1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum
hned první odpověď:
rozhovor
Jinak nehustím dusíkem,stačí mě klasika vzduch.
Ale třeba minulý týden byl na primě COOL Top Gear, a bylo tam nějaké auto (tuším nisan GTRcosi),u kterého vychvalovaly, že gumy jsou hustěné dusíkem a tudíž změna tlaku pneu z hlediska zahřátí gumy je minimální.
takže bych řekl, že dusík spíše pro okruháře nebo pro dobrý pocit, který je, jak už někdo poznamenal k nezplacení.
1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum
2 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum
argon s dusíkem a to ma jine vlastnosti nez vámi gůglovaný dusík.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
Milos1 píše: Inertní plyny jsou ušlechtilé plyny, netečné plyny či vzácné plyny. Dusík není inertní plyn.
Roztažnost vzduchu a dusíku je stejná (s rozdílem nějakých 0,001%). Foukání gum dusíkem je jenom finta jak z lidí vytáhnout peníze.
Dusík jako prvek inertní plyn není, ale jeho 2atomová molekula, kterou tvoří, už ano Je to asi nejlevnější používaný inertní plyn vůbec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
Milosek.m píše: všichni zapomínáte že je to směs plynů!!!
argon s dusíkem a to ma jine vlastnosti nez vámi gůglovaný dusík.....
A jake jsou ty jine vlastnosti tak klicove vzhledem k pouziti do pneumatik?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
1. Vzduch z kompresoru obsahuje olej. Olej poškozuje gumu.
2. Vzduch obsahuje vodní páru. Ta může kondenzovat, čímž zvětšuje kolísání tlaku, navíc proniká ke kovové kostře a poškozuje ji.
3. Vzduch obsahuje kyslík. Ten způsobuje stárnutí pryže (zhoršování vlastností). Někoho může také zajímat, že kyslík podporuje hoření- ale zvenku ten vzduch asi nevadí:))))
4. Dusík má větší tepelnou kapacitu než kyslík, proto se pneu pomaleji zahřívá. Ideální v tomto směru by byl vodík (příp. hélium), ale z řady důvodů je nepoužitelný
a dalsich pro je celej internet ale nejsem chemik takze mi je to sumak,ja ho do svyho auta taky nedavam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
1 nemusi byt pravidlo. Existuje vec zvana odlucovac nebo bezolejovy kompresor (a to nemyslim ty levne jednokonovky 24l s plastovym pistem)
Bod 4 je uplna hloupost, pneu se zahriva svym vlastnim trenim, teplo se predava z drtive vetsiny kondukci pneu a rafku. Jak vzduch tak jiny plyn je neporovnatelne vetsi tepelny izolant. Navic jeho telepna kapacita v pomeru ke kapacite rafku je od boku pod procento i kdyby to byla nasycena para? Vliv na dynamiku toho ohrevu...smesny.
Naposledy editováno 19.04.2012 21:44:02
Dawe02 píše: Milosek.m> body 2 a 3 nedokazu posoudit.
1 nemusi byt pravidlo. Existuje vec zvana odlucovac nebo bezolejovy kompresor (a to nemyslim ty levne jednokonovky 24l s plastovym pistem)
Bod 4 je uplna hloupost, pneu se zahriva svym vlastnim trenim, teplo se predava z drtive vetsiny kondukci pneu a rafku. Jak vzduch tak jiny plyn je neporovnatelne vetsi tepelny izolant. Navic jeho telepna kapacita v pomeru ke kapacite rafku je od boku pod procento i kdyby to byla nasycena para? Vliv na dynamiku toho ohrevu...smesny.
1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum
jinak jeste jsem nikoho v zivote nevidel ani o nem neslysel ze by mu olej,vlhkost zkurvila gumu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
Huby píše: Milosek.m> nejsem odborník... ale ten olej co se používá na mazání strojů maže krom jiného taky GUMOVÝ těsnění... a jaký by mělo smyls ho tam dávát kdyby tu gumu ničil?.. takže to bude mít spíš opačnej efekt ne?..
přesně...na přimazávání se dává řídká hydraulika ... ta by gumě moc škodit neměla...určitě neudělá nic za max dva roky užívání na mašině a 3-4 na autě.
... dusík je v osobní dopravě Marketing ... u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...
sharkis píše: Dusík jako prvek inertní plyn není, ale jeho 2atomová molekula, kterou tvoří, už ano Je to asi nejlevnější používaný inertní plyn vůbec
Děkuji za tuto velmi cennou informaci, která mi pomohla rozšířit duševní obzor. Nic méně faktem zůstává, že dusík i vzduch mají stejnou tepelnou roztažnost
t_freedom píše: přesně...na přimazávání se dává řídká hydraulika ... ta by gumě moc škodit neměla...určitě neudělá nic za max dva roky užívání na mašině a 3-4 na autě.
... dusík je v osobní dopravě Marketing ... u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...
hele tomu s tima nakladakama fakt neverim, kdyz projdes vsechny vlastnosti tech plynu tak tam neni nic co by neco takovyho melo zpusobit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum
2 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum
t_freedom píše: u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...
¨Ti nevím, ale ani jedno z našich aut dusíkem nefouká. Zrovna včera tady klucí kontrolovali 20 odstavených návěsů a docela se pobavili na téma dusík v pneu. A tím pobavili nemyslím že by o tom diskutovali
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 | dasto | 22 | 9.7.2024 v 09:16 Deadman |
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |