paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
19.5.2012 v 09:04
Ahoj,
než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !

Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:



17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska


10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR


Vychází mi z toho několik věcí:

1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.

2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo

3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů

Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži


(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )

A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.


Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 15:54 | Nahoru | #121
Já mám V-strom s vysokým plexi o Givi.
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.

Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 15:59 | Nahoru | #122

kchrz píše: Já mám V-strom s vysokým plexi o Givi.
Po Praze (docela to honim) mi žere cca 5.3l / 100km.
Včera jsem byl na otočku v Drážďanech, ve dvou, po dálnici cca 150-170 Km/hod většinu cesty a postřeba byla odhadem kolem 7l/100km.

Tak my mne jen tak zajímalo, zda li má větší vliv na spotřebu větší odpor vzduchu vysokým plexi, vyšší rychlostí a nebo váhou se spolujezdcem.



Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 16:03 | Nahoru | #123
Jojo, v rychlosti kolem 160-180 myslim točim kolem 6-7k.
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 16:09 | Nahoru | #124

kchrz píše: Jojo, v rychlosti kolem 160-180 myslim točim kolem 6-7k.
Motor by asi měl sílu táhnout dál, ale přijde mi, že to už ve 160 plave, kažej poryv větru je hnusně cejtit. A nebo na to jen nemám koule



Tak to si mel jet treba na BMW F650 - to se ve 160 vlnilo uplne neskutecne, proti nemu je V-Strom vzorem stability (zase o to bylo BMW pohodlnejsi na rozbitych silnicich). Motor ma silu tahnout do tachometrovejch 200 (rocniky 04-06 bez limitace), ale to uz fakt neni ono, rozumnych je tech 180.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 17:43 | Nahoru | #125

SirIndy píše: Urcite ta vyssi rychlost, pokud si dobre pamatuju tak na tuhle rychlost je potreba tocit pres 7000 otacek? A v tu chvili je uspornost motoru pryc.



Souhlasím s tímto názorem,já mám osobně taky vyzkoušeno na mým stromu čím je rychlost vyšší i spotřeba jde nahoru.Dokonce bych si dovolil tvrdit i to plexi a třeba i kufry při rychlejší jízdě kladou větší odpor vzduchu,tznm.že i větší spotřeba benálu (ale to asi není nic nového).....

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 17:58 | Nahoru | #126
Né, to je snad jasný. Člověk nemusí mít vysokou školu, aby pochopil, že naloženej, s kuframa bude spotřeba vyšší :))

Spíš jsem to myslel tak, jestli bude rozdíl ve spotřebě při stejnym naložení, stejné rychlosti ale s jinak vysokym plexi.

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 20:23 | Nahoru | #127
Takže.. Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti tedy 2x větší rychlost = 4x větší odpor a tudíž i razantně vyšší spotřeba. Ani velikost plexi, ani kufry nebo spolujezdec neovlivní při normální jízdě spotřebu tolik, jako vysoká rychlost. Trochu jsem si to pamatoval, trochu to jde najít na internetu

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 21:10 | Nahoru | #128
Dneska 200km a tankoval jen 8L stoho 50km teren,na KLE 500 taky hezky vykon ve spotrebe.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.5.2012 v 21:20 | Nahoru | #129

Hetfild píše: Dneska 200km a tankoval jen 8L


Jsem na tom podobně:
Také 200 km
Akorát toho benzínu bylo 2x tolik tedy asi 16 L
z KTM LC4 v terénu

Sleduji toto vlákno, protože o V-Stromu uvažuji do budoucna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.5.2012 v 11:10 | Nahoru | #130

Buni píše: Tahle spotřeba se mi povedla taky na šestce, ale byl to fakt extrém. Normálně jsem se pod pět litrů nedostal ani při pohodovej jízdě.



Jo, to se nedá :) normálně jezdím tak za 5,5 - 6 :)

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.5.2012 v 13:39 | Nahoru | #131

Danke píše: Jo, to se nedá :) normálně jezdím tak za 5,5 - 6 :)

a já na litru jezdím taky mezi 5-6l, sice nejezdím pořád kudlu, ale taky to nijak nešolíchám, takže jak malej, tak i velkej strom budou na spotřebu fajn

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.5.2012 v 15:14 | Nahoru | #132
s dl650 jezdím za 5 ale na dálnici při 180(maximálka) bere 10,takže jezdím do 130 a jsem zase na těch 5

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.5.2012 v 15:48 | Nahoru | #133
Včera jel přede mnou šestkový strom a musím přiznat,že jsem čučel jak mu to ve dvou na výjezdech z dědiny jede. Podstatně víc než jsem nečekal. asi tedy nejal za 3,6 litru,ale

Naposledy editováno 28.05.2012 15:49:16

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 11:59 | Nahoru | #134
mamlas1> 10l?! TO je hustý, já to napočítak kolem 7-7.5, jel jsem Praha-Drážďany a zpět, cca 150-170/hod celou cestou (krom tý části bez dálnice).

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:03 | Nahoru | #135
Já u K1300R po víkendové cestě z Moravy 7,3. Jela i slečna, takže komorně. Pouze okresky do cca 160ti, dálnice žádná. Na ten reaktor myslím dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:11 | Nahoru | #136
Já mám u Stroma zatím rekord 3,52L/100km.
Ale to jsem se snažil (decentní rozjezdy, mírně s plynem atd.).

Byl to asi 400km přesun po českejch/německejch okreskách

Běžně víkendový vyjížďky jezdim kolem 4-4,5L/100km.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

29.5.2012 v 12:12 | Nahoru | #137
foky> Já mám V-stroma nově, ujel jsem zatim cca 2k, ale pod 5.3 se nemůžu dostat. Ovšem je to jízda po měste v provozu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

8.6.2012 v 23:18 | Nahoru | #138

Kov píše: Včera jel přede mnou šestkový strom a musím přiznat,že jsem čučel jak mu to ve dvou na výjezdech z dědiny jede. Podstatně víc než jsem nečekal. asi tedy nejal za 3,6 litru,ale



jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

9.6.2012 v 00:39 | Nahoru | #139

Roman2bk píše: jo jo, když se točí, tak jede jak namydlený blesk
a myslím že nikomu ani nevadí, že při sporotvní jízdě bude mít spotřebu vyšší, než třeba 4,5



Hlavne na jedne silnici horsi kvality mi dalo celkem zabrat se jednomu V-Stromu vzdalit. Nekdy se mi po te univerzalnosti styska, ale litr je litr. Skoda ze litrovej V-Strom je tak tezkej a ma vejs sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

9.6.2012 v 10:56 | Nahoru | #140
Roman2bk> K hlavnímu tématu: mě to nepřekvapuje vůbec. Jel jsem zhruba stejnou trasu a na litrovém Varanu jsem se motal od 4,5 do 5 litrů i v Alpách. Jakmile jsem dal český benzín jsem okolo 6litrů.
Trochu to přikládám tomu, že tady jezdím přeci jenom sportovněji oproti zahraničí, a určitě méně kvalitnějšímu benzínu.
Jinak s autem to bylo to samé. Po našich dálnicích česká nafta 5,5, ta samá dálnice DE,AT zahraniční nafta 4,5 -> tak teď babo raď čím to je....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.6.2012 v 10:20 | Nahoru | #141
Macek NX> tak to jsem zvědavej, až natankujeme na Ukrajině. Abych se ještě nedivil, že u nich bude taky lepší benzín

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.6.2012 v 18:27 | Nahoru | #142
tkubik2004> Tak to je klidně snad i možný

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

26.6.2012 v 23:19 | Nahoru | #143
Mně vždycky baví když slyším jak strašně málo ty motorky žerou..
S gs500 jsem sice umněl za 4.5 ale běžně 6-7litrů, s XJ900diversion to taky šlo za 5.5 ale běžně tak 7-8,5 l/100km a r1150r umí taky 5.4 ve dvou s plnou polní, ale normálně spíš těch 6.2-6.8 l/100km a teď k Vstromu. Ten mě fakt zajímá , mám osobmí zkušenost na cestě kolem 3000km (převážně dálnice)za čtyry dny kdy při srovnatelné rychlosti cca 135km/h podle gps žral strom650 o dva litry na nádrž víc než moje r1150r. Já tankoval cca 19litrů - strom cca 21litrů a nebylo to že by byl zrovna nějak benzínožravý kus - prostě vyšší otáčky... Loni jsem měl půjčený nový model asi na tři hoďky. S přítelkyní bez bagáže. Neděle - vymotání z Prahy - kolem Karlštejna a okolí bez nějakých velkých emocí, zpět po dálnici, zkouška máximálky, ale pak podele tacho 140km. Než jsem vjel na dálnici tak mně digitální palubka ukazovala 6,4 l/100 Jak jsme tomu vrknul tak tam bylo rázem přes 7 a při tom dojezdu se to ustálilo na 6,8. Celkem najeto kolem 80km. Co chci říct. 650strom je užasná mašina, ale když někdo tvrdí že tomu celkem dává nebo jede svižně a motka mu žere 4,5l na 100km ... moc tomu nevěřim.

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.6.2012 v 06:40 | Nahoru | #144
Maho> To že při dálničních přesunech bude úspornější GS je celkem jasný. 135 dle GPS bude skoro 150 tachometrovejch a v těchle rychlostech už malýmu stromovi spotřeba leze dost nahoru. Měřit spotřebu na 80km trase je o ničem, ještě se zkoušením maximálky. Já za 40tis km na stromovi měl průměrnou spotřebu na nádrž větší než 6 litrů tak asi ve 2 případech. Běžně těch 4,4-5,5 dle toho jak moc jsou v tom dálnice. A to jezdim ve dvou a často se třema kuframa. Palici nejezdim, ale kochálista taky nejsem. To že tý spotřebě nestromkaři nevěřej, mě jen utvrzuje v tom, že jsem vybral dobře (nejenom kvůli spotřebě)

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

27.6.2012 v 16:48 | Nahoru | #145
O víkendu jsem měříl spotřebu(400km) varana, ale na vervu 100. Těsně přes pět litrů při běžné jízdě přes SK,tzn několik měst + mimo obce do 130-ti.
Edit: Ve dvou s kuframa.

Naposledy editováno 27.06.2012 16:49:32

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

28.6.2012 v 19:18 | Nahoru | #146
ahoj všichní ještě k té spotřebě u v- stroma 650,sohlasím že se dá opravdu jezdit za 3.6 litru,měl jsem caponorda a po všech úpravách jsem jezdil za 5.1 až max 6litrů

1 reakcí na tento příspěvek Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

10.9.2013 v 22:04 | Nahoru | #147
nechápu jak to jezdíte,když tu všichni s Vstromy a SV 650 jezdí za 3 nebo 3,5 litru
takovým stylem radši budu sedět doma
já jel ted s SV650 ve 2, brašny a vzadu kufr a po dálnici jsem se nedostal pod 5,9 litru,ale fakt cestovně skoro pořád 160 kmh
výletově ve 2 na dovolené v kratasích jsem měl 4,9

(reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.9.2013 v 19:34 | Nahoru | #148
Kovi> Uplně normálně. Mimo obce těch 95-100, v obcích 50-55, v zatáčkách na stupačky aji ve dvou a skuframa těch 4-4,5l/100km. Teď jsem jel ve 2 lidech Polsko, hodně blby cesty a pomalá jízda a spotřeba 3,8. Včera jsem jel sólo, s kolegama s 1200 ADV a XL700, zatáčky na stupačky tentokrát dost nepředpisovy rychlosti všude a spotřeba 4,7. Přes 5l se skoro nemužu dostat a málokdy se nudím (na dálnicích se zdržuju minimálně). Ale kámoš měl SV650 ´03 (první stříkačka) 25kW a jezdil kolem těch 5l. Po otevření na plnej vykon se málokdy dostal pod 6l a nejezdil zdaleka tak jak já

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

11.9.2013 v 22:03 | Nahoru | #149
Cez vikend som mal prvy vylet na Stromovi 650 K8.

Spolu z manzelkou + plny kufor - cca 180 kg

Z PU do cesk. Budejovic spodom CR popri hranici cca 360 km, druhy den z CB do Mariazell a trosku poblbnutie v alpach a naspat 535 km, dalsi den cesta domov cez A a nasledne cez moravu naspat cca 400 km.

Obce 50-60 km/h , mimo obce 100-110 km/h, dialnice nemusim takze som vynechal, takisto nevyhladavam hlavne tahy, ale zatacky si myslim viem uzit - a v alpach ze ich bolo.

Prve dve tankovania mi vyslo skoro uplne rovnako po cca 410 km necelych 18 l. tretie tankovanie som mal presne 18 l po 390 km. (skratka tankovanie na najblizsej pumpe ked zacala blikat kontrolka - dielik este nie).

S motorkou sa este len zoznamujem a som snou zatial velmi nadseny - takze o ostrejsie vyjazdy nebolo nudza (clovek stale skusa ako to ide :D )- oproti jednovalcu co som mal pred tym je ten zatah parada - sice linerany ale pekne to zrychluje.

Priemer mi vysiel cca 4,4 l/100km.

Naposledy editováno 11.09.2013 22:06:57

Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů

12.9.2013 v 18:02 | Nahoru | #150
no jó takovým tempem to jo to jezdím i na dovolené s GSXR 1000 za 5 litrů
u toho SV udělá ta dálnice protože motor má pořád 7tis otáček a skoro plnej
v takovým režimu si myslím,že litrovej motor bere méně jelikož se válí na půl plynu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom Sally06 0 9.10.2024 v 07:18 Sally06
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 15 4.10.2024 v 16:07 Metric
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 23 2.10.2024 v 12:11 autocross
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ


TOPlist