s moji prvni moto uz jsem najezdil cca 1500km, pravda, vetsinou sam, ale porad s batuzkem resime, jak se ma spravne drzet.
Samozrejme, ze se snazim jezdit plynule, ale nekdy se to proste neda. Kdyz se drzi me kolem pasu a trochu hooopnu na brzdu tak ju sice jakoze udrzim, ale setkani kouli s nadrzi neni moc prijemny. Na druhou stranu kdyby se drzela jen za zadni drzak, tak mam strach ze ji pri rozjezdu, nebo vetsi akceleraci (haha, vsak se smejte, ale i ER5 to umi :) nekde vyklopim.
Kdyz jsem parkrat jel vzadu na ninji, rikal mi kamos at se opiram o nadrz. Pri brzdeni OK, ale pri akceleraci jsem se malem neudrzel :) Navic muj batuzek tam nedosahne.
Aktualne se drzi jednou rukou kolem pasu a druhou vzadu za drzak, ale se mi taky nezda idealni. Navic se tak moc bezpecne necitim. Preci jen nejbezpecnejsi pocit mam kdyz se drzi fest jak kliste.
Dik za kazdy tip ;)
2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
Naposledy editováno 26.08.2010 13:07:38
1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
tím že tě drží kolem pasu (volně) zabraňuje sklouznutí dozadu při akceleraci, a tím že se zapírá o nádrž zase brání sklouznutí na pilota při brzdění. přitom to nijak neomezuje ani jednoho z jezdců, akorát teda pro batoha je to hodně záběr na ruce co jsem tak slyšel
Naposledy editováno 26.08.2010 13:17:33
2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
Fakt je nejlepší a mě se to osvědčilo na strojích všeho typnu zapřít se do těch stupaček. Nabatoženo mám hodně km, od ostrých supersportů typu R1, R6, CBR1000 před FZ1, choppera, Bandita, teď se vozím na VFR1200, když jedeme dál, jinak už jsem konečně začala i sama řídit Pokud se bojíš, že ti při zátahu za plyn batůžek odletí, tak pořiď topcase
Obecné rady pro batoha - nasedat a sesedat jen s vědomím řidiče, do zatáček nepomáhat a už vůbec ne se naklánět na opačnou stranu, zapřít se nohama do stupaček, řidiče se jen lehce přidržovat, netřeba z něj vymačkat vzduch, koukat na cestu, ať má přehled o provozu a předvídá, kdy se bude brzdit a kdy přidávat. Pokud si potřebuje poposednout, ať to dělá na rovinkách a zapře se oběma nohama do stupaček najednou a tělo posune v ose motorky, vrtění se na zadku ze strany na stranu dokáže být pěkně nepříjemné. Plus si smluví s řidičem signály, když něco chce (my máme teď interkomy, takže to odpadlo).
Není to žádná věda
Když si vzpomínám na moje zkušenosti ze zadu - kdysi jsem tak parkrát přejížděl na kamarádově thunderacu, TLku, a úplně kdysi xjčku. Pro člověka kdo jezdí jen vepředu je to taky celkem zajímavej zážitek, když batužka řidič nešetří (pamatuju si pár chvil, kdy při jízdě na zadním jsem si už už myslel, že spadnu, ale chlap se prostě udrží líp, kvůli síle).
Ty stupačky jsou super rada a je to fakt ozkoušený. Na SS je ta nádrž většinou líp tvarovaná pro chycení se "zboku". Ještě může vzniknout problém pro spolujezdce, když je na nádrži tankvak - ale to je spíš taky o tom zvyku.
3 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
Jinak mně celkem vyhovuje, když jezdí opřená o moje záda. Rukama to udržím a mám dobrou kontrolu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek
2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
U supersporta to obvykle bývá dáno že se oběma rukama zapírám o nádrž a pilota se přidržuju lokty kolem jeho těla, samozřejmě si musím být jistá ve stupačkách a dávat bacha abych mu nebránila helmou ( neťukala do jeho helmy, nebránila mu v otáčení hlavy apod. ) Jelikož při delší jízdě z toho docela slušně bolí zápěstí, já to střídala s jednou rukou kolem pasu a jednou se zapírala o nádrž. A chce to pořád sledovat provoz a být připravená na případné prudší brzdění, zatáčky atd.
U naháče na kterým se vozím teď a má vzadu madlo, se držím jednou rukou kolem těla pilota a jednou rukou za madlo. Protože je to ale dost nepohodlný, mám z toho vyrotovanou páteř a ruce při delší jízdě brní a ztuhnou, kombinuju to s držením se kolem pasu pilota na volných úsecích a když se blížíme k autu nebo horšímu terénu, chytím se zase vzadu. O nádrž se na naháči opřít nejde, pánč to bych musela mít ruce jak 2 m chobotnice. Ale je taky možný že některý to mají líp sestavený. Suzuki SV 650 to tak prostě nemá
Na chopperu či cruiseru, jelikož obvykle sedím na rovným a je to pohodlný, stačí když opět jsem pevně ve stupačkách a přidržuju se pilota kolem pasu volně.
Pokud mám za sebou kufr nebo opěrku, stačí se lehce přidržovat řidiče za pas, nebo si jen položit ruce na kolena a mít pevně nohy ve stupačkách. Jinak je to pohodička.
A vždy platí pravidla: nemlít se, nevyklánět se, sledovat jízdu a do zatáček nedělat nic, pilot si to zkoriguje sám ( prostě jdeš jakoby s ním, ale nikam se aktivně nenahýbáš )...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek
FiZzeR>říká se tomu "zámek". má tě držet jakoby kolem pasu, ale s tím že jedna ruka se opírá o nádrž a druhou rukou se drží za zápěstí tý první. ale záleží na typu moto, někde to prostě nejde. taky je dobrý mít pro tento účel neklouzavej tankpad.
tím že tě drží kolem pasu (volně) zabraňuje sklouznutí dozadu při akceleraci, a tím že se zapírá o nádrž zase brání sklouznutí na pilota při brzdění. přitom to nijak neomezuje ani jednoho z jezdců, akorát teda pro batoha je to hodně záběr na ruce co jsem tak slyšel
Jenže tohle jde jen v případě, že pilot neni pořádnej pořízek, má dostatečně dlouhý ruce a je k tomu přizbůsobená nádrž a sedla obou jezdců.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek
pří brždění dám hlavu trochu dopředu (přece jen to vím trochu dřív než ona) a to samé s přidáním plynu - akce a reakce - prvně ji hlava trhne dozadu a pak narazí do mě
1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
takze bud si porid spolujezdce s dlouhyma rukama, a nebo prejdi na neco co ma vyssi nadrz
1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
Naposledy editováno 26.08.2010 14:18:54
3 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
nebojSA>univerzální uchytuchyt pro spolujezdce---jsou jich mraky
Tý vogo tak tohle na svýho pilota nikdy nedostanu
Cz_Boci>dj_hroch> ten reflex s tou hlavou mam spíš já když vím, že k tomu dojde
pří brždění dám hlavu trochu dopředu (přece jen to vím trochu dřív než ona) a to samé s přidáním plynu - akce a reakce - prvně ji hlava trhne dozadu a pak narazí do mě
Musí umět reagovat trochu na jízdu, ne tam sedět jak pytel brambor. Jinak eště jsem viděla měkký samolepky zezadu na helmu, aby ti jí neomlátil spolujezdec.
SVSkritek>Jednou jsem jel jako spolujezdec na blackbirdu. A drzel se do brna a zpet (2x 180km) jen toho zadniho madla. S tim ze pri akceleraci jsem se trochu opiral o kufr. 3 dny mne pak bolely ruce
Když máš kufr vzadu nemusíš se přece držet madla?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek
seikos>jednou rukou se držet vzadu za madlo a druhou se opírat o nádrž. A když jezdíš s batůžkem, musíš prostě jezdit tak abys ho při akceleraci nevyklopil
Jo na batoha se musí zkrátka myslet (zejména když jde o manželku) ale má to výhodu budeš jezdit za poloviční spotřebuNaposledy editováno 26.08.2010 14:39:56