1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
Naposledy editováno 28.09.2010 22:48:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
metro>naprcccs> Já jsem sice na ní nikdy neseděl, ale co jsem slyšel a četl tak má delší servisní interval snad po 10000km. Dobrej motor a dobrou spotřebu, člověk se prý vejde i do 3,5l na 100km. Myslím si, že Dakar je dobrej stroj, dokonce jsem i oní uvažoval, ale nakonec vyhrála Tenere asi mě dostal její vzhled
jo, servis tam je v pohodě.. jen některé díly vyjdou draho. Spotřeba je fakt parádní, když jsem třeba jel alpy, nebo tatry tak jsem byl na nějakých 3,2l !! normálně mám spotřebu po městě a terén 4l! a to za to fakt tahám.. a mám otevřený výfuk, větší rozetu atd.. je to fakt vydařená motorka dle mě tenerko se mi hrozně líbí, ale za ty prachy radši dakara..
naprcccs>jo, servis tam je v pohodě.. jen některé díly vyjdou draho. Spotřeba je fakt parádní, když jsem třeba jel alpy, nebo tatry tak jsem byl na nějakých 3,2l !! normálně mám spotřebu po městě a terén 4l! a to za to fakt tahám.. a mám otevřený výfuk, větší rozetu atd.. je to fakt vydařená motorka dle mě tenerko se mi hrozně líbí, ale za ty prachy radši dakara..
No, moje milá má GS (nedakar - je malá). O dílech nevim - zatim nebylo nic potřeba, mimo oleje, filtru a pneu - to je samozřejmě naprosto běžně k mání za pár šušní. Jinak bude asi čekat řetězovka a baterka, ale to jsou spotřebáky a jsou za běžný ceny a běžně všude k mání. Jinak motorka je to bezpochyby příjemná, spotřeba je níž než u ténérky ale ... s ténérkou bych to zrovna moc nesrovnával (i když zajisté vim, že dakar je vyšší a má 21" př. kolo). Na řekněme "trochu echtovní enduro" ve stylu adventure oproti ténérce postrádá určitou konvenčnost jako je umístění nádrže, baterie, vzd. filtru. Pokud člověk bude jezdit jen po silnici pak v pořádku, ale průšvih je, pokud se musíš k něčemu dostat. U ténérky se k těmto běžným věcem dostaneš rychle a snadno. U GS 650 složitě, krkolomně a pomalu. Nevýhodou je pak pro off-road použití dost buclatá sedačka a vůbec celej zadek motorky. Rovněž má při přímým srovnání útlejší přední kapotáž a horší úhel plexi. Motoricky je Rotax hlučnější, ale to neni žádná chyba, to je prostě vlastnost. Oba motory mají asi svý, každej je trochu jinej, nemůžu přímo říct, kterej je lepší. Rotax je hodně osvědčenej a míň žere, ale otázkou je jestli to náhodou neni hmotností a "mohutností" strojů - Ténérka je prostě ve všech směrech větší a taky těžší. GS má hodně účinou přední brzdu, až překvapivě. BMW má oproti Yamaze širší příplatkovou výbavu (ABS, vyhř. hefty). Obecně si myslim, že obě jsou hodně dobrý motorky, každá má svý plusy a i mínusy, jako každej stroj. Nicméně to vidim tak, že ténérka je víc enduro, a taky je klasičtější a osvědčenější koncepce. BMW se u GS 650 víc drží svých tradic (bejt odlišnej) a pro většinu lidí nabízí víc pro všední den - není tak mohutná a je lehčí, míň žere a díky nádrži pod sedlem má mnohem nižší těžiště, což pro použití ve městě, parkování a celkovou manévrovatelnost, hlavně drobnějším jedincům, přináší obrovský plus. O něco hůř se pak tankuje protože má víčko na pravý straně. U ténérky bych ještě vyzdvihl větší nádrž, na poměry její spotřeby je spíš dost velká. Cestovkou v pohodě 550 km a ještě zbyde.
Ténérka má servisní intervaly právě po 10.000 km. To báwo ani nevim. Kamarád míval F650 (před GS) a řikal myslim 12.000 km, ale to si nejsem jistej.
Edit: Když bylo rozhodnuto, že prodám Caponorda, chtěl jsem právě něco endurovitýho a o GS 650 Dakar jsem taky docela uvažoval protože se mi dost líbí. Ale nějakej fakt hezkej kousek byl jen o něco málo levnější než zánovní lehounce ojetá Ténérka. Nejsem zrovna pišišvor takže Ténérka zvítězila. Taky proto, že dobou vzniku je prostě novější. K Ténérce mě to docela hodně táhlo, míval jsem SuperTénérku, která mi dost učarovala a když "vylezla" nová Ténéré na jaře 2008, byla to pro mě prostě modla. Už i proto, že japonci k 25 letům výročí udělali nástupce tohohle legendárního stroje. A rozhodně povedenýho. Podařilo se mi jí koupit docela dobře, řekl bych, takže jsem moc neváhal ... Jsem šťastnej protože Ténérka přímo vybízí k velký řadě úprav. A to mě právě hodně baví ...
Naposledy editováno 29.09.2010 01:05:46
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Se sedlem nevim jaky mas problem,ale je strasne pohodlne. S dostupnosti to je horsi no,ale k baterce a filtru jsi di 5ti min kdyz vis jak na to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
naprcccs>Podle me dakar neni mensi,jen tenerka ma strasne vysoko plexi a svetlo,je to takova koza
Se sedlem nevim jaky mas problem,ale je strasne pohodlne. S dostupnosti to je horsi no,ale k baterce a filtru jsi di 5ti min kdyz vis jak na to
Se sedlem jako takovym neni problém, jen řikam, že je oproti ténérce široký - baculatý, celkově má GS 650 nějak širší boky v místě, kde jdou nohy. Jenom to při přímým srovnání s ténérkou zrovna nepřispívá k ovladatelnosti ve stupačkách. Toť vše. Jinak na delší cesty je pohodnlnější než origo sedadlo na ténérce - to se vskutku moc nepovedlo. Onen hrb dám pryč a chci ho nechat nějak poladit, ještě přesně nevím jak. Nový čalounění samozřejmě taky bude, to origo je fakt rozpočtový.
Jinak s tou velikostí - dakar je prostě menší, nejde jen o výšku, ale celkově. Je drobnější. Postav je někdy vedle sebe, osedlej obě a uvidíš. Já si na GS připadam jak na kole když na to sednu z ténérky - fakt je to takový drobný. S tim přístupem - jak jsem psal, samozřejmě, že běžnýmu zručnýmu uživateli při běžným použití to nedělá žádný problémy, stačí to dvakrát udělat a už víš jak na to a pak to odsejpá, ale nemění to nic na tom, že to neni zrovna úplně šťastně umístěný.
Já se tu nechci nijak čertit a doufam, že to tak nebereš. Ale jak jsi psal - slovo do pranice ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
Piwell>Se sedlem jako takovym neni problém, jen řikam, že je oproti ténérce široký - baculatý, celkově má GS 650 nějak širší boky v místě, kde jdou nohy. Jenom to při přímým srovnání s ténérkou zrovna nepřispívá k ovladatelnosti ve stupačkách. Toť vše. Jinak na delší cesty je pohodnlnější než origo sedadlo na ténérce - to se vskutku moc nepovedlo. Onen hrb dám pryč a chci ho nechat nějak poladit, ještě přesně nevím jak. Nový čalounění samozřejmě taky bude, to origo je fakt rozpočtový.
Jinak s tou velikostí - dakar je prostě menší, nejde jen o výšku, ale celkově. Je drobnější. Postav je někdy vedle sebe, osedlej obě a uvidíš. Já si na GS připadam jak na kole když na to sednu z ténérky - fakt je to takový drobný. S tim přístupem - jak jsem psal, samozřejmě, že běžnýmu zručnýmu uživateli při běžným použití to nedělá žádný problémy, stačí to dvakrát udělat a už víš jak na to a pak to odsejpá, ale nemění to nic na tom, že to neni zrovna úplně šťastně umístěný.
Já se tu nechci nijak čertit a doufam, že to tak nebereš. Ale jak jsi psal - slovo do pranice ...
jasné, v pohodě, debatujem chtěl bych se na tenérce někdy projet.. jako strašně se mi líbí, ale myslím si, že bych si nepolepšil.. takže nad ní asi ani uvažovat nebudu
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
Naposledy editováno 02.10.2010 21:56:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
V cca. březnu 2011 budu měnit zase olej, tak budu vědět. Motor jede perfektně, dokonce lépě než těch prvních 10 000km, aspoň mám ten pocit.
Naposledy editováno 05.10.2010 18:59:16
Je mi divný, že by takhle ten olej zmizel. Mě teď v těch 10.000 km fakt neubylo ani prd (bodejť by taky jo, vždyť je to nový).
2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
Kdybych k tomu měl přistupovat čistě racionálně, tak do tédle vrtulky bych určitě nešel
Na EXC seženu věci v každé vesnici, ale na vrtulku ...
Naposledy editováno 07.10.2010 21:17:27
1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 6 | 21.8.2024 v 21:08 DavR1 |
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 0 | 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint |
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere | Help93 | 6 | 1.3.2024 v 08:31 sebajs |
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |