Má cenu nějak řešit kapalinu naředěnou na víc stupňů nebo těch 25 stačí...?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Pak se člověk diví, že je u nás takový nedostatek techniků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
? mínus deset plus mínus patnáct je mínus dvacetpět,když už...
a když fouká,tak dochází k mnohem efektivnějšímu odvodu tepla z povrchu - a to dělá ten rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
callowsick píše: [quote=Mr.Dreamer] -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli.
? mínus deset plus mínus patnáct je mínus dvacetpět,když už...
a když fouká,tak dochází k mnohem efektivnějšímu odvodu tepla z povrchu - a to dělá ten rozdíl.
Tepla z povrchu? Kde by se u železa vzalo "teplo z povrchu"? Jediné materiály, které vyzařují teplo, jsou ty radioaktivní.
A nauč se základy fyziky, výsledek skládání teplot -10° a -15° náleží intervalu (-15,-10). Neděláš ty náhodou na MVČR?
3 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Naposledy editováno 10.12.2012 19:17:31
Mr.Dreamer píše: Tepla z povrchu? Kde by se u železa vzalo "teplo z povrchu"? Jediné materiály, které vyzařují teplo, jsou ty radioaktivní.
A nauč se základy fyziky, výsledek skládání teplot -10° a -15° náleží intervalu (-15,-10). Neděláš ty náhodou na MVČR?
studenej vzduch ochlazuje ostatní předměty (třeba chladič a přes něj nemrzku). ochlazování je odebírání tepla. že se stav po určitý době vyrovná (pokud je situace stabilní),je otázka času.
ten příklad s teplotama se ti nepovedl buď v zadání nebo ve výsledku.
neděláš ty náhodou na MatFyzu?
Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.
Rychlost je nepřímo úměrná talku, proto jsou také například v metru ty pásy, oddělující místo pro stání, neboť by projíždějící souprava metra blízko stojícího člověka kvůli nerovnosti tlaků. Změna tlaku poté působí na pohyb částic, což potom změní meze například pro body tání a varu. Pěkná ilustrace jsou například grafy výskytu vody v různých prostředích, změří se tlak na povrchu planety a z toho se vypočítá, jestli na povrchu může být H20(l) (=voda). S teplotou to má mnoho společného, neboť obojí ovlivňuje energetické vlastnosti (značené většinou Q[J]).
Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.
Expanze..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Chapadlo píše: Tohle jsem ted resil a bylo mi receno nasledujici: Ty deky jsou k nicemu. Je to pouze izolace vnitrniho tepla. Tzn. musis pod nima mit zdroj tepla, jinak ti pouze oddali vyrovnani teplot. Tzn. ze pokud nechas motorku venku v -30°C a das na ni 10 dek, tak motorka taky bude v -30°C, ale ne za hodinu ale treba za 2 dny....
Na nikoho neukazuju prstem a chapadlovu citaci jsem si vybral jenom proto, ze byla posledni, co danou vec resila, ale tenhle priklad s dekama mi pripomnel meho fyzikare ze zakladni skoly a jeho otazku, na ktere s oblibou poukazoval na intelektualni upadek spolecnosti
Ktera kostka ledu roztaje drive v pokojove teplote? Ta volne polozena na stole a nebo ta zabalena do tepleho kabatu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Mr.Dreamer píše: Katana> Ta fyzika na základních školách je na tom zjevně hodně špatně. Alespoň už chápu, proč ministerstvo ty hlasy místo zprůměrování sečetlo. -10° + -15° je - 12,5 stupně, ať už se hýbeš jakkoli. Ve větru je ti větší zima, neboť vzduch snadněji pronikne izolačními vrstvami (ne bunda, ale především kůže).
Pak se člověk diví, že je u nás takový nedostatek techniků.
Ve větru je větší zima, neboť je konvekční ohclazování podstatně účinější než kondukční + odpařovací efekt(tím pásem se dá dostat i pod teplotu okolí)
Naposledy editováno 10.12.2012 21:58:51
Katana píše: Tak to potom potřebuju vysvětlit jednu věc a to když z kola (na auto/disk s pneu) vyšroubím ventilek a venku je +10 tak tek ventilek namrzne. Nemá to něco společnýho s prouděním vzduchu když v té pneu je jenom vzduch.
edit: tak ne izoentropické, nýbrž izoentalpické škrcení = Joule-Thomsonův jev. Zajímavé je, že jsou plyny, které se při podobném prohánění tryskou naopak ohřívají. Ovšem největší vliv tu má stejně klasická adiabatická expanze.Naposledy editováno 11.12.2012 01:17:30
Jinak slo o to, jak tu nekdo radil prikryt motorku dekama. Stejny jako ten kabat. Spousta lidi ma zazity, ze na sebe da kabat nebo se prikryje dekou a je jim teplo. Tudiz z toho usuzujou, ze cokoli prikryjes dekou (nebo kabatem) bude to v teple.
A jak nam priklad s ledovou kostkou ukazuje (a jak jsi spravne zodpovedel) v nekterych pripadech muze deka (kabat) fungovat i zcela opacne Jelikoz se nejedna o kamna, ale jen a pouze o izolant.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
mufman píše: Na nikoho neukazuju prstem a chapadlovu citaci jsem si vybral jenom proto, ze byla posledni, co danou vec resila, ale tenhle priklad s dekama mi pripomnel meho fyzikare ze zakladni skoly a jeho otazku, na ktere s oblibou poukazoval na intelektualni upadek spolecnosti
Ktera kostka ledu roztaje drive v pokojove teplote? Ta volne polozena na stole a nebo ta zabalena do tepleho kabatu?
Chybí informace, z jakého materiálu je kabát, na jakou teplotu je zahřátý a jakou má hmotnost (kalimetrická rovnice ). Pokud bude zahřátý na pokojovou teplotu, pak vydrží kostka déle v kabátu.
Mr.Dreamer píše: Chybí informace, z jakého materiálu je kabát, na jakou teplotu je zahřátý a jakou má hmotnost (kalimetrická rovnice ). Pokud bude zahřátý na pokojovou teplotu, pak vydrží kostka déle v kabátu.
Ty parametry jsou poměrně obskurní, kabát tam brzdí tepelný tok, takže pak trvá podstatně déle než se systém dostane do rovnováhy. Kalorimetrická rovnice je pouze bilanční, ale neříká nic o kinetice(rychlosti) toho děje.edit: předpokládám teda běžné druhy textilu, u nichž je přímo účelem tepelná izolace samozřejmě, abych nebyl lapen za slovo
Naposledy editováno 10.12.2012 22:26:32
1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Jasne se reklo, fyzika zakladni skoly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka
2 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka
tepna píše: zdravím, jak vidno fyzika by vám celkem šla , tak přidám otázku . co na takové parkování v mrazech říkají moto pneumatiky ? Něco jsem slyšel že mrazem tvrdnou , co je na tom pravdy?
Urychluje to stárnutí. To je fakt. otázka je, jestli se to projeví dřív, než jí sjedeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
tepna píše: zdravím, jak vidno fyzika by vám celkem šla , tak přidám otázku . co na takové parkování v mrazech říkají moto pneumatiky ? Něco jsem slyšel že mrazem tvrdnou , co je na tom pravdy?
Teoreticky by to mohlo mít vliv na rozpustnost změkčovadel v pneu(to je povětšinou minerální olej) změkčovadlo by se mohlo oddělovat, ale to si myslím, že mají dobře ošetřené a mráz jim nijak extra nedává, pneu dostane na prdel naopak, když se přešvihne maximální provozní teplota, to může začít i devulkanizovat. Pneumatika v mrazu tvrdne protože se omezuje pohyblivost segmentů makromolekul kaučuku - každý amorfní polymer má určitou teplotu skelného přechodu - nad ní je v kaučukovitém stavu a pod ní ve skelném. Tuhle teplotu ovlivňuje přítomnost plniv a změkčovadel, přičemž jak pneu stárne migruje změkčovadlo ven a pneumatika tvrdne. Snad je to trošku srozumitelné1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
--VinCenzo-- píše: Teoreticky by to mohlo mít vliv na rozpustnost změkčovadel v pneu(to je povětšinou minerální olej) změkčovadlo by se mohlo oddělovat, ale to si myslím, že mají dobře ošetřené a mráz jim nijak extra nedává, pneu dostane na prdel naopak, když se přešvihne maximální provozní teplota, to může začít i devulkanizovat. Pneumatika v mrazu tvrdne protože se omezuje pohyblivost segmentů makromolekul kaučuku - každý amorfní polymer má určitou teplotu skelného přechodu - nad ní je v kaučukovitém stavu a pod ní ve skelném. Tuhle teplotu ovlivňuje přítomnost plniv a změkčovadel, přičemž jak pneu stárne migruje změkčovadlo ven a pneumatika tvrdne. Snad je to trošku srozumitelné
Nechces se uz na to vysrat? Sem bez, tady ti nerozumime
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Chapadlo píše: Nechces se uz na to vysrat? Sem bez, tady ti nerozumime
Nejsem fyzik vole a tenhle příspěvek moc z fyziky nebyl1 reakcí na tento příspěvek Parkování v otevřené stodole, nemrzka
Ja jsem rad, ze se dozvim takovehle v kazdodennim zivote uplatnitelne, nove veci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade | Kanister111 | 10 | 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 2 | 10.1.2023 v 13:58 Bogami |
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 0 | 21.11.2022 v 21:01 Bogami |
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade | Houmr1 | 0 | 31.8.2022 v 14:56 Houmr1 |