Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

5.5.2011 v 16:56 | Nahoru | #1
S ůsměvem sleduji tuto diskusi a nedá mi, abych nesepsal pár svých poznatků.
1: Chceš stavět letadlo a nevíš jaký motor v něm musíš použít. Tak ses zeptal. To je v naprostém pořádku.
2: Jenže ty ani nevíš, jaké má mít motorové parametry ( kromě výkonu) a co vlastně od něj čekáš a potřebuješ.
Chceš jednoválec??? Dvouválec??? Tříválec??? Vodník nebo vzducháč??? Jakou hodnotu má mít Mk1, popřípadě Mk2, Tmax??? Atd.....
3:Řeči typu mám na to 40 tisíc, ale může to být i více. O kolik více???
4:Těhle Letadel lítají po světě stovky....tak proč si nezjistíš od konstruktéra, jaké motory se do nich dávají??? Určitě to nebude jen jeden typ. Pokud ano, tak ho tam dej taky!
5: Věta "Letos maturuju z letecký konstrukce. Takže o letadlech něco málo vím" v tu ránu dostává zcela jiný smysl.
6: Přeju ti ať si splníš svůj sen a letadlo postavíš. Pokud jsi měl v druháku nejlepší známky z celého ročníku, zcela jistě to nebude problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

5.5.2011 v 17:35 | Nahoru | #2
gryzli> montují se tam motory podle toho co je kde k dostani. Asi tezko tam v Americe budou davat trabanta. A asi tezko tam v cechach dam polovinu motoru z brouka...

V konstrukcni dokumentaci je zminena rada Rotaxu, 1/2 brouka, motor o kterym sem v zivote neslysel, a motor z Kawy 440. Obecne je tam proste řečeno, že jakýkoliv motor s výkonem mezi 35 a 45Hp vazici cca. 40kg.

Co od toho motoru potřebuju? Aby to vzletělo. Konstrukčně je nejjednodušší tam dát dvouválcovej vzduchem chlazenej dvoutaktni motor. Čili asi trabanta. Otázkou ale je jestli neexistuje modernější obdobně těžký motor s vyšším výkonem sehnatelný za rozumnou cenu. Což byl původní záměr se tady na to zeptat...
A vzhledem k váze letadla a mojí váze to vzlítne asi s čímkoliv. Prototyp měl motor o výkonu jen nějakých 26Hp a vzlétl s pilotem vážícím téměř 110kg. Ale bylo to nahraně. Takže je doporučováno minimálně těch 35koní...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist