než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !
Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:
17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska
10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR
Vychází mi z toho několik věcí:
1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.
2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo
3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů
Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži
(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )
A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.
Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Hondza píše: Horten> Hele byl jsem vloni jen jednou a vzala si 10l pri casech kolem 2:27... Nejsem moc letec... Ale i tak me to prijeme prekvapilo, kdyz se sestkou jsem jezdil za 14 pri horsich casech
2:27 kde? Jinak ze setky zerou, to je fakt. Ja mel kdysi sestku Horneta a jezdil jsem za deset...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Hondza píše: Horten> Hele byl jsem vloni jen jednou a vzala si 10l pri casech kolem 2:27... Nejsem moc letec... Ale i tak me to prijeme prekvapilo, kdyz se sestkou jsem jezdil za 14 pri horsich casech
tak 2:27 v Mostě je neskutečnej kalup
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
VlastíkPlamínek píše: tak 2:27 v Mostě je neskutečnej kalup
Nebud zlej. Vzdyt pise, ze to bylo Brno
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Horten píše: Nebud zlej. Vzdyt pise, ze to bylo Brno
ale tak rejpnout jsem si musel, to musíte pochopit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
VlastíkPlamínek píše: ale tak rejpnout jsem si musel, to musíte pochopit
No ono ani na Brno to neni zadnej zazrak
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Horten píše: No ono ani na Brno to neni zadnej zazrak
No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....
Hondza píše: No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....
ale vždyť v pohodě, jednou za rok a ještě na Hondě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Hondza píše: No ale zase na origo kapotach a bez nahrivaku sem tam nejel lamat rekordy. Nejsem okruhar tak si myslim, ze to neni tak hrozny na "jednou za rok na okruhu"....
Vzdyt jo, jenom prudim. Vubec nemam predstavu za kolik bych to zajel ja
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Tedy že pak tu motorku nemusí mít(a ušetřili by za i na benzín ještě víc) a nebo prostě kecaj...
A k tvýmu poslednímu vyjádření...já do Rakous tak jak jsem nemůžu(to je ti snad jasný)...možná s DBkillerama...
Ohledně poladěnýho a vpodstatě rozštelovanýho motoru co žere trávu kolem silnice. Je to trochu nefér, zrovna od tebe co zřejmě něco o konstrukci víš...je to něco jako kdyby si pasoval všechny míňválcový stroje jako archaismy techniky a od tý doby co byly vyvinuty víceválcový motory, je odepsal. Litr ve dvouválu, s tak vysokejma nárokama na otáčky není asi moc jednoduchý plnit - je to prostě vlastnost motoru co může točit 10500rpm a má 100 x 63,5mm vrtání a zdvih. U Vstroma na to budeš mít asi jiný nároky - takže se tam na spotřebu můžeš zaměřit. U Ducati maj prostě jinou cestu a řekli si, že i z tý předválečný koncepce něco vyždímou...
Mimochodem...ukaž mi někdě mezi dvouválci lepší sportovní motor ...
Hondza píše: Stev> No to by bylo super - tak co vikend...? Nebo i v tydnu po praci - svetlo je ted dlouho
Dubá po práci je ideál Ale můžu až příští nebo spíš přespříští týden, nebo ve čtvrtek 31 v Mostě jestli se náhodou nechystáš
Naposledy editováno 22.05.2012 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Kdyby dotyčný "měřič" napsal, že mu mašina jezdí mezi 4 a 1/4 a 4 a 3/4 litru na sto...asi bych se toho nechytil. (ale nijak ve zlým)
Ze skušeností vím, že jak má motorka nad 500ccm je to v Alpách skoro vše nastejno a záleží na rukách. Hodně pilotů mě na rovinkách ukáží záda a po projetí zatáčkovitých pasáží se diví, jak umí ten autobus jet. A před cca třemi lety jsem dostal od frajera na Goldvingu takové školení, že jsem chtěl vrátit řidičák
Paradoxně mám nejmenší spotřebu na motorce v Alpách Naložen na maximum - dva lidé, kufry, tankbag.............celkem cca 600kg a největší na dálnici - asi jako každý, a nám turistům to zhruba žere všem stejně...........jen Triumph Rockett byl trochu náročnější...o cca 1-1,5L/100Km.
No a když se potom jede trip okolo 10 000Km za dovolenou, spotřebu je nutno řešit.
Jednu motorku mám pro radost - tam nevím kolik žere, druhou mám na cestování a tam to vím dost přesně.
výhledově uvažuju o něčem jiným - ´cestovní enduro´ na český silnice 2. tříd, na dojetí po polňačce k vodě. čím dál víc se přikláním k malýmu Stromu (mám v hledáčku Stroma 650, Transalpa 700, lehce přemýšlím i o TDM 900 nebo Varaderu - ale myslím, že ´střední třída´ bohatě stačí).
no a tímhle tématem Strom zase stoupá výš v mých preferencích, takže dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Danke píše: Mě se to nezdá tak nenormální, sám jsem s Banditem jel i za 3,5 l/100 km a dalo by se to ještě srazit...
Pod 4 litry jsem jel jednou v životě. Byl to vejlet do Liberce s chopperama. Po celedenním cestování jsem to už nevydržel a nasadil cestovních 200, to byla slast po tom kodrcání.
PIGO píše: Fakt je,že než jsem se s litrem naučil,tak jsem měl taky spotřebu 8,5 .
Takže věřím,že s optimálně plynulou jízdou se dá spotřeba jezdit tak jak uvádí Roman2bk.
ano....otazka je jestli to cloveka bavi ze jo....
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Když tankuju plnou, tak mi přijde, že tu hladinu nikdy nemám stejnou - teda pokud to omylem nepřeženu a benzín nevlítne přímo do toho zúžení pro zátku...
Vim, že je to blbost, ale uvědomuju si, že to při podobnym experimentu zkresluje údaje, tak mě zajímá, jak to řešíte
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 15 | 4.10.2024 v 16:07 Metric |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 23 | 2.10.2024 v 12:11 autocross |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |