Pořídil jsem si tuto nabíječku a pokoušel se nabít AGM baterii (moto mi nešla nastartovat).
Nabíjel jsem cca 4dny a při nabíjení v režimu moto mi napětí nešlo nikdy na 14,4V jak je uvedeno. Po nabití jsem nechal hodinu v klidu a zkusil napětí, bylo kolem 11,3V....tedy baterie neudržela napětí a šla do "koše" (říkám si, bude to špatnou baterií)
Koupil jsem novou baterii AGM 12V/12Ah 190A a po aktivaci baterie jsem nechal dobít do 100%. Nechal jsem jí 3hodiny v klidu a zkusil znovu na nabíječku režim moto, stupně 1,2,3,4 svítí a brzy přešlo na stupeň 7, ale v průběhu měření napětí nikdy nešlo až na 14,4V (jak je v manuálu), při připojení krátce na 14,2 a kleslo na cca 13,48V a tato hodnota je stále (podstatě až k stupni7).
Je průběh nabíjení (napětí) scela vpořádku? nejsem zkušený v elektro.
PS: jinak AGM baterie by při napětí 12,9V a více měla být 100% nabitá
Díky
Naposledy editováno 06.04.2013 23:33:29
1 reakcí na tento příspěvek Ctek mxs 5.0 - majitelé, nabíjení - napětí
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...
jirka-mz píše: Tak to je paráda. Nejspíš do něj půjdu.
Zrovna dneska bych využil funkci oživení, přes noc se někomu doma nějakým nedopatřením podařilo vybít baterku v autě, po připojení Lidl nabíječky hlásil lehce přes 10V, spustit nabíjení se mě nepodařilo a na displeji pak skákalo kde co od EROR po hodnoty kolem 4V... Musel jsem si pomoct startovacími kabely a starou baterkou z mého auta...
S tim bude mit problem kazda automaticka nabijecka - obzvlast pokud umi nabijet baterie s rozdilnym poctem clanku (6v,12v,24v). Ono beztak u modernich agm baterii pri vybiti do smrti hrozi nevratne poskozeni baterie, mensi kapacita, zprohybani/popraskani elektrod s rizikem nahleho umrti clanku, at uz hned nebo nekdy v budoucnu...
Tzn nutnost pouzit nejaky "hloupy" zdroj, pro oziveni baterie do stavu kdy ji automat prijme je temer vzdy
Naposledy editováno 04.01.2020 17:00:57