Měl jsem na Kawě (KLX650) sundaný levý víko od zapalování a magneto - prorazil jsem dekl a nechal jsem ho zavařit. Rotor šel dolů, abych sundal mezikus mezi víko a karter a dostal se k víčku řadící tyčky, kterou jsem musel vyměnit.
Při demontáži jsem žádnou elektriku neodpojoval.
Když jsem to dal dohromady, tak od té doby mi to nehází jiskru.
Jsem si jistý, že jsem žádný kabel pod víkem neskřípl a vše je upevněný, jak má. Zítra to asi pro jistotu sundám, ale byl jsem při montáži opatrný, tak tam problém opravdu nepředpokládám.
Snímač polohy má 113 ohmů a když jsem změřil další dva snímače, který mám doma, tak mají 112 a 113 ohmů, takže se zdá OK. v manuálu píšou 100-148
Indučku jsem zkusil taky vyměnit za funkční a žádná změna.
Při startování jsem naměřil na výstupu za zapalovací cívky 18V na konektoru do CDI.
Jsem na elektriku dost lama, ale potřeboval bych vědět, jak vyzkoušet výstup z CDI na indučku a taky jak proměřit cívku zapalování.
Nabo jak na to a co jsem mohl zprasit, protože do demontáže motor šlapal jak hodinky.
Dík za cokoliv k věci
http://www.motorkari...ft=135110&fid=18
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
http://www.motorkari...ft=135171&fid=18
1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
A kukni na pojistky....
endstand píše: Pokud jsi měl proražené víko, před tím to fungovalo, a snímač máš v poho, hledal bych chybu bud v rotoru, ve statoru, nebo někde v konektoru, který jsi rozpojil.... projdi dráty okolo...
A kukni na pojistky....
Pročetl jem si nějaký vlákna v historii, ale všichni máte problém, že to jelo a potom ne. Já mám problém, že jsem jel, rozdělal, složil, nejedu.
Jak jsem psal, nic jsem nerozpojoval, stator zůstal na kabelech a jen jsem ho sundal z víka.
Jaká chyba může být v rotoru? nasadil jsem ho na klínek a jen jsem ho vyčistil. Nikde mi nespadl, nic se s ním nestalo.
Nejvíc mě zajímá, co jsem mohl udělat špatně a jak vyzkoušet výstup z CDI na idučku a zapalovací cívku.
2 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
Z jednotky CDI jsou na primár zapalovací cívky ("indukčky") impulsy 300 - 400V), takže na to je nejlepší vysokonapěťová sonda a osciloskop. Digitální multimetr nemá moc šancí takové impulsy zachytit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
tak jsem to myslel. jestli tim proraženim nemohl jit nějak rotor do sraček...
Každopádně v tom odkazu před tim máš, jak změřit tu cívku.
Pochybuju že bude problém někde jinde než ve statoru a rotoru, když to jelo. To by byla moéc náhodička....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
J.M.K. píše: Když bylo proražené víko karteru, tak nebude rotor nárazem odmagnetovaný, nebo alespoň zeslabený?
Z jednotky CDI jsou na primár zapalovací cívky ("indukčky") impulsy 300 - 400V), takže na to je nejlepší vysokonapěťová sonda a osciloskop. Digitální multimetr nemá moc šancí takové impulsy zachytit.
S tím víkem jsem odjezdil dva dny a nebylo zdeformovaný, jen prasklý (zalepil jsem ho plastelínou na kov). Potom jsem s tím ještě jel asi po 3 dnech stání a už jsem jen rozebíral a skládal.
Když jsem dával víko s cívkama zpět, tak byl magnetický až až a než jsem nasadil víko na vodící kolíky, tak magnet pořád silně přitahoval cívky.
Nešla by použít třeba nějaká ledka na vyzkoušení toho výstupu z cdi?
J.M.K. píše: endstand> Máš recht, ale jestli motorka padla tak, že až ruplo víko, tak tím nárazem se mohlo rozhašit i něco zcela mimo motor.
Byl to jeden z mnoha pádů a po něm jsem normálně startoval a jezdil bez jakýchkoliv problémů.
Kawu jsem dokonce loni i letos poslal komplet pod vodu a žádný problém s elektrikou nikdy nebyl.
Něco se muselo stát od doby, kdy jsem to rozebral a složil, ale co se stalo, nevím.
Dík za snahu poradit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Elektrika je peklo... taky bojuju
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 12.11.2012 20:30:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
endstand píše: [quote=J.M.K.]...Každopádně v tom odkazu před tim máš, jak změřit tu cívku...
V odkazu je jak proměřit indučku, ale tu já má dobrou, což jsem psal u úvodu.
Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI. Podle schématu není CDI napájený z relé, ale přímo z cívky statoru. Ano, do CDI jde ještě jedno napájení, ale to pouze při zmáčknutí tlačítka startéru. Proč to je, nevím, ale tohle napájení jsem dnes zkoušel a funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
Janek píše: V odkazu je jak proměřit indučku, ale tu já má dobrou, což jsem psal u úvodu.
Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI. Podle schématu není CDI napájený z relé, ale přímo z cívky statoru. Ano, do CDI jde ještě jedno napájení, ale to pouze při zmáčknutí tlačítka startéru. Proč to je, nevím, ale tohle napájení jsem dnes zkoušel a funguje.
Tak čistě teoreticky, pokud je jak píšeš cdi napájeno z cívky statoru, tak když připojíš měřák k těm drátům od statoru, a motor protočíš, mělo by ti to naměřit nějaké napětí.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
endstand píše: Tak čistě teoreticky, pokud je jak píšeš cdi napájeno z cívky statoru, tak když připojíš měřák k těm drátům od statoru, a motor protočíš, mělo by ti to naměřit nějaké napětí.....
No vždyť to píšu už v prvním příspěvku, že jsem při stertování naměřil na výstupu za zapalovací cívky (statoru) 18V na konektoru do CDI. Ale jestli je to moc nebo málo nevím.
1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
když jsi to změřil??? ne to dojeb s tou elektrikou no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
endstand píše: tak proč píšeš : Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI
když jsi to změřil??? ne to dojeb s tou elektrikou no...
Protože mi jde o to, jak proměřit cívku pro zapalování (ve statoru) a ne o cívku indukční, kterou jsem zkusil vyměnit za jinou identickou dobrou, což nepomohlo.
[quote=Ládínek> mě se zdá málo. 30 by bylo lepší. Vem si měřák do ruky a zavolej Radůzuvi. [/quote]
Teď jsem dostal PMko od jednoho kluka tady a CDI prý potřebuje cca 50V. Ale na Offmoto písnu o radu taky. Dík
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
Naposledy editováno 12.11.2012 22:13:51
1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
CDI je napájený střídavým napětím přímo z cívek určených pro zapalování na statoru. Takže to svým způsobem oddělaný od ostatní elektriky. Přes regulátor jde "světelný" napětí, který je ještě usměrněný.
Aspoň takhle to chápu já
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Podle schéma jde výstup z rele (stejnosměrných cca 13,5V) na plus pól aku a do spínačky. Po zapnutí spínačky jde napájení k pojistkám, různým spínačům, ale nejde do CDI. Tam jde do jednoho vodiče pouze v případě, že se zmáčkne tlačítko startéru. Po jeho puštění se napájení zase přeruší. Tohle nevím, co má za fukci, ale impulz pro indučku se z toho myslím netvoří.
Proto jsem psal sem v domění, že se něco dozvím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
Ládínek. píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=117228&fid=69
18.10. 13,30 / 5
Tady to je.
Tam je prd
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Ládínek. píše: Janek> A já si celou dobu myslel, že chceš změřit kolik ti dává alternátor.
Altík má svoje vlastní cívky a zapalování má taky svoje. Jestli to dobře chápu.
Teď řeším ty zapalovací a altík možná budu řešit, až to chytne
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
E: Zaměř se na spojení drátů od altíku na kabel co vede dál.
Naposledy editováno 13.11.2012 14:17:22
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Šel jsem po tom, co jsem dělal a jednou z věcí bylo, že jsem stator po demontáži z víka nechal viset na kabelech. V jednom vlákně jsem se dočetl, že odpor snímače by měl při startování o něco stoupat, což se ale nedělo. Nejspíš se opravdu poškodil jeden z drátů, který vede do snímače a ten špatně fungoval i když odpor při statickým měření byl OK. Dal jsem jiný z toho tvého motoru a už zase jedu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Když už jsem v tom byl, tak jsem vyzkoušel zapojit to CDI z eRka a funguje to taky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Tak ještě musím zjistit, co to napájení do CDI má za funkci.
18V, který jsem včera naměřil, byla asi moje chyba, protože jsem si měřák nejspíš nechal na stejnosměrný napětí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
No, hlavně že to už jede.
Ještě jednou všem díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cestovani Kawasaki KLX 650 | Janlai | 5 | 9.8.2024 v 14:06 docent |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 | LegitPasha | 4 | 3.12.2023 v 19:58 slabak2 |
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 | Dacann | 9 | 25.8.2021 v 12:00 Dacann |
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... | Pegos | 9616 | 25.8.2021 v 11:56 Dacann |