Téma: Ojnice PROX 4T - velké zklamání
 
10.11.2012 v 11:21
Ahoj,

jakkoli nechci dělat žádné firmě negativní reklamu, o tuto zkušenost se s Vámi ač nerad podělím. Po cca 80ti hodinách jsem se na své RMZ 450 rozhodl o preventivní výměnu ojniční a pístní sady ( je pravda, že vzhledem ke stavu origo součástek to bylo zbytečné, jenže řeči typu "to se mění na 50ti hodinách, jinak to klekne a zkurví celej motor" mě přece jen přesvědčily - takže jsem víceméně zánovní díly měnil za nové. Zvolil jsem značku PROX, se kterou jsem ze 2T měl dobré zkušenosti, a cenově vychází celekm rozumě. Jenže - už když díly dorazily, bylo nám s tátou divné, že na horním oku ojnice není oproti originálu bronzové pouzdro, ale jde to tam prostě "ocel na ocel" (4T nemá vložené jehlové ložisko, funguje to pouze kluzně). No ale co, věřili jsme, že výrobce ví co dělá, jede to víc lidí, tak proč ne. No a resumé - po 30ti hodinách provozu je to horní oko i pístní čep KO, jen štěstí, že se nic nestalo s válcem ani pístem. Takže mě pro ušetřené cca 2000,-, což je rozdíl v ceně Prox vs. originál čeká další a úplně zbytečné půlení motoru a opět nová ojka . ještě podotýkám, že na motoru olej měním po 6ti hodinách a jedu Q8 plnou syntetiku, přičemž k žádné "olejové závadě" nedošlo. Prostě PROX ten vrch dokonale zprasil a nikomu tento výrobek do 4T motoru nedoporučuji . Holt někdy se skutečně vyplatí připlatit a tato zkušenost mě vede k tomu použivat minimálně do motoru v budoucnu již pouze OEM díly

1 reakcí na tento příspěvek Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 11:44 | Nahoru | #1
Peto ani se tomu nedivim...Ten prox se mi zda jako lowend.
Bez toho bronzoveho pouzdra bych to tam ani nedal. Vosiracka pekna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 12:02 | Nahoru | #2
z-x-r> Já ho vybíral podle toho, že je to asi jediná firma, která (i když "údajně") ty díly vyrábí ještě v Japonsku...zbytek už je Čína, Taiwan atd....no,bohužel na to jebou už i tam

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 12:07 | Nahoru | #3
tak to je hnus ještě že na mojí moto stojí originál mín než tyhle náhražky

(reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 12:22 | Nahoru | #4
PetrTM> no ja myslim ze jestlize tam nedaj bronzove pouzdro..ktere se dava do osranych motorek viz ted nechci kecat kde se to resilo ale jestli nekacam sv650 a tam se to resilo take ktera je jen rozpoctovka na chvili a hodit ze skale.

Ale to stejny zde pise kluk v jinem vlaknu o nicasilu co servisuje motorky a pise ze origo je jasne nej jak valec tak pist.

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 12:48 | Nahoru | #5
Pritom pisty Prox maji docela dobrou povest. Bez problemu mi slouzi v obou endurech.

1 reakcí na tento příspěvek Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 12:54 | Nahoru | #6
Nestraš, já nechaval dělat motor cca před 15mth a ojku myslím od proxu mám.

Každopádně mě to jen utvrzuje v nazoru že je nejlepší použít origo díly a jelikož na jaro planuju nové KX250f tak se toho budu držet, ty ceny sou srovnatelné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 13:17 | Nahoru | #7

Everts72 píše: Nestraš, já nechaval dělat motor cca před 15mth a ojku myslím od proxu mám.

Každopádně mě to jen utvrzuje v nazoru že je nejlepší použít origo díly a jelikož na jaro planuju nové KX250f tak se toho budu držet, ty ceny sou srovnatelné.



Srovnatelne asi jak ktere, treba na moji Suzuki DR-Z by origo klika+ojnice stala 17000, americka HotRods byla za 7000.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 13:38 | Nahoru | #8
SirIndy> Záleží taky na motorce, u krosek sou ty ceny jiné, jen kdyby se to nemuselo kupovat furt dokola

Ty si měnil kliku? nebo to byl jen příklad

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 13:40 | Nahoru | #9
I na fotkách to vypadá že tam fakt není pouzdro



přitom zmiňované Hot Rods ano



i když obojí brát s nadhledem, protože u všech 2T/4T ojnic mají stejnou ilustrační fotku

(reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 13:54 | Nahoru | #10

Everts72 píše: SirIndy> Záleží taky na motorce, u krosek sou ty ceny jiné, jen kdyby se to nemuselo kupovat furt dokola

Ty si měnil kliku? nebo to byl jen příklad



Jo menil, jak velka to asi musi byt smula, kdyz cloveku na motorce jako je DR-Z praskne cep kliky?

1 reakcí na tento příspěvek Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 14:01 | Nahoru | #11
jj, Hot Rods tam futro mají, ale údajně kvalita zbytku také není nijak moc slavná . A popravdě už moc nechci ušetřit nějakou dvojku a za chvíli ten motor půlit zase. Je smutné, jak jdou sice dolů ceny, ale ještě více klesá kvalita

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 14:03 | Nahoru | #12
Mi na KTM teď mění ložiska na klice, druhovýroba 1200Kč/ks, origo 1600Kč. Tam není nad čím váhat.. Otázka je, jestli ty nové origa vydrží to co ty ty původní..

1 reakcí na tento příspěvek Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 15:52 | Nahoru | #13
Ojnice Prox nevydržela ani na 250 2T,po 25 mth začalo něco pěkně klepat v motoru a horní oko ojnice po smrti.Tak se dala ojnice od Hot Rods a najeto na ní momentálně 80 mth a naprosto bez vůle.

(reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 16:46 | Nahoru | #14

Milos125 píše: Ojnice Prox nevydržela ani na 250 2T,po 25 mth začalo něco pěkně klepat v motoru a horní oko ojnice po smrti.Tak se dala ojnice od Hot Rods a najeto na ní momentálně 80 mth a naprosto bez vůle.



Vlastne pri te smrti kliky tam taky byla ojnice Prox a nahore mela trochu vuli, myslite ze to mohlo zpusobit ten problem s klikou? Ale to by asi drive zacalo klepat ne?

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 16:59 | Nahoru | #15
Slyšel jsem, že na 4t se neoriginální ojnice vůbec nevyplatí dávat. Oproti originálu prý vydrží znatelně míň.

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 18:26 | Nahoru | #16
No popravdě jsem dopadl ještě docela dobře, na výměnu je "jen" ojka. Trošku jsem koukal po netu a našel pár informací o ojnicích od Wiseca - obrázek je víc než tisíc slov....brrrr...

jedna: [img]

a další:

a do třetice:



Všechny údajně po cca 10ti hodinách na 250 4T. Tak to je Prox ještě zlatej

Naposledy editováno 10.11.2012 18:28:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 18:32 | Nahoru | #17
PetrTM> Přitom na 2T dávají Prox do prvovýroby (Gas i TM).. Kolik snese spodek na TM 300? Letos jsem toho moc nenajel cca 40 mth,celkově mám tak do 150 mth,tak nevím jestli mám půlit, nebo udělat jen píst, případně nikasil a velkou repas nechat na příští rok, protože počítám,že přidám tak 50 mth.? Nemáš zkušenosti s nikasilem ze zahraničí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 18:35 | Nahoru | #18
David-gas> Na GG jsem dával ojku na 180ti hodinách (Proxáckou ), ale asi by tam ještě chvíli vydržela - vůle byla skutečně jen decentní. No ale ty táháš víc, tak bych asi na 150ti už konal.... S tím nikasilem nevím, tuhle tu někdo psal, že posílal přes Gottwaldy do Holandska a kvalita je oproti českýmu úplně někde jinde a cenově jen asi litr navíc.

(reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 18:44 | Nahoru | #19

David-gas píše: PetrTM> Přitom na 2T dávají Prox do prvovýroby (Gas i TM).. Kolik snese spodek na TM 300? Letos jsem toho moc nenajel cca 40 mth,celkově mám tak do 150 mth,tak nevím jestli mám půlit, nebo udělat jen píst, případně nikasil a velkou repas nechat na příští rok, protože počítám,že přidám tak 50 mth.? Nemáš zkušenosti s nikasilem ze zahraničí?



Pokud chceš kontakt na Nicasil do Holandska, napiš do PM. Mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti, Českej "nicasil" už nikdy!!!

(reakce na) Ojnice PROX 4T - velké zklamání

10.11.2012 v 18:53 | Nahoru | #20
PetrTM> No s tím taháním to není tak horký.. Asi to nakonec přes zimu udělám komplet.Válec jsem měl nedávno schozenej,vypadal jak novej, ale vzhledem k tomu, že jsem ho loni po záděru pístu, už honoval,počítám že tam bude tak stovka šiška, a na TM dělají jen 2 rozměry, tak tam nechci mít vůli kolem 6-8 stovek na novým pístu. Do Strakonic se mi to nechce moc posílat, hodně lidí má negativní zkušenosti, otázka je pouze zda to opravdu ten "někdo"pošle ven, nebo jen do Strakonic a litr přirazí. Vím, že to děláš preventivně,máš kros, ale kluci , co u nás jezděj 4T Bety, mají běžně 300-400mth a motory ještě neotvírali..

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

11.11.2012 v 18:14 | Nahoru | #21
Pekny kluci..tedy vidim Prox i wiseco nee

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

12.11.2012 v 10:24 | Nahoru | #22
S tím uložením kov na kov, to nebude tak horký, Honda CRF i Ymaha YZ-F, to maj normálně v sérii, dokonce i 25 let stará XT 350. Je fakt, že když je málo oleje nebo je moc řidkej tak se to zadře. Příčinou může být i špatný gufero na klice, pak to taky málo maže.

Ojnice PROX 4T - velké zklamání

15.11.2012 v 20:25 | Nahoru | #23
jak pise David-gas, mam RFS motor KTM 450 EXC 07 a ta ma bronzve futro,
ja tedy motor pri 200mth otevrel (i kdyz bezel jako svycary, ani naznak neceho spatneho)
ale dal jsem preventivne nove original KTM veci.

tyto motory pry pravdu kolem 500mth najedou, nez je treba motor kuchnout, i kdyz je to malink zastaralejsi motorka, proti novym vosam, ale moc moc o nahradi tou trvanlivosti, proste jede porad jako tank







Naposledy editováno 15.11.2012 20:27:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist