Dojezdil jsem a vypadá to dost špatně a na delší dobu. Vy mě ale můžete pomoct a případný problém rychleji vyřešit .
O co se jedná ? Měl jsem nějaký pro mě docela těžko zjistitelnej problém se spojkou. Už delší dobu jsem věděl že mam vůli na koši, ale já se domníval že je v háji ložisko který se prostě jen vymění. Když jsme sundali celou spojku a zakvedlal jsem se hřídelí na který je uložena celá spojka, tak mě polil studenej pot ! Celej vrchní kroužek ložiska se pohybuje v uložení karteru !!!
Bylo mě řečeno, že s tim už nemam jezdit a ani to startovat. Důsledek by mohl být devastace převodových kol .....
No, s letošní sezonou jsem se tedy smířil že začátek náhle zkončil .
Takže mě bylo řečeno že mam shánět oba kartery jelikož karter je horizontálně dělený v ose ložiska a to je o to horší !
Nemáte prosím někdo nákres motoru nebo karterů abych přesně věděl jak to vypadá a jestli se jedná o pravý kartery ?
Dál bych vám byl vděčný za kontakty kdyby někdo o starších ale dobrých karterech věděl a dal mě vědět klidně sen na fórum .
Jedná se o Suzuki Hayabusa r.v. 2000
Děkuji moc za rady a snahu .
Naposledy editováno 06.06.2011 10:14:18
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
Naposledy editováno 06.06.2011 10:48:00
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
smrzak píše: A co někde v kolbence s přesnou strojařinou nechat vyrobit "labyrint" osazený pouzdro na ložisko s eventuálním převrtáním uložení v karteru, nebo jeli možnost otvor kalibrovat pro ložisko o větším průměru. Samotný kartery asi těžko seženeš, a motor bude stát ranec. Každopádně držím palce.
Hele i tuhle možnost řešim. Je ale problém jak chytit přesnou rovinu (osu) když ta díra bude oválná no ?
2 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
Bylo by dobré upřesnit, jak se vnějši prstenec ložiska pohybuje - zda-li je tam axiální posuv, nebo se s ložiskem dá hýbat stranově (pokud ano tak o kolik)
Hele, asi bych motor komlet rozdělal a otvor pro ložisko mírně přefrézoval na trochu větší rozměr - dejme tomu o 1 mm na každé straně - podle toho, jestli bude po stranách dostatek materiálu, potom nechal vyrobit přesnou vložku, tu přeríznul na dvě půlky a do karterů je nalepil....a nebo ložisko do karterů nalepit přímo, ale to je trochu prasárna...nicméně, účel světí prostředky...
Naposledy editováno 06.06.2011 12:55:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shánim kartery na Hayabusu !!!
2stroke píše: Ono se řekne - koupit jiné kartery...jenže tady potom vyvstává další problém - nebudou ti pasovat šálky - musely by se sehnat, vyrobit nové s jinou tolerancí
Bylo by dobré upřesnit, jak se vnějši prstenec ložiska pohybuje - zda-li je tam axiální posuv, nebo se s ložiskem dá hýbat stranově (pokud ano tak o kolik)
Hele, asi bych motor komlet rozdělal a otvor pro ložisko mírně přefrézoval na trochu větší rozměr - dejme tomu o 1 mm na každé straně - podle toho, jestli bude po stranách dostatek materiálu, potom nechal vyrobit přesnou vložku, tu přeríznul na dvě půlky a do karterů je nalepil....a nebo ložisko do karterů nalepit přímo, ale to je trochu prasárna...nicméně, účel světí prostředky...
Šálky ? Nemyslíš pánvičky na kliku ? Jo, dnes jsem byl v servise na výzvědách a tam mě řekli co přináší jaký problémy .....
Hele, když jsem vzal za hřídel tak vůle je hlavně nahoru a dolu. Je to viditelný okem jak se vnější kroužek hýbe v karteru !
Lepidlo by to prej neřešilo, to je maximálně řešitelný když vůle je v řádu stovek milimetrů a nedesítek .....
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shánim kartery na Hayabusu !!!
VlastíkPlamínek píše: a nebude levnější sehnat druhý motor?
Nakonec možná ano. Ale spíš v Polsku. Na jeden jsem dnes narazil přes net, je to v Rumburku za 45 000 !!!!!!!!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shánim kartery na Hayabusu !!!
Orgovany píše: Šálky ? Nemyslíš pánvičky na kliku ? Jo, dnes jsem byl v servise na výzvědách a tam mě řekli co přináší jaký problémy .....
Hele, když jsem vzal za hřídel tak vůle je hlavně nahoru a dolu. Je to viditelný okem jak se vnější kroužek hýbe v karteru !
Lepidlo by to prej neřešilo, to je maximálně řešitelný když vůle je v řádu stovek milimetrů a nedesítek .....
Ano, šálky, nebo taky šály, jinak kluzná ložiska na klikové hřídeli...
No zkusil bych otvor pro ložisko přefrézovat na o něco větší průměr a vlepil do něj vložku - při nejhorším poškodíš kolečka v převodovce, protože hlavní hřídel bude o pár desetin mm posunutá (i když, tak malý posun by podle mě neměl zase až tak vadit)...jinak spojka je od kliky poháněná ozubeným kolem, né řetězem, který musí být +- přesně napnutý...
Tohle bych bral jako poslední záchranu pro ty kartery - prostě motor vyndat, rozpůlit, ani bych nedemontoval hlavu s válci, prostě písty s klikou nechat v horním karteru, jenom vytáhnout převodovku, potom kartery zase smontovat k sobě a nechat to přefrézovat na větší rozměr a vyrobit vložku - nejlevnější a asi i nejrychlejší řešení...na tuhle sezónu ti to vydrží...a přes zimu bych sehnal buď jiné kartery, nebo jiný motor...
Hlavně to ale chce sehnat nějakého fachmana, který by ti ty kartery přefrézoval a vyrobil vložku...
Naposledy editováno 06.06.2011 13:39:09
2stroke píše: Ono se řekne - koupit jiné kartery...jenže tady potom vyvstává další problém - nebudou ti pasovat šálky - musely by se sehnat, vyrobit nové s jinou tolerancí
Bylo by dobré upřesnit, jak se vnějši prstenec ložiska pohybuje - zda-li je tam axiální posuv, nebo se s ložiskem dá hýbat stranově (pokud ano tak o kolik)
Hele, asi bych motor komlet rozdělal a otvor pro ložisko mírně přefrézoval na trochu větší rozměr - dejme tomu o 1 mm na každé straně - podle toho, jestli bude po stranách dostatek materiálu, potom nechal vyrobit přesnou vložku, tu přeríznul na dvě půlky a do karterů je nalepil....a nebo ložisko do karterů nalepit přímo, ale to je trochu prasárna...nicméně, účel světí prostředky...
šálky nebudou problém. Podle klikových čepů koupíš sadu na rozměr.
Taky bych to řešil vložkou, ale nežezal bych ji napůl. Ocelovej koružek nalisovanej na vnější kroužek ložiska, to pak vložený do vyfrézované a vystružené větší díry. Chce to někoho kdo nad tím zapřemýšlí a chytne osu. Musíš ale rozbrat motor a dát mu ho celej. Na souřadničáku si chytí osu z protějšího ložiska/díry. Nejlíp asi CNC (nepotřebuješ pak vystružovat),ale i na konvenční mašině si to dokážu představit.
Otázka je kolik Ti to dovolí odlitek zvětšit. Kroužek na ložisko kvůli lisování nedělej menší než tl.3mm. Přesah dej tak 0.01 - 0.02mm. Je to jako by jsi tam dával větší ložisko. Jaký tam je ložisko? Možná by se dalo sehnat jiný s větším průměrem, pak by Ti odpadlo to mezikruží...
P.S. Motor celej rozebrat a pak POŘÁDNĚ vyčistit. Piliny při frézování Ti vlezou všude. Už jsem takový věcičky párkrát dělal...vím o čem mluvím. Navíc usazení na mašině je daleko jednodužší...
Naposledy editováno 06.06.2011 13:41:56
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek Shánim kartery na Hayabusu !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shánim kartery na Hayabusu !!!
Stejně mě to nějak hlava nebere, že se vymačká karter ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |