než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !
Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:
17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska
10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR
Vychází mi z toho několik věcí:
1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.
2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo
3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů
Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži
(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )
A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.
Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.
Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
kchrz píše: Já mám V-strom s vysokým plexi o Givi.
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.
Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.
Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule
kchrz píše: Jojo, v rychlosti kolem 160-180 myslim točim kolem 6-7k.
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule
Tak to si mel jet treba na BMW F650 - to se ve 160 vlnilo uplne neskutecne, proti nemu je V-Strom vzorem stability (zase o to bylo BMW pohodlnejsi na rozbitych silnicich). Motor ma silu tahnout do tachometrovejch 200 (rocniky 04-06 bez limitace), ale to uz fakt neni ono, rozumnych je tech 180.
SirIndy píše: Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.
Souhlasím s tímto názorem,já mám osobně taky vyzkoušeno na mým stromu čím je rychlost vyšší i spotřeba jde nahoru.Dokonce bych si dovolil tvrdit i to plexi a třeba i kufry při rychlejší jízdě kladou větší odpor vzduchu,tznm.že i větší spotřeba benálu (ale to asi není nic nového).....
Spíš jsem to myslel tak, jestli bude rozdíl ve spotřebě při stejnym naložení, stejné rychlosti ale s jinak vysokym plexi.
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Buni píše: Tahle spotřeba se mi povedla taky na šestce, ale byl to fakt extrém. Normálně jsem se pod pět litrů nedostal ani při pohodovej jízdě.
Jo, to se nedá :) normálně jezdím tak za 5,5 - 6 :)
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Naposledy editováno 28.05.2012 15:49:16
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Ale to jsem se snažil (decentní rozjezdy, mírně s plynem atd.).
Byl to asi 400km přesun po českejch/německejch okreskách
Běžně víkendový vyjížďky jezdim kolem 4-4,5L/100km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Kov píše: Včera jel přede mnou šestkový strom a musím přiznat,že jsem čučel jak mu to ve dvou na výjezdech z dědiny jede. Podstatně víc než jsem nečekal. asi tedy nejal za 3,6 litru,ale
jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5
Roman2bk píše: jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5
Hlavne na jedne silnici horsi kvality mi dalo celkem zabrat se jednomu V-Stromu vzdalit. Nekdy se mi po te univerzalnosti styska, ale litr je litr. Skoda ze litrovej V-Strom je tak tezkej a ma vejs sedlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Trochu to přikládám tomu, že tady jezdím přeci jenom sportovněji oproti zahraničí, a určitě méně kvalitnějšímu benzínu.
Jinak s autem to bylo to samé. Po našich dálnicích česká nafta 5,5, ta samá dálnice DE,AT zahraniční nafta 4,5 -> tak teď babo raď čím to je....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
S gs500 jsem sice umněl za 4.5 ale běžně 6-7litrů, s XJ900diversion to taky šlo za 5.5 ale běžně tak 7-8,5 l/100km a r1150r umí taky 5.4 ve dvou s plnou polní, ale normálně spíš těch 6.2-6.8 l/100km a teď k Vstromu. Ten mě fakt zajímá , mám osobmí zkušenost na cestě kolem 3000km (převážně dálnice)za čtyry dny kdy při srovnatelné rychlosti cca 135km/h podle gps žral strom650 o dva litry na nádrž víc než moje r1150r. Já tankoval cca 19litrů - strom cca 21litrů a nebylo to že by byl zrovna nějak benzínožravý kus - prostě vyšší otáčky... Loni jsem měl půjčený nový model asi na tři hoďky. S přítelkyní bez bagáže. Neděle - vymotání z Prahy - kolem Karlštejna a okolí bez nějakých velkých emocí, zpět po dálnici, zkouška máximálky, ale pak podele tacho 140km. Než jsem vjel na dálnici tak mně digitální palubka ukazovala 6,4 l/100 Jak jsme tomu vrknul tak tam bylo rázem přes 7 a při tom dojezdu se to ustálilo na 6,8. Celkem najeto kolem 80km. Co chci říct. 650strom je užasná mašina, ale když někdo tvrdí že tomu celkem dává nebo jede svižně a motka mu žere 4,5l na 100km ... moc tomu nevěřim.
1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
takovým stylem radši budu sedět doma
já jel ted s SV650 ve 2, brašny a vzadu kufr a po dálnici jsem se nedostal pod 5,9 litru,ale fakt cestovně skoro pořád 160 kmh
výletově ve 2 na dovolené v kratasích jsem měl 4,9
Spolu z manzelkou + plny kufor - cca 180 kg
Z PU do cesk. Budejovic spodom CR popri hranici cca 360 km, druhy den z CB do Mariazell a trosku poblbnutie v alpach a naspat 535 km, dalsi den cesta domov cez A a nasledne cez moravu naspat cca 400 km.
Obce 50-60 km/h , mimo obce 100-110 km/h, dialnice nemusim takze som vynechal, takisto nevyhladavam hlavne tahy, ale zatacky si myslim viem uzit - a v alpach ze ich bolo.
Prve dve tankovania mi vyslo skoro uplne rovnako po cca 410 km necelych 18 l. tretie tankovanie som mal presne 18 l po 390 km. (skratka tankovanie na najblizsej pumpe ked zacala blikat kontrolka - dielik este nie).
S motorkou sa este len zoznamujem a som snou zatial velmi nadseny - takze o ostrejsie vyjazdy nebolo nudza (clovek stale skusa ako to ide :D )- oproti jednovalcu co som mal pred tym je ten zatah parada - sice linerany ale pekne to zrychluje.
Priemer mi vysiel cca 4,4 l/100km.
Naposledy editováno 11.09.2013 22:06:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 15 | 4.10.2024 v 16:07 Metric |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 23 | 2.10.2024 v 12:11 autocross |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |