paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..
29.4.2010 v 23:25
Pár otázek pro zkušené vlastníky 1Válů.
Možná se zdají malichernostmi, ale chci do detailu ideální cestu jak vést ostřejší enduro jako XR650 na cestě, ostře, i klidně.

Zlatá dvěapůla, na te jsem mohl absolutně cokoliv

1.Otáčky motoru
Dostalo se mi, že motor podtáčím. Prý akorát oddělám klikovku.

Když jedu klidné roviny při konstatní , nižší rychlosti (50/60kmh?), často řadím na 4 kvalt a Otáčky držím na nižším středu . Motor "nezakopává" (na to bacha) jako když podtočím úplně, ale jede tišeji, klidněji a mám pocit že úsporněji (zato bych však krk nedal). Každopádně je to klidnější jízda než při stejné rychlosti na 3.kvaltu (motor je o mnoho hlasitější, neklidný, vibrace jsou zbytečné vysoké, občas i trochu střílí).

Otázka zní: Opravdu musím za každou cenu držet vyšší otáčky ostrých 1Valů (hlavně Xr) i při klidné, pomalé jízdě cestou k babičče pro pár buchet ?



2.Zatáčky, zákruty, kruháče a jiné svinstvo..
..je s otrým motorem občas pěkný oříšek. Motor při zpomalení buďto tvrdě brzdí, nebo dravě tlačí jako zvíře. Podřadit, pomoct si spojkou, i citlivá ruka lecos zachrání, ale není to ono. (možná ani nebude:) V některých zatáčkách je "kousající" zadní kolo vážně trochu problém.

Jak přesně projíždět ostré i pomalé zatáčky na ostrém motoru ?



3. "meziplyn" , nebo-li "vrkání" je nepostradatelné při podřazování a brždění motorem, slyšel jsem ale že i při řazení nahoru

je to pravda ?

prosím konstruktivní odpovědi. Všem účastněným mistrům předem děkuji. Jde o zkušenosti které ovlivní (možná nejen)můj styl.

Naposledy editováno 30.04.2010 01:21:28

1 reakcí na tento příspěvek Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

13.9.2010 v 11:27 | Nahoru | #1
Jak to tady čtu, tak většina lidí nemá vůbec páru, co je honda xr650r a pletou si jí s hondou xr600r. Já mám xr600r i xr650r a je to něco úplně jinýho. Kdo mi bude vykládat, že xr650r není ostrá mašina, tak ať mi ukáže něco "ostrýho". To jak se nasere, tak se to snaží urvat pracky na všechny kvalty. Jinak samozřejmě točit tak, aby to necukalo a neskákalo - to by nebyla jen klika, ale i převodovka a samozřejmě podřazovat s meziplynem.

(reakce na) Styl jízdy ostřejším motorem: podřazování,otáčky..

13.6.2012 v 12:40 | Nahoru | #2
Danismckost> Nojo, ale když točím tak, že motor není skoro slyšet, a jen si tak bublá (samozřejmě klidnou jízdou, když chci rozjet podřazuji) nevím, zda je mu to k radosti, nebo jestli jsou zdravější mírně vyšší otáčky, na úkor spotřeby paliva.

Naposledy editováno 13.06.2012 12:40:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 tom_bouda 6 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 Oi69 6 15.7.2019 v 14:08 blondak39
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE flája 8 17.6.2019 v 06:48 Humusus
Honda XR 650 R Honda XR 650 Jardasonyx 3 7.12.2018 v 02:41 krokoš
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 Riderr 35 21.11.2018 v 22:17 Left


TOPlist