Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
čendomil píše: xtas> no já si myslím že meziplyn je zbytečnost a zbytečné pálení benzínu
ja zas nemam rad kdyz mi motorka cuka jak v autoskole, k tomu si predstavuju ty razy co bych zbytecne prenasel do gumy, retezu a motoru, no a taky mi tam ten kvalt lip spadne a netanci mi tolik zadek kdyz jedu kudlu. Nicmene jinej nazor respektuju
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
PS: pro ty co neznají meziplyn, jste poseroutkové, co nikdy nejeli rychle. Až ve 270Km/h začneš brzdit 150metrů před zatačkou,do který jedeš 80, tak to poznáš )))
A mezi plyn funguje opačně, pokud budeš držet spojku a řadit dolu a pak jí pomalu pustíš, tak poté se ti dostane kolo do smyku...
Rada pro autora:
Na okruhu určitě máš nějaký body, kde začínáš brzdit.
U toho bodu se vyprdni na brzdy, ale nejdřív to skopej o 2 kvalty pořádně s meziplynem a potom intenzivně na brzdu, pamatuj, že brzdit se má opačně, začneš tím, že co nejvíc potom hamstneš a pak můžeš zvolnovat ;) Pak mi dej vědět, jak si dopadl ;)
Hele Adosi, u kawy, pokud jí máš mi to příjde skoro až zbytečnost - řada nemá až takovej brzdnej účinek, jakkoli u silně podčtvercovejch dvouválů je to nutnost. Brzdnej účinem mýho motoru je tak velkej, že bez vrknutí mi občas klouzne i vyšší kvalt.
Jak na to? Chce to najít si grif v pravý ruce - čím obejmout rukojěť a jakejma prstama mačkat páčku. Zkoušel jsem ledacos, ale teď mi nějak začal vyhovovat způsob palec ukazovák kolem rukojeti, "fuckáč" na páčce(může bejt fuckáč i prsteník) ...u jinejch motorek jsem ani neobjímal rukojeť dokola a pootáčel jí jen zalomeným palcem a dlaní - se všema prstama na páčce - u Duckny je dost silná vratná pružina.
No a pak už jen zkoušet, zkoušet a zkoušet. Pokud máš citlivý brzdy jako já, vždycky si tím trochu při vrkání hejbneš, ale nesmí to bejt moc, abys to neposlal do smyku na předek.
čendomil píše: ne to teda nejsem a na podřazování s meziplynem mám svůj názor je to prostě zbytečné PÁLENÍ BENZÍNU a lidi co to dělaj nechápu
tak zkus někdy poslouchat ...ehm, tedy číst
Naposledy editováno 21.05.2013 10:31:07
1) nejprve se naučit podřazovat s meziplynem bez brždění. Pro srovnání otáček, když chceš třeba předjíždět, nebo když chceš jen brzdit motorem. Spojku prostě používat jen on off stačí jen polechtat.
2) pak začít i používat brzdu dvěma prsty. K tomu řeknu jen, že většina páček jsou moc dlouhé, blbě natočené a je dobré si to nastavit tak, aby ti to bylo pohodlné a mohl jsi zároveň i ovládat heft aniž by sis páčkou skřípl zbylé prsty. Pokud si tak ovladače nebudeš mít možnost nastavit, se na to vykašli a při prudkém brždění prostě nepodřazuj, pořád lepší než to dělat blbě.
mnoho starých a levných motorek maj ovladače nešikovně a prostě mi brždění s meziplynem vadí a dávám jak blbě meziplyn tak i špatně dávkuju brzdu....
u tvé mašiny nevím jaké jsou možnosti.
navíc, mnoho expertu říká, že od brždění jsou brzdy, že je škoda motor namáhat (osobně, si myslím, že on zrovna vyloženě naprdel nedostává)
takže suma sumárum mi to vychází tak, že je lepší prostě zabrzdit bez meziplynu s pomocí zadní brzdy (co simuluje setrvačnost motoru) pak až podřadit s meziplynem.... Ale ten kdo to zvládne i s tím a zabrzdí na krátké vzdálenosti, všechna čest, nevidím důvod se to neučit -> EDIT: bavím se o krizovém brždění
Naposledy editováno 21.05.2013 12:16:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Domino69 píše: K tématu, na okruhu mezi plyn je hodně důležitý. Musíš hold trénovat, protože při hodně intenzivním brždění se ti mnohem líp brzdí a nemusíš až tak na brzdy, hlavně nájezd do zatáčky není tak divokej.
PS: pro ty co neznají meziplyn, jste poseroutkové, co nikdy nejeli rychle. Až ve 270Km/h začneš brzdit 150metrů před zatačkou,do který jedeš 80, tak to poznáš )))
A mezi plyn funguje opačně, pokud budeš držet spojku a řadit dolu a pak jí pomalu pustíš, tak poté se ti dostane kolo do smyku...
Rada pro autora:
Na okruhu určitě máš nějaký body, kde začínáš brzdit.
U toho bodu se vyprdni na brzdy, ale nejdřív to skopej o 2 kvalty pořádně s meziplynem a potom intenzivně na brzdu, pamatuj, že brzdit se má opačně, začneš tím, že co nejvíc potom hamstneš a pak můžeš zvolnovat ;) Pak mi dej vědět, jak si dopadl ;)
Vole mě vysvětli jak mám zkopat 2-3 kvalty dolů když letím na vytočenou 4-5 kolem 230 v brně. A až pak začít brzdit. Mám starou kawu 2002 a te nezná anithop. A byl bych rád aby mě motor ještě chvíli přežil.d Jsem začínající amater jezdec na dromu.d
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
takže suma sumárum mi to vychází tak, že je lepší prostě zabrzdit bez meziplynu s pomocí zadní brzdy (co simuluje setrvačnost motoru) pak až podřadit s meziplynem
hele, tohle je tak na krizovku, ale ne na ostrý ježdění - pak ti tak trochu chybí tah motoru na výjezdu ze zatáčky. V krizi stejně nic lepšího nevymyslíš.
Ono samotný brždění je alchymie, přední zadní atd. Jsou lidi co na SSku brzdějí jen předkem, já obecně zadek dost používám...brzdím i očima.
Ale ten horní postup - viz. nejdřív se naučit vrkat, pak si to zkoušet odděleně - brzdění, vrknutí, zase brždění... no a potom se to snažit nějak odladit.
Chce to v klidu, bez zbytečnýho kvaltu - ono sladit levou na spojce(aby ti to třeba ještě při vrknutí neposkočilo dopředu), otočení heftu a ještě mačkání brzdy, přitom odhadovat nájezd stopy a rychlost ...to není úplně zadara a dokud to nemáš v krvi, můžeš se lehce dostat do maléru.
nicméně naprosto s tebou souhlasím.
já třeba sám o sobě moc dobře vím, že když jde do tuhého, stejně sem rád že zareaguju vůbec nějak než abych se zaměřil na to jak to odkvaltovat, ale při ostré jízdě, pokud se můžu o svém stylu bavit jako o ostrém pochopitelně nejprve odkvaltuju a pak případně brzdím. Vzhledem k tomu, že mě samotná mašina brzdí motorem jako kůň brzdím jen minimálně.
jsou nicméně dva úhly pohledu na brždění s meziplynem.. Máme tu jednu stránku věci a to ta mechanická, vyrovnávání otáček, šetření mechanismů a pak reálný přínos pro brždění....
osobně si myslím, že používat meziplyn pro tu druhou stránku věci, nemá zas až takový význam, ikdyž se borci z twist of the wrist jedničky snažili ukázat opak. Jde mi o to, že když intenzivně brzdím do zatáčky, potřebuju mít pak v ní tah jak bylo zmíněno, osobně se domnívám, že prasácké klouzání přes spojku pomůže stejně tak, i to vyvolá setrvačnost, jen jí musíš regulovat a ruku na srdce, nevím jak na vašich strojích, ale ani na SVčku 1000 mi prostě meziplyn při brždění moc dobře nejde, rozhodně jak jsme psal, mám problém dávkovat plyn i brzdu zároveň - prostě ty zasrané ovladače
osobně si myslím, že používat meziplyn pro tu druhou stránku věci, nemá zas až takový význam, ikdyž se borci z twist of the wrist jedničky snažili ukázat opak. Jde mi o to, že když intenzivně brzdím do zatáčky, potřebuju mít pak v ní tah jak bylo zmíněno, osobně se domnívám, že prasácké klouzání přes spojku pomůže stejně tak, i to vyvolá setrvačnost, jen jí musíš regulovat a ruku na srdce, nevím jak na vašich strojích
... cuknout plynem je vždycky jednodužší, než "regulovat" pouštění spojky - a bavíme se opravdu o motorech 2V, vysokokompresních, nízkozdvihových. Dovoluju si tvrdit, že většina jezdců posazená na motor Ducati998/999 by v případě nutnosti rychle podřadit řed zatáčkou z 3ky na dva tančila jak krasobluslař na Volze. Nová Panigale dokonce "meziplynuje" sama elektronikou. Taky se bavíme o tom, že na řazení před zatáčkou se prostě ani nesmíš soustředit, není čas, dobržďuješ na krev ... apotom je to prostě potřeba. Brzdnej účinek motoru k zadnímu kolu tam bude tak či tak...jen s vrknutí plynem máš míň šancí že se ti zastaví a rozeskáče. Uvědom si v jaký pozici je celej bajk - nahrnutej na přední vidli se zadním kolem tak tak neodlepeným od země - do toho pusť spojku a na zadek nalož 50Nm brzdnýho momentu ...
To vrknutí nesníží, nebo nezvýší brzdnej účinek - ale plynuleji rozloží jeho náběh, tak aby kolo neklouzlo.
Naposledy editováno 21.05.2013 16:01:14
xtas píše: jenze pokud to chces prokopat treba o 3 kvalty dolu tak tam blbe padaj pokud drzis vymacklou spojku (nevim teda jak s antihopem, ten nepouzivam)
Zkusil jsem oboji. Daytonu bez antihopu. U trivalce to slo seslapat dolu i tak, ale bylo to tvrdy, neprijemny, a motorka rozhodne nebyla pred zatocenim tak klidna jak by si clovek pral, a jeste se vse prodluzovalo opatrnym poustenim spojky.
Spravne podrazovani s meziplynama funguje dokonale, obe berzdy na plno, meziplyny a sypat to dolu. Pak jen liznout na spojce a sup do zatacky.
R6ka antihop ma, a je to parada. Vazne se da priletet na plnejch brzdach, nasypat to tam, a vypalit do rohu. Ale stejne to clovek ze zvyku dela jako na Daytone, a spojku nechava "pomoct" kdyz neco nezvladne a ne odvest vsechnu praci. Navic si teda myslim ze spravny podrazovani s meziplynama HODNE setri rychlosku ....
Naposledy editováno 21.05.2013 16:42:30
1/ Nauc se podrazovat s meziplynem bez brzdeni (aby to preslo do krve)
2/ Nauc se brzdit dvema prstama a zbylejma trema drzet pevne riditko / plyn
3/ pak uz to jen spoj dohromady. Neni to tak tezky, kdyz ty pohyby zacnes delat automaticky.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
přesně, když už nic, nenechávám lamely přenýst všechen ten brzdnej účinek přes sebe ...krom toho antihop, aby správně fungoval se musí taky štelovat podle toho jak se lamely brousej a snižujou.
Jen nevím co s tou mojí pružinou na klapkách...občas mi klouzne rukavice po heftu, prásknu tam kvalt a pak pustím spojku tak jako by tam tenb meziplyn byl ...to je pak tanec
Samoučení je v tomhle případě asi nejlepší. Good luck
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
AdosR píše: Jo dnes jsem najel 100 km a brždění 2 prstama v pohodě. Mašina brzdila dobře. Podřazování s meziplynem nedávám pořád ale to mám zmáklý. Ted to spojit i pod brzdama. Dnes jsem to zkoušel a málem jsem vyjel ze zatáčky. Napřed se to učit na rovině. Musím asi víc držet mašinu nohama a rukama držet moto lehce ne křečovitě. Protože mě to zatím, když brzdím a podřazuju s meziplynem, nutí pořád pouštět brzdu..Když se to chci naučit tak je lepší mít vůli na plynu co nejmenší nebo tak jak má být?
Podle toho co pises delas jednu z nejcastejsich chyb zacatecniku na brzdach -> Drzis se rukama riditek celou vahou.
Finta spociva v tom, ze ruce maji byt i na plnych brzdach relativne lehce na riditkach, a vahu tela zpusobenou brdami musi udrzet nohy (kolena) zarvane do nadrze + zadove svaly ten zbytek.
Ruce se pak budou moc venovat jemne motorice, a nebude se ti stavat to co se ti stava ted.
Kdyz jezdim na okruhu (i sve mrdalske casy) tak zvlast na daytone s uzkou nadrzi jsem si normalne delal modriny na vnitrku kolen jakou silou sem se drzel nadrze na brzdach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Edit: vetsinou z toho duvodu ze uz si stelujou posez (výsed) do zatacky...
Jinak se zkusim nekdy zaprit vo nadrz, nikdy me to popravde nenapadlo a taky sem asi krecovitejsi na brzdach. Dik za tip
Naposledy editováno 21.05.2013 21:16:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Video brno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Domino69 píše: AdosR> To joudo jeden, 230 tam musíš mít na trojku a zatáčku za cílovkou to je na 3. na 750 jsem tam měl přes 250... Hale, zkus si to někde vytočit na 250, pak se hodně zvedni, zmáčkni zádní a začni rychle podřazovat... Zkus a uvidíš, určitě je naprd brzdit a až potom řadit, to ti to kolo bude hodně skákat...neboj, vím o čem mluvím...
Video brno
Vole stará kawa zx-6r 2002 jede 225-230 ale to jsem v omezovači a na 4 kvalt. Hold 115 koní a 150 koní u Gsx-r 750 poznáš. Kor když tam máš kratší převod. Já jezdím na volný ze srandy. Ale začíná mě to bavit. Takže nevylučuju časem nějakou okruhovku 750
Naposledy editováno 22.05.2013 06:52:16
Ozzy_ píše: Podle toho co pises delas jednu z nejcastejsich chyb zacatecniku na brzdach -> Drzis se rukama riditek celou vahou.
Finta spociva v tom, ze ruce maji byt i na plnych brzdach relativne lehce na riditkach, a vahu tela zpusobenou brdami musi udrzet nohy (kolena) zarvane do nadrze + zadove svaly ten zbytek.
Ruce se pak budou moc venovat jemne motorice, a nebude se ti stavat to co se ti stava ted.
Kdyz jezdim na okruhu (i sve mrdalske casy) tak zvlast na daytone s uzkou nadrzi jsem si normalne delal modriny na vnitrku kolen jakou silou sem se drzel nadrze na brzdach.
Jo díkec za rady. To už mě říkal i Onas z Okracingu. Málo držím nohy u nádrže a ruky křečovitě řidítka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
dejf. píše: Ozzy_> ne ze bych to chtel nejak popirat, ale casto vidam pravej opak dyz cumim napr na motoGP nebo SBK. Ze letej schovany v klubicku aby meli co nejmensi odpor a jak zacnou brzdit tak se narovnaj a roztahnou prave i nohy...
Edit: vetsinou z toho duvodu ze uz si stelujou posez (výsed) do zatacky...
Jinak se zkusim nekdy zaprit vo nadrz, nikdy me to popravde nenapadlo a taky sem asi krecovitejsi na brzdach. Dik za tip
Tam jim ty mašiny za x mega ale sází meziplyn samy. Jim je to u piče a řeší další věci...
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1) snižuješ riziko rozskákání zadního kola po podřazení, kdy dostáváš motor do otáček nižšího kvaltu. Brzdnej moment motoru je u některých typů tak velký, že ti může kolo klouznout.
2) teoreticky pomáháš i synchronizaci přeřazení. V případě že nemačkách při řazení spojku nadoraz jako pako, může (u některých spojek více a u jiných méně) zbytkový moment co se přes ní přenáší, popohnat hnací hřídel od motoru na otáčky hnané hřídele(od kola) (v okamžiku kdy kulisa přestavuje kolečka - falešný neutrál)
3) snižuješ opotřebení lamel. Spojka musí přes sebe přenýst(v případě že otáčky nesrovnáš) rozdíl energií brzdného účinku motoru a momentu od zadního kola - pozvolným pouštěním postupně roztočíš motor od zadního kola. Když si vrkneš plynem - spálíš sice trošinku benzínu, ale spojku pak pouštíš s tím, že ti motorka necukne po puštění spojky(tedy nevzniká otěr a teplo na lamelách).
ale je tu několik důležitých okolností kdy a proč ... vše je zapotřebí hlavně pokud jedeš kudlu, nebo máš motor s velkým brzdným účinkem ... když máš z 250km/h motorku na brzdách, je celá nahrbená dopředu, zadní kolo odlehčený a ty nemáš čas řešit, jak budeš regulovat pouštění spojky, aby se ti nerozeskákalo odlehčený zdaní kolo...pak si prostě vrkáš plynem abys to všechno nemusel riskovat. Není to žádná raketová věda, naučí se to každej...jen ne každej to potřebuje k životu
Naposledy editováno 22.05.2013 09:37:27
Ještě bych doplnil, že poté, co jsem se přeučil na spojkování dvěma prsty, je jistota ohledně vedení motorky mnohem větší a i "meziplynování" provedu s větší přesností. Chce to mít dobře seřízené vůle (plyn, spojka) ale i natočení páček na řidítkách vzhledem k posazu na motorce.
to rozbíhání je ta věc navíc, co dělá spojka, pokud ten meziplyn nepoužiješ. To je ta energie navíc co spojka musí absorbovat a právě ta energie může způsobit problémy, třeba že se změní na brzdný moment a blokne se ti zadní kolo- řekněme že běžec číslo 2 si šlápne na tkaničky a rozbije si hubu
snad tento lidský příklad pomůže absolutním laikům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Na 99% modernich motorek je meziplyn naprosta zbytecnost a zbytecne paleni benzinu.
meziplyn samozrejme ve velkych uvozovkach, o zadny meziplyn se ve skutecnosti nejedna.
Naposledy editováno 22.05.2013 14:55:35
prosím vás, bod dvě si prosím vyškrtněte a držte se Krekova dobrozdání ...nepalte benzín a jezděte na moderních motorkách. Já na svý nemoderní si to budu tvrdohlavě dělat tak jak to umím...
chyběl si tu, čekal jsem kdy příjdeš věci napravit
Naposledy editováno 22.05.2013 15:39:56