
1 reakcí na tento příspěvek oil master

Chlapi, kdybyste se podívali kousek do historie tak, davno jiz tomu zacala Jawa iCiza delat oailmastery.
Kdo to kupil a pouzival, zadrel a delal motor, kdo to tam nechal dal, viz predchozi veta! A ta technologie je porad stejna. Pouzivas oilmaster, NEKDY zsdres. Jdstlu zitra nebi za dva roky - stejne zadres!
Edit: pisu z mobilu, preklepy
Naposledy editováno 05.01.2013 07:16:05
1) Od nádržky s olejem vede do oilmasteru hadička -> odpojit
2) Z oilmasteru vede slabší hadička do karburátoru -> odpojit a na karburátoru pořádně utěsnit ten vstup, ať ti to nesaje falešný vzduch
3) To je vše- oilmaster i vodící lanko tam nech, ničemu to nevadí
E: v jiném vláknu píší úplně vyndat a udělat záslepku, aby se tomu něco nestalo, na tom nco bude

Naposledy editováno 05.01.2013 10:50:43
Když to chce odpojit, je to jeho věc, já bych tomu taky moc nevěřil a jenom kvuli tomu abych nemusel na benzince stát o minutu déle, to vážně nemá cenu.
Jinak jak už píšou nade mnou, jestli je rozhodnutý odpojit, ať odpojí. Já bych tomu taky nevěřil, pár lidí kolem mě díky oilmasteru nepěkně zadřelo nebo přidřelo.


Edit:pismenka
Naposledy editováno 06.01.2013 00:48:04

Tím samozřejmě nechci hanit oilmaster, ale zase kdo je rozhodnutý, tak bych mu to nerozmlouval. Starostí zase tolik není, flašku s olejem jsem vozil pod sedlem a měl jsem jistotu, že tam ten olej je.
1 reakcí na tento příspěvek oil master
1 reakcí na tento příspěvek oil master
Chci se zbavit oilmasteru? Proč ne.
Výhody odstranění:
1) Klid v duši, zmítané nejistotou potenciální zrady techniky čerpadla.
2) Možnost namazat poměr dle potřeby - i když to je potřeba spíš vyjímečně.
Nevýhody odstranění:
1) Otázka jak to udělat - tedy řešit buď:
a) zacyklení - chápej z nádobky do čerpadla a z čerpadla zase zpět do nádobky, takže se v nádobce trocha oleje nechá a ten se honí furt dokola, aby se čerpadlo uvnitř samo nezadřelo.
b) záslepku na víko spojky - což je samozřejmě náročnější, ale zase si můžete říkat, že motor nemusí pohánět o jednu věc navíc a získáte 0,005 koně výkonu.
Jen vylít olej a nebo ustříhnout hadice od oilmasteru je prostě blbost, můžete tím zničit čerpadlo, které by třeba někdo méně paranoidní po vás chtěl ještě používat.
2) Nevýhoda stálého poměru - Je faktem, že když namažete směs 1:50, tak to je kompromis, kterým pro nízké otáčky přemazáváte a pro vysoké otáčky nedomazáváte.
3) Ekonomika - chtě nechtě promažete víc oleje, než s oilmasterem.
4) Nutnost vozit flašku s olejem - kam s tím.. a je to furt upatlaný.
5) Zdržuje to na benzínce.
6) Můžete se přepočítat v poměru / zapomenout.
Jako dodatek musím říct, že ne všechna zadření má na svědomí oilmaster, ale dost často je to na něj shazováno. Když někdo začne vymítání oilmasterového ďábla prostě jen proto, že motor už byl s opotřebením za limitem, tak to prostě není objektivní. Tenhle fakt myslím masterovi dost kazí reputaci.
Chci si nechat oilmaster? Proč ne.
Výhody:
1) Komfort - cca 1,5 litru v nádobce vystačí na celkem dlouhou dobu, jen dolejete když se rozsvítí kontrolka.
2) Výhoda proměnného poměru - dávkuje přesně to, co motor potřebuje, v závislosti na otočení rukojeti plynu a otáčkách motoru.
3)Ekonomika - dávkuje to, co motor opravdu potřebuje, nemrhá olejem za 3-4 stovky litr.
Nevýhody:
1) Je to pořád jen mechanické zařízení (když nepočítám elektrické pumpy jako třeba na novém Mitu), může se rozbít.
2) Když se rozbije, nic vás na to neupozorní a zadřete - a ani se to nijak hlídat nedá, tlakový spínač jak ho známe ze 4T (pro kontrolku mazání) se nedá použít, protože tlak je nízký a nevíc pumpa dávkuje v impulzech a proměnném množství.
3) Můžete bejt trubka, přehlédnout (ignorovat) kontrolku a zapomenout dolít. Nebo si můžete říct, že to na cestu domů "ještě vystačí" a zadřít.
4) Ne všechny oleje jsou dělané pro mastery. Jenže ty taky ne každý kvůli ceně chce používat.
Přiznávám jistou zaujatost, neb já oilmaster používám. Je možný, že jsem ještě na něco zapomněl, kdyžtak se ozvěte. :)


Je to uzavřený okruh, kam jsem předtím injekční stříkačkou natlačil dostatečně oleje. Pořád to plní svoji funkci a čerpadlo je řádně mazáno a přitom je vše schované pod krytem a nikde nic netrčí a nečouhá. Gumová průchodka je zaslepena tavnou pistolí.
Jinak bych chtěl něco říct k těm zadřeným pumpám, viděl jsem dvě pumpy, obě odpojený úplně na prasáka klasicky ustřižením hadic. Měl jsem je obě rozdělaný a můj názor je takový že ani tímto brutálním způsobem nedojde k zadření pumpy. U každého čerpadla uvnitř zbyl olej, který jeho části mazal. Zamozřejmě na životností to nepřidá, ale pumpám ve výsledku až tak nic moc není a mažou dál. Každopádně bych to nedoporučoval a pokud chcete nechat čerpadlo, šel bych jednoznačně cestou uzavřeného okruhu

PS: pokud chcete dál jezdit s pumpou a pokud by se bojíte utržení lanka čerpadla, to, že je něco špatně, poznáte velice rychle podle plynu, za který půjde tahat o poznání lehčeji, než pokud by člověk tahal zároveň i čerpadlo.
Naposledy editováno 06.09.2021 14:54:01
hojkman píše: Dovolil bych si shrnout svůj názor : Ten je asi takový, že ať si každý dělá co chce.
2) Nevýhoda stálého poměru - Je faktem, že když namažete směs 1:50, tak to je kompromis, kterým pro nízké otáčky přemazáváte a pro vysoké otáčky nedomazáváte.
1) Je to pořád jen mechanické zařízení (když nepočítám elektrické pumpy jako třeba na novém Mitu), může se rozbít.
Elektrická pumpa na "novém" Mitu (Raptoru) též nedokáže dostatečně mazat po otevření - pozor na to! Sám jsem se poučil!

1 reakcí na tento příspěvek oil master
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oil master
mito7 píše: Julip2> Nic jiného mně nezbývá. Musel bych sehnat nějaké výkonnější čerpadlo, nebo dát 2 - 3 paralelně. U Raptora jsem si to naladil na přidávání oleje čerpadlem až při vyšším zatížení a otáčkách (Ignitech), ale u Mita 525 (originál jednotka) a oleji v benzínu to při malém zatížení a otáčkách dost přemazává a tím hulí a kape z výfuku. Komfort je pryč. Vyřadit úplně to nechci.
A mám tě!

Naposledy editováno 07.09.2021 11:26:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 98, 99] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2943 | Včera v 22:38 Kohlstein |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |