2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
FiffiQ>Motor je úplně stejný, uchycení na milimetry. Všechny součástky jsou stejný jenom vyměníš motor a jedeš dál - jen je nutno zjistit, jestli tvoje Betka není na 6V (některé jsou). Pak bys musel koupit jinou baterii a stabilizátor napětí. Jinak jenom vyměnit a jezdit.
no a kde takový motůrek koupit???
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
Milos1>Jde to až do 125ccm. Nejedná se o výměnu motoru ale jeho úpravu. Velmi zjednodušeně řečeno jiný píst válec, hlava. Myslím, že největší kubatůra má 12,5 koně, ale je jen pro závodní účely, takže může být problém s životností a zárukou.
no to já bych byl nakloněnspíš výměně kus za kus, když by to byl možné...
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
Raptík>no to já bych byl nakloněnspíš výměně kus za kus, když by to byl možné...
Proč měnit motor? Jde to v pohodě nakitovat. K tomuto motoru je u nás k mání /tedy v ČR/ dost veliký výběr kitovacích sad od 70 až do 125ccm. Asi do 80ccm se kituje pouze výměnou válce a pístu, dál se už mění hlava s ventiy, klika a píst pochopitelně /jiný zdvih/. U mý motorky /není to sice Betka, ale má stejnej motor/ jsem kitoval na 110ccm. Tedy dělali to v servisu, včetně změny sekundárního převodu, tedy větší pastorek. Nárůst tvýkonu je více než markantní, všechny kopce, i ty kde jsem zoufale jel s padinou za 1, jedu nyní za 4. Pouze jsem ještě dodával chladič oleje, kvůli lepšímu chlazení. Důležitá věc: po nakitování se to musí znova zajíždět, jako nový motor. Tedy minimálně 1000 km decentně jezdit. Rozhodně se to vyplatí. Pouze je nutný mít papíry na A1 /do 125ccm/. To, pokud se to nějak provalí, budeš mít problémy jen s technickou. Sice dost blbý, ale jen problémy. Když budeš mít v notách pouze skupinu AM, /třeba i jako dodatek k autu/ jseš ve fatálním průseru. Na to dost pozor, bere se to pak jako kdyby si jel bez papírů.
Naposledy editováno 10.11.2010 22:39:16
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
Naposledy editováno 11.11.2010 01:22:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
Donardson>Jen by mě zajimalo proč to chceš udělat ? Chceš balit holky s fichtlem který jede 120?
Kdybys trochu četl diskuze tak dobřevíš, že každých 50 ccm objemu prodlouží péro o 8,6 mm a takle hloupě by ses mě neptal
R4Zzy>Ty by si nepoznal rozdíl např. přes 50ccm motorem oproti 125ccm velikostně To poznat jde .. např. když porovnáš motor např. z bratrové dávné Aprilie AF-1 Futury a nějaký 80ccm tak to šlo poznat i velikostně teda pokud to nemáš jak na těch betkách .. malý motor ale žebrování jak kráva .. :) ale ze zkušeností co se týče přehřívání např. babetty při jízdě do kopce atd.. tak to masivní žebrování celkem pomáhá
velikost valce bych vubec neresil.... proste je to 50tka a hotovo a je na tom policajtoj aby me na silnici dokazal ze ne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
curdaracer>no a ted me rekni jak na technicky a nebo policajt pri kontrole zjisti ze je tam valec na 125 nebo 80 ccm .... ja bych jim to nerek
Samozřejmě že vizuelně kitovaný motor nepozná ale záměnu za 125 ccm už ano.Další věc že když by se stala dopravní nehoda,tak pojišťovny dnes velice rádi nechávají vozidla prověřit soudními znalci,právě třeba kvůli navýšení výkonu aj.Pak by jsi to všechno zaplatil a ještě nesl následky za řízení vozidla bez platného oprávnění.Nebude dlouho trvat a i naši poldové budou mít mobilní brzdu na měření výkonu(na západě běžná věc) a můžeš mít taky problém.Můj názor je,udělej maximálně kit 70 ccm,je to jen výměna válce a pístní sady,dej karburátor ze 125 ccm,lepší vzduch. filtr,natryskovat a chodí to taky hezky.Motor bych ale neměnil.Ahoj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
Mechanikus>Samozřejmě že vizuelně kitovaný motor nepozná ale záměnu za 125 ccm už ano.Další věc že když by se stala dopravní nehoda,tak pojišťovny dnes velice rádi nechávají vozidla prověřit soudními znalci,právě třeba kvůli navýšení výkonu aj.Pak by jsi to všechno zaplatil a ještě nesl následky za řízení vozidla bez platného oprávnění.Nebude dlouho trvat a i naši poldové budou mít mobilní brzdu na měření výkonu(na západě běžná věc) a můžeš mít taky problém.Můj názor je,udělej maximálně kit 70 ccm,je to jen výměna válce a pístní sady,dej karburátor ze 125 ccm,lepší vzduch. filtr,natryskovat a chodí to taky hezky.Motor bych ale neměnil.Ahoj
ano pro případ nehody by možna mohl bejt problém ale jinak bych zas tak velkej strach neměl a z brzdy uz vubec ne.....
curdaracer>ano pro případ nehody by možna mohl bejt problém ale jinak bych zas tak velkej strach neměl a z brzdy uz vubec ne.....
Jasný,to je jen v krajním případě.Netvrdím že se na to příjde,jen jsem upozornil na rizika.Sám se zabívám kitováním a zvyšováním výkonu,tak že na to zákazníka vždy upozorňuji.Čau
Potřebné díly pro výměnu:
Píst 1 ks 197,00 Kč
Sada pístních kroužků 1 ks 186,00 Kč
Těsnění pod válec 1 ks 41,00 Kč
Válec 1 ks 1553,00 Kč
Těsnění pod hlavu 1 ks 69,00 Kč
Řetězové kolečko 16 zubů 1 ks 647, 00 Kč
Těsnění výfuku 1 ks 12,00 Kč
Výkon to trochu zvedne, ale i vybrace. Zvýší se komprese a při startování se občas stane, že spojka prokluzuje. Bohužel, spojka na Betce je hodně slabá! Jinak to celkem funguje.
PS: Brzdy na Betce !!!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
Hele, ono ti to stejně s tou 125 pojede max. 80, takže bych to nebral jako nějáký extra problém. Já mám Hondu DAX (z ní ten motor typově vychází, do milimetříku to číňani okopírovali) a než trápit 40 let starej motor, tak tam mám 125 LIFAN - stál 6tis.
Koupíš ho ve všech shopech s pitbike,..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
FiffiQ>Určitě to NEKITUJ! Je mnohem lepší koupit celý motor. Na technickou pak motor vyměníš.
Hele, ono ti to stejně s tou 125 pojede max. 80, takže bych to nebral jako nějáký extra problém. Já mám Hondu DAX (z ní ten motor typově vychází, do milimetříku to číňani okopírovali) a než trápit 40 let starej motor, tak tam mám 125 LIFAN - stál 6tis.
Koupíš ho ve všech shopech s pitbike,..
80 bych neřikal. Mě ten starej motor (125ccm) jezdil i přes 70 kopec nekopec, a na rovině i kolem 90, ale už byl dost vylítanej, olej papal nemálo. Pak co sem koupil novej motor taky 125, tak ten chodil o poznání líp, ale měl dost slabej vršek, určitě potřeboval poštelovat, ale i tak jezdil po rovině, když fouk dobrý vítr přes 90km/h, a po dálnici sem ho rozhulákal i na 105, a to docela obstojně. A to věřím že by zvlád i delší kvalty, ale já už delší nesehnal (tehdy).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
frantas>80 bych neřikal. Mě ten starej motor (125ccm) jezdil i přes 70 kopec nekopec, a na rovině i kolem 90, ale už byl dost vylítanej, olej papal nemálo. Pak co sem koupil novej motor taky 125, tak ten chodil o poznání líp, ale měl dost slabej vršek, určitě potřeboval poštelovat, ale i tak jezdil po rovině, když fouk dobrý vítr přes 90km/h, a po dálnici sem ho rozhulákal i na 105, a to docela obstojně. A to věřím že by zvlád i delší kvalty, ale já už delší nesehnal (tehdy).
Inu, je fakt, že můj stroj už má leccos za sebou. A nový motor by potřeboval i kopletně nový zbytek stroje (ložiska a všechno to, co přidává jakýkoli odpor) a seštělovat.
Mám tam lehčí převod, abych nemusel moc řadit, takže mi táhne do kopce i na 4 a taky není ještě úplně zajetý. Mám zatím jenom nějákých 1.200km,.. Takže možná že pak ještě změním názor.
Ale měřený je to japonským tachometrem, který ukazuje úplně přesně - z kopce to dá 90, po rovince to dává 70/80.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
FiffiQ>Inu, je fakt, že můj stroj už má leccos za sebou. A nový motor by potřeboval i kopletně nový zbytek stroje (ložiska a všechno to, co přidává jakýkoli odpor) a seštělovat.
Mám tam lehčí převod, abych nemusel moc řadit, takže mi táhne do kopce i na 4 a taky není ještě úplně zajetý. Mám zatím jenom nějákých 1.200km,.. Takže možná že pak ještě změním názor.
Ale měřený je to japonským tachometrem, který ukazuje úplně přesně - z kopce to dá 90, po rovince to dává 70/80.
Žádný tachometr neukazuje 100% přesně
2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor
Tom_Riddle>Naper tam 160cc motor s 18ti kobylama a budeš mít mopeda-žihadlo. Od semaforů po zadnim a kilo tam budeš mít než řekneš famfrpál... Mrkni na ooracing.cz nebo dirtbike.cz. Zas ale co na takový zatížení řekne rám a hlavně ty bubínkový brzdy ti nedodaj moc pocit bezpečí... Viděl sem jednou libově upravenýho new pionýra, komplet v černý barvě, 180cc motor, 25 koní, 6ti kvalt, kotoučový brzdy, jinej podvozek, vyztuženej rám, lítal 140 a stovku měl pod 5 vteřin... wow!
A co zbylo z původní motorky ,.. Ale je fakt, že je stylový mít něco, co vypadá jako Babetta a předjede tě to ani nemrkneš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
Tom_Riddle>Naper tam 160cc motor s 18ti kobylama a budeš mít mopeda-žihadlo. Od semaforů po zadnim a kilo tam budeš mít než řekneš famfrpál... Mrkni na ooracing.cz nebo dirtbike.cz. Zas ale co na takový zatížení řekne rám a hlavně ty bubínkový brzdy ti nedodaj moc pocit bezpečí... Viděl sem jednou libově upravenýho new pionýra, komplet v černý barvě, 180cc motor, 25 koní, 6ti kvalt, kotoučový brzdy, jinej podvozek, vyztuženej rám, lítal 140 a stovku měl pod 5 vteřin... wow!
no já bych tam prdnul něco do těch 150 jen nevím zda tam ten motor snadno a rychle dostanu. Proto scháním nějaké info, ale nic moc konkrétního jsem se tady nedozvěděl. celkem se mi líbí ten lifan 125 takže ho tam asi vrazim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor
Raptík>no já bych tam prdnul něco do těch 150 jen nevím zda tam ten motor snadno a rychle dostanu. Proto scháním nějaké info, ale nic moc konkrétního jsem se tady nedozvěděl. celkem se mi líbí ten lifan 125 takže ho tam asi vrazim
Co ses tu nedozvěděl? Ten motor je uplně stejnej. Jedinej rozdíl je vevnitř a ten tě nemusí trápit. A pak dva rozdíly venku A) motor je delší, což je logické, když má větší obsah (má větší zdvih) a za B) nevím jak u betky, ale některé tyhle motory mají automatickou spojku a když budeš mít novej motor se spojkou, musíš dávat pozor, kde na něm je páka spojky (na motoru) může být vpředu vedle válce, nebo nahoře na motoru - vždycky je po pravé straně, ale v té horní pozici by ti mohla třeba zasekávat o rám nebo tak něco.
Jinak uchycení je stejný, konektory stejný, všechno,.. takže jenom povolíš dva šrouby, odpojíš elektriku, karburátor a spojku (lanka). Dáš tam novej motor zapojíš elektriku, připojíš lanka a jedeš,.. práce na dvě hoďky.
A jak jsem říkal, pokud máš Betku s 6V rozvodem a koupíš motor s 12V dynamem, budeš muset změnit ještě CDI jednotku, regulátor dobíjení a zapalovací cívku. (a samo všechny spotřebiče - žárovky, klakson atd.).
Jinak LIFAN doporučuju, je to asi nejlepší značka mezi těmahle čínama. Ale pokud máš zbytečných ca. 20tis, klidně kup japonský Honda Nice, Takegawa a podobný,..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa new pionýr blinkry Motoscoot New Pionýr | kobliznik | 9 | 6.5.2024 v 14:15 Johny_Servis |
Výbrus válce Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... | DrevoKocurik | 0 | 7.9.2021 v 09:48 DrevoKocurik |
New Pionýr (Betka) se dusí - hladin... Motoscoot New Pionýr | MyRow | 4 | 10.9.2019 v 22:29 MyRow |
betka po dlouhém stání nestartuje TMEC Betka, Kentoya Twinshot 50, Motoscoot New Pionýr | Dear.Daniel | 9 | 8.7.2017 v 21:12 Vítězslav_Máří |
Jediná Facebook skupina Jawa Betka ... TMEC Betka, Motoscoot New Pionýr, Motoscoot Jawa Betka | michalmnichCZ | 0 | 18.5.2017 v 19:37 michalmnichCZ |