tak sem se odhodlal a rozhodl se pořídit motorku. Je mi 19 a tak bych si mohl pořídit něco silnějšího, ale na naučení a rozhodnutí jestli v motorkařině pokračovat jsem se rozhodl pro minimální kubaturu. Předpokládám že 125 motorka je na naučení ideální - lehoučká, malá náročnost i spotřeba a nesvádí k agresivnímu předjíždění. Stejně se chci krajinou jen tak pomalinku projíždět kochat se krajinou.
Vybral sem pro začátek Hondu CBR 125R co vy na to? Dobrá volba? Uvažuji o nějaké ojeté. Podle inzerátů bych za ni měl dát +-30 000Kč. Vzhledem k tomu že motorkám zatím moc nerozumím tak si ji nechám prohlídnout v nějakém značkovém servise. Doufám že tam mi poradí.
Dál bych se zkušených jezdců rád zeptal na kolik mě vyjde provoz takovéhle motorky, když za sezónu najedu takovejch 5000 km a budu se k motorce chovat ohleduplně.
Nakonec bych se rád zeptal na kolik mě vyjde kvalitní kompletní oblečení na motorku.(helma, bunda, páteřák, kalhoty, boty, rukavice...)
Díky moc za ochotu a rady :D
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
Zajímala by mě jěště jedna věc. Dokolika korun si myslíte že se vejdu (koupě motorky, vybavení a rezerva na servis ojeté motorky). Aspoň řádově abych byl v obraze. Díky
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
Kup levnou nad 500ccm, 25kW na odřeniny nekoukej, stejně ti bude padat.
PS: hlavní rada? nekupuj nic než si uděláš papíry - - po jízdách budeš podstatně víc v obraze a třeba už budeš mít i nějaký svůj názor podpořený reálnou zkušeností.
motka cca 30-60t
bunda+gatě+boty+rukavice 7000-14000
helma 3000-7000
první ivestice olej+filtr 1000Kč
případně gumy ..podle motky
ceny jsou reálné za nové zboží (samo až na motku) rozpětí je od minimální částky do lehkého nadstandardu
Je to na Tobě, já osobně bych už preferoval gs 500 nebo horneta.
Bo 6000f, ale to už je až moc. Nejede to, ale Tebe jako nováčka by to mohlo překvapit, jak to jede
Ale bude lepší když začneš na menší To Gso si myslím no problem.
Naposledy editováno 23.03.2012 09:22:24
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
blacksool píše: No tak abych si to shrnout. motorka pro mě by byla nejlepší GS500 nebo třeba CB500. Výkon 25kW. Skvělá by byla 250 ale ty na trhu skoro nejsou. ER-5 by byla krásná ale je mimo mí cenový možnosti. Jaký ročníky těchto motorek by ste preferovali?
Proč myslíš, že je mimo tvý možnosti? Ty ceny jsou podobný, navíc to šlo všechno dolu.
Třeba na tuhle bych se klidně jel podívat.
Taky jsem na tom začínal a super. Sice po roce šla do pryč, protože byla slabá, a to i otevřená, ale kluci co ti raděj pětikilo maj pravdu. Jediná nevýhoda ER-5 jsou fakt napíču brzdy.
"Blbuvzdorná" motorka, do který stačí lejt benzín a jednou za rok vyměnit olej a jezdíš vesele za nějaké 3litry na 100km bez nutnosti dalších investic (pokud nepočítám jednou za X let gumy, destičky, řetězovka...) Maximálka kolem těch 110-120km/h, lehká, dobře ovladatelná, odpustí hooodně chyb, hodně levnejch dílů (který ale asi stejně nebudou potřeba)
Pokud jsi naprostý začátečník, tak bych o ní opravdu vážně uvažoval - kor s tvojí váhou
Obecně se nedá dost dobře říct, do jakého stáří je motorka v pohodě a odkdy je to už šrot - velice záleží na tom, jak se k ní kdo choval - kolikrát může bejt 15 let stará motorka v lepším stavu jak nějaká 5 let stará leštěnka
Každopádně si dej pozor na různé pseudobandity a jiné mašiny o objemu 400ccm (jak už Ti tady někdo psal) Špatné motorky to určitě nejsou, i parametry maj ideální - jenže to jsou stroje původně určeny pro asijský trh a nedejbože aby Ti tam odešla nějaká součástka - díly se na to shání obecně dost blbě a jsou drahý, tak aby se Ti to nakonec nevymstilo
Osobně bych si ve Tvém případě pořídil třeba aspoň na tu 1 sezónu to CBRo - Tvé důvody k tomuto rozhodnutí jsou podle mě velice rozumný, navíc náhradních dílů jsou mraky a dá se to zalevno opravit, když s tim někde sekneš No a když Tě to veme, tak to na jaře zase prodáš a koupíš si něco silnějšího
Co se týče nákladů na začátek - pokud chceš kombinézu a budeš nakupovat bazarově, tak si troufnu tvrdit, že se do nějakých 15 tisíc za vybavení vejdeš CBRo žere +-3 litry na 100, což si spočítáš, spolkne litr a kus oleje, takže olej ročně tak 400 Když budeš ročně počítat tak 1500-2000Kč na servis, tak se vejdeš i s filtrama a občasnejma výměnama řetězovky, destiček, atd... Já u toho fakt akorát 3 roky měnil olej, tudíž provoz fakt za hubičku
Přeju hodně štěstí při výběru, snad to pomohlo
P.S. zajímalo by mě, kolik lidí z těch, co haní malý CBRo, na něm alespoň jednou sedělo
Naposledy editováno 23.03.2012 10:48:27
Určitě radši běž do nějaký škrcený 500 nebo 600, výbírat je z čeho. GS500, CB500, ER-5, Hornet, Bandit, Fazer,... Já když jsem přestoupil na otevřenýho Horneta, tak jsem si říkal, co jsem to byl za vola, že jsem se na té 125ce vůbec odvážil vyjet mimo město. Teď když chci, tak si to šinu pohodička stovkou, když mě něco moc zpomaluje, tak vytočím na 150, předjedu a zase si jedu svejch 100.
Kurwa protože tady každý začínal min na 600 , a to mu ještě přišlo slabé .... To ho fakt vyškolí jak prase jak bude tlačit bandita z garáže který má skoro 200kg nebo fazera ... to jo ... nebo jak mu to spadne a ani nebude vědět jak to má chytit aby to dokázal sám zvednout ...
Kup si co uznáš za vhodné ale pamatuj na to že lehká malá motorka tě na začátek naučí všechno rychleji a nebudeš se stím tak zápasit
2 reakcí na tento příspěvek první motorka
Dváca je slabá, dvěpade ideál ale je drahá jako půllitr. Tak jestli ti nevadí počáteční manipulační potíže a nejsi vyplašenej, tak to pětikilo, maximálně xj600. Myslíš, že rok-dva nevydržíš zrchlení za 6s a 180kmh maximálku? Bandit je těžká mrcha a radit fazer nebo hornet je úplně mimo!!! To nejsou svym charakterem motorky pro začátečníky. Nikdo si na nich neudží dostatečně dlouho respekt (kecy o hlavě a o ruce jsou jen kecy)
ps: er5 je levná jako gs, tam neni problém
ps2: nepřečetl jsem, že se jedná o moto do 25kw Omlouvám se. To by pak u těch škrcených fazerů, hornetů mohla trochu vadit ta váha, výkonově to bude pro začátek akorát
Naposledy editováno 23.03.2012 11:05:57
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
PS: to že jedu 110-130km/h na okresce fakt není zážitek..
FishX3 píše: PS: hlavní rada? nekupuj nic než si uděláš papíry - - po jízdách budeš podstatně víc v obraze a třeba už budeš mít i nějaký svůj názor podpořený reálnou zkušeností.
Souhlas, u motoškoly jde zjistit na jaké motorce se budeš učit a GS500 je v motoškolach rozšířená. Já jezdil na GS500 v autoškole a pak si sednul na SV 650 . Je to hlavně o hlavě a pravé ruce. Jak tu někdo už psal, občas je třeba ujet.
Jinak se mi líbí v 125 Varadero
Naposledy editováno 23.03.2012 11:07:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
bledemon píše: Už toho mam dost. Tyhle nadlitrový bikery neposlouchej. Ty už si vůbec nepamatují na svoje začátky, nic podle nich nejede a když náhodou zvládli začít na šestce, tak umí nějakym kouzlem poznat přes net, že to zvládne každej
Ještě radu typu "nedělej si papíry 25kW, nemusel by jsi zvládnout jízdy...." - pánové na tomhle netu jsou 2 typy extremistu - jedni strašní suveréni kteří slezli z kola a díky "hlavě" v poho naskočej na 150koňovou mašinu a druzí, kteří razí že pokud někdo nezačíná od babety, nemá šanci přežít.
Sorry, ale jestliže udělám jízdy, tak jsem základní manipulaci zvládl a měl bych být schopen bez zásadně větších rizik sedlat shodný stroj. To že toho autoškola moc nenanučí (prakticky nic) , o tom žádná. To že R6 asi není nejvhodnější náčiní pro začátečníka taky , Fazer je dle mého taky ještě moc, ale motky do 70-80koní , nejlíp ve čtyřválu odpustí hodně aniž by je člověk trápil - hlášky o maximálce, nebo zrychlení do maximálky? koho to zajímá, na všem pojedu 100-130 což budou rychlosti na delší dobu dostačující, ale jedna motka si pode mnou přede, přede si ať tam jsem sám nebo s mladou a bagáží a druhá trpí. Takže téměř jakákoli nesportovní 500-650ccm je pro účel začátku v pohodě - a dlouhej mohu být do zatáčky na všem stejně tak když spadnu je jedno z čeho - podle mne jsou oba extrémy na nic, protože jak chcíplotina, tak raketa s sebou nesou svá pro a proti.
Silná motka: problém výkonu jež se musí podstatně rozumněji dávkovat, váha která s sebou nese další negativa
Slabá motka: nedostatečný výkon a z toho pramenící rizikové situace - vemte si Škodu 105 a jeďte do provozu, zbytečné trápení stroje, brzy nutná výměna za stroj výkonější až dojde k zvýšení schopností jezdce a stávající nebude vyhovovat - což stojí peníze
PS: už mne serou hlášky o nadlitrovejch šílencích - minimálně proto, že dost často se tyhle lidi k svým strojům dostali přes "ty menší" - z tohoto pohledu jsou dál než někdo kdo má ER5 a hruzu v očích. Samo všude jsou výjimky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
myty_fakta píše: čim menší kubatůra, tím lepší zážitky z jízdy.. z tý dvacky budeš mít radost, protože každý tvoje zlepšení bude znát.
PS: to že jedu 110-130km/h na okresce fakt není zážitek..
protože u tý dvacky ve 130 máš pocit, že ztratíš motor, pokud nedejbože jedeš s někým kdo dvacu nemá, tak řadíš jak zběsilej a kde jinej jede s prstem v nose, ty ležíš a snažíš se stát ideálním aerodynamickým doplňkem svého stroje. Vezmeš kočku do alp a v polovině GG ji požádáš aby zatlačila, ona to kvituje, protože v té chvíli už má plný zuby smradu z nákladáků a autobusů který jsi nemohl v 90km/h bezpečně předjet...
a sorry radost budeš mít Z KAŽDÝ motky, otázka je jak dlouho
bledemon píše:
ps: er5 je levná jako gs, tam neni problém
ps2: nepřečetl jsem, že se jedná o moto do 25kw Omlouvám se. To by pak u těch škrcených fazerů, hornetů mohla trochu vadit ta váha, výkonově to bude pro začátek akorát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
mé reakce:
-dva typy extrémistů: souhlas, nás dva řadim do rozumného průměru mezi ně
-autoškola: sám píšeš že naučí málo, tak je od tebe zbytečné psát, co by měl absolvent umět
-šestikilo 60-80k: výkonově nemám problém, hmotnostně ano
-schopnosti pětikil píšu proto, aby se z toho nedělala babetta, jak činíš třeba ty
-škoda 105: běžnému provozu (mimo dálnic) normálně postačuje, není to nebezpečný 45kmh moped. Předjíždění si je nutné samozřejmě u nevýkoných strojů dobře rozmyslet. Neberu u začátečníků jako nevýhodu.
-nadlitrový šílenci: bohužel jsou dál i svou pamětí, bez urážky
A teď ještě myšlenka, kterou možná překvapim: těma litrovýma střelcema myslim hlavně jezde sportovních-otáčkových strojů. Třeba xj900 považuju (i přes váhu) pro začátečníka za bezpečnější než točivé-lákavé zxr400. Je to zkrátka i o charakteru motoru a celé motorky.
Snad jen: babeta je pro mne 125, 250ccm (opakuji ze ted opravdu nemam na mysli 2T ostre enduro). 500-650ccm je už v poho - samo mezi cestovnimi stroji. 105skoda je pruser pokud nejsi dedula co jede 80km/h a neřeší nic kolem, jed s tim do chorvatska a budeš zalezlej za kamionem kteryho nemáš šanci bezpečně předjet - prostě to, že mám pod prdelí rozumnou výkonovou rezervu ještě neznamená že ji budu rvát vždy a všude (25kw tam ani žádná rezerva nebude, ale zas to pojede líp než 125ccm s 11kW). Váha o té jsem se zmínil, samo je znát - ale je to o konkrétní motce BMW G650 má 135kg (ne tahle motka není pro úplného začátčníka - je to jednobuch takže uplně z jiných důvodů).....jo a Bandit má podle mne na levačku těžiště
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
FishX3 píše: protože u tý dvacky ve 130 máš pocit, že ztratíš motor, pokud nedejbože jedeš s někým kdo dvacu nemá, tak řadíš jak zběsilej a kde jinej jede s prstem v nose, ty ležíš a snažíš se stát ideálním aerodynamickým doplňkem svého stroje. Vezmeš kočku do alp a v polovině GG ji požádáš aby zatlačila, ona to kvituje, protože v té chvíli už má plný zuby smradu z nákladáků a autobusů který jsi nemohl v 90km/h bezpečně předjet...
a sorry radost budeš mít Z KAŽDÝ motky, otázka je jak dlouho
tak na to mám přesně opačnej názor no..
Mimo to, když píšeš, že radost budeš mít z každý motorky - to je jasný, nová věc přináší vždycky radost. Akorát já mám první motorku doteď a ty co sem měl mezitím sem nikdy neměl dýl jak rok a že jich bylo !!
PS: do alp se chystám a překvapivě na 125 ..
Ono je dost zásadní zda budeš na motce lítat do školy, nebo se vydáš někam za obzor ,natož se SPOLUJEZCEM A BAGÁŽÍ PRO VÁS OBA, další dost zásadní parametr je s kým jedeš a jak dalece na tebe tví kamarádi počkají + tvůj pocit že je zdržuješ a snaha se jim vyrovnat (můžeš být uvědomnělý jak chceš, podvědomí občas pracuje proti logice) - opět zde platí že se nebavím o nějakých max rychlostech, ale o tom, že pofrčím 120km/h a tam kde v pohodě předjedou 3 kámoši na silnějším stroji, budeš předjíždět na 125ccm s nemalým rizikem - riziko + tvá nezkušenost a je na pruser zaděláno
Jenže si hodně snižuješ pravděpodobnost přežití ve zdraví.
u dvácy a 5 ti báby, je daleko větší než u sportovní 6-tky, sedmpade a litra.
Ale začít na tom můžeš - pokud jsi ochoten riskovat svůj život, nebo trvalý následky.
Já mám třeba někdy chvilku, kdy si říkám, "kua měl bys zpomalit a nekupuj silnější mašinu.. má to až moc koní" a někdy se mi zdá, že cebro nejede...
Každý začátečník (který chce naked, nebo ss) říká, že z toho má respekt a jak bud jezdit opatrně. A ti co říkaj, že tomu plynu nedali, kecaj. Já sem byl stejnej !!! až chytne mašinu do ruk, najezdí pár set km, tak respekt a strach opadne, a začne bejt nebezpečnej, hlavně sobě. Pak si ten respekt bude muset znovu získat ale už je to 50/50
Ok, 125 nejede! 500 taky ne! 600 taky ne! ale nejede to pro ty, kteří na tom už chvilku jezdí!
Pro borca co začíná, pojede všechno!! Borec odjezdí půlku sezony a začne chybět výkon, ok, prodám koupím Novou, a jedu dál.. Proto si kup něco levnýho, a šetři už teď na něco většího.
To že navrhuju aby si koupil GS 500, nebo horneta, to proto, že třeba GSo je skoro shodný jak dváca ( o pár kw navíc no... ) Já začínal na jawě, a ačkoliv to pro mě bylo kvůli výkonu utrpení, tak tu mašinu Miluju! a Jsem moc rád, že jsem začal na ní, a ne na cebru!
Ale i kvůli úplně jiným věcem než je výkon. (((MÍT RÁD MOTORKY A BÝT MOTORKÁŘEM NENÍ JEN O JÍZDĚ!!!!))). ale něco jinýho bych už nechtěl. Jen Jawu (je to levný, odjezdíš půlku - sezonu. Buď necháš nebo prodáš) a koupíš větší!
Navíc pocit z toho, když mám slabou mašinu, jedu s ní na velký výlet (500 km) nemá výkon, ale nějakým způsobem se s ní žiju, budu chtít zvyšovat výkon, díky tomu, se ve mě vzbouří chtíč na motorce něco dělat!
Začít postupně na malé mašině, není je kvůli výkonu, ale o x dalších věcí!! a to o jde!!!
A dle mě je rozhodně lepší začít postupně, protože menší mašina Ti odpustí víc, a víc Tě naučí, naučí Tě postupně - stokrát opakované přirovnání - barák taky nestavíš od střechy, a je to pravda !!!
Naposledy editováno 23.03.2012 13:25:45
Svojí první motorku vezmi někam na letiště a uč se - zatáčení, brždění, otáčení, jízda v malé rychlosti. Až získáš trochu jistoty, tak se vydej do provozu.