu málo, kolikrát mi to aj chcípne. Ale jak říkám, začnu štelovat, až budu mít všecko vyměněné Jinak, ten vzducháč se mění jak? Stačí sundat sedlo, nebo musím aj nádrž? Jo, taky se chci zeptat, má cenu tam rvát shell nebo vervu?..Je nějakej rozdíl?..A ještě jednu otázečku, kolik vás stojí prosím pojištění, a u jaké pojišťovny ho máte?
Naposledy editováno 23.05.2010 09:16:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Výměna čehokoliv je jednoduchá, v manuálu je krásně popsaná. Ale obecně: sundáš sedlo, povolíš 2 šrouby na madle a madlo, sundáš zboku 2 šrouby co drží plast, odděláš 2 křižákama přidělaný prostředek plastu a plasty po jednom pouze vysuneš ze silentbloků. Povolíš zboku na rámu 2 šrouby a buď nadzvedneš nádž, pomocník ji podrží a dostaneš se na filtr, airbox i karburátory, nebo otočíš plochým šroubovákem pod nádrží kohoutem a zavřeš benzín, po jedné odděláš hadičky a necháš někam vykapat a pak sundáš nádrž. Dostaneš se už uplně všude Jinak ta nádrž tam drží sama i bez šroubů, takže pouze výměnu filtru zvládneš jednou rukou přidržovat nádrž a druhou měnit.
Vercajk tam máš? Ve vlákně jsem dával fotku nového kompletu tak můžeš porovnat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
K tomu řidičáku. Ano, můžeš začít dělat půl roku předem klidně - protože půl roku maj platnost papíry od lékaře. Ale já mám narozeniny 20. července. Takže začnu někdy na začátku června, a stihnu to jak nic. Tak sem to dělal i na 125cku. Jo, GS sraz určitě pojedu Ale musím to dát do kupy. Chci, ať se na ní můžu prostě spolehnout. A nemůžou to dělat ještě ty ventily že jsou špatně seřízene?. Kdo ví, kdy na ní kdo dělalt poslední udržby
Povinné ručení se mrkni tu na fóru, srovnej s kalkulačkou na netu, nějaká borka zde navíc nabízela i dobré ceny (nick mi už vypadl, sorry) a v pohodě ohlasy. Počítej s tím, že to nebude žádná sláva, jsi v problémové skupině a začínáš, tj. bez bonusů. Jinak mám ČPP nějaké jejich uplně nejvyšší, se zdravotním připojištěním plus asistencí za asi 2.5 kKč. Ale to je stejně zbytečné... Jo a uplně nejlevnějším se vyhni, kdyby se náhodou něco stalo neradi platí, sice ti to může být jedno, ale ať nemáš nervy kdyby po tobě někdo jako "mladém uchu" chtěl prachy by nebylo nic příjemného...
Jinak se s tím docela nesereš, když už tak už: bez not i bez pojištění, svestky by zaplesaly Pojisti to hned a přihlas, na to myslím nemusíš mít ani 18.
OuuYeeAhh>A kde se teda prosím vás štelujou ty otáčky?..Je to třeba jako na jawce, takovej ten šroubeček s tou pružinkou a musím štelovat oba dva karburátory stejně, nebo jak je to ?.
31 adjuster. Šroub velký co nahmatáš zespod i v rukavicích, pouze nemůžeš minout Nastavuje oboje zároveň, tak bez starostí. Tohle je fakt málo, nedělalo by to motoru dobře. Ventily poradí jiní, ale není je těžké zkontrolovat a rozhodně na ně mrkněte. Pouze pokud bys musel měnit, musíš si pak pořídit podložku o požadovaném průměru a měnit, každopádně do hodně dsítek tisíc by mělo jen stačit kontrolovat. Ventyly se ale projeví jinak, zřetelně by cvakaly, pokud bys poznal už na jízdě to by bylo moc špatné. Jo a zvuk má mít (i když to asi přeřve laďák) pravidelný opravdu jako šicí stroj, nesmí tam nic klepat nebo nepravidelně hrčet.
Ten olej je když čadí tak opravdu smrdí, blbě se pak čistí. Každopádně by to neměla robit ani stará mašina - prohlédni mikrofiše co je to za přepad? Pokud nemáš hodně oleje neměla by moc odfukovat, i když sem tam vyplivnout něco může. V manuálu máš routing diagram, tj. kudy máš který náhon a hadice vést tak si to sprav, ať pak když už, tak stříká mimo moto. Jinak na svody se může ještě dostat i z náhonu otáčkoměru.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Řetězovku si vyčisti, určitě jsi i na 125 čistil řeťaz Nejlepší hned zahřátou vem hadříkem od nejhrubšího bordleu a pak spray. Jestli nemáš a nemá ani nikdo kdo by půjčil, tak aspoň provizorně naftou. Nechej důkladně vyschnout a pak natřeš, klidně jestli máš i teflonové mazadlo co je na jízdní kola. Všechno lepší než olej, který akorát natáhne bordel a bude cákat.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Plast nervi silou, ať ještě nepraskne v tom očku za který šroubek drží. Šroub nebo matku ale dej za každou cenu pryč - vem si klíč, kleště, golu, a sundej. Možná je to přes závit nebo smetené, hodně lidí nemá cit, mám to na své mašině stejně a nechal jsem to do servisu spravit. V originále ten šroub jde rovnou do rámu, pokud máš matku tak už to někdo strnul. Dá se buď zespod odřezat případně co tam je a navařit novou matku nebo vyvložkovat, rozhodni si co je lepší. Stejně ten plast stačí dotáhnout prsty, maximálně lehce tím malým klíčem a s citem.
Vzducháč prosaješ a vyčistíš nebo je už celý na výměnu? Kažopádně počítej s tím, že zasraný vzducháč snižuje průtok vzduch a poměrně tak obohatí směs. S novým se změní poměry, tj. jestli jsi měl teď příliš bohatou směs bude OK, ale jestli jedeš bílé svíčky a chudou směs, tak s novým filtrem to bude ještě horší. Ale to spravíš s karburátorama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
volnobech na 500ot je fakt hodne malo. Serizeni je otazka si 2s pri zahrate motorce. Nejlepe aspon po 30km. Nahmatas to fakt rukou dej si ale bacha je tam dost horko. Ohledne vzduchace, nekupuj zadnej sportovni, ale original od Suzuki a nemusis pak serizovat ventily. Kamarad vymenil za nejakej podle vyrobce supersportovni a sral se s tim dva dny. Na zaver o umirani v nizsich otackach za studena je uplne normalni az ji poradne zahrejes tak to bude lepsi. Chce to trosku projet delsi trasu ze zacatku pomalu a postupne zrychlovat. Jestli opravdu pul roku stala musi si taky zvyknout.
Kroužky jsou když se mrkneš na řeťaz tak zevnitř, těsní čep. Podívej se sem uvidíš na fotce. O, X, W apod. už jen určují profil a v kolika bodech je styčná plocha, víc bodů líp těsní.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
...tedy můj mladej to s GSem dělal podobně, to zahřívání, až pohlavky pomohly
tak tahle už je....
Z návodu:
3. Ihned po nastartování motoru udržujte otáčky motoru v rozsahu 2000 - 3000 otáček pomocí změny
polohy páčky sytiče karburátoru. Přibližně po 30 vteřinách po nastartování motoru vraťte páčku sytiče karburátoru zpět do polohy „OFF".
V extrémně chladném počasí se může stát, že bude nezbytné použít sytič na dobu delší než 30 vteřin.
_xy_>...tyjo, 4000 otáček na sytič při studeném motoru?? tak to pozdravuj ojnici, brzy ji asi uvidíš
...tedy můj mladej to s GSem dělal podobně, to zahřívání, až pohlavky pomohly
Pokud děláš tam, odkud je tvoje ikonka, tak určitě víš, že se s nějakým zahříváním taky nepářete, auta dostávají zabrat hned ze startu a taky vám nevylítávají ojnice z motrů ven. Sice 4 tisíce jsou na volnoběh dost, ale při jízdě je to spíš míň (ai při zahřívací), takže nevím, proč by měla pozdravovat zrovna ojnici, protože je plno faktorů, které motoru škodí mnohem více, než 30 sekund běžet při 4 tisících otáčkách...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
...tyjo, 4000 otáček na sytič při studeném motoru?? tak to pozdravuj ojnici, brzy ji asi uvidíš
Tohle je uplná kravina. Proc bych mel videt jako ojnici?. Tim, ze jsou 4 tisice, a ne 3?. Tomu motoru vadí, když ji nastartuješ, a rojedeš to jako hovado třeba do omezovače, nebo to prostě točíš. Ale když mi stojí a sou tam 4 tisíce ze startu, je normalni. Spis me sere, ze s tim ladakem rano budim susedy kdyz to skoci na ty 4 no :-/ Ale bude to problem jenom s tim karbecem. Dneska sem to bohužel nestihl, sem přišel pozdě z práce, tak snad zítra
enusim2> U teplého to nedělá, tam to jenom netahá tak rychle. Ale to je problém s tím karburátorem, přece jen 7 měsíců stála. Se vyčistí a bude fit.
A jeste prosim vás, benzínem to teda nemám čistit zen řetěz jo? :-/ A technickej nevadi?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
WilíkGS> Podle manuálu, by měl být sytič zapnutý asi 30 s, ale mě to přijde málo, za tu dobu se to nezahřeje ..... Takže klidně i minutu a otáčky by měly být asi mezi 3 až 4 tisíci otáček. Až to dosahuje těch 4 tis.a více tak sytič okousek vždyzky trochu zavřu, páč mi přijde, že to stašně řve a mě to dělá zle.
...reagoval jsem na tohle, mně to přijde strašně moc ty otáčky... ale nekritizuju to, ať si každý se svou motorkou dělá co chce, třeba ji hodí ze skály
...třeba XJčko stačilo zahřát cca minutu do 2000 otáček, poté ještě tak kilometr dva (podle okolní teploty) jízdou do 4500 ot.
...sanitky fakt před jízdou nezahříváme - to by asi pacienti nebyli rádi , ovšem to zas většinou nejsou vzduchem chlazené motory (s vyjímkou Subaru) provozované za vlastní penízky, a tedy tu domácí péči dostat nemohou - mají holt smůlu, že jsou na záchrance ...taky jsou to ve 100 000 olítané vraky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |