Naposledy editováno 31.05.2010 20:20:28
1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
Používá se k tomu konzervační olej s přísadou vosku. Naleješ místo normálního oleje a necháš ohřát motor na provozní teplotu.
Když je vodní chlazení samozřejmě nevypouštět. Jen zkontrolovat a doplnit nemrzku, raději na vyšší mínus hodnotu.
Svíčky po vypnutí motoru vyjmout a nahradit šroubem s krátkým závitem. Před zašroubováním vstříknout do prostoru spalování tentýž motorový olej a párkrát protočit.
Optimální je, když zůstanou ventily v zavřené poloze.
Celá rekapitulace tohoto postupu se dělá jednou ročně. Pokud není zbytí a motor je loen v regálu, alespoň protočit.
Uvedení do provozu.
na sucho párkrát protočit. Do prostoru spalování vstříknout vymývycí olej a do prostoru pro motorový olej nalít vymývací olej.Předtím samozřejmě původní vypustit.
na prázdno protočit.
Nasadit svíčky a nastartovat. Uvést na provozní teplotu, ale jen na volnoběh.
Vypustit vymývací olej a celou proceduru opakovat.
Nasadit nový olejový filtr, nový olej , svíčky a hurá do terénu.
Takto nakonzervovaný motor vydrží i 10 let.
Karburátor vs vstřikování - nic nového, jako zacházení s nádrží na zimu.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
pijanst>konzervace motoru.
Používá se k tomu konzervační olej s přísadou vosku. Naleješ místo normálního oleje a necháš ohřát motor na provozní teplotu.
Když je vodní chlazení samozřejmě nevypouštět. Jen zkontrolovat a doplnit nemrzku, raději na vyšší mínus hodnotu.
Svíčky po vypnutí motoru vyjmout a nahradit šroubem s krátkým závitem. Před zašroubováním vstříknout do prostoru spalování tentýž motorový olej a párkrát protočit.
Optimální je, když zůstanou ventily v zavřené poloze.
Celá rekapitulace tohoto postupu se dělá jednou ročně. Pokud není zbytí a motor je loen v regálu, alespoň protočit.
Uvedení do provozu.
na sucho párkrát protočit. Do prostoru spalování vstříknout vymývycí olej a do prostoru pro motorový olej nalít vymývací olej.Předtím samozřejmě původní vypustit.
na prázdno protočit.
Nasadit svíčky a nastartovat. Uvést na provozní teplotu, ale jen na volnoběh.
Vypustit vymývací olej a celou proceduru opakovat.
Nasadit nový olejový filtr, nový olej , svíčky a hurá do terénu.
Takto nakonzervovaný motor vydrží i 10 let.
Karburátor vs vstřikování - nic nového, jako zacházení s nádrží na zimu.
...no díky za postup, ale já mám ten motor samotnej-vyndanej z motorky, páč jsem ho koupil.Tak to ho nezahřeju na provozní teplotu. ...ale jasně, chápu-toto je psané asi pro uložení spíše celé motorky.
Naposledy editováno 31.05.2010 14:44:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
Corpse>důležité je aby jso motor uložil někam do sucha a stále teploty + - samozřejmě, osobně bych vše vypustil a pekne zabalil a uložil někam kde se na něj nebude prášit a kde bude v suchu, dál bych to asi neřešil ..
...myslíš, že jen takhle?
Matess727x>...no díky za postup, ale já mám ten motor samotnej-vyndanej z motorky, páč jsem ho koupil.Tak to ho nezahřeju na provozní teplotu. ...ale jasně, chápu-toto je psané asi pro uložení spíše celé motorky.
olej stačí tedy rozehřát, nalejt, prokvrdlat. Jde jen o teplotu pleje, ne součástek1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
edit : písmenka
Naposledy editováno 31.05.2010 15:07:17
2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
Skalda>pijanst> a cpali jste tam k tomu neco hygroskopickyho?
no do jednoho vaku s tankem asi 10 padesátikilových pytlů s tím silikagelem.
Naposledy editováno 31.05.2010 15:42:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
Corpse: To přávě zatím nevím. Když motor co mám v motorce pošlape jako dosud, tak použiju ten náhradní celej-jen přehodím, až půjde nynější na nějakou GO.Jestli se mi s nynějším přihodí nějaká zásdní porucha, tak bych třebas z toho náhradního něco použil.
mickey007>... ale zadny zadelavani igelitem a gumickou, to by se ti tam srazela vlkdost....
ten igelit, o kterem mluvil pijanst, je tam prave proto, aby se tam vlhkost nedostavala (z vnejsiho prostredi, kde bude vetsi relativni vlhkost)
EDIT: vypadlo slovo
Naposledy editováno 31.05.2010 20:33:01
2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
mickey007>skalda - kdyz ten motor zabali do igelitu tak z toho udela takovy maly pareniste. to tam k tomu muze rovnou vrazit i par zampionu a oni mu tam hezky dorostou
Proto se tam dávaj ty kuličky na obsorbci vlhkost, takže tam vlhko nebude
mickey007>vem to selskym rozumem a nevymyslej ptakoviny. motor je zkonstruovanej tak aby v nem byl olej - tak ho tam preci nech ne? .... vodu z chlazeni mas uz vypustenou, tak nicim nevymyvat, protoze chladici kapalina obsahovala fridex kterej je mimo jine i trosku mastny - coz je dobre.
Mickey - nic proti selskýmu rozumu, ale - napsal jsem, zjednodušeně, jak jsme na vojně ukládali tanky a BVP-čka atd. do "uloženek", a některý tam byly možná 15 let. Jde o to, že každej olej je na něco jinýho, olej v motoru aby mazal při nějakých 130-160 stupních a konzervační olej aby přilnul a konzervoval. To samý Fridex - není mastnej, je tam glykol a ten sám o sobě pěkně podporuje rezavění - aby to v chladiči nerezlo, tak sou tam různý aditiva, co maj životnost 2-3 roky, pak by se chladící kapalina měla vyměnit, když se to vyčerpá. Když tam necháš zbytky Fridexu, tak se aditiva odpařej, glykol na sebe bude vázat vzdušnou vlhkost a porezne to jak svině = oběhový čerpadlo kaput! Popsal sem to tak, aby ten motor i po deseti letech uložení byl jak novej. Gumový věci, nebo třeba i to chladící oběhový čerpadlo může prostříknout silikonovým olejem,aby to "nezarostlo", na gumu by konkor přijít neměl, protože jí leptá a to co je kov bez barvy, tak postříkat tím konkorem.
Naposledy editováno 01.06.2010 11:12:34
osobně bych na motoru zacpal odvduňovák a zalil ho olejem až po vrch,vyšrouboval svíčku a válec zalil taky.co je v oleji-nezhnije.a jednou za měsíc s ním zatřepat...
jó a na konkor bacha-to je pěkná kurva,nefunguje vůbec(dost často lezu do motorů v autě-sundám hlavu,zavřu kapotu a vytačím auto ven-a pokud venku chčije,tak než se vrátí hlava z opravy-max14dnů,tak je ve valcích liška,nepomůže olejovat,ani konkor,jediné co se osvědčilo jsou lepkavé spreje-třeba ten co je na řetěz)
1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?
pionýr>jenom nápad - fungovalo by naložit to celý do olejový lázně a tu jednou za rok vyměnit ?
Zalejt to olejem, tak to vydrží milion let, ani ho nemusíš měnit. Ale to je přeci jen extrém!
To Dolph-cz: Konkor funguje dobře, jenže v suchým prostředí, proto ten igelit a silikagel. Něco jinýho je auto na fraj-place, kde ti v noci padá rosa a kondenzuje voda na všem kovovým, tam fakt jedině nějakej lepivej sajrajt, nebo to rovnou zaplácnout vazelínou - jenže pak zas to čištění.... Ale poměrně dobře funguje i silikonovej sprej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cestovani Kawasaki KLX 650 | Janlai | 5 | 9.8.2024 v 14:06 docent |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 | LegitPasha | 4 | 3.12.2023 v 19:58 slabak2 |
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 | Dacann | 9 | 25.8.2021 v 12:00 Dacann |
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... | Pegos | 9616 | 25.8.2021 v 11:56 Dacann |