Možná se zdají malichernostmi, ale chci do detailu ideální cestu jak vést ostřejší enduro jako XR650 na cestě, ostře, i klidně.
Zlatá dvěapůla, na te jsem mohl absolutně cokoliv
1.Otáčky motoru
Dostalo se mi, že motor podtáčím. Prý akorát oddělám klikovku.
Když jedu klidné roviny při konstatní , nižší rychlosti (50/60kmh?), často řadím na 4 kvalt a Otáčky držím na nižším středu . Motor "nezakopává" (na to bacha) jako když podtočím úplně, ale jede tišeji, klidněji a mám pocit že úsporněji (zato bych však krk nedal). Každopádně je to klidnější jízda než při stejné rychlosti na 3.kvaltu (motor je o mnoho hlasitější, neklidný, vibrace jsou zbytečné vysoké, občas i trochu střílí).
Otázka zní: Opravdu musím za každou cenu držet vyšší otáčky ostrých 1Valů (hlavně Xr) i při klidné, pomalé jízdě cestou k babičče pro pár buchet ?
2.Zatáčky, zákruty, kruháče a jiné svinstvo..
..je s otrým motorem občas pěkný oříšek. Motor při zpomalení buďto tvrdě brzdí, nebo dravě tlačí jako zvíře. Podřadit, pomoct si spojkou, i citlivá ruka lecos zachrání, ale není to ono. (možná ani nebude:) V některých zatáčkách je "kousající" zadní kolo vážně trochu problém.
Jak přesně projíždět ostré i pomalé zatáčky na ostrém motoru ?
3. "meziplyn" , nebo-li "vrkání" je nepostradatelné při podřazování a brždění motorem, slyšel jsem ale že i při řazení nahoru
je to pravda ?
prosím konstruktivní odpovědi. Všem účastněným mistrům předem děkuji. Jde o zkušenosti které ovlivní (možná nejen)můj styl.
Naposledy editováno 30.04.2010 01:21:28
rhaon>..
Dejme tomu jedu přes republiku dálnicí, kolik držet maximálku abych to neuhnal ? 100-120?
No záleží podle převodu, kdybych se na tom chystal cestovat, tak dám určitě mnohem těžší převod . Se standardním převodem je maximálka kolem 140km/h, ve stovce už točí 5000 ot/min, což už je dost, na dálnici bych v kuse více než 4000 ot/min netočil..
Ale až teď mě napadlo, má XR 650R nebo 650L ? Tam je jiný převod. Rko má 14/48, Lko má 15/45. Kdyby to utáhla (což by měla ) , tak bych dal dopředu klidně 16z místo 14z, na maximálce to udělá 20km/h ale i tak to ve 100km/h už bude točit 4500 ot/min.
(Známej mi poslal fotky "nadšence" kterej točil Xero po dálnici 150tkou a komplet vyluftoval motor. Díra jako z pece a (nejen) ojnice venku )
Ještě řeším pneu, nejradši bych tam dal Pirelli Scorpion Trail.
Naposledy editováno 01.05.2010 10:44:19
1 reakcí na tento příspěvek Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
Naposledy editováno 02.05.2010 14:23:23
Naposledy editováno 02.05.2010 16:56:23
Vrkání je samozřejmost pánové, o tom už asi netřeba polemizovat. Kdo s tím nesouhlasí nebo nepotřebuje, ať to nedělá. Já se tady ptal spíš na vrkání při řazení nahoru, už to tady ale bylo nakousnuto a vysvětleno.
Nevíte o nějakém amatérském okruhu nebo místě kde se dá na moravě trénovat ?
.
Naposledy editováno 02.05.2010 20:23:03
Naposledy editováno 04.05.2010 10:47:03
1 reakcí na tento příspěvek Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 | tom_bouda | 6 | 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda |
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 | Oi69 | 6 | 15.7.2019 v 14:08 blondak39 |
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE | flája | 8 | 17.6.2019 v 06:48 Humusus |
Honda XR 650 R Honda XR 650 | Jardasonyx | 3 | 7.12.2018 v 02:41 krokoš |
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 | Riderr | 35 | 21.11.2018 v 22:17 Left |