Téma: Jawa 350/639 a max. rychlost
20.4.2012 v 18:52
Zdravím všechny,chtěl jsem se zeptat jakou máte u Váši jawy 350 max rychlost.Já se nedostanu přes 123(měřeno tachometrem Sigma MC 8).Sekundární kolečko mám 17 origo.Motor mám seřízený.Do těch 120 to jde hodně rychle,potom ani ťuk dál.Přitom na trojku se mi motor podaří vytočit do větších otáček,a na čtverku má pořád sílu,ale prostě při těch 120 konec(nechápu).Motor jede jinak perfektně,a je mi jedno jestli jede ve dvou nebo sám.Jinak karburátor mam taky dobře seřízený,trysky tak jak mají být,clonku mám prořízlou a HT 95.Hladina je taky správná.Tak už fakt nevím.Má někdo podobnou zkušenost? Všichni tvrdí,že jim jawy jezdí i přes 140.
Jenže všichni to měří původním tachometrem a ten při reálné rychlosti 120-125 km/h lítá klidně kolem 140km/h. Sou nepřesný jako sviňa.... Pokud to na trojku vytáhneš na 100km/h, tak nic neřeš, protože ten motor je dobrej - zdali je to serie. Reálných 125km/h je na Jawku taková průměrná maximální rychlost, opravdu povedené motory lítaly i kolem 130km/h, ale víc ne.
Pokud chceš ja Jawce lítat rychlejc, tak rozeber motor, slícuj kanály, užízni jeden štěft, co čumí do sání a víc neřeš, pokud do toho nechceš vrážet prachy.
Pokud chceš ja Jawce lítat rychlejc, tak rozeber motor, slícuj kanály, užízni jeden štěft, co čumí do sání a víc neřeš, pokud do toho nechceš vrážet prachy.
Když jsem na ní tenkrát jezdil, tak 123km/h v lehkým zálehu, měřeno digitálem,ale záleželo na počasí:) jak jsem se zvedl, tak to šlo dolu ke 115Km/h , stejně se to nedalo dlouho držet.Jednou se mi takhle přirafla v horku na starý Kolínský:(
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 a max. rychlost
Já ji netrápím,jezdím normálně těch 90,ale když jsem zkoušel tu maximálku tak se mi to nezdálo ale asi to tak má být.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 a max. rychlost
Na co proboha na starý třindě honit nějaký maximálky? Ty motory jsou stavěný aby vydržely běžný ježdění do práce, na chatu, do lesa na houby a podobně, ne na to aby se s nima lítalo kilo. To je tak těžký pochopit že motor konstrukčně starej tak nejmíň šedesát let prostě nebude nikdy letadlo? Jawa je dělník silnic, ale ne závoďák. Je ten stroj stavěnej tak, aby se s ním dalo jet furt 80,90, kopec nekopec, dobrý i špatný cesty, ale ne na nic jinýho. Já na tý svý maximálku v životě nezkoušel - nemám potřebu ani důvod.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 a max. rychlost
Mě dá reálných 139,5
Měřeno digitálem sigma, tachometr přesně nastavený podle obvodu kola. Sekundární převod mám 18/52z, takže o zub větší kolečko než ty. Do 120to jede parádně, prostě 120 je tam hned, ale pak konec, pak už zrychluje jen velmi pozvolna, těch 139 než sem tam dostal tak to byla hooodně dlouhá rovinka
Motor mám bez úprav, ale mám totálně překopaný podvozek. Všichni se ženou za výkonem, ale ten motor s lepším podvozkem jede o poznání líp, hlavně v zatáčkách sem o dost rychlejší než z původním podvozkem. A na trojku se mi jednou na tacho objevila cifra 128km/h, ale to absolutně nechápu jak možné, to musela být nějaká chyba v matrixu asi



Jestli chceš jezdit rychleji, tak si kup silnější motorku, z třindy bez úpravy motoru velkou rychlost prostě nedostaneš...Jinak z mé 639ky jsem dostal asi 135 km/h, ale to jsem jel ve větrném pytli za autem...
P.S. stavím si závodní 50tku, tak jsem zvědav, jestli to bude jezdit rychleji než třinda
...
P.S. stavím si závodní 50tku, tak jsem zvědav, jestli to bude jezdit rychleji než třinda

mischa638 píše: Všichni se ženou za výkonem, ale ten motor s lepším podvozkem jede o poznání líp, hlavně v zatáčkách sem o dost rychlejší než z původním podvozkem.
asi tak nějak na jawě se sériovým podvozkem je utopie jet víc, jak 120km/h


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 a max. rychlost
Bimbam> tak to se teda pleteš, soudruzi by se možná divili ale na třipade jde víc než jezdit do lesa
můj motor až na nějaký přejezdy přes město atd nezná nic jinýho než provoz od otáček maximálního výkonu tam kde to ještě tahne, přičemž úpod největší krouťák neklesají, stejně jako broušení stupaček a výfukovéch kolen při plným výklonu dovnitř zatáčky v rychlostech nad sto kilometrů za hodinu a to na h-04 a h-06.... strašně mě to baví jak to pruží, vzpíná se, občas se jí pletou nohy pod tim náporem
chce to dolítnout před zatáčku, zkopnout kvalt nebo dva dolu, usměrnit tu hromadu železa k zemi, plyn na doraz a už ju zas točit a kopat kvalty nahoru
třeba při překlápění z jedné strany na druhou je sranda, zadní kolo se jaksi podvrtne a předek vyskočí do vzduchu
jinak který zatáčky jsou velmi zábavný tak jsou třeba úzký serpentiny který jsou akorát na dvojku doraz se stupačkou po zemi

můj motor až na nějaký přejezdy přes město atd nezná nic jinýho než provoz od otáček maximálního výkonu tam kde to ještě tahne, přičemž úpod největší krouťák neklesají, stejně jako broušení stupaček a výfukovéch kolen při plným výklonu dovnitř zatáčky v rychlostech nad sto kilometrů za hodinu a to na h-04 a h-06.... strašně mě to baví jak to pruží, vzpíná se, občas se jí pletou nohy pod tim náporem



jinak který zatáčky jsou velmi zábavný tak jsou třeba úzký serpentiny který jsou akorát na dvojku doraz se stupačkou po zemi

Koupil jsem si novej tacháč, a je ještě trochu víc nepřesnej než původní. Takže te´d si užívám pocitu, že trojku tam kopu až kolem rychlostí 80-90km/h
A je tu supr pocit, ikdyž to není úplně pravda
Jinak maximálka na tacho kolem 150km/h. Což je těsně přes 130 reálně (odzkoušeno)


Sucho, cca 20 stupňů, mírnej vítr, 105 kg jezdec, cca 8 litrů v nádrži - 135, ale šla by nad výš - nad 140 určitě.. záleží na stavu okolí a motorky. bez kapot.
Měřeno nějakou sigmou digi.. už nevim jakou. S08 myslím?..
Naposledy editováno 20.04.2012 23:33:53
Měřeno nějakou sigmou digi.. už nevim jakou. S08 myslím?..
Naposledy editováno 20.04.2012 23:33:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 a max. rychlost
dostal94> Pokud ti to na trojku jede více než čtyřku, tak máš moc těžký převod a ten motor to prostě neutáhne. Řešení je jednoduché, dej místo standardního pastorku 17 zubů menší s 16-ti zuby. S dvoukomoráky mi jde jawka vytočit o dost více, s rovnými to někde kolem 5tis ot/min umírá.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 a max. rychlost
no já měl v mládi udělanou Jawku a měřených jsem měl nějakých 163 km/h....jen ten motor vydržel pár měsíců a na spotřebu...masakr
edit:634 typ
Naposledy editováno 21.04.2012 14:21:57

edit:634 typ
Naposledy editováno 21.04.2012 14:21:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 a max. rychlost
lite tam m2t, pak nebudete zadírat

c.j. píše: dostal94> Pokud ti to na trojku jede více než čtyřku, tak máš moc těžký převod a ten motor to prostě neutáhne. Řešení je jednoduché, dej místo standardního pastorku 17 zubů menší s 16-ti zuby. S dvoukomoráky mi jde jawka vytočit o dost více, s rovnými to někde kolem 5tis ot/min umírá.
na trojku mi nejede víc než na čtyřku,ale zdá se mi že na trojku ji vytočím do větších otáček.(což je asi logické protože je to silnější převod),ale dám za 4,do 120 to zrychluje parádně,i do kopce a potom jakoby stop,a nechce se ji dál.Přitom motor by sílu měl.Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 873 | 21.4.2025 v 08:05 pech. |
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |