kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.
Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.
Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?
Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.
Naposledy editováno 27.03.2012 19:44:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
ZeeDee> Nemáš zač, kdybys potřeboval s něčím pomoct, klidně se pak ozvy
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Majitel, většinou nový motorkama tohoto druhu nezkušený si nehlídá olej a zadře.
Sorry, ale okolo řadičky vám asi nevytekl, louži 2 a půl litru oleje byste měli přes celou garáž. Olej je potřeba kontrolovat často, pokud je ho málo, trpí převodovka, jakmile motor ztratí za jízdy mazací tlak, destrukce je téměř okamžitá. Některé motory žerou oleje tolik, že při jízdě ve vysokých otáčkách po dálnici je doslova nutné dolejvat olej každé druhé tankování.
Je potřeba si uvědomit, že olej tam není zdaleka jen proto aby ostřikem namazal písty. Tyto motory mají tlaková ložiska. Šály tam nejsou od toho aby o ně třela klika, to smí maximálně při startování. Tyto ložiska fungují na principu olejového polštáře vytvářeného tlakovým mazáním, při kterém se čep kliky šál v podstatě nedotýká. Jakmile ložisko ztratí tlak oleje, polštář zmizí. U motorů s tlakovým mazáním, což jsou dnes všechny 4-takty s vyjímkou Uralů a malých motorů v zahradních sekačkách, je tlakové mazání srdcem a krví motoru.
Nepříjemné je, že při zničení jedné šály nebo třeba koníku uložení vačky se tam vytvoří velká vůle, kudyma ti utíká volně olej ze soustavy mazacích kanálků a tímpádem jsou bez tlaku i ostatní tlakově mazaná ložiska, která to rychle poškodí, pokud to první nekousne motor dřív.
Ideální oprava je složit jeden motor z více motorů s různým poškozením, třeba potkaným ventilem, zkurvenou převodovkou... Je to práce na den včetně montáže do motorky pro průměrného člověka z běžně vybavenou dílnou. Nesmí to ale být humanitně orientovaný člověk, ti jsou nepoužitelní a techniku nikdy nepochopí. V servisu si ale za něco takového řeknou klidně 5 litrů a to to ještě v každém třetím servisu dokážou posrat. Přeji štěstí.
PS: Hezká, málo jetá, nebouraná, připravená na sezónu, to jsou všechny ojetiny v inzerci bez ohledu na skutečný stav
Naposledy editováno 27.03.2012 22:51:33
Jako únik 2.5l oleja je jasné, že nemůže nikdo brát vážně - by jel se stopou za sebou jak slimák. Na GSku mi sem tam někde olej vytékal také, a při úniku kolem 2 deci (což naštěstí není ani celý rozsah měrky) to bylo půl mašiny včetně boty a nohavice zajebané jak jetel (holt vítr). Stačí trocha představivosti kolik je asi jaký objem a v jaké ploše...
S tou dálnicí je to fakt, po městě nežere celý měsíc ani kapku a z toho vyletí na víkendový vélet a půl litru žádný problém flaška do kufru v základní výbavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Naposledy editováno 27.03.2012 23:36:57
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Tak jako tak ten motor asi v tak skvělém stavu nebyl, jak tvrdil předchozí majitel...bohužel, který to prodával přes motokšeftmena
Naposledy editováno 28.03.2012 08:52:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
ZeeDee píše: Možná, že motor bez oleje se nějak víc zahřál a vypálil gufero kolem řadičky a začalo to kolem něho už jen ukapávat.
Ne, to není možné. Jen ukapávat by neuchcalo něco přes 3 deci, dovedeš si představit co to je za objem? Vem si skleničku se stolním olejem a zkus si jak dlouho bys vykapával a jaká to je louže, to nemáš šanic přehlídnout. Na 300km by to znamenalo spotřeba oleja něco přes litr což zase není vyloženě nereálné. Nejpravděpodobnější fakt je, že se skutečně jednoduše olej vyhulil a nekontrolovali jste to. Koupený stroj je holt třeba kontrolovat když nevíš co s ním může být. Spoléhat se na předchozí majitele nebo cokoliv stojí v první řadě vlastní kapsu, čili je to nerozumné tak jako tak. Ono je tam ještě dost oleja aby mazalo i když je měrka těsně suchá...
....ten olej tam nemoh bejt v dostatecnym mnozstvi uz pred zacatkem cely jizdy, protoze ho jednoduse nemohla nepozorovatelne ta motorka ani spalit, ani vykapat. Asi pred rokem se mi stalo nasledujici. XJcko mi zacalo krvacet cca 1dcl/1000km na pravy strane pod valcema v miste tlakovyho vedeni do hlavy po jednom prehrati v lete ve meste. Vzhledem k potrebe rozhozeni celyho vrsku jsem se do toho nehrnul, tak jsem to trochu zaflikoval. Pak jsme jednou jeli ostrejsi jizdu a na jejim konci jsme jeli asi 30km po dalnici "co to da". Behem dalnicniho useku se problem docela dramaticky zhorsil aniz bych si toho vsimnul zprvu a z motoru se ztratilo 0,5L oleje! Pak mi ujela noha po stupacce a vsimnul jsem si po koleno zaolejovany nohy a celyho zadku motorky. Jak pise hroch, na motorce se pozna i to 1dcl oleje na 1000km, ktery mi zacalo prosakovat tesnenim, prava spodni cast motorky byla stale lehce naolejovana
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
ZeeDee píše: Nemůžou mít vliv na spotřebu oleje rozštelované karburátory?
Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...
Ne, nebo naprosto minimální a pouze v kombinaci s jiným problémem. Mnohem větší vliv má ucpaný vzduchový filtr, ale opět nezvedne spotřebu oleje nějak brutálně.
ZeeDee píše: Nemůžou mít vliv na spotřebu oleje rozštelované karburátory?
Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
tak po rozhození moto se zjistilo, že byl prasklý píst. Nejspíš naoko opravený...tak pak je to jasný...
Šály na výměnu, písty na výměnu a vačky sedřený, převodovka a olejové čerpadlo ok...ale oprava motoru se moc nevyplatí...Hledám motor a nikde nic. Na inzerát, poptávku, se mi nikdo neozval :) paráda...Asi zkusím uplatnit skrytou závadu...
Moc díky za rady a tipy...
Naposledy editováno 03.04.2012 13:42:11
http://imgup.cz/images/e/20120407162452.jpg
Ten úlomek jsme nikde nenašli...hlava byla podlepená silikonem. Paráda
Vůbec jsem neváhal vytáhnout motor ven a v dílně jsme ho z otcem začli postupně kuchat. Nahoře bylo vše ok, ale jak jsme se dostali na kliku tak přišlo nepříjemné zjištění. Ojniční ložiska byly ko navíc klika z nějakého důvodu byla prasklá a co nás úplně dostalo bylo to že vyvažovací hřídel byla o dva zuby ustavená špatně po nějakém odborném zákroku nějakého čuráka, což vysvětlovalo neuvěřitelné vibrace za jízdy a nakonec zapříčinilo utržení rotoru alt.
Začal jsem shánět druhý motor s tím že s těch dvou uděláme jeden krasavec. Nakonec se mi podařil kup století v rekordním čase, sehnal jsem motor od kluka co nabízel celé GS po havárce po kratičkém přemlouvání jsem z něj vymámil motor včetně karburátorů r.v. 2002 za 7500 kč - sice jsem pro něj jel přes celou republiku, ale neváhal jsem aby si to nakonec nerozmyslel.
Motor vypadal tak že měl lehce rozpáraný pravý kryt motoru a na rohu válce ulomených pár žebírek (nic dramatického) ale jinak vypadal jako nový.
Doma po kontrole jsme se nakonec rozhodli jenom přehodit kryty motoru a motor šel na rám.
Za jedno dopoledne jsme měli hotovo, odpoledne už jsem lítal jak satan. Od té doby nemám problém, dělám poctivě údržbu a motorka šlape jak švýcarské hodinky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |