a) netěsní vejfuk
Viz fotka.
Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?
b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.
Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.
Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici
Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)
Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?
(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )
Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení
Předem díky za reakce.
EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.
Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Ad b) Celkem přirozené chování u podobných karburátorových strojů, mé gsx-f se projevuje stejně. Přečti si manuál, tam je to dokonce snad i popsané, že tohle je normál. Ale takhle, měla by studená chytit a udržet se jen na sytič. To vrknutí plynem by mělo naopak zabírat jen bez sytiče, pokud jej použiješ při sytiči, tak by mašina spíš měla být náchylnější ke zdechnutí (motory SACS od Suzuki se třeba tak projevují). I když, ty píšeš že sytič nedáváš naplno, v tom bude zakopaný pes Se sytičem je věda, prostě s ním manipuluj aby držel cca 2000 otáček. Ty totiž práci se sytičem nahrazuješ plynem.
A když už to uchlastáš, nemusíš čistit svíce či čekat pár hodin, pokud máš v pořádku baterku, jen to tak 10-15 vteřin toč při naplno otevřeném plynu, dokud to nezačne pokuckávat. Ono tím celkem vyvětráš spalovací prostory
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Jak moc těsní vejfuk jsem si nevšiml, fakt je, že jsem se na to nezaměřoval.
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Druhou alternativou je při vstříknutí (vrknutí plynem při sytiči) zaplavení motoru větším množstvím paliva, než je schopen motor zpracovat...........dle popisu tvůj problém. Po chcípnutí vypnout sytič, otevřít plyn pomalu na plno - držet stále otevřen (nevrkat, aby AC pumpička nezhoršovala zaplavení) a startovat - chytne to po delší době a podobně jako vylítaný diesel.
Až bude příložitost, zkusím si s tím dle tvých rad pohrát
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Zkusím to ještě podrobněji rozepsat.
Teoreticky správný postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), motor zdechá, obličej se chmuří.
Praxí ověřený postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), TAKŽE pravá ruka jemně přidá plyn, takže se lehce ochudí bohatá směs, motor si zapřede. Po 2 sec ubírám plynu a motor si bez stížností šmakuje na sytičem obohacené směsi.
Problém u praxí ověřeného postupu je to, že je úspěšnost při špatných hydrometeorologických podmínek neuspojojující.
Vyzkouším tedy parkrát startovat podle todvory se sytičem na 100%
Naposledy editováno 23.02.2012 09:07:04
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Dávat sytič na míň při prvním startu mě nikdy nenapadlo, tak nemám ozkoušeno, co to udělá. Každopádně mám ozkoušeno, že když při startování studenýho motoru vezmu za plyn, skončí to chcípnutím.
Seštelováno mám, před sezónou jsem nechal štelovat karburátory, vyměnil všechny náplně a pod.
2 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Holt každý asi vaří podle svojí kuchařky
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Pomohlo jedno, seřídit karbece, vyměnit svíčky a když mi známý kontroloval rozvody, tak i zjistil, že byl o zub protočený, tak to sešteloval, od tý doby startovala bez sebemenších známek problémů.
Zkus svíčky + karbece
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
Naposledy editováno 23.02.2012 10:10:44
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Naposledy editováno 23.02.2012 11:30:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena
1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena
Moje zkušenosti se startováním jsou následující:
1) Studený motor
Po delší odstávce (více než týden ) zaplavím karburátory. Dám sytič naplno a startuji bez plynu. Pokud je baterka OK, musí chytnout napoprvé! Myslím, že manuál jsem prostudoval podrobně, ale že by se neměl systič dávat naplno, to jsem tam neviděl. Pak pomalu ubírám sytič a přitom si nasazuju helmu, rukavice atd. Pak stáhnu sytič zhruba tak na čtvrtinu a vyjíždím. Po chvíli stáhnu sytič úplně a motor šlape jak hodinky i na volnoběh.
2) Teplý/vlažný motor
Zde pozoruji 2 rozdíly. Pokud startuji brzo po vypnutí motoru, dokud je úplně teplej, tak startuju bez plynu a motor hned chytí. Je to podle okolní teploty, v létě cca. do 20 minut. Pokud je okolní teplota nižší nebo doba "odstávky" delší (více než půl hodiny), tak už nastává menší problém, kdy se mi občas nepodaří nastartovat bez plynu a musím trochu pootočit plynem. Pak chytne hned. Sytič vůbec nezapínám. Pokud už je motor úplně studenej, startuji podle návodu 1).
Asi na to má vliv to, že motor je vzduchem chlazenej a brzo ztratí provozní teplotu po zhasnutí. Vodou chlazené motory si tuto teplotu drží déle. Také záleží, jaké tam máš svíčky. Manuál doporučuje 2 druhy (teplejší DR8EA nebo studenější DR9EA). Já mám 8-mičky. Jestli máš 9-vítky, tak je zkus vyměnit za 8-mičky nebo naopak. Třeba ti to pomůže.
To Todvora: řetěz mi nekope, nebo jsem to alespoň nepozoroval a to už má řetězovka něco za sebou. Tady na serveru je uživatelský manuál, jak se má kontrolovat prověšení řetězu. Zkontroloval jsem to přesně podle tohoto návodu a bylo to OK.
Naposledy editováno 23.02.2012 16:17:42
Mike70 píše: Já sem teda měl doposud jen karburátorový mašiny, ale se startováním sm nikdy problém neměl. Držel sem se manuálu a start vždycky OK. Studená motorka mi satrtuje na otevřenej sytič a během třech minut ho můžu zavřít a udržuju volnoběh plynem.Podle mě to chce seřídit a nebo něco vyměnit...
My ale máme Hondu
Naposledy editováno 23.02.2012 16:36:41
studený start sytič naplno, zmáčknu startér, motor chytne. v první chvíli jakoby vylítne trošku do otáček, spadne tak na 800, a pomalu se začne zvedat až po pár vteřinách vylítne do otáček - stahuju sytič, nasazuju helmu a jedu. po rozjezdu vypínám sytič, první kilometr sou sice další rozjezdy trochu uskákaný a musím dávat víc plynu, ale což.
zahřátej/vlažnej motor, nebo venku 25+ bez sitiče, dám trošku plynu a chytne bez problémů. pár vteřin držím plyn, pomalu pustím a mašina se bez problému udrží.
starty se sytičem napůl se mi neosvědčily, stávalo se přesně to co popisuješ - mašina sice krásně chytla, ale v zápětí zdechla. ale každej stroj je unikát ;)
studeny start: systic max, plyn nic, do asi pulminuty po startu sytic vypnout, udrozovat otacky do 2500 (+-, nepamatuju se presne)
teply start: sytic nic, max. ctvrt otacky plynu
Funguje to uplne presne, motorka na studeno chytne a uz nechcipne, zacne asi na 1000 otackach a po par vterinach otacky vyleti, takze je syticem udrzuju na 2000 - 2500 ot.
Do pul minuty uz muzu sytic uplne stahnout a motorka udrzi volnobeh.
Trosku blbej je stav kdyz vypnu motor v okamziku kdy neni jeste uplne zahratej ale ani uz studenej. Jeste jsem nevypozoroval jak presne na to, obecne tihnu spis k tomu sytic uz nedavat, jen dat vic plynu, ale nekdy musim start opakovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 | dasto | 22 | 9.7.2024 v 09:16 Deadman |
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |