globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

Letecký motor

4.5.2011 v 22:42 | Nahoru | #331
pěkné zakončení tématu

ještě jsem si vzpomněl, Vyhnal mi říkal, že někdo na internetu hanil jméno této školy... nebyl jsi to náhodou ty? já se to furt marně snažím vypátrat, ale nemůžu to najít... docela by mne zajímalo, co dotyčný psal

Naposledy editováno 04.05.2011 22:43:43

Letecký motor

4.5.2011 v 22:58 | Nahoru | #332


Naposledy editováno 18.04.2024 09:06:21

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 23:33 | Nahoru | #333
Aero (jako celou fabriku) potopila naše vláda. To že nebyli schopni prodat jediné éro do zahraničí je hanba. Pak se tam naserou amerikáni,začnou nám prodávat svojí elektroniku,ale všude ve světě měli za úkol hlídat,aby se neprodala někam naše 159. A když už to vypadalo,že by se něco mohlo prodat,tak bylo echo do USA a ti zbuntovali svoji diplomacii a svoje letecké továrny a začli obratem nabízet svoje stroje,popřípadě i mírně vidírali (tak jako když nám chtěli prodat staré F-16). Fakt nám v tom pomohli.
A ti různí generální co seděli v Aeru,brali 600 tisíc odměny a nic neprodali,to byla taky ostuda.

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:36 | Nahoru | #334

kawapepek píše: Dobrá,dostali jste mě...Jdu si nasr.t do rukou,páč jsem tady na foru zjistil,že jsem uplný střevo,který nic neumí a nic nechápe....a jen rejpe....

Doufám,že toto nikdy nezjistí zákazníci,kteří si od nás koupili éro,co jim to vyrobilo za kokota....

Jinak já nemám problém se svojí kritikou,jak už se psalo výše-některý piloti-většinou pracháči chodí a tváří se jak nadlidi a člověk co se jim stará o stroje je jen povl...

Jinak samozřejmě nikoho do školy naprášit nepůjdu,bylo to myšleno jako sranda,což možná někdo pochopil,někdo jiný nikoliv...

Ale chlubit se že maturuji z letecké konstrukce a studuji v Aeru je opravdu zcestné....

Pro informaci ostatních co tu školu neznají..Dokázal ji udělat i člověk,který měl prokazatelně papíry na hlavu-bohužel není normální po nehodě z mládí-přejel ho kamion-pozor to není vtip!!!
Pro informaci ten kluk dokázal po maturitě(úspěšné) nasypat do kafe hlínu našemu třídnímu,mimochodem skvělému člověku...
Pro twistra-Jiří Kašička....asi ti to jméno něco řekne....
Jinak twistře,když jsi takový letecký konstruktér-co to je za součástku v letadle,která je vyfocená na té druhé fotce???



Budu reagovat postupne jak budu cist prispevky od sve posledni navstevy...

Ja sem ze studuji leteckou konstrukci zminil v jednom prispevku. Tusim kdyz se me nekdo ptal jestli o tom mam povedomi. Ty a kol. jste se toho chytli a uz se do me x stranek navazite. Zatimco toho kolik kde, cos a jak postavil i s fotografiemi je tu az habakuk. Nikdo nezpochybnuje tvuj prinos vyroby kluzaku s pomocnym motorem. Ale tvuj prinos k memu projektu zpochybnuji a reknu ti to jako chlap na plnou hubu. Za kokota si se oznacil sam. Protoze zatimco napr. Assasin rekl, ze je rad ze nekdo aspon neco zkousi a eventuelne by mi radou pomohl. Ty jsi se zmohl jen na 5 stranek plkani o tom jak to proste nejde. I kdyz se to X lidem povedlo i bez komentare jisteho Pepka...

Jinak Jiří Kasička mi nic neříká...

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:37 | Nahoru | #335

Williams píše: kawapepek> sakra, ten chlapec je legenda! Neměli jste za třídního pana Ing. Břečku? Ta škola jde velice do řiti. Potápí jí hlavně její ředitel. Dobří učitelé odcházejí (kvůli kvalitě studentů). A na intru tvrdý komunismus...



Todle podepisu. Nebyt na intru pani Svozilková coz je asi jedina zenska tam co ma "trochu koule" tak nevim..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:38 | Nahoru | #336


Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:21

Letecký motor

4.5.2011 v 23:41 | Nahoru | #337
Jinak aktualni info.
Pan Brecka umrel nekdy v unoru. bylo to tyden po nasem maturaku. Chtel dotahnout svoji tridu, ale musel to vzdat uz v pololeti. Par dni na to nas opustil. Osobne sem se s nim moc do styku nedostal. Takze nemohu soudit. Vychovatelka predzivana "zubata" (chodila furt tise a v sedym. No trosku proste jako smrtka) umrela ve druhaku. Na jejim miste je ted pani Svozilkova, mimochodem super Baba. Pan Hraba odesel tusim 2 roky zpatky ze zdravotnich duvodu. Ucil frezky a CNC obrabeni...

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:41 | Nahoru | #338
kawapepek> Ale že naše L39 lítají dodnes v Thajsku v plné zbroji (což je nejlepší reklama pro továrnu) to se moc neví. Tak skvělá letadla to byla

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 23:43 | Nahoru | #339
kamarádi co zůstali v ČR, tak jsou na to bídně... ČSA platí, ale 15 000 jako LM s typovkama JARama a zodpovědností je dost málo Job Air v Ostravě neplatí pro změnu vůbec... ABS Jet je teď jediná šance, ale chtěj praxi a papíry... Jeden mechanik v ČSA, když jsme byli na praxích mi promlouval do duše, ať vypadnu ČR. Tak jsem se rozhodl studovat na univerzitě v Londýně. Zaměstnán u British Airways a plat studenta na praxi převyšuje plat LM tady v ČR na plný úvazek

Letecký motor

4.5.2011 v 23:44 | Nahoru | #340
Jinak Grunzla sem mel v prvaku. Celkem mi sral. U tlustyho vsechno pilovat z hliniku mi porad ocel. A pak me jednou nutil stat u ponku a cumet na to jak schne lepidlo a zakazal mi si sednout

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:46 | Nahoru | #341

kawapepek píše: JollyJoker> Co já vím,tak tam bylo prý 17 manažerů,kteří se snažili prodávat L-159 a ti brali každý 1 milion Kč měsíšně...myslím,že tenhle odhad proběhl kdysi i tiskem....



Imho realny odhad. V dobach kdy se mluvilo o krachu Aera a jak je to tam ve srackach. Prijel na zasedani managementu manazer v novym cernym Lambu

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 23:48 | Nahoru | #342
Williams> Jj,téměř půlka naší bývalé třídy dělala na slovensku u Sky Europe.
Po krachu nemají co dělat. Není to med v letectví

Letecký motor

4.5.2011 v 23:54 | Nahoru | #343
Jedna z Thajska...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 23:56 | Nahoru | #344


Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:30

Letecký motor

4.5.2011 v 23:56 | Nahoru | #345
Ti v těch černých tričkách a šortkách jsou mechanici z čech ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 00:00 | Nahoru | #346

kawapepek píše: Tak Břečky je mi líto....

Ta zubatá-to je šedá myš...Myslím,že i zlatokop je mrtvej,ale toho nikdo z vás nezná..

Ale abych nekritizoval-několik lidí mám z Aera fakt v srdci a nedám na ně dopustit...

a to:

Břečka a Krušina in memoriam,Míšu Martinů,Jožku Jasaňe,ing Kopeckého,nakonec i druhého Kopču,samozřejmě Formánka a ještě Černýho-poslední dobrej ředitel....

z dílny jasně Tlustý,Vyhnal a Dvěstěpadesátiklásek...



Joška Jasaň mi nic neříká.Co učil/učí?.. Ing. Kopecký je dobrej kolík, moc toho nenaučí a v prváku je hnusnej jinak je to celkem dobrej chlap. Druhej Kopča je flegmouš, kapitola sama o sobe . Formanek je machr, jen uz toho ma dost. A kdyz dostal sigry co mu jen delaj prusery se mu ani nedivim. Černý už tam asi nějakej ten pátek neni odhaduju?
Edit:
Jinak Martinů je krapet dost panovačná a má to tak nějak lidově řečeno u prdele. Nevím jak to bylo za tebe?

Naposledy editováno 05.05.2011 00:01:46

(reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 08:57 | Nahoru | #347


Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:40

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

5.5.2011 v 09:59 | Nahoru | #348
Ty vole aeráci :) To je dobrej flashback to číst.
ing. Kopecký, mgr. Kopecký, Formánek, fyzikářka Martinů ty tam byli ještě za mě. A to už je kurva dlouhá doba Mimochodem je tam ještě Wirth, řečený Gappa ?

Jinak Twistere, k tvému nápadu - měl jsem kolem maturity stejný úlety.
Ale po VŠ strojárně a pár letech praxe v konstrukci jsem docela rád že jsem tenkrát neměl prachy ty nápady se stavbou uskutečnit. Na 105% bych už někde čuměl na jetel zespoda.
Nic ve zlém Twistere, ale pokud si po večerech neležel ve VŠ skriptech, tak z aera nemáš potuchy o mechanice, aerodynamiku vám ukázali jen z rychlíku. Začít na těhle základech stavět svoje letadlo je nejlepší cesta jak se nedožít řidičáku na velkou motorku.
Například - byl jeden amatér pilot, co měl v ULLa motor VW 1600 ccm - boxer, s reduktorem na ozubeném řemenu. Pak jednou udělal nízký průlet, a když před stoupáním razantně přidal,
tak udělal z ozubeného řemenu řemen lokálně plochý a spadl. Jiný borec s MiniMaxem si neuvědomil že v říjnu je dopoledne chladno a vysoká rel. vlhkost - načež se mu po startu udělala v karburátoru námraza a zheblo mu to v 25-ti metrech. Přežil v podstatě díky tomu, že ve směru letu (strmého sestupu) neměl stromy nebo tak něco.
Takovejch příkladů je fůra a v podstatě všechny dokazují že bastlení v letectví se krutě vymstí.

A pokud mi neuvěříš a pustíš se do toho, nekoukej u zvoleného motoru na max. výkon.
Ten je k ničemu. Potřebuješ znát výkon a krouťák který ten motor je schopný podávat po neomezenou dobu. Podle toho pak musíš vybrat vrtuli. A další věc - narozdíl od motorky,
tažná síla se od vrtule přenáší na drak AXIÁLNĚ klikovou hřídelí a skříní. Tj. klika toho motoru musí mít axální ložisko.

To je zase román... achjo.

Letu zdar :)

EDIT: češtin

Naposledy editováno 05.05.2011 10:01:20

Letecký motor

5.5.2011 v 10:14 | Nahoru | #349
pavel ER5: pokud by slo o pouziti motorkovyho motoru tak tam stejne prijde reduktor.. a tam se to axialni lozisko da.. u tech naprimo ... treba u trabanta nemam tuchu jak je tam tohle reseny, ale predpokladam ze u 2taktu tam budou kulickovy loziska a ty muzes taky axialne zatizit, dost mozna to proti tahu od vrtule bude s velkou rezervou...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

5.5.2011 v 10:19 | Nahoru | #350
twister: to letadlo je navrzeny ciste ucelove.. jak rikas aby se hmotnosti veslo v usa do naky kategorie na kterou nemusej bejt papiry ci co... tohle je ti u nas k nicemu a tudiz bych tu konstrukci dost predelal, myslim ze tak jak to je by to tady ani nikdo neschvalil. svary na hliniku v draku letadla, zajisteni matek svarem je taky prasecina ..to fakt neee, osobne bych se vyhnul i tomu hliniku a udelal bych to z CrMo trubicek... no uvidis co ti na to reknou ti co by to meli schvalovat...

ikdyz ve chvili kdy to zacnes delat "poradne" v duchu "leteckych standardu" zacne se ti to prodrazovat a narustat pracnost.. dost mozna to ma to svoje kouzlo jenom takhle "zmastene" za par korun a s malem investovaneho casu... kdyby se to melo nejak hodne vylepsovat, tak uz bych taky stavel radsi nejake vic "opravdove" letadlo... tohle ma svy kouzlo asi hlavne v te garazove stavbe....

Naposledy editováno 05.05.2011 10:27:40

Letecký motor

5.5.2011 v 10:20 | Nahoru | #351
Wirth porad uci, jen uz je docela hluchej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 10:41 | Nahoru | #352


Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 11:14 | Nahoru | #353

kawapepek píše: PavelER-5> No,to co jsi napsal můžu podepsat...

Aktuální stav učitelů-kdo tam je a kdo není nevím,já tam byl od roku 2000 do 2004...Ale Wirťá si myslím,že tam ještě bude...
Jinak máš pravdu je to tak....
Za mě to Whistler prostě nedá a nebo to postaví a zabije se v tom...Je to tak,takový plány jako on měl skoro každý,kdo má letadla rád,ale já za zkušeností už vím,že je to prostě v prdeli...
No a nejhorší na tom je,že spousta lidí co se sem přimíchalo do diskuze,co si myslí,že letadlo je jen složitější motorka-to je omyl...s letadlem se prostě zastavit u krajnice nedá....
No a nejhorší je,že si tu spousta lidí neuvědomuje,jaká kravinka stačí k pádu letadla....
Ale hned když mu to říkám,že to jsem hned za debila co si honí triko před mladším spolužákem...
Ale on na to časem taky přijde,že to není taková prdel...
Nicméně,neznáme se,třeba to opravdu dokáže a jen ho podceňujeme..I to se může stát...



tak kdyz se do toho pusti tak to treba ani nedokonci jako kupa ostatnich nebo dokonci ale nebude s tim litat.. behem stavby se toho hodne nauci a bude nuce toho dost nastudovat... i tohle poznani ho muze od toho puvodniho zameru odradit, kazdopadne tyhle zkusenosti neziska jinak nez stavbou a ty vedomosti zas s touhle motivaci lezou do hlavy jinak nez kdyz ti to jen tak nekdo vypravi ve skole... ono ty ses evidetne hodne naucil v praxi na stavbe profi letounu, mel si kolem sebe lidi od kterejch se da ucit... tuhle sanci ale kazdej nema a jit i svoji cestou pokusu a omylu ma smysl....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 11:14 | Nahoru | #354


Naposledy editováno 18.04.2024 08:55:24

(reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 11:19 | Nahoru | #355

kawapepek píše: Hele ty si to představuješ jak hurvínek válku...Napíšeš,že bys použil chrommolybdenové trubky-ale když něco v konstrukci změním,atk je potřeba to hned přepočítat...Ani né tak kvli tomu,jestli to LAA chce,nebo ne,ale kvůli tomu,abych měl klidné spaní...No a nevím,jestli dokáže twister spočítat příhradovinu a jestli umí vařit CrMo



ja sem napsal ze bych to zmenil ja (tu konstrukci) to ze by se to muselo spocitat je jasny a taky sem se nasledne ze stejneho duvodu opravil ze timto zasahem by se to neumerne prodrazilo a narostla casova narocnost... a ze ma tuhle hadrovinu asi smysl stavet jen takhle hodne domacky...

jinak spocitat prihradu bych si predstavoval ze by absolvent stredni skoly se zamerenim na letadla mohl umet... a jestli si troufa na vareni hliniku tak je celkem jasny ze CrMo musi dat s prstem v nose, to se vari uplne obycejnym COckem uplne krasne, zadnej jinej ocelovej matros se mi snad nikdy nevaril lip (varili jsme z toho ram na stavbu HD)

Letecký motor

5.5.2011 v 11:29 | Nahoru | #356
Nepredelaval bych to... Po maturite se musím informovat na stanovisko LAA. Pokud po mě totiž budou chtit veskere vypocty konstrukce, nebot jsou plany ze zahranici. Tak zvolim nejaky jiz zde postaveny stroj. Ale vzhledem k tomu ze se zde postavilo uz vic zahranicninich letadel tak asi takovy obstrukce nebudou.

Jinak si myslim ze nejake dodatecne upravy tohoto letadla jsou k nicemu. Ve finale ti totiz vyleze jiny letadlo a to uz muzes zacit stavet rovnou nejakou jinou vec. Todle me okouzlilo svou jednoduchosti a letovymi vlastnosmi srovnatelnymi s mnohem pracnejsimi konstrukcemi....

(reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 11:50 | Nahoru | #357


Naposledy editováno 18.04.2024 08:55:59

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

5.5.2011 v 12:20 | Nahoru | #358
je pravda, že při pročítání TD k nějakému vymakanému letadlu se člověk až diví na co všechno je myšleno... a jak by řekl Tomáš Tlustý, bezpečnost na prvním místě... viděl jsem jak v BA zalétávaly A319 po GO a celá posádka měla padáky, helmy atd. pro případ nouze... těžké je i sednout do něčeho na čem jsem dělal, protože některé konstrukce ve mne nevzbuzují důvěru...

Letecký motor

5.5.2011 v 14:12 | Nahoru | #359
Zdar konstruktéři, zdálky vás pozoruji, jak se to vyvíjí Jako bývalý pilot, konstrukčních fíglů radši neznalý, obdivuji každého, kdo ze dřeva, trubek a plátna postaví cokoliv a vznese se Natož poprvé, coby zalétávač. Každé i nejlépe konstruované letadlo má mouchy a pamatuji na celou řadu AD, která se na letadlech v průběhu provozu musela udělat. Některé z nich byly zaplacené životy. Ale na druhou stranu, nebýt Kašparů a podobných, záviděli bychom to ptákům do dneska. Ta touha čumět na svět seshora je u některých jedinců strašně silná. Průkopníkům držím aby se dožili vysokého věku.

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

5.5.2011 v 16:56 | Nahoru | #360
S ůsměvem sleduji tuto diskusi a nedá mi, abych nesepsal pár svých poznatků.
1: Chceš stavět letadlo a nevíš jaký motor v něm musíš použít. Tak ses zeptal. To je v naprostém pořádku.
2: Jenže ty ani nevíš, jaké má mít motorové parametry ( kromě výkonu) a co vlastně od něj čekáš a potřebuješ.
Chceš jednoválec??? Dvouválec??? Tříválec??? Vodník nebo vzducháč??? Jakou hodnotu má mít Mk1, popřípadě Mk2, Tmax??? Atd.....
3:Řeči typu mám na to 40 tisíc, ale může to být i více. O kolik více???
4:Těhle Letadel lítají po světě stovky....tak proč si nezjistíš od konstruktéra, jaké motory se do nich dávají??? Určitě to nebude jen jeden typ. Pokud ano, tak ho tam dej taky!
5: Věta "Letos maturuju z letecký konstrukce. Takže o letadlech něco málo vím" v tu ránu dostává zcela jiný smysl.
6: Přeju ti ať si splníš svůj sen a letadlo postavíš. Pokud jsi měl v druháku nejlepší známky z celého ročníku, zcela jistě to nebude problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist