1 reakcí na tento příspěvek Mogul Moto
1 reakcí na tento příspěvek Mogul Moto
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
Dále, vývoj kvalitních olejů vyžaduje nákladný, dlouhodobý výzkum ve vyspělých laboratořích. Ty si můžou dovolit jen velké olejářské firmy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
1 reakcí na tento příspěvek Mogul Moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
idealista píše: Durex> Ano, to je pravda. Proto je třeba zavrhnout nějaký nově vyvinutý Mogul. Já mám odzkoušený Castrol už od r. 1973. Napiš jaké dlouhodobé zkušenosti máš Ty. Aspoň se poučím od někoho kdo je odborník. Já se zabývám motorismem teprve od r. 1959, když jem udělal řidičák.Vystřídal jsem jenom 15 motorek a to je zatím málo. Tak napiš.
jen ten castrol byl nas mogul v castrl plechovce..psalo se o tom dost
Zbytek o te udrzbe souhlas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mogul Moto
idealista píše: motomiro> Interval výměny je 6000-10000km, tzn. dotyčný by musel najet až 20000km. To jezdí jen omezený počet motoristů, kteří většinou jsou na úrovni, že jim příliš nevadí náklady na provoz. Na okruhu, jsem před časem za víkend ojezdil sadu pneumatik v ceně 5000-6000Kč + benzin. Tudíž nálady na olej jsou v porovnání s tím směšné...
Vidis to z moc uzke perspektivy.
Za okruhovou sezonu muzes mit spotrebu 3 ale taky 12 litru oleje. Proc teda potom neusetrit na jednu sadu desek, kdyz alternativni olej splnuje potrebne specky? Kazdeho volba, univerzalni ti tu tezko nekdo odkyve.
Tato norma dělí motorové oleje podle typu motoru na zážehové (benzínové), označené písmenem "S" (= Service) a vznětové (naftové), označené písmenem "C" (= Commercial). Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem (od "A" výše). V zásadě platí, že čím je toto písmeno dále v abecedě, tím kvalitnější je olej. Je-li jako první uvedena specifikace "S", je olej určen prioritně pro benzínové motory, pokud "C", pak je určen pro naftové motory.
Např.
SJ/CF - olej prioritně pro benzínové motory, použitelný i pro naftové motory
CE/SG - olej prioritně pro naftové motory, použitelný i pro benzínové motory
Klasifikace API odráží vývoj automobilových olejů na americkém kontinentu, proto u vyšších tříd plně nevyhovuje podmínkám pro evropské motory (americké a evropské motory jsou konstrukčně, objemově a výkonově odlišné, což se projevuje - mimo jiné - v odlišných nárocích na obsah přísad tvořících při spalování popel).
V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy API:
SE
(od r. 1972)
oleje pro velmi vysoké namáhání, splňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971 do roku 1979
SF
(od r. 1980)
oleje pro velmi vysoké zatížení motorů vyrobených v letech 1980 až 1989, oproti SE vylepšené protioděrové vlastnosti, oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad
SG
(od r. 1989)
oleje pro motory vyrobené po roce 1989, splňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů
SH
(od r. 1993)
vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA (CMA = Chemical Manufacturers Association)
SJ
(od r. 1997)
specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva
SL
(od r. 2001)
pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.
SM
(od r. 2004) pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.
Naposledy editováno 26.06.2012 14:38:02
idealista píše: Durex> Ano, to je pravda. Proto je třeba zavrhnout nějaký nově vyvinutý Mogul. Já mám odzkoušený Castrol už od r. 1973. Napiš jaké dlouhodobé zkušenosti máš Ty. Aspoň se poučím od někoho kdo je odborník. Já se zabývám motorismem teprve od r. 1959, když jem udělal řidičák.Vystřídal jsem jenom 15 motorek a to je zatím málo. Tak napiš.
Ty jsi prostě trubka. Od roku 1959 jsi nejspíš vystřídal samé motorky, co mají výměnu oleje po 20 000 km, jak píšeš výše, že? Ale už nevíš nic o tom, že existují nové motorky, které nemají filtr oleje, takže se mění podle motohodin nebo třeba po 5 000 km. Nebo že takové poctivé BMW má 4 litry oleje v motoru, předepsaný interval výměny 10 000 km, ale když jezdíš za teplot 5 C a nižších nebo jen krátké trasy, máš interval zkrátit na polovinu (oficiální příručka majitele).
To je potom docela darda, 4 litry oleje na 5 000 km, to je z hlediska ceny i tebou zastávané ekologie (píšeš něco o křápech) mnohem výhodnější dvoutakt a poměr oleje 1:50 do benzínu
já mogul nadělil bratru(říkal jsem mu jestli ho nechce že si ho vemu koupim mu castrol), proč ne, sobě mogul nadělím taky teď. Oba měníme po 6000 tisících, jak je předepsáno a nebojim se toho mogulu, i když je vlastník Orlen a to mě docela s...štve.
Nejdřív jsem chtěl castrol, kerej dávám do auta už 6 let, a má předepsanou selenii(kálim na ni) a motorka zas má doporučenej castrol. servisman mi tam nalil za 220 litr repsol. Ale já s mým klepajícím vyvažovákem tam naleju tento mogul, protože se nebojím. Nakonec ho pro Vás můžu otestovat.Motor mám naposlouchanej hodně dobře ale pochybuju že se něco změní.Olej prostě vojedu a na podzim tam zvrhnu další mogul.Motor bude klepat asi stejně.
Jinak téma docela starší...jezdíte taky někdo ten mogul?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |