rád bych si koupil novou přilbu a musí to být zase výklopka Obligátní otázku: "Jakou mi doporučujete" bych rád pojal poněkud šířeji.
Zkuste se o svých Klapphelmách trochu rozepsat, na kolik vyšla, jaký máte pocit z používání, jak je hlučná (a na jaké motorce v ní jezdíte), má-li nějakou přidanou hodnotu.... Prostě by nám z toho mohl vyjít docela zajímavý statistikou podložený test, užitečný nejen pro všechny, ale hlavně já budu mít ulehčenou volbu
Doteď jezdím vyklápěcí Probiker, ale hlavička za ty tři roky už lítá jak hrášek v láhvi od okurek. Stála 99,90€ nemá sluneční plexi, nemá Pinlock, štítek rozhodně není antiscratch. Takže cokoli jiného bude jen krokem kupředu. Někteří mi nabídnete/doporučíte C3 od Schubertů, ne že bych na ni neměl, spíš by mne zajímalo jestli je opravdu o tolik procent lepší než konkurence za polovičku peněz. Nakonec, nebude-li zbytí tak ji teda koupím ale pokud by byla nějaká podobně kvalitní podstatně levnější, tak ty ušetřené koruny/€ura samozřejmě radši projezdím
Podmínkou je prostor pro případnou pozdější doinstalaci Interphonu. Naopak sluneční clona zas tak pro mne důležitá není, nosím samostmívací brýle a jejich efekt je pro mne dostatečný.
Tak, s tipy sem a předem děkuju!
Z.
edit v abecedním pořadí:
Airoh Mathisse 2 / 0 Podrobnosti zde, zde
Airoh Miro sport 1 / 0 zde
COX 0 / 1 zde
Givi X.08 1 / 0 zde
LS2Delta 1 / 0 zde
Nolan N103 2 / 1 zde, zde, zde
Schubert C3 3 / 0 zde
Shark Evoline Series II 1 / 0 zde
System5 1 / 0 zde
Naposledy editováno 06.08.2010 06:51:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyklápěčky zevrubně
Lachout>FishX3> Co jsem četl na Louisovi recenze uživatelů, tak dost si jich stěžuje na samovolné padání sluneční clony. Prý tam není žádný aretační bod, kde by se clona "zacvakla". Navíc mají PRÝ nějak špatně umístěné zapínání, takže škrtí a ještě jsem tam četl něco o tom, že je sice tichá, ale je v ní průvan až slzí oči. Mno a nehledě na cenu náhradních dílů. Nevím nevím jestli náhodou značka Schubert není jen bublina uměle vyhnaná cenou.
Máš s výše popsaným nějaké zkušenosti?
Mam na ni najeto zatim asi 7tis, neco tady ve vedru a neco v alpaách ve sněhu:
Větrání hlabvy funguje asi nejlík co jsem zatím měl (jak to že větrá, tak to že to jde zavřít)
Clona mi NIKDY nevyjela sama a používám ji opravdu hodně - nahoru a dolu X krat za jizdu jelikož mý oči nejsou co bývaly a tak jakmile vjedu např do lesa, zasouvám. Město jezdim skoro furt s vyklopenou bradoua vysunutou clonou.
Oči mi neslzí, větrání předku řeším překlapecim nesmyslem co je na bradove casti - pravda je ze když to sklopim, tak jde dovnitř dost vzduchu a možná kdybych něměl vysunutou clonu a byl citlivější, mohlo by to oči dráždit.
Co vim na co nadavaji a je vcelku opravnene je to, že hledí máš buď aretované, nebo nearetované ale pořád to hodně těsní a nebo tam máš cca 1,5cm fuku a to už do helmy vcelku dost fouká - tj když chceš do helmy pustit vzduch pomocí pootevření hledí, je to problematické, protože se to má snahu dostat do jedné z aretovaných poloh - tj bud dira jak hovado, nebo naopak skoro žádná.
k zapínání - je vcelku vzadu, ale jeto udělané tak, že "řemínek" ti doplňuje těsnění celé helmy, helma funguje tak , že když ji zapněš a zavřeš, máš kolem celeého krku obepnutu - ti řeší i nízkou hlučnost, s cabergem jsem si nedovolil jet bez nákrčníku - v tomhle občas dám. Samo si nemůžeš utahnout řemen na krev, ale na pevno to jde, myslím že tohle je domáklé a je to pouze o nezvyku či povrchním soudu kritiků.
Negativa? Nas.... mne když mi prvni den pri ceste do alp uletela přední krytka větrání (plast věc, ktera se překlápí a reguluje vstup vzduchu)musel jsem si otvor zalepit - nicmene po navratu telefon do Geneze - do 3 dbu jsem mel kryt za 100Kč a od te doby tam je a funguje bez problemu. (vic než polovinu doby co ji mam).
