Já jsem vybíral padáky přes zimu a nakonec jsem se rozhodl, že koupím to, co se mi už jednou osvědčilo na SVčku. Ale Rutan si potrpí spíš na kvalitu a ochranu než na zachování kapot, tak jsem se s tím musel nějak poprat a udělat díry. Nejdřív jsem se toho bál, ale nakonec se to ukázalo jako uplně jednoduchý. Stačilo nabarvit vršek držáku protektoru barvou (já použil fixu na pneumatiky), přiložit kapotu, kam se barva otiskla, a už jsem věděl, kam udělat díru. Nejdřív jsem to předvrtal malým vrtákem a pak, když už bylo vidět skrz kapotu, jsem věděl kterým směrem pilovat. Stačí nejdřív kulatej a pak půlkulatej pilník a půl hodinky práce. Dá se vypilovat přesně to, co je potřeba. Čiliže návod máte a nebojte se toho. Vážně je to jednoduchý a vypadá to potom dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
burdus píše: vypadá to supr to ses plácl přes kapsu. přeju Ať zůstanou nepoškozené
No neco to stalo no, ale treba ten padak v ose predniho kola muze hodne pomoct brzdicum a kotoucum a to jsou dost drahy veci. Podle me lepsi znicit padak za 800,- nez trmen za nekolik tisic. Ten hlavni v kapotach zase dost pomuze chladicum, nadrzi, ramu a dost omezi poskozeni i u bocni kapoty. Ja jsem kdysi na okruhu odlozil SVcko a na kapotach bylo jen par ne moc hlubokejch skrabancu. Pak jsem to preliznul tempem a vsechno poskozeni zustalo asi na plose 2x4 cm, cili pomohlo mi to hodne. Ani spojkova packa nepraskla.1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
Mr.Dreamer píše: Hm, to se máš, na ER-6F to není kde upavnit .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: tady
Těsně vedle, já mám 2009. I Rutan si myslel, že to tam půjde, tak jsem zajel do Liberce, odstrojili jsme plasty a ono nic .
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
floyd05 píše: Ono záleží na konkrétním provedení padáku,já ho měl na VTR SP2 na ose motoru pod chladičema. Provedení delší osa,z venku rámu nástavec na samotnej padák a na něm silonovej hříbek. Mě se to mírně ohlo mezi rámem a nástavcem. Pak jsem zvětšoval díru řádově o 1cm okolo padáku,aby měl místo.
SPéčko má ten problém, že má padáky hrozně dlouhé, nemají skoro žádnou opěrnou plochu, tím pádem se dost ohýbají při zatížení. z toho důvodu jsem je vyřadil z nabídky...prostě funkčně nic moc a nejde tomu pomoct.
optimální vůle padák/kapota je 6-10mm na průměru otvoru.
2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
stejně když to položíš tak jdou do háje páčky , stupačky, ohneš řídítka které poškodí nádrž ,padáky se ohnou a zničí kapoty , ze zkušenosti se navíc i vyrvou z rámu a poškodí rám.
Prostě to funguje jen na pády jsko sklouznutí v malé rychlosti nebo pád ze stojánku , atd.
Vypadá to pěkně , přeju at slouží a at je nikdy nepoužiješ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
Ted trošku dumám nad padákama na Ducati,ale nevím jestli to neudělá víc škody jak užitku.
2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
JerryTheRay píše: 800,- Kč jen za padák na vidli? Trochu dost ne?
Kdyz oni za to vazne stojej.E: Jsou za 720,- a nic vzhlednyho levnejsiho nijak nemuzu najit. Pro srovnani vidle by vysly pres 10 000, brzdice nekolik tisic a trmeny taky.
Naposledy editováno 07.04.2013 18:22:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: Za co tam ten padak drzi pod tou kapotou?
je tam kus železa, jukni sem:
www.rdmoto.cz/motocykl/62/product/43028
na mašině to tak už nenafotim...
Měl jsem strach o chlazení protože díra slouží zároveň na jedné straně jako výdech, je to bezproblému fouká to stejné a že by se častěji spouštěl větrák se mi nezdá...
Naposledy editováno 07.04.2013 22:37:17
xsc píše: Přesně tak ,všechny padáky tak vystrčené nadělají více škody.
stejně když to položíš tak jdou do háje páčky , stupačky, ohneš řídítka které poškodí nádrž ,padáky se ohnou a zničí kapoty , ze zkušenosti se navíc i vyrvou z rámu a poškodí rám.
Prostě to funguje jen na pády jsko sklouznutí v malé rychlosti nebo pád ze stojánku , atd.
Vypadá to pěkně , přeju at slouží a at je nikdy nepoužiješ.
nesmysl - zažitý mýtus..., proč tedy z mých 80+ crashtestů nemám na žádné motorce poškozený rám a těch prasklých kapot od padáků (většinou kotrmelce v příkopě) je jenom pár? samozřejmě nevylučuju, že to je možné, hodně poškozených rámů jsem už viděl, ale vzhledem k tomu co na tom bylo namontované, se není čemu divit.
floyd05 píše: RUTAN> Já bych je nezatracoval,sice jsem je něměl od tebe,ale kontručně jsou asi na tom podobně. Tam nic jiného se nedá vymyslet. To že mě praskla kapota byla spíš moje chyba při montáži,že jsem ten otvor udělal akorát a nebylo tam moc místa na nějaký ten ohyb. Jinak ale chladiče,řidítka,nádrž a tak uplně v pohodě...
Ted trošku dumám nad padákama na Ducati,ale nevím jestli to neudělá víc škody jak užitku.
na ducati jsem vyvíjel před lety bezpečnou sadu. je to nutné vzhledem k vlastnostem rámu, který nemá příčnou pevnost. viz na příklad: http://www.rutan.cz...ory+r%C3%A1m/p:19011
na 999 by to byla v podstatě asi totožná sada, ale plus díra do kapoty.
už s ní i několik lidí spadlo a funguje dobře. kamarád rozsekal v liberci S4R s tímhle a nebýt toho, že ta motorka šla čelně do stromu, moc by tomu nebylo:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: Za co tam ten padak drzi pod tou kapotou?
to mně taky zajímá, protože tuhle motorku jsem měl v dílně 2x na odměření a pokaždé jsem usoudil, že udělat ty padáky tak, aby fungovaly a byly bezpečné prostě nelze
třeba se pletu:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
BaRT_Czech píše: je tam kus železa, jukni sem:
www.rdmoto.cz/motocykl/62/product/43028
na mašině to tak už nenafotim...
Měl jsem strach o chlazení protože díra slouží zároveň na jedné straně jako výdech, je to bezproblému fouká to stejné a že by se častěji spouštěl větrák se mi nezdá...
tak tím je moje PM zbytečná:)
a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.