já: Co by se stalo, kdybych dal tuhle gumu na moje SV s maximálkou kolem 200 km/h tachometrových? Dle TP by tam měla být pneu s indexem W. Takže, stačí tahle pneu, když se přes těch 210 stejně nedostanu ? Děkuji za odpověď
HAMLET
Nestaci kdyz se stane nehoda vse odnesete. Navic je jine slozeni nez u zr w nedelejte to.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?

Naposledy editováno 24.02.2012 15:06:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
Naposledy editováno 24.02.2012 14:36:38
Wild-Borderer píše: Tady je problém, že když pneumatika není stavěná na velkou rychlost (překročí se ta, na kterou je stavěná), tak tam může docházet k deformacím vlivem odstředivých sil. Takže to nepodceňovat a použít tu, která tam patří.
No jo ale H je do 210 km/h a já s sv nedám víc jak reálnejch 200 takže to nevadí. Vadí to že je tam jiný složení než u gumy s W. A v Tp mám taky index W. Takže na to seru.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
Rychlostní index pneumatiky udává maximální rychlost, kterou pneumatika dokáže vydržet po dobu 10 minut aniž by vzniklo nebezpečí a značí se jedním až dvěma písmeny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
Lion píše: seikos> přesně... ta guma nemůže prasknou pokud jedeš 211 kmh... to je prostě kokotina... v TP to má napsanou max rychlost kolik?? nechápu proč bych tam měl dávat pneu o 3 třídy vyšší když se dle TP vlezu třeba do H...
Rychlostní index pneumatiky udává maximální rychlost, kterou pneumatika dokáže vydržet po dobu 10 minut aniž by vzniklo nebezpečí a značí se jedním až dvěma písmeny.
Souhlas, vůbec bych se nezatěžoval rychlostním indexem do 210km/h pokud tuto rychlost z daleka nedosáhneš a pojišťovna bude reagovat až tehdy, pokud při nehodě zjistí vyšší rychlost než je udaný index na pneu. Takže doporučuji spíš poslouchat rozum a logicky myslet, než zbytečně rvát do gum, jejichž rychlostní rozsah nevyužiješ. Něco jiného samozřejmě je do jaké značky půjdeš, ale tady je hodně zkušených pilotů, kteří už o značkách pneu napsali hodnocení. Ať máš plnou nádrž, jaro je za dveřma.


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
Rikytik píše: Souhlas, vůbec bych se nezatěžoval rychlostním indexem do 210km/h pokud tuto rychlost z daleka nedosáhneš a pojišťovna bude reagovat až tehdy, pokud při nehodě zjistí vyšší rychlost než je udaný index na pneu. Takže doporučuji spíš poslouchat rozum a logicky myslet, než zbytečně rvát do gum, jejichž rychlostní rozsah nevyužiješ. Něco jiného samozřejmě je do jaké značky půjdeš, ale tady je hodně zkušených pilotů, kteří už o značkách pneu napsali hodnocení. Ať máš plnou nádrž, jaro je za dveřma.
Rychlostní index H je do 210 km/h. Moje mašina má v Tp 200 km/h. Ale to s nějakým šikmoučkou co váží 40 kg. Se mnou co mám 95 kg to nedá víc jak reálných 190. Jel jsem 204 na tachometru a maximálně na 210-212 na tacho bych se dostal. Ovšem to je tachometrová rychlost. Takže - cca 15-20 km/h.
Já si myslím že pojištovna bude kecat stejně. I když pojedu 90 a budu mít nehodu tak ve velkém TP mám zadní gumu psanou 160/60 ZR17 69W. Na moto najdou pneu s indexem H a vyserou se na mě. Pokud má Hamlet( prodejce pneu) pravdu že ta guma s nižším indexem rychlosti má i jiné složení pneu tak na to kašlu. Nestojí to za riziko.
Tak tam místo Pirelli dám Dunlop roadsmart. Ten je jen v 69w. Tu Pirelli bych bral jen proto že cena u gum s indexem H je jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?

k názoru Hamleta se radši nebudu vyjadřovat, ale zavání mi to těma 5-6ti stovkama...
Rychlostní index pneumatiky udává maximální rychlost, kterou pneumatika dokáže vydržet po dobu 10 minut aniž by vzniklo nebezpečí ... pojišťovnu by v případě nehody rozsekal každej znaleckej posudek... vydrží li ta guma dle výrobce 10 minut jízdu 210 kmh bez jakýkoliv újmy tak se tu při 200 kmh nemáme o čem bavit...
Lion píše: adosmoto> samozřejmě že bude mít jiné složení, protože H už by se při 280ti třeba roztrhla... ale jestli pojedeš 90 kmh tak je to u obou úplně jedno
k názoru Hamleta se radši nebudu vyjadřovat, ale zavání mi to těma 5-6ti stovkama...
Rychlostní index pneumatiky udává maximální rychlost, kterou pneumatika dokáže vydržet po dobu 10 minut aniž by vzniklo nebezpečí ... pojišťovnu by v případě nehody rozsekal každej znaleckej posudek... vydrží li ta guma dle výrobce 10 minut jízdu 210 kmh bez jakýkoliv újmy tak se tu při 200 kmh nemáme o čem bavit...
Jo jasně chápu. Ale jde jen o to, jestli ta guma s indexem H nebo W jestli se obě gumy budou chovat stejně při náklonech, zda bude stejná přilnavost a stabilita atd. O to jde hlavně. Ale to rozsekne asi až dotaz na ofiko české stránky dunlopu.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?

Pojistovna neni blba a plati lidi aby nasli jakoukoli drobnost a nemuseli ti zaplatit.
Naposledy editováno 25.02.2012 15:24:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní index - vliv na vlastnost Pneu?
prijde pojistovak a rekne tyto pneu nemaji byt na ty motorce. Timto motorka neodpovida technickemu stavu
to že parametrově tam být můžou ale ten kdo psal techničák tam z nějakého důvodu napsal pneu o 60-70 kmh větší než je rychlost motorky je věc druhá... podle této logiky by měly mít všechny supersporty nejvyšší index, byť se vlezou do indexu Y-300 kmh... s tímhle by dle mého názoru pojištovna neuspěla... a neřešme že o soudy nikdo nestojí, budu se držet TP jako bible


Smí být pneu stejného rozměru ale rozdílných indexů rychlostí(W, Y nebo ZR) namontovány na jednom autě?
Není žádné legislativní omezení proti montování pneu s rozličnými indexy rychlosti (W,Y nebo ZR). Musí však být splněna podmínka, že se bude jednat o pneu které mají vyšší index rychlosti než je povolená maximální rychlost vozidla. Přesto se doporučuje prostudovat místní zákony, které se mohou lišit podle jednotlivých zemí a zařídit se podle nich.
dle tady toho prodejce to jde... a teď babo raď

Lion píše: HAMLET> ano ale řekněte mi čím neodpovídá?? v době havárie sem na motorce měl pneu s indexem H, které jsou do 210 kmh... dle výrobce vzniká nebezpečí pokud by ta motorka jela nad 210 kmh, čehož technicky ani papírově ta motorka nedokáže... tedy z hlediska gum žádné nebezpečí zaviněné gumou nevznikne... bavíme se o stejných pneu jen jedna je do 210 kmh a druhá co tam pasuje 270 kmh...
Řekl bych, že jde taky o to, jakou sílu motoru je ta guma schopná přenášet - a ruku v ruce se zvyšujícím se výkonem jde taky nahoru maximální rychlost - proto se možná značí rychlostníma indexama - dá se z nich odvodit přibližná zátěž, která na tu gumu může za provozu působit.Je to teda jen moje domněnka, ale přijde mi to celkem logický.Vyšší index>pevnější stavba gumy.
Klidně se vsadim, že kdybys na nějakej litrovej SS se 150PS+ nazul nějakou skůtrovou gumu, tak taky nemusíš překročit 100km/h, ale přesto bude guma po několika plnejch akceleracích na odpis...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Magnet tachometru Suzuki SV 650 Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR | Vajra | 6 | 31.3.2025 v 17:10 mlečko |
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |