1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".
2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.
3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.
4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.
Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.
Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).
Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Suzuveverka> Tady, jako všude jinde, jsou prostě táborky lidí. Jedni si myslí, druzí mají zkušenosti, třetí dělají chytrý a dalším je to jedno. Málokdo tu dokáže mluvit nezaujatě a obecně, shrnout vše podstatné a dát to do jedné věty.
Musím tě zklamat - shrnout vše podstatné a dát to do jedné věty prostě nejde je to proto, že ta problematika je složitá a gdo chce pochopit, jak to celý je, musí mít znalosti z mnoha oblastí. Opravoví srdcaři většinou začínaj brzo, otrkaj se na dváce a problém se začátkem na silný jim prostě nevznikne tvůj názor, že začátek na silný lze vyřešit tak, že chce to větší předvídavost, respekt a celkově zvýšenou opatrnost považuju za mylný ve skutečnosti je to kurefsky riskantní tanec mezi vejci a myslím si, že člověk, který je inteligentní a má f pořádku psychiku tuhle variantu nezvolí. Píšeš, že dělám chytrýho a asi tě seru já mám prostě názor, že je vhodný nejdříf nějakej obor zvládnout a nabýt nějaký zkušenosti a pak se můžu k daný problematice fundovaně vyjadřovat - gdyž se něgdo snaží rádoby zasvěceně mluvit o něčem, o čemž takřka nic neví, přijde mi to iracionální a někdy bohužel i trapný ale každej máme nějaký svý kritéria a tohle je diskusní fórum často slýchám názor, že zkušenost je nesdělitelná nemysím si to je jen prostě určitá skupina lidí, kterým zkušenost nelze sdělit problém je na jejich straně
Naposledy editováno 21.07.2011 04:41:16
Ideální
Ideální je získávat zkušenosti postupně... cokoliv jiného stojí za hov*o... Pak už záleží na každém člověku jak moc nahovno to bude, když začne rovnou na silné motorce a jak moc nahov*o to bude až mu bude rodina stát okolo rakve na pohřbu.
Naposledy editováno 21.07.2011 10:11:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Váňa píše: Jedem z mála skutečně dobrých příspěvků na stále slabších m.cz
čau pane kuwa, jak se menovalo to vlákno, na kerý si gdysi dával odskok? na jakým suprsportu se holce nejlíp začíná??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Opravdoví srdcaři. Mno člověk se srdcařem nemusí stát od mala a tudíž ho to od mala nemusí táhnout k mašině. Když nato přijde od mala, tak má spousty výhod. Může skutečně začít od fichtla, protože nanic jiného mít papíry ani nemůže, ostatně na fichtlu když sem já jako malej jezdil, tak sem taky žádné papíry ani neměl, ostatně ani když sem se učil řídit automobil, ale to už je mimo téma. Jenže musíš zohlednit taky fakt, že srdcařem se může stát i postarší či snad člověk kolem mých let, člověk co je smířený stím, že ví, že za rok si třeba nebude moci dovolit novou mašinu, protože neví, jestli se třeba neožení, nebude mít děti, či přijde o zaměstnání atd. Tohle je hned. Já jestli si mám vybrat s koupí mašiny, tak jdu do silnější než slabší, protože vím, že za tu stejnou cenu ta možnost je. Samozřejmě se budu opakovat když napíšu, že je lepší začínat od slabší, stím se nebudu s nikým přít, ale néé vždy ta možnost je. A budu se dále opakovat když řeknu, že i na silnější se dá začít, opakovat příklad kamaráda nebudu (můžeš si ten topic přečíst znovu jestli jsi ho přehlédl ). Já mám zdravej respekt před strojem, jsem rozumný člověk co se nemá chuť zabít, dělat kraviny. Chci si postupně zvyšovat své hranice a učit se před delší cestou na místech, kde nebudu nikoho omezovat a ani ohrožovat. Když se zabiju, tak je to můj problém, ale nikdy bych nechtěl žít s vědomím, že sem někomu něco udělal. Každopádně jak píšu: Své hranice budu pomalu navyšovat, seznámím se s motocyklem(každej je jinej a jít na 600ccm z mojeho slabého veteránka a následné Jawa 350, je vcelku rozdíl. Na Jawe sem se najezdil docela malo, takze stejne se povazuji za novice.
Mohu tě ujistit, že mě skutečně nijak nesereš. Jen mě uráží, že spousty lidí včetně mě nazýváš bezmoskovými individui, kteří si léčí komplexy a tím ohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Jestli pro stupeň inteligence máš to, že kdo nesdílí tvůj názor, tak je pitomec, tak tvá inteligenční úroveň pro mou osobu u tebe klesá. Možná ti jen křivdim, ale ve světě stovek hlav je taky stovky názorů s kterými ani ty, ani tisíc dalších nemusí souhlasit. Jen je musíš jistým způsobem vzít a hned slovně nenapadat.... A jestli je tvůj názor, že člověku nevznikne problém na silnější, když přesedá ze slabší, tak se opět mýlíš. Mohu ti říct, že to je sakra rozdíl a člověku trvá než si zvykne na něco nového. Jasně někomu jako tobě třeba ne, ale jiným i ano. Nepřu se však, že je rozdíl jít ze slabší na silnější a nebo z ničeho na silnou.
Pořád a stále si neuvědomuješ jednu podstatnou věc a to, že osoba, která nesdílí tvůj názor, nemusí být hned pitomec. Ty to třeba tak nemyslíš, i když dle tvých příspěvků je zcela zřejmé, že ano....
edit: předem se omlouvám za chyby v pravopise..
Naposledy editováno 22.07.2011 22:39:15
Tam by měl být trestně odpovědný ten kdo tuhle motorku odškrtil(i když je to těžko prokazatelné).
Sám ráději jezdím přírodní okruhy a považuji to za adrenalin oproti okruhu, kde relativně je rychlost vysoká a dráha tak široká, že se stím něco dá dělat.
Ono pokud člověk zapřemýšlí tak rozškatulkování ŘP.není blbost každý z nás byl od 15 do 25 nesmrtelný a borec jak z Brna(nic proti Brnu )ale jak člověk jezdí, tak začíná zjišťovat že je lepší někdy být druhý ale živí.
Co se týče stroje je hodně podstatné na co člověk vleze..litr s 25kw nebo 132kw je sakra rozdíl , Brzdy jsou předymenzované a těch 25kw ubrzdí jak nic, ale co třeba výjezd v zatáčce no to je set sakra rozdíl.
25kw asi zadní kolo neurve pokud tam nebude štěrk ,olej a voda.
ono zrychlení těch dvou strojů je tak rozdílné že na 300m rovince dokáže 130kw nabrat 200 a 25kw 100? no a pak je otázka brždění stroj ze 160kily je jiný něž 200kily .. je to různé ale vše je jen o tréningu a ježdění ...jezdit jezdit a jezdit jinak se člověk může dokola pročítat teoriema a polemizovat
1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Naposledy editováno 22.07.2011 09:00:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Che> Já jestli si mám vybrat s koupí mašiny, tak jdu do silnější než slabší, protože vím, že za tu stejnou cenu ta možnost je. Samozřejmě se budu opakovat když napíšu, že je lepší začínat od slabší, s tím se nebudu s nikým přít, ale néé vždy ta možnost je. Já mám zdravej respekt před strojem, jsem rozumný člověk co se nemá chuť zabít, dělat kraviny. Chci si postupně zvyšovat své hranice a učit se před delší cestou na místech, kde nebudu nikoho omezovat a ani ohrožovat.
To by mě teda zajímalo, že ne vždy ta možnost začít na slabší je zdravý respekt je mnoha lidem bohužel prd platný, neb ten zkušenosti nenahrazuje jsou situace, kerý nepřežije ani profík, jako byli Abe a Lelek - lidé, na kerý tahle smůla padne, musejí zemřít, protože nedostali šanci jenže ona je i spousta situací, kerý přežít lze případně se "jen" potlouct, protože se daj zvládnout - šance vyváznout je funkcí toho, co řidič umí a taky toho, NA JAKÝ MOTORCE SEDÍ někdo se zabije nebo pomlátí proto, že to ještě moc neumí a řada lidí taky fatálně DOPLATÍ NA VLASTNOSTI MOTORKY, KEROU MAJ POD ZADKEM a kerá hrubě neodpovídá tomu, co uměj technicky jsem to tady já a mě podobní (Deadman, Váňa a další) už fšechno už x-krát podrobně popsali (pro někerý lidi evidentně marně ) - kombinace nezkušenej řidič a supersportovní motka je velmi nebezpečná - obávám se, že ty si vzhledem ke svý nezkušenosti vůbec nedokážeš představit, do jakejch situací se můžeš dostat a přijde mi docela půvabný, že už víš, že se to dá s únosným rizikem zvládnout a že to asi dokážeš - takto uvažující lidi mohu vznosně označit jako jedince s nedostatečnou sebereflexí a a malou kapacitou vyhodnotit přiměřenost rizika, ale já bych zatím zůstal u těch vymaštěnců, neb je to krátký a výstižný chceme - li pochopit podstatu přístupu těchto lidí (oni samo svou motivaci nigdy nepřiznají a často to dělají podvědomě) selský rozum nestačí a je nutné se seznámit s poznatky, které popisují pánové Kohut a Kernberg - člověk, který má dostatečnou inteligenci na to, aby to vstřebal, pak pochopí podstatu a tím pádem i deformovanou psychiku člověka, kerej si jak píšeš myslí, že něco takovýho je prostě jen výzva a ON to dokáže
Naposledy editováno 22.07.2011 11:23:25
Naposledy editováno 22.07.2011 11:18:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
a) bez zkušeností se to nedá a kdo do toho jde je vymaštěnec bez sebereflexí a s nízkou schopností vyhodnocení rizika (novej pojem super)
b) dá se i začínat na silnější
Pravda je zkrátka mezi tím ať chceme nebo ne a ve výsledku věř, že mě skutečně nikdy nepřesvětčíš, že je člověk vymaštěnec když začíná na silný. Tak já nepřesvětčím tebe, že i ehm nevymaštěnec může začínat na silnější.
Velmi rád tě příští sezónu potkám na nějakém motosraze a můžeme pohovořit otom jak sme co mysleli a jak co je ve skutečnosti. Já nikdy nebudu dobrej jezdec, abych s někým závodil. Mám rád přírodu a tak i přes svojí sportovní povahu budu brát jízdu cestovatelsky. Dozajista budu rok od roku nabírat více zkušeností a doufat, že mě néé mojí vinou nějakej magor nesestřelí. Sám jsi musel číst několik topiců kde ti lidi samy psali, že začli na silnější. Podle tebe to zkrátka musí být lháři... Pokud se zabýváš psychologií, tak by mě zajímalo do jaké úrovně jsi se uní dostal, protože v praxi to vypadá tak, že kdo nesouhlasí s tvým názorem, tak je automaticky psychicky narušenej. Alespoň co se tématu motorismus týče. Třeba v tématu rodina a vztahy je to jiné. Kdo ví...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
- budeš jezdit pomalu na rychlý motorce, což nemá smysl
- budeš jezdit rychle ale riskuješ protože na to nemáš
- budeš jezdit nejdřív pomalu, potom zrychlíš ale pořád na to nemáš
- budeš jezdit pomalu a až se to naučíš tak zrychlíš
Na slabším stroji je scénář takovej:
- budeš jezdit na co máš, víc to nepůjde
Je to zjednodušený a aspektů který určujou že umíš na motorce je hodně, ale je to důvod proč já bych silnou motorku do začátku nedoporučil.
1 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Che> Sám jsi musel číst několik topiců kde ti lidi samy psali, že začli na silnější. Podle tebe to zkrátka musí být lháři......
šmarjá, proč se mi furt snažíš něco vložít do huby přečti si prosím znovu příspěvek č. 51
Jsem rád, že můžu drtit 125ku plným plynem až na doraz. Já měl tu možnost už v dětství proletět plotem na fichtlech a babetách a postupně se takhle vyblbnout. Bohužel z finančních důvodů jsem musel koupit čínu 125ku, ale mě nedělá problém z toho vyndat motor, hlavu a vyfrézovat zalomený šrouby a vyříznout nový závity. Bez těchto opravářských ambicí bych asi nejezdil.
Měl jsem možnost se svést na šestkách apod.. a nejenom na parkovišti, ale pár desítek kiláčků a zkušenosti ze slabších motorek byli znát. Samozřejmě se šestka chová úplně jinak než dváca, ale jde o ty automaticky naučený podměty ze slabších moto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Naposledy editováno 22.07.2011 12:23:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Jinak tady máš zdárný příklad čeho chceš tou psychologií dosáhnout?
Glakus píše: Jsem rád, že můžu drtit 125ku plným plynem až na doraz. Já měl tu možnost už v dětství proletět plotem na fichtlech a babetách a postupně se takhle vyblbnout. Bohužel z finančních důvodů jsem musel koupit čínu 125ku, ale mě nedělá problém z toho vyndat motor, hlavu a vyfrézovat zalomený šrouby a vyříznout nový závity. Bez těchto opravářských ambicí bych asi nejezdil.
Měl jsem možnost se svést na šestkách apod.. a nejenom na parkovišti, ale pár desítek kiláčků a zkušenosti ze slabších motorek byli znát. Samozřejmě se šestka chová úplně jinak než dváca, ale jde o ty automaticky naučený podměty ze slabších moto.
Jestli myslí automatický naučený podnět drtit motku na plný plyn tak to beru
Tak to potom nemám žádnou obavu že sedne na litr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Samozřejmě nemyslím drtit to co to jde.
Jde celkově o to chování na motorce, nepřemýšlet o řazení a dělat to automaticky, nebát se ohlídnout do zrcátka, atd...
Já tu nemůžu hrát chytrého, sám silnou motorku nevlastním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Stev píše: pokud začínáš na silnym stroji tak je několik scénářů:
- budeš jezdit pomalu na rychlý motorce, což nemá smysl
- budeš jezdit rychle ale riskuješ protože na to nemáš
- budeš jezdit nejdřív pomalu, potom zrychlíš ale pořád na to nemáš
- budeš jezdit pomalu a až se to naučíš tak zrychlíš
ad 1) "- budeš jezdit pomalu na rychlý motorce, což nemá smysl"
Proč si myslíš, že by to nemělo smysl?
To má právě velký smysl - největší v tom, že minimalizuješ riziko nehody s možností ublížit sobě a případně někomu nevinnému dalšímu.
Spousta rozumných lidí takhle jezdí. A nemají pocit, že by o něco v životě přicházeli...
ad 2) "- budeš jezdit rychle ale riskuješ protože na to nemáš"
Asi se všichni normální lidé shodnou, že toto je velmi špatný scénář.
Vlastně ten nejhorší možný.
ad 3) "- budeš jezdit nejdřív pomalu, potom zrychlíš ale pořád na to nemáš"
Na co nemá? Jezdit na hranici (rychlostních) možností?
Jen hazardér by to dělal v běžném provozu.
ad 4) "- budeš jezdit pomalu a až se to naučíš tak zrychlíš"
Takhle by to mělo být. A asi k tomu i takto ze začátku většina přistupuje.
Bohužel ne všichni mají dostatek soudnosti, a pod vlivem vyježděnějších kamarádů a hlavně své vlastní nekázně potlačují pud sebezáchovy a přecházejí k bodu č. 2...
_____
Ale co to vlastně je, to jezdit pomalu nebo rychle na rychlý motorce?
A co je to "rychlá" motorka?
Třeba pro mě je rychlá motorka už i malá otevřená 2T dváca (125 ccm) s maximálkou někde okolo 150 km/h, stejně tak jako moje velký 1100 ccm boGSerácký enduro.
Ve zkratce řečeno, to robustní, velký a těžký enduro (BMW R 1100 GS) mám proto, že ho "miluju". A protože mám rád i sebe a svou rodinu, nevyužívám ho naplno a jezdím na něm spíš piánko.
Nebo jsem si ho snad ani neměl pořizovat (po krátkém intermezzu s 650 ccm jednoválcem), když i na této silné a rychlé mašině jezdím atypicky podle předpisů a platných rychlostních limitů?
Jinak ale třeba pro namistrovanýho nezkušenýho pubertálního začátečníka může být příliš rychlá už i 4T dváca s 10 kW motorem.
To je všechno strašně individuální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Che> ale vždyť přeci skoro co příspěvek píšeš, že kdo rovnou sedá na silnou je vymaštěnec. Pak tedy když je člověk vymaštěnec, tak pro mě samotného nemá naničem co dělat. Takže se prosimtě rozhodni. Označuješ vymaštěnci celou skupinu lidí a neuvádíš něco konkrétněji. Jasně, že jsou byli a budou vymaštěnci, ale jsou i normální lidi...
zkus se povznést nad to, jak ty lidi označuju a řekni, f čem konkrétně jsem vedle zkus logicky a návazně argumentovat a ne pořád opakovat, že nemám pravdu - zkus se neurážet - co to vlastně je, ten normální člověk?????
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Stev) budu jezdit opatrně a až se to naučím tak abych sobě i ostatním nebyl nebezpečnej, tak budu zvyšovat pomyslné mantinely. Vim, ze to pro stroj neni dobry a v ocich ostatnich motorkaru budu klidne za loosera. Ostatne me to nevadi. Ja si pojedu svoje, kdo semnou v lehkem tempu bude chtit jezdit tak pojede, kdo ne, tak at me predjede a pak si name na benzince ukazuje prstem. Me je vcelku nazor ostatnich ukradenej. Je to moje zdravi...
Naposledy editováno 22.07.2011 12:57:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Ale R1100GS bych člověku, co má najeto aspoň něco na třindě, nevymlouval, takoví jezdci nepatří mezi ohrožené.
budeš jezdit pomalu na rychlý motorce, což nemá smysl - tohle tvrzení se vztahuje ke sportovním motorkám určenejm pro rychlou jízdu, takovej typickej příklad.
V zásadě furt platí že si myslím že nejlepší pro začátek je nějaký +/- 600 enduro jako třeba Aprilia Pegaso, Yamaha XT bez ohledu na to co chce v budoucnu člověk jezdit.
Samozřejmě to nikomu nenutím, ani neodsuzuju pokud to vidí jinak.
Che píše: mysak.milan> já si fakt myslím, že touha začít na ss 6 a víc je opravdu o psychickým problému taky si vážně myslím, že lidi, keří maj motorku primárně jako prostředek k řešení svých psychických problémů jsou v mnohem větším ohrožení je zajímavý, že z okruhu přibližně 30ti lidí, se kterejma jezdím a blíž je znám, to rozšlehali právě ti dva, keří maj evidentní psychický problémy
Ale psychický problém nutně neznamená si něco dokazovat, být frajírek, nebo mít komplexy, klidně to může mít za následek rozvod, dluhy, stres nebo co já vím, a pak klidně může mít problém i skoro dokonalý pilot
Jinak jak tady mluvíte o té rychlosti proč se to spojuje jen s velkooběmy? Já si najivně myslel že většina jezdí dle platných zákonů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Che píše: zkus se povznést nad to, jak ty lidi označuju a řekni, f čem konkrétně jsem vedle zkus logicky a návazně argumentovat a ne pořád opakovat, že nemám pravdu - zkus se neurážet - co to vlastně je, ten normální člověk?????
Ukaž mi jedinej tvůj topic kde píšeš otom, že i normální lidi můžou začínat na silnějším stroji. Normální člověk myšleno - rozumně smýšlející bez poruch a narušení osobnosti. Z psychologického hlediska si typ ,,vymaštěnec,, rozvedl velmi zajímavě.
pokud mi ukážeš jedinej tenhle topic, tak se ti omluvím. Je možný, že jsem jen slepej a měl bych si zajít k očnímu...
Osobně ti mohu říci, že nad některými názory se povznáším docela špatně, když dotyčná osoba svou terminologií označí celou skupinu namísto toho aby řekla: dost, spousty apod. Skutečně nechci být catcher, ale takhle to zkrátka vidím..
Naposledy editováno 22.07.2011 13:04:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí
Memory píše: Stev) budu jezdit opatrně a až se to naučím tak abych sobě i ostatním nebyl nebezpečnej, tak budu zvyšovat pomyslné mantinely. Vim, ze to pro stroj neni dobry a v ocich ostatnich motorkaru budu klidne za loosera. Ostatne me to nevadi. Ja si pojedu svoje, kdo semnou v lehkem tempu bude chtit jezdit tak pojede, kdo ne, tak at me predjede a pak si name na benzince ukazuje prstem. Me je vcelku nazor ostatnich ukradenej. Je to moje zdravi...
Proč ne, ale s takovym záměrem do toho jde každej kdo přeskočí slabší stroj, kolika lidem se to povede si netroufnu odhadnout. Ostatně je mi to jedno jak se rozhodneš, jen píšu svůj názor když už ses rozhodl ventilovat to na fóru