Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo
ještě jsem si vzpomněl, Vyhnal mi říkal, že někdo na internetu hanil jméno této školy... nebyl jsi to náhodou ty? já se to furt marně snažím vypátrat, ale nemůžu to najít... docela by mne zajímalo, co dotyčný psal
Naposledy editováno 04.05.2011 22:43:43
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
A ti různí generální co seděli v Aeru,brali 600 tisíc odměny a nic neprodali,to byla taky ostuda.
kawapepek píše: Dobrá,dostali jste mě...Jdu si nasr.t do rukou,páč jsem tady na foru zjistil,že jsem uplný střevo,který nic neumí a nic nechápe....a jen rejpe....
Doufám,že toto nikdy nezjistí zákazníci,kteří si od nás koupili éro,co jim to vyrobilo za kokota....
Jinak já nemám problém se svojí kritikou,jak už se psalo výše-některý piloti-většinou pracháči chodí a tváří se jak nadlidi a člověk co se jim stará o stroje je jen povl...
Jinak samozřejmě nikoho do školy naprášit nepůjdu,bylo to myšleno jako sranda,což možná někdo pochopil,někdo jiný nikoliv...
Ale chlubit se že maturuji z letecké konstrukce a studuji v Aeru je opravdu zcestné....
Pro informaci ostatních co tu školu neznají..Dokázal ji udělat i člověk,který měl prokazatelně papíry na hlavu-bohužel není normální po nehodě z mládí-přejel ho kamion-pozor to není vtip!!!
Pro informaci ten kluk dokázal po maturitě(úspěšné) nasypat do kafe hlínu našemu třídnímu,mimochodem skvělému člověku...
Pro twistra-Jiří Kašička....asi ti to jméno něco řekne....
Jinak twistře,když jsi takový letecký konstruktér-co to je za součástku v letadle,která je vyfocená na té druhé fotce???
Budu reagovat postupne jak budu cist prispevky od sve posledni navstevy...
Ja sem ze studuji leteckou konstrukci zminil v jednom prispevku. Tusim kdyz se me nekdo ptal jestli o tom mam povedomi. Ty a kol. jste se toho chytli a uz se do me x stranek navazite. Zatimco toho kolik kde, cos a jak postavil i s fotografiemi je tu az habakuk. Nikdo nezpochybnuje tvuj prinos vyroby kluzaku s pomocnym motorem. Ale tvuj prinos k memu projektu zpochybnuji a reknu ti to jako chlap na plnou hubu. Za kokota si se oznacil sam. Protoze zatimco napr. Assasin rekl, ze je rad ze nekdo aspon neco zkousi a eventuelne by mi radou pomohl. Ty jsi se zmohl jen na 5 stranek plkani o tom jak to proste nejde. I kdyz se to X lidem povedlo i bez komentare jisteho Pepka...
Jinak Jiří Kasička mi nic neříká...
Williams píše: kawapepek> sakra, ten chlapec je legenda! Neměli jste za třídního pana Ing. Břečku? Ta škola jde velice do řiti. Potápí jí hlavně její ředitel. Dobří učitelé odcházejí (kvůli kvalitě studentů). A na intru tvrdý komunismus...
Todle podepisu. Nebyt na intru pani Svozilková coz je asi jedina zenska tam co ma "trochu koule" tak nevim..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:21
Pan Brecka umrel nekdy v unoru. bylo to tyden po nasem maturaku. Chtel dotahnout svoji tridu, ale musel to vzdat uz v pololeti. Par dni na to nas opustil. Osobne sem se s nim moc do styku nedostal. Takze nemohu soudit. Vychovatelka predzivana "zubata" (chodila furt tise a v sedym. No trosku proste jako smrtka) umrela ve druhaku. Na jejim miste je ted pani Svozilkova, mimochodem super Baba. Pan Hraba odesel tusim 2 roky zpatky ze zdravotnich duvodu. Ucil frezky a CNC obrabeni...
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
kawapepek píše: JollyJoker> Co já vím,tak tam bylo prý 17 manažerů,kteří se snažili prodávat L-159 a ti brali každý 1 milion Kč měsíšně...myslím,že tenhle odhad proběhl kdysi i tiskem....
Imho realny odhad. V dobach kdy se mluvilo o krachu Aera a jak je to tam ve srackach. Prijel na zasedani managementu manazer v novym cernym Lambu
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
kawapepek píše: Tak Břečky je mi líto....
Ta zubatá-to je šedá myš...Myslím,že i zlatokop je mrtvej,ale toho nikdo z vás nezná..
Ale abych nekritizoval-několik lidí mám z Aera fakt v srdci a nedám na ně dopustit...
a to:
Břečka a Krušina in memoriam,Míšu Martinů,Jožku Jasaňe,ing Kopeckého,nakonec i druhého Kopču,samozřejmě Formánka a ještě Černýho-poslední dobrej ředitel....
z dílny jasně Tlustý,Vyhnal a Dvěstěpadesátiklásek...
Joška Jasaň mi nic neříká.Co učil/učí?.. Ing. Kopecký je dobrej kolík, moc toho nenaučí a v prváku je hnusnej jinak je to celkem dobrej chlap. Druhej Kopča je flegmouš, kapitola sama o sobe . Formanek je machr, jen uz toho ma dost. A kdyz dostal sigry co mu jen delaj prusery se mu ani nedivim. Černý už tam asi nějakej ten pátek neni odhaduju?
Edit:
Jinak Martinů je krapet dost panovačná a má to tak nějak lidově řečeno u prdele. Nevím jak to bylo za tebe?
Naposledy editováno 05.05.2011 00:01:46
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
ing. Kopecký, mgr. Kopecký, Formánek, fyzikářka Martinů ty tam byli ještě za mě. A to už je kurva dlouhá doba Mimochodem je tam ještě Wirth, řečený Gappa ?
Jinak Twistere, k tvému nápadu - měl jsem kolem maturity stejný úlety.
Ale po VŠ strojárně a pár letech praxe v konstrukci jsem docela rád že jsem tenkrát neměl prachy ty nápady se stavbou uskutečnit. Na 105% bych už někde čuměl na jetel zespoda.
Nic ve zlém Twistere, ale pokud si po večerech neležel ve VŠ skriptech, tak z aera nemáš potuchy o mechanice, aerodynamiku vám ukázali jen z rychlíku. Začít na těhle základech stavět svoje letadlo je nejlepší cesta jak se nedožít řidičáku na velkou motorku.
Například - byl jeden amatér pilot, co měl v ULLa motor VW 1600 ccm - boxer, s reduktorem na ozubeném řemenu. Pak jednou udělal nízký průlet, a když před stoupáním razantně přidal,
tak udělal z ozubeného řemenu řemen lokálně plochý a spadl. Jiný borec s MiniMaxem si neuvědomil že v říjnu je dopoledne chladno a vysoká rel. vlhkost - načež se mu po startu udělala v karburátoru námraza a zheblo mu to v 25-ti metrech. Přežil v podstatě díky tomu, že ve směru letu (strmého sestupu) neměl stromy nebo tak něco.
Takovejch příkladů je fůra a v podstatě všechny dokazují že bastlení v letectví se krutě vymstí.
A pokud mi neuvěříš a pustíš se do toho, nekoukej u zvoleného motoru na max. výkon.
Ten je k ničemu. Potřebuješ znát výkon a krouťák který ten motor je schopný podávat po neomezenou dobu. Podle toho pak musíš vybrat vrtuli. A další věc - narozdíl od motorky,
tažná síla se od vrtule přenáší na drak AXIÁLNĚ klikovou hřídelí a skříní. Tj. klika toho motoru musí mít axální ložisko.
To je zase román... achjo.
Letu zdar :)
EDIT: češtin
Naposledy editováno 05.05.2011 10:01:20
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
ikdyz ve chvili kdy to zacnes delat "poradne" v duchu "leteckych standardu" zacne se ti to prodrazovat a narustat pracnost.. dost mozna to ma to svoje kouzlo jenom takhle "zmastene" za par korun a s malem investovaneho casu... kdyby se to melo nejak hodne vylepsovat, tak uz bych taky stavel radsi nejake vic "opravdove" letadlo... tohle ma svy kouzlo asi hlavne v te garazove stavbe....
Naposledy editováno 05.05.2011 10:27:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Naposledy editováno 18.04.2024 08:51:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
kawapepek píše: PavelER-5> No,to co jsi napsal můžu podepsat...
Aktuální stav učitelů-kdo tam je a kdo není nevím,já tam byl od roku 2000 do 2004...Ale Wirťá si myslím,že tam ještě bude...
Jinak máš pravdu je to tak....
Za mě to Whistler prostě nedá a nebo to postaví a zabije se v tom...Je to tak,takový plány jako on měl skoro každý,kdo má letadla rád,ale já za zkušeností už vím,že je to prostě v prdeli...
No a nejhorší na tom je,že spousta lidí co se sem přimíchalo do diskuze,co si myslí,že letadlo je jen složitější motorka-to je omyl...s letadlem se prostě zastavit u krajnice nedá....
No a nejhorší je,že si tu spousta lidí neuvědomuje,jaká kravinka stačí k pádu letadla....
Ale hned když mu to říkám,že to jsem hned za debila co si honí triko před mladším spolužákem...
Ale on na to časem taky přijde,že to není taková prdel...
Nicméně,neznáme se,třeba to opravdu dokáže a jen ho podceňujeme..I to se může stát...
tak kdyz se do toho pusti tak to treba ani nedokonci jako kupa ostatnich nebo dokonci ale nebude s tim litat.. behem stavby se toho hodne nauci a bude nuce toho dost nastudovat... i tohle poznani ho muze od toho puvodniho zameru odradit, kazdopadne tyhle zkusenosti neziska jinak nez stavbou a ty vedomosti zas s touhle motivaci lezou do hlavy jinak nez kdyz ti to jen tak nekdo vypravi ve skole... ono ty ses evidetne hodne naucil v praxi na stavbe profi letounu, mel si kolem sebe lidi od kterejch se da ucit... tuhle sanci ale kazdej nema a jit i svoji cestou pokusu a omylu ma smysl....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Naposledy editováno 18.04.2024 08:55:24
kawapepek píše: Hele ty si to představuješ jak hurvínek válku...Napíšeš,že bys použil chrommolybdenové trubky-ale když něco v konstrukci změním,atk je potřeba to hned přepočítat...Ani né tak kvli tomu,jestli to LAA chce,nebo ne,ale kvůli tomu,abych měl klidné spaní...No a nevím,jestli dokáže twister spočítat příhradovinu a jestli umí vařit CrMo
ja sem napsal ze bych to zmenil ja (tu konstrukci) to ze by se to muselo spocitat je jasny a taky sem se nasledne ze stejneho duvodu opravil ze timto zasahem by se to neumerne prodrazilo a narostla casova narocnost... a ze ma tuhle hadrovinu asi smysl stavet jen takhle hodne domacky...
jinak spocitat prihradu bych si predstavoval ze by absolvent stredni skoly se zamerenim na letadla mohl umet... a jestli si troufa na vareni hliniku tak je celkem jasny ze CrMo musi dat s prstem v nose, to se vari uplne obycejnym COckem uplne krasne, zadnej jinej ocelovej matros se mi snad nikdy nevaril lip (varili jsme z toho ram na stavbu HD)
Jinak si myslim ze nejake dodatecne upravy tohoto letadla jsou k nicemu. Ve finale ti totiz vyleze jiny letadlo a to uz muzes zacit stavet rovnou nejakou jinou vec. Todle me okouzlilo svou jednoduchosti a letovymi vlastnosmi srovnatelnymi s mnohem pracnejsimi konstrukcemi....
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
1: Chceš stavět letadlo a nevíš jaký motor v něm musíš použít. Tak ses zeptal. To je v naprostém pořádku.
2: Jenže ty ani nevíš, jaké má mít motorové parametry ( kromě výkonu) a co vlastně od něj čekáš a potřebuješ.
Chceš jednoválec??? Dvouválec??? Tříválec??? Vodník nebo vzducháč??? Jakou hodnotu má mít Mk1, popřípadě Mk2, Tmax??? Atd.....
3:Řeči typu mám na to 40 tisíc, ale může to být i více. O kolik více???
4:Těhle Letadel lítají po světě stovky....tak proč si nezjistíš od konstruktéra, jaké motory se do nich dávají??? Určitě to nebude jen jeden typ. Pokud ano, tak ho tam dej taky!
5: Věta "Letos maturuju z letecký konstrukce. Takže o letadlech něco málo vím" v tu ránu dostává zcela jiný smysl.
6: Přeju ti ať si splníš svůj sen a letadlo postavíš. Pokud jsi měl v druháku nejlepší známky z celého ročníku, zcela jistě to nebude problém.