1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
motorku parkuju kousek od frýdku-místku,takže i když jsem na ní v příboře párkrát byl,tak většinou jezdím okolo f-m,dobře to tam znám....
každopádně,pokud budeš mít někdy chuť,můžem se sejít někde na půli cesty(třeba někde u motorestu SAUNA-jak se jede na f-m) a já tě trošku provedu tam kde jezdím já...
1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
Naposledy editováno 24.04.2011 20:25:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
a co se táká toho sytiče-s WR nemám zkušenosti,ale nějak tam tu polohu držet musí.pod tou manžetkou není nějaká drážka,nebo něco co by to nějak drželo??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
juras842 píše: chci se zeptat,nedrží mi pri studenem startu sytič.nedrží v poloze a musím ho přidržet.nevíte co s tím muže byt?předpokládám že tam bude asi jen ulomeneho neco.snad to spravím.a k čemu presne slouží odvzušnovací ventilky na předních tlumičích?nebo v jakych případech se odvzdušnuje?dík
Ahoj, s tím sytičem - měl jsem stejnej problém u dvoutaktu, nevím jak čtyřtakrt, ale vyřešil jsem to takhle:
Tyčinka na který je nasazenej kloubouček chodí v plastovým pouzdru. Na tyčince je drážka, která se zasekává o zub v tom plastovým poudru, jenže časem se to vychodí. Dá se to opravit tak že to co nejvíc rozebereš abys vyndal tyčinku z pouzdra a pomocí horkovzdušky konec plastovýho pouzdra se zoubkama přihni víc k době dovnitř. Tím to bude svírat těsneji a mělo by ti to držet.
1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
Může to být buď z důvodu přisávání vzduchu (netěsnící příruba) a nebo to někdo blbě nastryskoval/nastavil.
Netěsnící příruba se prej dá kontrolovat pomocí zapálený cigarety, ale to jsem jen tak slyšel, ověřeno v praxi to nemám. Já to obyvykle jen rozeberu a vizuálně zkontroluju a zase smontuju. Je to teda věc příruby mezi motorem a karburátorem.
Otryskování - nastavit správně WRko je celkem věda. Každopádně můžeš pro začátek zkusit zahejbat se šroubkem směsi. Je úplně na spodu karburátoru, bronzovej šroubek na plochej šroubovák, blíž k motoru. Je k němu přístup jak k penězům.
Ten má rozsah cca 1-2,5 otáčky od utažení (nevím přesně . zkontroluj v manuálu) S tím že utaženější = chudší volnoběžná směs, povolenější = bohatší volnoběžná směs.
Zapiš si napřed v jaký poloze byl, a pak ho zkus víc povolit - třeba na ty 2 otáčky.
Pokud už je povolenej víc než 2, tak potřebuješ větší volnoběžnou trysku - seženeš buď jako díl od Yamahy (Pilot jet), a nebo ve slušným motocross shopu/ servisu.
objednací čísla od Yamahy na různý volnoběžný trysky:
Pilot Jet
4mx-14948-06-00 .jet, Slow (#48) Ap 1
4mx-14948-04-00 .jet, Slow (#42) Std 1
4mx-14948-05-00 .jet, Slow (#45) Ap 1
4mx-14948-07-00 .jet, Slow (#50) Ap 1
4mx-14948-01-00 .jet, Slow (#35) Ap 1
4mx-14948-02-00 .jet, Slow (#38) Ap 1
4mx-14948-03-00 .jet, Slow (#40) Ap 1
Pokud bys chtěl vyladit WRko na 100% tak to umí RSWR.
jo a taky doporučuju trochu přidušit tu "randáltrubku" .. líp to pojede a okolí ti poděkuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
Vespa píše: Ahoj, s tím sytičem - měl jsem stejnej problém u dvoutaktu, nevím jak čtyřtakrt, ale vyřešil jsem to takhle:
Tyčinka na který je nasazenej kloubouček chodí v plastovým pouzdru. Na tyčince je drážka, která se zasekává o zub v tom plastovým poudru, jenže časem se to vychodí. Dá se to opravit tak že to co nejvíc rozebereš abys vyndal tyčinku z pouzdra a pomocí horkovzdušky konec plastovýho pouzdra se zoubkama přihni víc k době dovnitř. Tím to bude svírat těsneji a mělo by ti to držet.
čau, myslíš teda že to pujde rozebrat?vypadá to všechno jak od vyroby do sebe zalisované.pokud by se mi podařilo shodit ten klobouček z té tyčinky tak by to možná mohlo jít.dnes to zkusim tak snad to dopadne uspěšně.dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
Vespa píše: To střílení do výfuku - pokud to není těsnost výfuku ani ventily, tak je v nepořádku směs. Obvykle to střílení ukazuje na chudou.
Může to být buď z důvodu přisávání vzduchu (netěsnící příruba) a nebo to někdo blbě nastryskoval/nastavil.
Netěsnící příruba se prej dá kontrolovat pomocí zapálený cigarety, ale to jsem jen tak slyšel, ověřeno v praxi to nemám. Já to obyvykle jen rozeberu a vizuálně zkontroluju a zase smontuju. Je to teda věc příruby mezi motorem a karburátorem.
Otryskování - nastavit správně WRko je celkem věda. Každopádně můžeš pro začátek zkusit zahejbat se šroubkem směsi. Je úplně na spodu karburátoru, bronzovej šroubek na plochej šroubovák, blíž k motoru. Je k němu přístup jak k penězům.
Ten má rozsah cca 1-2,5 otáčky od utažení (nevím přesně . zkontroluj v manuálu) S tím že utaženější = chudší volnoběžná směs, povolenější = bohatší volnoběžná směs.
Zapiš si napřed v jaký poloze byl, a pak ho zkus víc povolit - třeba na ty 2 otáčky.
Pokud už je povolenej víc než 2, tak potřebuješ větší volnoběžnou trysku - seženeš buď jako díl od Yamahy (Pilot jet), a nebo ve slušným motocross shopu/ servisu.
objednací čísla od Yamahy na různý volnoběžný trysky:
Pilot Jet
4mx-14948-06-00 .jet, Slow (#48) Ap 1
4mx-14948-04-00 .jet, Slow (#42) Std 1
4mx-14948-05-00 .jet, Slow (#45) Ap 1
4mx-14948-07-00 .jet, Slow (#50) Ap 1
4mx-14948-01-00 .jet, Slow (#35) Ap 1
4mx-14948-02-00 .jet, Slow (#38) Ap 1
4mx-14948-03-00 .jet, Slow (#40) Ap 1
Pokud bys chtěl vyladit WRko na 100% tak to umí RSWR.
jo a taky doporučuju trochu přidušit tu "randáltrubku" .. líp to pojede a okolí ti poděkuje
na ty ventily musím ješte jednou mrknout bo jsem se nedopídil toho seřízení a až potom mi poradili že se mení podložky.v tom otryskování máš možná pravdu protože při rychlém přidání plného plynu to chcípne.už jsem to videl na netu jako video kde to tam řešili taky.ale nevím přesne.to bohatost vyzkouším až posléze,respertive až po tech ventilech.jinač jak jsem psal tak opravdu to střílí jen jak je to studene,jak je to zahřáté na provozní teplotu tak to ani neprdne. jak si to myslel přidusit ten vyfuk?vatou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
juras842 píše: na ty ventily musím ješte jednou mrknout bo jsem se nedopídil toho seřízení a až potom mi poradili že se mení podložky.v tom otryskování máš možná pravdu protože při rychlém přidání plného plynu to chcípne.už jsem to videl na netu jako video kde to tam řešili taky.ale nevím přesne.to bohatost vyzkouším až posléze,respertive až po tech ventilech.jinač jak jsem psal tak opravdu to střílí jen jak je to studene,jak je to zahřáté na provozní teplotu tak to ani neprdne. jak si to myslel přidusit ten vyfuk?vatou?
do ventilů na WR jsem ještě nelezl, jen do EXC-F. A tam to měření bylo úplně jednoduchý, sundá se kryt hlavy, natočíš zadním kolem vačky do polohy mimo a jen strkáš měrky jestlis e vlezou.
Co je složitý tak nastavování, naštěstí se mě nikdy nepohly :)
Ta díra po prudkým přidání plynu je typickej a lehce řešitelnej problém. Mrknu se ti jakej typ karbecu máš, jestli s Leak tryskou nebo bez ní, mmnt
Vespa píše: do ventilů na WR jsem ještě nelezl, jen do EXC-F. A tam to měření bylo úplně jednoduchý, sundá se kryt hlavy, natočíš zadním kolem vačky do polohy mimo a jen strkáš měrky jestlis e vlezou.
Co je složitý tak nastavování, naštěstí se mě nikdy nepohly :)
Ta díra po prudkým přidání plynu je typickej a lehce řešitelnej problém. Mrknu se ti jakej typ karbecu máš, jestli s Leak tryskou nebo bez ní, mmnt
ok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1882_Yamaha_WR450F_2003_Service_Manual.pdf
strana 133
Leak tryska je na obrázku č. 14, o stránku dolů je to č.6
Popisovat k čemu je a co dělá je na dlouho, ve zktratce - je to tryska která udává kolik palive se NEPOUŽIJE při prudkým přidání plynu, od toho pojmenování "leak". Ty pravděpodobně máš moc velkou, díky tomu se při přidání plynu do motoru neodstane dost benzínu a vytvoří to tu díru. Bohužel nevím jakou má tvoje motorka v sérii, ale bude to podle mě nějaká 70 nebo 80.
Vhodná by pro tebe byla 40, možná by stačila i 50, ale 40 je jistota.
Tyhle trysky jsou celkem drahý (380 Kč)
objednací čísla
Leak Jet
4jt-1494f-19-00 .jet (#80) Ap 1
4jt-1494f-15-00 .jet (#70) Std 1
4jt-1494f-23-00 .jet (#90) Ap 1
4jt-1494f-03-00 .jet (#40) Ap 1
4jt-1494f-07-00 .jet (#50) Ap 1
4jt-1494f-11-00 .jet (#60) Ap 1
4jt-1494f-27-00 .jet(#100) Ap 1
pokud by se ti nechtělo objednávat nebos to potřeboval rychle, tak se dá ta tryska "přiucpat" - vložíš do ní kousek drátku adekvátního průměru (tak abys její průtok zmenšil cca na polovinu) a jeho konce zahneš tak aby nevypadl (!!).
Je to takový vidlácký řešení, ale pokud to potřebuješ hned tak funguje - leak tryska není tryska v pravým slova smyslu, je to jen otvor kterým protíká palivo, takže tvar otvoru není třeba řešit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
Ona celá ta problematika ladění karbecu je strašně komplexní a chce to strašně moc zkoušení a investovanýho času, abys tomu porozuměl a vyladil vše jak má být. Všechno tam souvisí se vším a každej prvek má milion možností nastavení. To co ti tady radím jsou jen takový hrubý úpravy, jen aby to nějak fungovalo.
Zvlášť u Yamah WR je problém že chodí z továrny úplně šíleně nastavený a prakticky nikdo, natož sami technici v Yamaze vůbec netuší co a jak tam má správně být. Takže většina kusů je všelijak "odhadem" natryskovaná, a víš jak to bývá - stačí mít jednu věc z 10ti špatně, a už je špatně všechno - jako např. to tvoej střílení a díra v plynu.
A většina majitelů ani nepozná že to má blbě.
Jeden z mála co si dali tu práci a opravdu poctivě WRko odladili je právě RSWR, takže pokud si plánuješ tuhle motorku dlouho nechat tak doporučuju ho kontaktovat a pokud bude ochotnej tak si ji od něho nechat správně otevřít a natryskovat.
Je škoda nevyužít její plnej potenciál - nejde jen o to aby to "jelo", ale aby dobře startovala, správně reagovala na plyn, necukala v přechodu z brždění do přidání plynu, málo žrala atd.
1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
Vespa píše: juras842> jo, omrkni to - myslím že plastovej klobouček půjde sundat, že je jen natěsno nasunutej. Přinejhorším ho pak přilepíš epoxidem.
tak sytič vyřešen.klobouček byl jen roznytovany na konci tak jsem to odfrézoval a pak šel sundat.horkovzduškou jsem to nahřál a přimáčkl a ted to zaskakuje jak má.ještě jednou dík za dobrou radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
juras842 píše: chlapi narazil jsem asi na problém.dočetl jsem se v manualu že by se nemel povolovat snímač škrtící klapky.a já ho odpojil když jsem sundával karbec.nevšiml jsem si že jsem ho mohl odpojit od konektoru.co s tím tedka?zhruba vím jak to bylo ale prece ...?
Mělo by tam být čmrknuto z továrny nesmazatelnou fixou. Tak to můlžeš zkusit nasadit zpět podle toho jak nejpřesněji budeš umět.
Jestli se nepovede, tak ho musíš naštelovat pomocí ohmmetru - je to popsaný v manuálu na straně 314
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
Vespa píše: Sytič super :)
Mělo by tam být čmrknuto z továrny nesmazatelnou fixou. Tak to můlžeš zkusit nasadit zpět podle toho jak nejpřesněji budeš umět.
Jestli se nepovede, tak ho musíš naštelovat pomocí ohmmetru - je to popsaný v manuálu na straně 314
jj nejaká ryska fixem tam je.dal jsem to zpátky tak zhruba jak to bylo tak nevím.jak to poznám že je to špatně?nepojede to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
klidně si s tím můžeš pohýbat i víc a pokusit se to doladit tak aby ti to více sedělo...podle toho,jestli jezdíš spíše v nízkých otáčkách,nebo naopak někde u omezovače.ale jak jsem psal už výše-velké změny nečej.
1 reakcí na tento příspěvek vše o wr 450 f
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o wr 450 f
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Karburator Yamaha WR 450F | Milda79 | 0 | 18.9.2024 v 17:44 Milda79 |
Yamaha wr450f 2008 Yamaha WR 450F | Milda79 | 4 | 16.9.2024 v 20:52 Kohlstein |
Vymena motorky Yamaha WR 450F | Evzem | 18 | 2.8.2024 v 13:50 Ivos |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F | Yamahawr | 10 | 19.7.2023 v 21:28 Jenecek |