Pořídil jsem si tuto nabíječku a pokoušel se nabít AGM baterii (moto mi nešla nastartovat).
Nabíjel jsem cca 4dny a při nabíjení v režimu moto mi napětí nešlo nikdy na 14,4V jak je uvedeno. Po nabití jsem nechal hodinu v klidu a zkusil napětí, bylo kolem 11,3V....tedy baterie neudržela napětí a šla do "koše" (říkám si, bude to špatnou baterií)
Koupil jsem novou baterii AGM 12V/12Ah 190A a po aktivaci baterie jsem nechal dobít do 100%. Nechal jsem jí 3hodiny v klidu a zkusil znovu na nabíječku režim moto, stupně 1,2,3,4 svítí a brzy přešlo na stupeň 7, ale v průběhu měření napětí nikdy nešlo až na 14,4V (jak je v manuálu), při připojení krátce na 14,2 a kleslo na cca 13,48V a tato hodnota je stále (podstatě až k stupni7).
Je průběh nabíjení (napětí) scela vpořádku? nejsem zkušený v elektro.
PS: jinak AGM baterie by při napětí 12,9V a více měla být 100% nabitá
Díky
Naposledy editováno 06.04.2013 23:33:29
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
V režimu moto,auto Ti nikdy nepřekročí nabíjecí napětí 14,4 voltů.
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Fazer-FZS píše: Nazdar,mám CTEK mxs 5.0. Baterie AGM se dle návodu k obsluze mají nabíjet v režimu sněhové vločky,tedy zvýšeného napětí. Viz návod k obsluze:http://www.auto77.cz/data/attachments/navod-k-pouziti-ctk05000.pdf
V režimu moto,auto Ti nikdy nepřekročí nabíjecí napětí 14,4 voltů.
pleteš se, moto baterie se nikdy nesmí nabíjet režimem chladné počasí a recond.....odrovnáš moto baterii, dává až 5A a to nemůžeš!Pokud ano , max pár minut, nebo Ti bude"vařit".
U baterií nesmíš překročit 40st.C
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Fazer-FZS píše: Sidonius78> pleteš se ty,přečti si co se píše o bateriích typu AGM-to nejsou gelovky!!!
dovozce:
Na motobaterie a malé baterie obecně nelze používat režim chladné počasí a Recond. Při těchto programech se nabíjí proudem 5 A, který je vhodný používat od 35 Ah.
Navíc režim Recond se nesmí používat u baterií AGM a GEL. Dochází k navýšení dobíjecího
napětí nad plynovací napětí a došlo by k znehodnocení baterie. Všechny baterie do 32 (35) Ah je nutno nabíjet pouze režimem „Motorka“.
V tomto režimu jsou aktivovány všechny omezení zabraňující znehodnocení baterie. Mohu tak nabíjet bez obav i baterie GEL a AGM.
Řeším v tomto vlákně pouze mod moto a napětí, jestli chceš dávej si to nabíjet na 5A.
Jinak staré baterii co jsem měl (špatná) jsem asi pomohl...dal jsem na večer mod pro chladné baterie (5A) ráno jsem skoro baterii neudržel v ruce.
Pokud bych chtěl rychle dobít tak jí klidně na mod chladné počasí dám, ale jen na velmi krátkou dobu a hlídám si teplotu do 40 st.C
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
A ten dovozce jak jsi to výše rozepsal je dovozce čeho??? Baterie nebo nabíječky. Já jenom,že o proti návodu k Ctek mxs 5.0 jsou tam jisté rozpory.
Fazer-FZS píše: Sidonius78> jinak výrobce Cteku mxs 5.0 doporučuje režim chladné počasí používat od 14-160 Ah a pro výkonné akumulátory AGM např.Optima,Odyssey
A ten dovozce jak jsi to výše rozepsal je dovozce čeho??? Baterie nebo nabíječky. Já jenom,že o proti návodu k Ctek mxs 5.0 jsou tam jisté rozpory.
Psal jsem dotaz na nabíječku, otázka je zda prodejci mají správné info od dovozce, či výrobce.Máš to v SZ. Jde mi hlavně o to, aby mi baterie (nová) vydržela co nejdele, když dodržuji zásady.
Naposledy editováno 07.04.2013 16:08:45
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Naposledy editováno 21.12.2017 18:36:27
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
jinak ja si myslim, ze s tim navodem se zakazem pouzivat zimni rezim pro moto aku se jen jistej, ze kazda moderni motockylova baterie nabijeni 5A proudem v pohode da. navic je to proudove omezeni pro pripad hodne vybite aku, jakmile to doleze na 14V tak uz to vejs nejde protoze pak zacne regulovat napetove. tzn ten proud klesne jakmile se ta baterka trochu probere....
Naposledy editováno 17.11.2019 15:47:51
Vím že OptiMate 4ka se zapíná sama... Tu ale nechci, když tak možná 5ka, která už je silnější. Chci to i na auto tam je 74Ah a traktor 120Ah.
Jo a počítám že tam bude v balení u Cteku i OptiMate nějakej ten konektor i s očkama na baterku?
A jak jsem tady někde četl o přehřátí baterky, u Cteku přece píšou že má hlídání teploty, nebo ne?
Naposledy editováno 03.01.2020 02:22:36
2 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Základní výbavě je nabíječka, hadrovej pytlík , krokosvorky a očka s 6kou dírkou na trvalé připojení k baterce. Ty koncovky se připojují přes konektor.
Nabíječka si pamatuje poslední nastavený režim a v manuálu stojí, že nejprve připojte nabíječku k baterce a pak zastrčte vidlici do zásuvky. Nabíjecí režim lze změnit tlačítkem a po cca 2s po ukončení přepínání režimů se zahájí nabíjení. Z toho usuzuji, že pokud dojde k výpadku elektriky, tak po znovuobnovení dodávky dojde k zahájení nabíjení dle posledního nastaveného režimu.
Jinak já jsem s ní nabíjel 3 baterie, které jsem předtím nabíjel lídlovskou potvorou a konečně jsem je dokázal nabít opravdu do plna. Ta lídlovská, co mám já, je prostě do plna nenabila. S touto to probíhalo přesně tak, jak jsem očekával, že to má být. Takže za mě má
Ať se daří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Mam dicela drahou modelarskou "nabijeci stanici" - program na olovene baterky tam taky nabiji na konecnych asi 14,1V - muzu si ten program v pocitaci teda zcela preprogramovat, takze klidne zmenit na 15V, ale nejak mi unika smysl toho proc mit baterku na tech par vterin - minut - napraskanou na max.
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...
jirka-mz píše: Tak to je paráda. Nejspíš do něj půjdu.
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...
S tim bude mit problem kazda automaticka nabijecka - obzvlast pokud umi nabijet baterie s rozdilnym poctem clanku (6v,12v,24v). Ono beztak u modernich agm baterii pri vybiti do smrti hrozi nevratne poskozeni baterie, mensi kapacita, zprohybani/popraskani elektrod s rizikem nahleho umrti clanku, at uz hned nebo nekdy v budoucnu...
Tzn nutnost pouzit nejaky "hloupy" zdroj, pro oziveni baterie do stavu kdy ji automat prijme je temer vzdy
Naposledy editováno 04.01.2020 17:00:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Co jsem vyčetl u toho Cteku ,tak si nekdo stěžoval že z důvodu teplotniho čidla za nízkých teplot roste napětí(psal tam myslím přes 15V), že to škodí... může mě to někdo osvětlit?