No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
vi to nekdo?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Jinak slysel jsi nekdy o vstrikovani vody do valcu kvuli kratkodobemu zvyseni vykonu?
Nebo jsi nekdy videl propalenej pist kvuli prasklymu tesneni pod hlavou, protoze se tam dostala voda? Nebo jsi nekdy videl v servise jak se odstranuje karbon z motoru bez demotáže vodní mlhou? Asi ne jinak by jsi takovej blábol nikdy nenapsal..
Možná by to chtělo méně teorie o vyparnych teplech a více praxe, jsem motorář takže se mě tady nesnaž opíjet rohlíkem..
Naposledy editováno 13.02.2011 20:35:55
EDIT: zavorka
Naposledy editováno 13.02.2011 20:41:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Sukin píše: babuka>
Děkuji za informace - pro tvojí informaci ... už v 17 letech jsem se učil obsluhovat hlavní rektifikační kolonu primární destilace ropy. Pak jsem v tomhle snažení pokračoval na VŠ a pokračuji v něm dodnes. Kde jsem psal, že se aditiva nedávají do paliva v rafineriích ?
Co se týče vody v palivech, tak to není věcí rafinérie, ale prodejců a přepravců - řekněme v 99% případů. A propálenej píst, tak je to filozofická otázka co bylo dřív jestli těsnění pod hlavou nebo píst - no možná laciná odpověď, lepší spíš bude vibrace, ale ne přehřívání - to je důsledek toho všeho. Propálený píst jsem nikdy neviděl.
Naposledy editováno 13.02.2011 20:53:43
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
P.S. Za deště šlape motor nejlépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Voda v benzínu - NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: JollyJoker> fajn, a jak teda ta vodni para doda kyslik pro spalovani?
Esemeskou,nebo ne??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
3 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Ohledně využití prémiových paliv...jojo, za ten pocit "kultivovanýho chodu" to určitě stojí... ...nejvíc mě to dojímá když mi to říká kluk s dvácou co má kompresní poměr tak max. 9:1 ... mě to potrhá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Máš-li benzín s vyšším okt. číslem, můžeš využít jeho potenciálu jen při vyšší kompresi. Ten benzín nemá víc energie sám o sobě, jak tu někteří nepřímo tvrdí, on může jen laminárně hořet při vyšším tlaku a teplotě - tedy potřebuješ víc vzduchu(turbo/kompresor) nebo vyšší kompresi - což je u danýho zdvihu dost problém (snížení hlavy, chod ventilů - časování atd.) ...prostě moc problémů.
Já to nikomu neberu, ale chtěl bych-li !objektivně! hodnotit prémiové palivo, nejdřív bych si pro svou argumentaci načetl něco o motorech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Nikdo nerozporuje, že to tak nefunguje...hned od počátku jsem tvrdil, že "voda"(airosol) se už min. 60let používá pro zvýšení výkonu.
Jen se to tu někteří snažili vysvětlovat, řekněme na chemické bázi ...nic s chemií to nemá společnýho a zná-li člověk fyziku, neměl by s tím mít problém.
Ve výškách se u spalovacích motorů bojuje jen s plněním a nižším obsahem kyslíku ve vzduchu (to chlazení fakt nevím - v tý kaltně nahoře tam není moc problému)
Prostě :
- vodou píst nepropálíš(jak měl někdo podezření)
- ať 100okt. benzín - nic z něho nedostaneš, nemáš-li na něj nastavený zapalování, směs a vyšší kompresi
- motor půjde s vyšším okt. číslem klidněji(tedy zmizí pokašlávání při povolení plnýho plynu do zavřený polohy, spalování při plným výkonu bude pravděpodobně mírně efektivnější) - to je jedinej efekt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Ale k tématu.
Neznám problematiku současných motorů,ale určitě se nenastavuje zápal adt.atd. s lepším oktanovým číslem?? Někde jsem o tom něco zaslechl,ale netuším jak by to fungovalo.
A palivo 98okt a výš by mělo lépe vyhořet,než 95okt.
Naposledy editováno 14.02.2011 16:30:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
a) jak píšeš ty - voda(ne pára) odebírá dost tepla ke svý skupenský přeměně. Jenže následnou přeměnou vodního airosolu na páru zvýšíš dost drsně tlak ve válci(a stačí opravdu pár ml vody) ...teplotní namáhání je spíš větší, ačkoli pak ve splodinách odvádíš o dost víc energie.
b) objem jednoho molu vody a vodní páry je "trošku" jinej - tedy jde o dost silný(a hlavně blbě kontrolovatelný) boost efekt. Ty nevýhody jsou zvýšená koroze, namáhání a blbá kontrola spalovacích tlaků(+ další systém vodních trysek, stlačování vody atd.)což v konečným důsledku odělá klikovej mechanismus.
Myslím, že si to psal ty...ale motor opravdu nejlíp "šlape" v dešti a při vysoký rel. vlhkosti vzduchu ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
psal jsem, že ta spotřeba je 2.5 ne 4ltr. U velký motorky to nepoznám z důvodu, že párkrát zatáhnu víc za heft a spotřeba je tutam. Kdežto u dvácy moc tahat nemůžeš, tam pořád jedeš skoro stejně, protože má velmi omezený spektrum otáček při kterejch to trochu jede.. Se 100 mi stačilo ani ne půl plynu pro udržení cca 85 km/hod, s BA95 jsme jel minimálně na 3/4 plynu.
a co tě tolik pobavilo na "kultivovaném chodu" ? (kultivovaný = uhlazený, slušný)
což sedí, psal jsem, že se zmenšili vibrace a motor se utišil. Mimo jiné to tady psalo víc lidí. Koneckonců jsi taky napsal, že se sníží vibrace a pod. Takže si protiřečíš.
Ještě mě zajíma, jak mi vysvětlíš toto:
s normální 95 mi studená motka špatně držela volnoběh na sytič při nižších otáčkách (volnoběh po ohřátí je cca 1300 ot/min ), kdežto se 100 carrerou jsem sytič mohl po chvilce stáhnout skoro na nulu a motor to utočil. Pořád se bavím o 125! U TA s tím problém není, velký hrnky to je jiná - nepoznám to.
přijde mi, že se moje tvrzení 100% ztotožňuje s tím, co napsal BagoBorec v úvodu, ale ty pořád tvrdíš že jsme snílci a nalháváme si to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Vikipedii nepotřebuji - ze začátku se mi nechtělo dlouze tady toto reozepisovat,tak jsem to plácnul do jedné laické věty,ale ty jsi chtěl odborný výklad.
To co se ty dočteš na internetu,to já jsem se musel učit ve škole. A náš profák měl takový přehled,že jsme čuměli avšechno to sypal z rukávu a my nestíhali zapisovat. A hlavně jsem se učil proudové motory,kde se vodní AEROSOL používal u turbovrtulových motorů,u čistě proudových byla zavedna FORSAGE (vstřik paliva do výtokové části proudového motoru).
A hlavně se vstřik vodního aerosolu používá "KRÁTKODOBĚ",kvůli velkému namáhaní motoru - jedná se o vteřiny
A to co se děje při palování vodního aerosolu je i chemický proces,ten je ve všem vždycky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Sukin píše: babuka> Propálený píst- slangový výraz. Díky zvýšení teploty ve spalovacím prostoru dochází k přehřívaní součástí motoru, nejvíce trpí píst, jak známo mechanické vlastnosti hliníkových slitin se mění s teplotou. Časem dojde k takovému snížení pevnosti pístu, že tlak ve válci prorazí jeho dno.
Propálený píst jsem nikdy neviděl, ale tak nějak vím o co jde. Přes motory zas tak nejsem,ale spíš jsem si myslel, že kvůli vodě to vzniká následovně ... vodní pára ve spalovacím prostoru = nemažeto a nemá to to správné oktanové číslo a díky tomu vibrace a ve výsledku, že to nemaže, tak mezný mazací olejový film neodvádí teplo, celé se to klepe a důsledkem je to o čem píšeš. Z hlediska přestupu tepla (do toho trochu vidím) je směs kapaliny (vody) a vodní páry, když je někde na stěně to nejhorší co může být. Dochází k dutinovému efektu, klesá koeficient přestupu a tepla a přehřívá se to. Kvůli tomu vybouchnul i Černobyl. Faktem je ale také to, že to není jen tak, aby se do spalovací prostoru jen tak dostala voda. A hlavně u benzínu.
Naposledy editováno 14.02.2011 18:30:32