chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s úpravou (tuning) seriového výfuku u Ducati Monster 1100 EVO r.v. 2012. Cílem je zlepšit výkon/zvuk. Podle toho co vím je výfuk standardne limitovaný kvuli predpisům EU, aby splnoval emise.
Dík za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Když už půjdeš cestou co ti raděj ti, co o tom, v případě Ducati, moc ponětí nemaj (třeba jako kolega nademnou)...dej si záležet ať dotyčný věrně okopíruje tvar a průměry svodů od Termixu.
Dokud necháváš katík a dáš jen koncovku, bude to jezdit i s origo mapou - dovoluju si odhadovat. Zvaž kam až chceš zajít a kolik chceš vysolit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
A investovat do filtrů, svodů, možná nevhodných koncovek, jednotky a ladění na brzdě jenom proto, aby mi to jelo aspoň stejně dobře jako originál, to je opruz.
Ty termixy s jednotkou jsou taková jistota, ale je pravda že prachy to jsou nehorázný. Sám to řeším u Corsara a celou zimu budu přemejšlet co s tím
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Tam se dodá PCommander a ladí se. Duckna má ECU a na ní exsitujou odladěný mapy(čti moto managementy). Takže nejlevnější je vždy najít co nejvíce podobnou vatriantu vejfuků - průměry, dýlky atd. a pak se začít modlit, aby to sedlo s tím moto managementem co má třeba Termix, nebo Akrap (ostatní výrobci stejně většinou jedou podle managementu Termixů, kterej to odlaďuje spolu s Ducati) ...pak se ladí jen trim, vzduch na bypasech, podtlaky (což je taky dobrá alchymie) ...co se dějě po otevření klapy za "close loop" už je věcí pevnejch hodnot nastavenejch v managementu. PCommanderem ale nehneš kupříkladu s předstihem (kterej se při racemapách u Duckny zvedá), aspoň co já jsem zjišťoval. Tam to jen krmíš, za pomocí lepšího sání a výplachu
z.a.j.o.c.h píše: Franco82> Zase na druhou stranu, v takovým RP tuningu dělají i racingový výfuky, tak ty by mohli vědět co a jak... .
ono ladit japonskej čtyřvál a vysokootáčkovej, nízkozdvihovej dvouhrnek jsou docela rozdílný disciplýny, bych řekl...ačkoli cíl je stejnej, musí se jít asi trošku jinejma úskalíma...
Prostě 4vál nikdy nebude reagovat na nedoladění tak markantně jako dvouhrnek, kde mu dva válce na dovyvážení chodu chyběj (zejména v úplným spodku)
1 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Motor má evidentně lepší chod pod 4trpm, lepší průběh mezi 5-7t rpm a jestli to navrchu má 7HP navíc to fakt nepoznám. Jen už to krásně ducá na 1000rpm na volnoběh a neškube to v přechodu mezi zavřeným a otevřeným plynem.
Na okruhu na motor pomalinku dostanu 848 na výjezdu, takže by to přes 130HP mělo mít ...ale to není důležitý...důležitý je, že s tím už jde jezdit po městě (a spouští to alarmy kolemstojících aut )
Samozřejmě je nejdůležitější to, že to rozhouká auta na ulici
Takže, pokud jde člověku JEN o zvuk, jde tam většinou strčit jen koncovku za katík, nechat filtr a jezdíš vesele dál.
Jak hrábneš do svodů, začíná nejistá a někdy trnitá cesta. Bez katíku/lambdy by to ani nemusel jet, dokud tam je stará mapa (já měl svody se závitem na lambdu) - ale střílelo to při každým ubrání a přidání plynu. Prostě ani lambda nedoladila směs v rozmezí co ovlivní.
Takže jiná mapka(první vůbec nefungovala,byla na jinou jednotku), druhá frčela (ale hrozně žrala, otáčky volnoběhu nešly stáhnout pod 1300rpm a motor byl neustále mezi70-80°C i v pařákách - takže bohatý), třetí už funguje tak jak má(poladily se podtlaky, synchro klapek, trim dávky paliva) otáčky ducaj na 1000rpm, spotřeba pod/kolem 9l/100km. Motor jde od spodku bez cukání a na středu výrazně posílil.
No, trvalo to asi rok...ale už mám vystaráno
2 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
e: nejsem o moc lepší, taky jsme ladili natřikrát ...
Naposledy editováno 01.11.2012 11:17:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Druhá mapa zase byla hrozně bohatá (přecijen nemám roury o průměru 50mm)- na vrchu to jelo fakt fajnově, ale spodek byl uhrkanej a moc s tím nešlo dělat. Blbě to startovalo teplý.
Třetí mapka se nahrála, otevřel se vzduch (co byl na volnoběh úplně zavřenej), poladilo se to a teď startuje za tepla i studena na dvě otočky. Motor jede jak máslo(tedy v intencích krátkozdvihovýho dvouválu) ...
U Ducati máš dvě možnosti - buď Termix - hned napoprvý, nebo laboratoř ...
Jestli půjdeš do Monstera s Testastrettou, pomůžu. Moje cesta je už prošlapaná a otestovaná
Stev > no ono tady na fóru to takhle "zbastlený" předemnou nikdo neměl...takže nebylo moc co schánět za info. V Ducati ti řeknou, že uměj jen "vyměnit" Termixy ...takže co zbývá, že?
- Přeprogramovat ECU, Lambdasondu = off, Klapka = off, max. otáčky = + 500 U/min
- při nízkych otačkach motor táhne mnohem lépe
- laděný výfuk bez katalyzátora
- Vzduchový filtr od BMC, upravený airbox
bmc fltry
- 14vej pastorek
- 41kový převodník
11ctka má vzadu přívěru ? (ty klapko?) ...já myslel že to maj jen SSka ...ale nový Monstery zas tak neznám.
Ale jinak na to jdeš správně ... jen si rozmysli, jestli chceš jen zvuk - tedy nechal bych katík a nesral se s tím, nebo i výkon ...pak ti nic jinýho nezbejvá- ale zacvakáš tak 40-50t CZK, na to se připrav
2 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Jestli je tam vyšší výkon tak to faktnevím jinak je tam vše co tam bylo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
Civa píše: Tomas_> to me taky zajima, ty origou jsou pekny, skoda je dat do police. jaky pak praseni origo, vylepseni :)Tomasi popis to vic!
.... není co popisovat takovej originální zvuk jinak nevykouzlíš a je to otázka financí do 1000,- oproti laděnejm koncovkám za desetitisíce. Stačí rozdělat, upravit vnitřek (odebrat kur--tka zvuku) a zase krásně zadělat
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spotřeba Ducati Monster 1100 EVO | Tomassino92 | 12 | 25.3.2020 v 11:13 GrametS |
Zkušenosti s ducati Monster 11OO EVO Ducati Monster 1100 EVO | Tomas_ | 13 | 31.12.2019 v 16:12 robozaho |
Monster 821 vs Monster 1100 EVO vs ... Ducati Monster 1100S, Ducati Monster 1100 EVO, Ducat... | zelva0007 | 27 | 23.12.2019 v 21:08 robozaho |
Ducati Monster alternativní zrcátka Ducati Monster 696, Ducati Monster 1100, Ducati Mons... | GrametS | 7 | 27.6.2018 v 12:54 P_B |
Výměna zadní pneu na M1100EVO Ducat... Ducati Monster 1100 EVO | haverlo | 13 | 20.12.2016 v 21:26 miramara |