mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.
Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?
např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html
Děkuji Petr
Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
Bubak-z-Nemecka píše: ... neni jich malo, spolehlive jsou, udrzbu maji v nekterych ohledech specifickou a danou konstrukci, nicmene neni to ani moc slozite ani extra drahe. Vice spis zde: http://www.bmwgs.cz [/quote]tady se o RT moc nedoví
3 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
Mě se na 1100 zlomilo plastové vodítko napínáku, nutné půlení. Kámoš na 1150 byl v servisu na vozíku 3x, jednou vylágrované zadní ložisko a to jezdil do práce do Madridu, takže šetřit na servisu nemusel, dělali mu ho v Německu. Jednou jsem v českém servisu viděl zlomené pouzdro kardanu (1150), o vrtoších elektroniky novějších BMW škoda mluvit.
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
naprcccs píše: nevím jak RT, ale ná GS teda udržba drahá je.. a podle mě teda složítá !
S Tvou zkušeností bych asi napsal totéž, ale obecně to podle mého neplatí.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
Sema píše: S Tvou zkušeností bych asi napsal totéž, ale obecně to podle mého neplatí.
máš pravdu.. ale myslím si, že na tom prostě něco je.. když to funguje tak není problém , horší je když se to posere.. prostě jsem nebyl zvyklý, abych dal za měsíc do motorky za servis 22000!
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
Fananek-Jarda:policajti jezděj co se jim koupí.Výběr řešej povětšinou obálkový motivace stejně jako u nás+ schopnost a ochota fabriky zajistit servis...
Kámoš to má ve dvanáctce a nijak zvlášť se mu to nesere(kupoval téměř nový původ ČR).I když nevim,proč si koupil takovýho macka,když najede polovinu co já na naháči??? Žere mu to trochu olej,má fpíči kontrolu paliva(plovák,dráty???),docela oxidujou kontakty na origo držíku navi,semtam chybový hlášení a vůbec takový věci co běžně tupouni přisuzujou italskejm motorkám...Třeba ještě těsnění na kardanu-únik tý trošky oleje.Každopádně zatim všude dojel(když to ráno nastartoval),žere to málo a je to už na pohled pohodlný.
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší
V rámci svolávaček mi vyměnili kardan, kroužek imobilizeru a ještě něco na brdový hadičce. Ne že by se to vysralo, ale preventivně. Teď by to tedy mělo být bez much. Ano slyšel jsem že se občas někomu vysype kerdan, ale vždy je to jen zanedbanou údržbou. Stačí jen kontrolovat jestli nelíná simering. Co se týče spojky tak lamela se "preventivně" mění v 90tis což je myslím dost a vydrží i jednou tolik. Je tam trochu víc práce jak s mokrou spojkou. Kardan si průměrně zručnej člověk vymění, zkontroluje, opraví sám.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
zmulin píše: novej:Proč by ne?Dyk to má stejnej,jenom malilinko jinak naladěnej motor?! Nechci kecat,ale s GS by to mělo mít dokonce shodnej i rám.
EDIT: ..s tim souvisi potreba davat kuwrefskej pozor pri nakupu, pac treba na predek naborenej bawor je docela pruser, pokud to neopravi fachman vymenou za zdrave/nove dily. Tady je nejake rovnani a ladeni nesmysl...
Naposledy editováno 08.11.2012 09:44:39
Tazitaz píše: ESko mam 4 roky a do servisu jsem ještě nemusel.Každej rok jezdim do Plzně za známym na seřízení klapek a všechno možný si promažu.Jinak gumy,filtr,olej.Do kardanu hypoid,měnim ho po 20000km.Všechno co na tom dělám zvládnu doma nebo v normální autodílně.Něco jinýho je vyměnit spojku při 70000km,nebo když odejdou tlumiče na podvozku.To pak je darda.
No tlumiče, když uděláš repas a nový pružiny tak se vejdeš u obou do 10 000,- ;)
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
Naposledy editováno 08.11.2012 10:33:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší
Dovolím si nesouhlasit ...
Olej do kardanu (interval 10 000Km) - 68Kč (možnost že odejde ložisko zadního kola je v cca 100 000 Km cena: ložisko - 1600Kč, gufero 600Kč, 2x ložiska u koncového převodu 2x800Kč + nějaký drobný za práci.)
Olej v motoru (interval 10 000Km) - 170Kč/l + 200Kč za filtr
Olej do převodovky (interval 20 000Km) - cenu si nepamatuju, ale je to pár korun
Výměna gufer a oleje v předních vidlicích (mě začala téct jedna vidle po 90tis. km) - cca 1500Kč i s prací
Repas originálních tlumičů (po 100 000 km byly prostě KO) repas 4900Kč, nové Hyperpro pružiny 4500Kč.
Teď mě čeká výměna brzdvých destiček cca 2500Kč a výměna zadního kotouče cca 3000Kč
Když chce klasický servis si uděláš doma, na výměnách kapalin nic není, seřídit ventily dokáže i dítě ze základky ... diagnostickou jednotku když chceš pořídíš za 3500Kč a uděláš na tom zbytek ...
To že koupím motorku, které horko těžko znám původ a hned se s ní vydám do Turecka a v půli cesty mi klekne spojka ... Však už jsme si o tom psali Neber to špatně, ale provoz BMW mi nepřijde mega drahý ... navíc dostupnost náhradních dílů a to se bavmíme i o starých dvouventilech ... je hoooodně rychlá ...
Takže za mě, BMW rozhodně není motorka pro horních 10 000, ale pokud ji chceš, tak si ji kup ... je jen potřeba pořádně vybírat, ať nedopadně člověk jako Naprc (a to nemyslím špatně starouši )
Edit: Posledně jsem dal za servis 4200,- (bylo v tom 1500 za práci) - Výměna oleje, olej. Filtr, olej převodovka, olej kardan, vzduch. Filtr, palivový filtr, řemen, svíčky
A předtím 2700Kč - motorový olej, olej. Filtr, olej koncový převod, ventily, synchro, diagnostika, natažení elektro přídavných světel
Tož ještě k těm neskutečným enormním nákladům za servis
Naposledy editováno 08.11.2012 11:33:57
A jen aby bylo jasno, značku jako takovou nebráním, jen píšu vlastní postřehy ... a dokonce i ti kámoši, co mají kámoše, co mají BMW si taky nic moc nestěžují
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW
Pořád to všechno stálo na chodníku v neustálém dešti a jezdilo to...tak to asi bude dobrý...jinak o tom vím prd
Akorát mám jednoho kámoše, co mu z toho furt teče olej kolem víčka na nalévání, ale to bude asi vyjímka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdove hadice metraz + koncovky : ... BMW R 1150 RT, KTM EXC 300 | oration | 4 | 28.6.2024 v 08:48 Amtk |
BMW R1150 RT odvzdušnení brzdy BMW R 1150 RT | frool | 7 | 3.6.2024 v 10:55 JMan |
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 49 | 28.5.2024 v 09:27 FrancisR |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |