paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
19.1.2010 v 12:29
Horší fotka...

[IMG] po letech, tentokrát k silnější...
[IMG] povídání z historie...[/url]

motomuzeumchlumcany.cz/


Naposledy editováno 12.02.2012 19:36:06

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

23.2.2011 v 09:59 | Nahoru | #151
Finančně levnější než Jawy je provoz rejže s objemem do půl litru včetně. Spotřeba nižší, opravy a údržba je i přes cenu dílů levnější, protože nějaké díly potřebuješ jen vzácně. Přesto spousta lidi jezdí ráda na Jawách, přestože díly na kejvačky a panelky začínají být za vražedné ceny.
Dněpr je po vychytání počátečných problémů asi tak spolehlivý, jako Jawa. Tedy nic moc, ale taky žádná tragédie. Jen musíš zjistit jak na to, protože nestačí nahradit staré díly novýma, spoustu věcí musíš vyřešit lépe, než bylo v originále. Na některé díly musíš mít prostě jen štěstí. Drahé je pořízení papírového stroje a ty počáteční vychytávky. Díly jsou drahé pouze pokud je kupuješ u nejmenovaného oficiálního dovozce. Provozně výjde draho benzín. Je to ruské, takže to potřebuje žrát, aby to dobře fungovalo. Pokud jezdíš normálním tempem a né jako důchodce, tak solo žere 6, sajda 8 litrů. Nové Uraly s japonskými karburátory jsou na tom jen o litr lépe, takže ta spotřeba je zakleta v principu a velikosti stroje.
V podstatě lze říci, neexistuje žádný rozumný důvod koupit si Dněpra, nebo Urala. Pokud nechceš vysloveně stroj do těžkého terénu, abys potřeboval poháněnou sajdu, pak je lepší v německu oblíbená kombinace Uralí sajdy připojené k BMW. Terén to do určité úrovně zvládne taky, jízdní vlastnosti a spolehlivost je někde jinde. A přitom to nevýjde dráž.

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

23.2.2011 v 10:20 | Nahoru | #152
No jo, oči by toho chtěly a rozpočet nedovolí...

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

24.2.2011 v 17:58 | Nahoru | #153
Rancher -Ty si na ty Čízy- Todle sem objevil na jawamánii.
Snad Tě to potěší.

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

24.2.2011 v 18:07 | Nahoru | #154
bimbo750>

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

24.2.2011 v 23:08 | Nahoru | #155
dněpra si nekoupí člověk, co se v tom nechce hrabat...

By´t český mašinky chtějí trochu nadstandartní péči, za čež se odmění spolehlivostí, dněprson vyžaduje péči abnormální... občas trochu trucuje, chronicky moc nedobíjí a některé kusy žerou svíčky, olej ... alternátory - dneska je ale za většinu choulostivejch cajků nějaká lepší náhrada, takže při pozornosti bude jezdit taky normálně..

zase ho nerozhodí nějaká větší vůle, házení, je to takovej mototraktor..

po silnici se s ním jede relativně dobře tak okolo 80km/h, pak to je jak bejk na ledu při brždění visdlice občas doráží, to stabilitu taky nepřidá.. v zatáčkách to, možná díky váze, ale úplně špatné není, při určitém popření pudu sebezáchovy a instinktu strachu...

ale přesto a nejspíš právě proto, je mají dobrodružně založené povahy tak rády.. ono to nefunguje tak nějak samozřejmě, chce to sílu a grif (hlavně sajda) není to tak hladké, ale právě proto to není nudné, ale velmi zábavné, protože milovníka této techniky jízda na nečem tak trochu nenormálním naplní radostí a zážitky

ale jdou s ním dělat věci, co s většinou jiných strojů ne.. co dokáže při dobrém obutí takováhle věc v terénu budí obdiv a tak trochu to popírá filozofii motokrosových strojů, které svou lehkostí a výkonem dokážou jet v terénu rychle a snadno, tohel jede pomaleji, co nemá na zdvihách a světlej vejšce si prostě prohrne jako buldozer a s gumovejma fajfkama to i přebrodí...

prostě stroj zajímavých vlastností, výkonů, zvuků a efektů .-)

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

24.2.2011 v 23:10 | Nahoru | #156
bimbo: vývozní 250ccm smolíček.

2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

24.2.2011 v 23:19 | Nahoru | #157
deadman: jj, stejně jako jawa a Čz nejsou zdaleka provozně nejlevnější (když tio vezmeme do důsledku, 175/477 jede i za 4 ale svižně za 5, smolík 250 5-7, jawa 350 asi taky tak 5-8), když šikmooká dvěpade pojede nejhůř za tu 4ku normálním stylem, půllitr o málo víc..

díly - to poznávám, vloni jsem na 477 dělal převodovku,nešla 4ka , díly cca za 2000, vidličky nějaký toé ložisko, kolečko, pár drobností... ale zase bude pokoj možná dlouhý léta...

mno abych viděl, tak vape a jsme v tom zase za bůra..., slušný gumy stojej na všechno stejně, oleje taky tak

takže když se pespektivní číza sežene tak za 10-15000, s vapem a novým obutím jsme překonali 20ku, pár opraviček (vidle co trochu tečou, zadní tlumiče á-1000) a máme tu čízu v dobrém stavu někde na cca 20000 - u nějakého naprosto tuctového typu 487.... mno a pak si vzpomenete kotouč (1500kot. 1000 pumpa, 1000 brzdič,náboj kola 1000, přeplést ráfek, nové dráty 500, opět jiné vidle á-1500 - 2ks, související montážní díly, brejle, uchycení, víčka, těsněníčka ložiska osky, píčoviny... je tu číza přes 30 jen to mrdne, při vykonání veškeré práce vlastními rukami - jednu takovou 477 vlastním....

takže provozně nejlevnější není, ani spotřebou, ani údržbou.. ale mám ji prostě rád...

jednu sezonu mne smolíček 250 potrápil tak, že náklady na ujetý kilometr byly cca 50kč (jak u kamionu) ale byl to můj sen a teď je splněnej a bude snad pokoj....

Naposledy editováno 24.02.2011 23:21:29

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

25.2.2011 v 10:02 | Nahoru | #158
Krádež - taky neorigo kontrolky...

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

25.2.2011 v 22:15 | Nahoru | #159
rancher: u těhle provedení 471 a 477 je to relativně standartní a tolerovaná věc - původní prostě nepřežijou a vylítají, mám taky jiné, byť trocu kompaktnějších rozměrů, stejně jako zde jsou neorigo zrcátka.. mám sice ČZ, ale novější...

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

25.2.2011 v 22:36 | Nahoru | #160
U montyho se dá koupit Jedna stojí 150kč

www.montyjawa.cz/index.php

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

25.2.2011 v 22:46 | Nahoru | #161
mno vida..... další krůček

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

26.2.2011 v 12:29 | Nahoru | #162
pech.> Na fotkách mám, jak jsem to vyrešil já, pár starejch kontrolek...

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

26.2.2011 v 21:09 | Nahoru | #163
Sháním na stránky které jsem tu nedávno postoval nějaké informace o soudruhu Smolíkovi. Nemáte něco v rukávu?

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

26.2.2011 v 22:08 | Nahoru | #164
Tu výrobu kontrolek u Montyho jsem tak trochu domlouval a tlačil kvůli známému z Irska, který je potřeboval pro svoji 477. A samotnou výrobu taky zajišťoval jeden člověk z tohoto fóra.
Kontrolky jsou opravdu parádní, jen si dejte pozor na jednu věc. Původní průměr díry v masce je 18 mm. Velké množství masek je ale převrtáno na průměr 20 mm (jsou tam osazené kontrolky, co vypadají jako vršky od piva), do těch ty kontrolky pasovat nebudou. Takže prvně oměřit a pak případně objednat .

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

26.2.2011 v 23:12 | Nahoru | #165
kdyby to bylo převrtaneé, musel by se sehnat hrnec jiný, původní teda....

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 08:52 | Nahoru | #166

pech. píše: jawa 350 asi taky tak 5-8


Tak to nemůžeš myslet vážně ani jako!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 09:05 | Nahoru | #167

pech. píše: deadman: jj, stejně jako jawa a Čz nejsou zdaleka provozně nejlevnější (když tio vezmeme do důsledku, 175/477 jede i za 4 ale svižně za 5, smolík 250 5-7, jawa 350 asi taky tak 5-8), když šikmooká dvěpade pojede nejhůř za tu 4ku normálním stylem, půllitr o málo víc..

Tak ty spotřeby se mi taky nezdají, dle mě jsou hooodně přestřelené. Za sebe můžu říct, že když se se Smolíkem toulám v zahraničí, tak jezdí do 3,5 l / 100 km (do 4 l / 100 km jsem se vlezl vždy) a to se zrovna neloudám – průměrná rychlost 65–70 km/hod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 11:19 | Nahoru | #168
jirin.sv> Tak daleko bych si netrouf, tak zas té naší značce nevěřím...

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 15:53 | Nahoru | #169
endy: jirin: mno já mám takovou zkušenost... smolík mi jede pod 5 jen při nějaké veteránské spanilé jízdě, kdy se jede fakt pomalu...

když ho práším svým tempem, tak bežně 6-6,5, při jízdě trvale plnej přes 7.... 350-634 je na tom obdobně

pravda je ta, že jezdím opravdu svižně, v možnostech stroje.

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 15:55 | Nahoru | #170
rancher: já si troufám pořád a delší cesty všechny strojky zvládáají v pohodě... pak už je to s píš o výdrži jezdce (hlavně 477) stroj jede furt...

byť alpy jsem nejel a pár let asi ještě nepojedu, páč stavím dům...

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 15:58 | Nahoru | #171

pech. píše: rancher: já si troufám pořád a delší cesty všechny strojky zvládáají v pohodě... pak už je to s píš o výdrži jezdce (hlavně 477) stroj jede furt...

byť alpy jsem nejel a pár let asi ještě nepojedu, páč stavím dům...



Ty já nepojedu taky, páč splácím dům...

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 16:21 | Nahoru | #172
mně jde hlavně o čas, ale všechno bude...

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 18:21 | Nahoru | #173
rancher + pech.> Tak takové malé krátké Alpy já bych letos rád (Grossglockner a zpátky), protože jsem dost nezodpovědný a dost věcí tomu podřídím. I když letošek nezačíná moc dobře, tak čert ví.
No a k té spotřebě - zpravidla 4,5 a když ve dvou na krev, tak 6. Víc zatím nikdy.

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 19:08 | Nahoru | #174

rancher píše: jirin.sv> Tak daleko bych si netrouf, tak zas té naší značce nevěřím...

Tak já už jsem toho v zahraničí natrajdal a doufám, že se mi v brzké době podaří pokořit další velký sen – dojet na Isle of Man na Smolíkovi. Po zkušenostech, co s ním mám nemám obavy, že by to nezvládl .

pech. píše: endy: jirin: mno já mám takovou zkušenost... smolík mi jede pod 5 jen při nějaké veteránské spanilé jízdě, kdy se jede fakt pomalu...

Koukni na nastavení, určitě to musíš mít strašně bohaté nebo zašvihanej vzducháč, to fakt není možné.

Přidávám statistiky z cest:
Grossglockner 2008
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
48,80 l 1248 km 3,91 l/100 km 1 715 Kč

Stelvio 2009
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
68,87 l 1855 km 3,71 l/100 km 2 320 Kč

Slovinsko – Kranjska Gora 2010
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
47,64 l 1294 km 3,47 l/100 km 1 615 Kč

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 20:00 | Nahoru | #175
jirin: bohatost jsem zvyšoval, ale proto, že jsem měl problémy s velmi vysokým volnoběhem ohřátého motoru, který nešel správně seštelovat. jehla byla puštěná úplně dole, zvedal jsem jí, problémy ustaly, resp. jsou dnes velmi malé, takže bohatost jsem zvýšil důvodně.

vzducháč si nevzpomínám, kdy jsem ho naposled měnil, ale zrovna smolík má proběh malý, je tam pár let...

úpravu bohatosti jsem udělal nějak hned zpočátku, to jsem spotřebu moc okoukanou neměl, ale na těch pár nádrží byla "obvyklá"

kilometry nemám přesně, počítadlo nejde, takže když udělám praha/zpět což je cca 250km, a po 200 km je nádrž v trapu - kdy ze strachu radši dotankuju... vidím to na 5-6...

2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 20:00 | Nahoru | #176
endy, jirin: na výlet bych našel tak velmi bídně - 2dny.....

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 20:16 | Nahoru | #177
pech.> To na Alpy asi nedá ale během sezóny by se to mohlo povést alespoň "kolem komína".

1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 20:36 | Nahoru | #178
Doufám, že někomu z vás ukazuje tacháč, nerad bych překročil nejvyšší dovolenou rychlost!

(reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 20:39 | Nahoru | #179
rancher> No v dlouhodobém plánu mám GPS-tacho, tak že bych to uspíšil?

Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471

27.2.2011 v 21:05 | Nahoru | #180
No určitě, vono smolíka ubrzdit chvilku trvá!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 Da-Davor 30 21.6.2024 v 17:20 Diljit
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 23 20.6.2024 v 23:15 Dolin
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja


TOPlist