Jak jsem tu už psal, mne to proste prislo domakle a jsem max spokojen. Ona je vcelku pakarna pokud nekam prijdes a reknes "vyklapecku, hmolog jako zavrena, bradovy deflektor, slunecni clona a aby mi byla...." ja hledanim stravil rok a nakonec jsem dal ty nekrestansky penize - ted nelituju - fuvodne jsem chtel evoline....nez jsem na ni sahnul
Jeste C2 vs C3 : recenze jsem neresil ale dle meho ma jiny tvar skorepiny, nebyla mi
Naposledy editováno 06.08.2010 09:47:23
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
Druhá věc je celková pevnost přilby. Pevná je dost, na hlavu mi sedla jako žádná jiná, ale od začátku za jízdy někdy sliším mírné povrzávání či skřípání v mechanizmu odklápění.
Aspoň že jí mám cca za 6000 protože za původní 8mičku bych byl fakt nahněvanej.
Ještě jedna zajímavá věc. Kratší část zapínacího řemínku na P straně je tak hloupě pořešená, že vždy při sundavání, když řemínky roztahuju, mi dře o plast pravé lícnice. Je to prostě tak zkurveně krátký.
Kdyby moje původní MTR za trojku, měla clonu a nemlžila se jak kráva, raději jezdím s ní.
Nejni to sice taková tragédie jak se může po mým popisu zdát, ale čekal sem víc...
Eště že nejsem žádnej cimprdlína, to už by letěla...
Slunecni clona musi jit bez velkeho odporu.
Podivej se do navodu, jak se slunecni clona vytahuje ven, a vytahni ji.
Na jedne strane slun.clony je nalepeny kousek tesnici gumy, a tam muze byt trochu bordelu. Zacvakni ji spatky do helmy a musi chodit v pohode, ale docvaknuti musi byt zretelne.
Cus.
ad dotaz na homologace - jde o to co výrobce chce - některé jsou homologované jen zavřené! otevřené nemají dostatečnou pevnost, jiné jsou homologované zavření i otevřené - mají pevnější skořepinu a aretovanou oevřenou část
když jsem hledal škopek na moji hlavu tak jsem zkoušel - jestli mi sedí na hlaě jako u každé jiné helmy, ale taky jak je vidět s vyklopenou částí a jestli vyklopená část při pohybu hlavy nespadne dolu - tady dost modelů z výběru vypadlo
a taky jsem dal trochu na pocitovou věc a tou byl dojem solidnosti a zpracování - takže ač jsem na začátku chtěl levnou helmu že toho moc nenajedu tak jsem nakonec odešel s Justissimem GT za 6 protože proti těm levným působil solidním dojmem, seděl mi na hlavě, vyklopená část držela nahoře, měl sluneční clonu a pevný kovový systém zavírání akorát mi trochu nesedí zapínání - pro mě by bylo lepší trochu víc vepředu
po dvou leletch provozu - pořád mi dobře sedí, moc se nevymačkala, sluneční clona je super věc a prostě vše funguje
ale jako většina klapaček je dost hlučná ale to vždy závisí na motorce a poloze plexi - jak jde vzduch na helmu tak je zle, bez plexi je to mnohem tišší, jezdím s horním větráním pořád otevřeným protože když se zavře tak nepříjmeně píská
každopádně dlouhé a rychlejší trasy jezdím se špunty a to dost pomohlo
C3 je obecně super a hodně se mi líbí - nízká váha, malá hlučnost, ale dost lidí mělo drobné problémy což u helmy za 13tis nepotěší, další hodně chválená je Shoeika ale cenově je na úrovni šubrtky
z dalších co se tu tak zmiňovali tak bych ještě vyzkoušel Caberg Sintesi, Givi 08 a výše zmíněný Lazer - ty sjou za rozumné peníze a nemusí být špatné protože každéu sedne něco jiného
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
C2 z Ebay.de vyjde kolem 4000,- i s dopravou...jo a Airohy mají (měly) plastové zámky, Caberg má už hořčík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyklápěčky zevrubně
VeFeRák>Musím se vypsat- měl jsem výklopku Airoha, přešel jsem na Justissimo od Cabergu a přišlo mi to jako velký pokrok- nicméně až po koupi C2 je vidět velký rozdíl ve zpracování a je slyšet velký rozdíl v hlučnosti. Před cca 2 týdny jsem vlezl zpět do Cabergu a divil jsem se úplně všemu- v porovnání v C2 je to hlučná plastová skořápka. C2 jsem koupil od borce za 3000,- prostě mu nebyla- je těsná. Ale abych jen nechválil- otevírání úplně vychytané není, musí si ho člověk zažít a sluneční clona lehce drnčí, pokud je spuštěná. N103 jsem zkoušel, přišla mi stejná, jako ten Caberg-tzn. žádná sláva.
C2 z Ebay.de vyjde kolem 4000,- i s dopravou...jo a Airohy mají (měly) plastové zámky, Caberg má už hořčík.
Taky jsem chtěl C2, ale neměli moji velikost a tak jsem udělal chybu a koupil si Caberga Justisimo GT a hrůza, hlučná , nepohodlná prostě největší šitka co jsem kdy měl. Je hlučnější než výklopka za 50 euro( MTR). Pokud mohu doporučit tak Caberga NE.
Jinak pokud mám já zkušenost, tak se mi zatmavovací brýle v helmě nezatmavují. Že by to bylo v UV filtru v plexi?
Naposledy editováno 06.08.2010 14:52:40
Měl jsem předtím Caberg Justissimo ale tu jsem prodal po 3 měsících, byla nepohodlná a velmi hlučná :( ...mohlo to být klidně i mojí hlavou...
Nikdy jsem neměl možnost skusit v provozu System6 nebo C3, ale zatím počítám s tím, že další případná helma bude opět Nolan, jen zřejmě ne už vyklápěcí. A to i přes to že na delší cesty si beru brýle. Nějak mi nedochází výhoda vyklápěcí helmy, snad jen ,že je mírně jednodušší ji nasadit.
Přes těchto pár nedostatků hodnotím nolanku velmi pozitivně...
Naposledy editováno 06.08.2010 18:21:59
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
Karaya1>Jěště když jsem měl Biga,tak jsem jezdil s Airoh Mathisse(nebo jak se to píše) .Dokoupil jsem si k ní akorát tmavý plégo.Byl jsem s ní po všech stránkách tuze spokojenej,hlučná byla tak akorát,co člověk snese,nemlžila se mi a nechcalo do ní.I při bouračce obstála perfektně.Pak jsem koupil vyklápěčku COX a po 2 měsících ji prodal.Je to pěknej sráč.
Posléze jsem pošilhával po Airoh Mathisse RS v barevný úpravě i s tmavou clonou,ale koupil jsem crossovou helmu.
Jedinkrát jsem měl pujčenou vyklápěčku od BMW,toje krapet vyšší dívčí z toho,co jsem měl možnost vyzkoušet.
Toš tak.Za mě teda ten Airoh,je to helma která je za dobrou cenu a funguje.
mathisse jsem měl a byla hlučná neskutečně
Proto N103 již několik let
Chtěl jsem včil změnu a u geneze objednat C2-C3 ve větší skořepině,
jak prezentují, ale vyfakovali mě, že jestli jí nekoupím, tak jí pak neprodají
Profesionální jednání
tak opět jdu do vyzkoušené klasiky, ale misto mé původní stříbrné vemu tuto barvu, k černé kůži s bílýmy doplňky pude, co?
Naposledy editováno 07.08.2010 13:55:14
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
Moje zkušenost: Jawa 350/639 s malým štítkem a integrála od Airohu (neptejte se mne na typ, fakt už si to nepamatuju) bylo labůžo. Tatáž přilba na XJ900F (polokapota) byla jako vyměněná, až jsem hledal kde je prasklá, že mi v ní tak hučí a píská. Výklopka Probiker na třindě jen o pár procent horší než integrála. A na XJéčku? Po několika migrénách a úvahách o skončení s motorkařením jsem si našel trošku jiný posaz a mírný pohyb hlavou (těžko se to popisuje, prostě jsem laboroval )a hluk se stal dlouhodobě snesitelným, nikoli však zcela eliminovaným.
Proud vzduchu je opravdu sviňa a stejná přiba se na různých motorkách může projevovat diametrálně odlišně.
No a nejčerstvější zkušenost ze včerejška: měl jsem možnost prubnout C3, pravda, jenom na XJ (Jawucha spí), ale zážitek obrovský Její tichost není absolutní, jenom filtruje vyšší tóny (svist, pískot...) kdežto ty hlubší (mám Marvingy ) projdou v pohodě dovnitř. Takže i jízda s vychvalovanou C3 je otázkou posazu, sklonu hlavy, "přikrčení se"...
A jak to vidíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
S C3 mám najeto "už" cca 1700km, z čehož vnímaví správně vydedukovali, že nakonec vyhrála ona
Pozitiva:
Je tichá. Nepředstavujte si ale absolutní ticho štoly kilometr pod zemí poté, co parta haviřů právě vyfárala na povrch a ještě k tomu máte voskem zalité uši C3 (alepoň v mém případě a na mé motorce) filtruje šum a svist větru, hlubší tóny (motor, výfuky) zůstávají. Má to tu nevýhodu, že člověk začne jezdit o dost rychleji, protože neslyší vítr. Má to tu výhodu, že pilot krásně slyší cinknutí každé mince v pokladně ve skladbě Money od PF (pro rýpaly: testováno jednou, v noci na víceméně mrtvé dálnici - opravdu nejezdím trvale s bigbítem v uších.) Pro zvědavé hi-fisty: zdroj signálu HTC Diamond I.generace, bitrate 320, Interphone F4... A nebylo to špatné
Je pohodlná. Zkusil jsem na prodejně C2 a má pro mou palici divnej tvar. C3 sedí líp a je dobře vyvážená - ač má tabulkově gramů téměř tolik co ta má předchozí tak subjektivně váží polovinu... Jenom mi chvilku trvalo zvyknout si na tvar polstrování, zpočátku jsem měl pocit, že dost tlačí vpředu na čele, ale nebylo to nepříjemné, jenom prostě jiné.
Větrá. Větrá hodně, až mi z toho nastydly vlasy (k větrání se ještě dostanu v dalším odstavečku) Řešením bylo zakoupení čepičky od Moiry.
Negativa, která se dají zkousnout či nějak pořešit:
Mám v ní užší zorné pole, ve srovnání s tím low endovým Probikerem mám v Schubertovi problém s periferním viděním - musím se naučit víc otáčet hlavu do stran. Trošku to připisuju "hraně" Pinlocku (který mi prvních 100km vadil ukrutně, pak jsem ho přestal vnímat) a trošku menší ploše plexi a jeho jinému tvaru... Řešením je více kroutit hlavou.
Dále mne přinutila přilba k výměně brýlí - polstrování nad nadočnicovými oblouky mi kontaktovalo s obroučkami brýlí a tyto mi tlačilo směrem dolů na nos, kde to po pár delších km dost bolelo. Věc, kterou si člověk při zkoušení v prodejně neuvědomí. Řešením jsou nové brýle jiného tvaru (když zahrádka tak i plot ) A ušetřil jsem za "samostmívání", protože UV-schutz u šubrtů opravdu funguje, narozdíl od toho Probikeru.
Zapínání. Schubertův bezpečnostní systém zamezující přesmeknutí (?) řemínku při pádu přes bradu způsobuje "navalování" na zvracení. Alespoň u mne, prvních pár desítek km to trvalo. Řešením bylo zapínat řemínek o zoubek dva volněji a pomalu jazylku/ohryzek zvykat na trvalý tlak. A pak se to poddalo a přilbu zapínám pevněji. Nicméně, po přesednutí na kamarádčina microchoppera (Savage bez plexištítku), kde proud vzduchu jde na přilbu jinak, jsem se málem poblinkal - přilba měla tendenci posunovat (pro rýpaly: v řádu milimetrů, ne že mi je přilba o tři čísla větší ) se dozadu a právě na hrtan tlačit větší sílou. Řešením bylo trošku sklonit hlavu a nejezdit tak rychle
Negativa, se kterými bojuju a která mne štvou:
Větrání. Díky divně navrženým zoubkům na plexi je buď zavřeno úplně nebo je tam mezera velikosti menší průrvy a tou fouká. Ale to už tu taky zaznělo...
Barva. Mám ji v matné černé a na tom je každé uťapkání vidět, čekal jsem, že to bude odolnější.
Závěrem asi tolik: jsem rád, že jsem se k ní nechal přemluvit (jak zde, tak i od přátel, co ji už maji, viď Jeníku ), je to sice šok, vyklopit takovou dardu peněz "jenom" za přilbu, ale nemyslím si, že cenová politika je řízena heslem "je to Schubert, tak je to drahý", C3 má cenu, za jakou se dá sehnat v akcích, u plné katalogové ceny (v genezi 13200Kč) bych asi dlooooooooooouze zvažoval.
Děkuji za příspěvky, za tipy a rady a ať vám to jezdí!
Z.
1 reakcí na tento příspěvek Vyklápěčky zevrubně
Ale samozřejmě, ne každému sedí, je třeba zkoušet a zkoušet. Myslím, že co se týče tichosti a pohodlí není C3 žádná a už vůbec ne uměle nafouklá bublina.
Asi bude integrála co se týká bezpečnosti mít navrch, víc než navrch a ne asi, ale pro mé cestovatelské potřeby je tohle dobrá volba.